Yleinen keskustelu

Ihanaa! Varmasti kivi vierähti sydämeltä. :red-heart:

Mun doppler on postissa, sitäpä odotellessa. Olen yleensä saanut äänet kuuluviin kun on kuljettanut anturia karvarajaa pitkin, alkaen keskiviivalta reunaa kohti. Välillä tuntuu että sama syke on kaikunut toiseltakin puolelta, vaikka on yksi vauva kohtua asuttanut. Jännää puuhaa! :Smiling Face With Smiling Eyes:
Kyllä, on se aina hirveän liikuttavaa löytää elonmerkkejä ❤️

On toi tosiaan haastavaa, kun jostain kuuluu kaikuja ja jostain omat sykkeet. Tosi tarkkana saa olla, että mitkä on niitä omia. Mutta ihan mukavaa etsiä, kun muistaa ottaa rennosti, jos mitään ei kuulukaan 😊

Kyllä, on se aina hirveän liikuttavaa löytää elonmerkkejä ❤️

On toi tosiaan haastavaa, kun jostain kuuluu kaikuja ja jostain omat sykkeet. Tosi tarkkana saa olla, että mitkä on niitä omia. Mutta ihan mukavaa etsiä, kun muistaa ottaa rennosti, jos mitään ei kuulukaan 😊
Muistelen että aamupäivät ovat parhaita etsinnälle, järkeilin sen niin että kohtu on silloin eniten ylhäällä lantiosta. Iltapäivästä sisuskalut ovat painaneet kohtua alemmaksi piiloon. Ja näin kun vauveli on vielä ihan pikkiriikkinen, se menee niin helposti tuonne lantioon piiloon.

Mä jotenkin luotan tähän raskauteen, etten varmaa tällä kertaa hanki dopleria. Sen sijaa haaveilen kovasti Bugaboon Donkey duo 6:sta. Muutenkin haluisin vaan jo ostaa kaikkia vauvatavaroita mitä viimeeksi jäi hommaamatta 🙈 nyt kun muutettiin toiseen kuntaan ja täällä sairaalat lähempänä niin ajattelin taas jos voin luovuttaa maitoa ja tähänkin tarvii kunnon pumput. Viimeeksi vedin manuaalisilla ja olihan siinä hommaa.

Olen samaa mieltä noista kunnon pumpuista kun en ole niitä vielä koskaan omistanut 😅 muutoin oon sitä mieltä et mahdollisimman vähällä tavaralla mennään. Ettei räjähdä homma käsiin😆

Isot kiitokset kaikille maidonluovuttajille! Suosin aina luovutettua maitoa yli muiden, jos saan valita.

Mun neloselle koitin pumpata maidon kun imetys ei onnistunut ollenkaan, ja olihan se melkoista puuhaa! Yritin ekat 3kk mutta mun maidontulo vaan hyytyi nopsaan. Pumppu vaan ei korvaa vauvaa mitä maidon ylläpitämiseen tulee.

Me koitetaan pihistää kaikesta mahdollisesta ja säästää jotta olisi varaa olla kotona vauvan kanssa ja venyttää töihin paluuta mahdollisimman pitkään. Vielä en oo mitään hankintoja tehnyt mutta vähän katsonut juoksurattaita ja kantoreppuja. Yksi kantoliina mulla löytyy kaapista entuudestaan. Luulen että kun kerrotaan raskaudesta niin sukulaisilta ja kavereilta alkaa tulla lahjoituksina vaatteita, kun monella on vauva nyt niin haluavat päästä pikkuvaatteista eroon.
Maitoa haluaisin luovuttaa mutta asutaan tunnin matkan päässä sairaalasta niin olisi kuskaaminen turhan vaivalloista.

Mä jotenkin luotan tähän raskauteen, etten varmaa tällä kertaa hanki dopleria. Sen sijaa haaveilen kovasti Bugaboon Donkey duo 6:sta. Muutenkin haluisin vaan jo ostaa kaikkia vauvatavaroita mitä viimeeksi jäi hommaamatta 🙈 nyt kun muutettiin toiseen kuntaan ja täällä sairaalat lähempänä niin ajattelin taas jos voin luovuttaa maitoa ja tähänkin tarvii kunnon pumput. Viimeeksi vedin manuaalisilla ja olihan siinä hommaa.
Mulla oli esikoisella bugiksen Buffalot (kukaan ei varmaan muista näitä) ja sit kun oli kaksi pientä, niin Donkeyt. Nyt mä haaveilen varovaisesti Foxeista, mut täytyy käydä tutustumassa. Niistä olis nyt aivan ihana kuosi, mut taitaa olla joku poistuva yhteistyö, täytyy miettiä missä vaiheessa viitsisi ostaa..

IMG_1410.jpeg

Tiettekö. 😭 Mä taisin just saada dopplerilla äänet kuuluviin. Oon aika varma, että kyseessä oli nimenomaan vauva. Harvinaisen aikaisin, mutta niin oli toisaalta plussakin.

Etsin siis aina ensin nivusten läheltä molemmilta puolin alavatsalta omat sykkeet, etten sekoita niihin. Ne kun löytää, ne saa toistettua. Kolmas syke löytyi alempaa ja niiden välimaastosta. Laukkaili muutaman minuutin 130, joskin kuulosti tulevan etäämmältä, kuin nuo mitä ajattelen omiksi sykkeiksi. Ja sitten katosi kuuluvista, enkä löytänyt enää.
Wau, millä viikolla löysit? Minunkin doppler tuli. Varovasti olen aloitellut etsintää, mutta en ole vielä löytänyt (rv8+5). Lähinnä vain omia sykkeitä löytynyt.

Huutelen tuolta marraskuisten puolelta. La neuvolan mukaan 29.11. Oman sovelluksen mukaan 28.11. Katsotaan, nt-ultran jälkeen pystytäänkö marraskuisten puolella vai meneekö joulukuiseksi. Voihan vauva syntyä toki muutenkin joulukuun puolella :)

Wau, millä viikolla löysit? Minunkin doppler tuli. Varovasti olen aloitellut etsintää, mutta en ole vielä löytänyt (rv8+5). Lähinnä vain omia sykkeitä löytynyt.

Huutelen tuolta marraskuisten puolelta. La neuvolan mukaan 29.11. Oman sovelluksen mukaan 28.11. Katsotaan, nt-ultran jälkeen pystytäänkö marraskuisten puolella vai meneekö joulukuiseksi. Voihan vauva syntyä toki muutenkin joulukuun puolella :)
Eilen oli 7+2. Eli todella paljon liian aikaiseen kokeilin. Edellisestä löytyi 10+ tai 11+. Enkä tänään löytänyt, kuin nuo omat hevosenlaukat.

Mulla tuli selkeä plussa jo dpo8 normaalitestillä, niin oon vähän alkanut epäillä, että on varmaan vähän pidemmällä, mitä kuukautisista laskettuna. Ovulaation ajankohta on varmistettu, mutta kiinnittyminen voinut ollut ajoissa. 🤔

Eilen oli 7+2. Eli todella paljon liian aikaiseen kokeilin. Edellisestä löytyi 10+ tai 11+. Enkä tänään löytänyt, kuin nuo omat hevosenlaukat.

Mulla tuli selkeä plussa jo dpo8 normaalitestillä, niin oon vähän alkanut epäillä, että on varmaan vähän pidemmällä, mitä kuukautisista laskettuna. Ovulaation ajankohta on varmistettu, mutta kiinnittyminen voinut ollut ajoissa. 🤔
Joo, aika harvinaistahan se on näillä viikoilla löytää. Ja ihan mahdollista, että oletkin pidemmällä. Mulla taas tuli selkeä plussa vasta dpo20 että voin olla hyvinkin joulukuinen 😅

Hei ensikertalaiselta tyhmä kysymys äitiysvaatteisiin liittyen. Nyt on jo hirveä turvotus päällä eikä mahdu mihinkään omiin housuihin. Mut jos nyt ostan äitiyshousuja, onko ne sit vatsasta super isot, vai onko niissä yleensä tosi paljon joustovaraa?

Hei ensikertalaiselta tyhmä kysymys äitiysvaatteisiin liittyen. Nyt on jo hirveä turvotus päällä eikä mahdu mihinkään omiin housuihin. Mut jos nyt ostan äitiyshousuja, onko ne sit vatsasta super isot, vai onko niissä yleensä tosi paljon joustovaraa?
Riippuu tosi paljon housuista :). Mä oon itse löytänyt tähän alkuun esim joogavaatteista sopivia, joissa sellainen korkea ja löysä vyötärö. Ihan siis normivaatteista. Mut sovittamalla varmasti selviää! Mulla oli ainakin loppuvaiheessa se tilanne, et ei meinannut löytyä tarpeeksi isoja äitiysvaatteita mahan kohdalta..

Riippuu niin mallista ja materiaalista, ettei auta muutaku sovittaa. 🙏🏻 Itsellä on nyt normi legginsejä, jotka venyy korkealle mahan päälle käytössä.

Tuntuu että toimistovaatteet on isoin ongelma. Nyt pakko mennä vaan mekoilla suosiolla mutta niistäkin vaan muutama toimii. Äh en jaksais yhtään vielä mennä shoppailemaan. Alkaispa kesä kunnolla niin voi käyttää laajempaa valikoimaa mekkoja 💃🏻

Onko teitä alkanu mietityttää kumpaa sukupuolta mahtaa tulla?
Meillä ennestään vain poikia ja nyt jännittää et jatkuuko sama suora 🙈tarviikohan tää sit ihan oman keskustelun 😄

Meillä on ennestään poika ja tyttö, joten me meinataan pitää tämä kolmas yllätyksenä 😄. Mulla ei oikeastaan ole toivetta suuntaan tai toiseen, eikä oikein vielä oloakaan et kumpi voisi olla. Kliseisesti tässä iässä vaan toivoo että kaikki menisi ja olisi hyvin, ja lapsi olisi terve tai ainakin onnellinen sit elämässään.

Takaisin