Yleinen keskustelu

Täytyy yrittää kirjotella että salainen ryhmä aukenee ja saa itse omat 30viestiä täyteen että pääsee sinnne! Koska muuten täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan? Oon ihan uuvatti mutta työterveyden takia oon käyny julkisella viimeeks 13v sitten niin oon ihan hukassa kaiken terveydenhuollon kanssa 😅😂

Neuvolaan kannattaa ottaa yhteyttä nyt mahdollisimman pian heti plussan jälkeen, jotta saavat varattua ajan hyvissä ajoin ekaan kertaan. 🤗
Täytyy yrittää kirjotella että salainen ryhmä aukenee ja saa itse omat 30viestiä täyteen että pääsee sinnne! Koska muuten täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan? Oon ihan uuvatti mutta työterveyden takia oon käyny julkisella viimeeks 13v sitten niin oon ihan hukassa kaiken terveydenhuollon kanssa 😅😂

Mä en uskalla vielä ottaa. Mulla on ihan hirveen kynnys. Viimeksi ehdin käydä lääkärilläkin jo ennen nt-ultraa. 🙈 voispa vaan käydä ultrassa, ja vasta sitten käydä vastaanotoilla ja täytellä kaikki kyselyt 😅

Suositus on toki, että heti. Ja meillä saa ainakin oikeuden varata nt-ultra vasta sieltä ekalta käynniltä. Kannattaahan siinä ennakoida, kun on varmaan ruuhkaista.

Ajattelin ite pitkittää vielä 1-2 viikkoa. Huomenna tulee 5+0.

Oi missäpäin tehdään varhaisultra? 😍

Täällä kuuluu vaan ne perus rv 12 ja rv 20. En oo vielä varannut ite varhaisultraa ku en oo ihan varma haluanko sitä.
Meillä täällä hämeenlinnassa tehtiin ainakin mun viime raskauden aikaan, eli -24 vuonna. Ekalla neuvolakäynnillä varhaisultra tuli samalla, viikolla 8+3 muistaakseni oli se.

Onko teillä muuten eka neuvola etänä vai paikan päällä? Omalla hyvinvointialueella se näköjään toteutetaan etänä. Mieluummin olisin kyllä paikan päällä.

@Viivskutti onpa kätevää! 😃 Tuo ois kyllä hyvä systeemi. Meillä pääsee äpin kautta laittaa viestiä kunhan on ensin asiakkuus. Liekö valtakunnallinen juttu tämä sitten, en tiedä.

@Kesäsade1, meillä aina paikan päällä on ensikäynti (molemmilla kerroilla varattu, mutten koskaan vielä oo päässyt paikalle) ja puoliso mielellään mukaan kans 😊

Kevätflunssa 😭 En tiedä mistä sen repäisin, kun olen unettomuuden takia ollut viikon kotona :sad-face: Kamala limainen yskä ja sen takia kurkku kipeä :side_tear: Ilman kuumetta tavallisen flunssan ei kai pitäisi olla vaarallinen alkuraskaudestakaan 🤞

Kevätflunssa 😭 En tiedä mistä sen repäisin, kun olen unettomuuden takia ollut viikon kotona :sad-face: Kamala limainen yskä ja sen takia kurkku kipeä :side_tear: Ilman kuumetta tavallisen flunssan ei kai pitäisi olla vaarallinen alkuraskaudestakaan 🤞

Mä olin neljänkympin kuumeessa osastolla alkuviikossa, lääkäri rauhoitteli että näin pienillä viikoilla ei ole hätää kuumeen kanssa, kun hän granaattiomenan siemenen kokoinen tyyppi on vielä niin piilossa jossain omassa pussissa. 🤞🏻

Mä ajattelin huomenna varata neuvolan! Haluaisin saman terveydenhoitajan kuin esikoisen raskaudessa, hän oli ihan huippu! Toki pitää toivoa ettei hän ole vaihtanut työpaikkaa kun esikoisen odotus kuitenkin on ollut silloin 2021.

Varhaisultraa meillä ei oo tarjottu, niin pitäisi jollain yksityisellä toimijalla käydä.

Olen vähän kahden vaiheilla. Aikaisemmin olen saanut alkuraskauden ultran neuvolan toimesta (terkka osasi just sen tärkeimmän eli tarkistaa et syke löytyy), mutta nyt neuvola on vaihtunut muuton myötä. Mietin et varaisinko silti ekan käynnin vanhaan neuvolaani ja ajaisin sinne vaikka kilometrejä tulisikin. Toinen vaihtoehto olisi käydä sitten Oulussa varhaisultrassa, Merioulun neuvolassa sellaisen saisi kohtuulliseen hintaankin 83€. Mutta toisaalta, varhaisraskauden ultra kertoo vain sen hetken tilanteen, ja toki sen sykkeen ja että alkio on oikeassa paikassa, ja viikot. Ja tällä perhekoolla olisi tuolle n. 100€ investoinneille muutakin käyttöä.

Mulla alko tänään rv 6 ja en oo vielä varannut neuvolaa. Oon kyllä ollu semmoisen chatin kautta jo yhteydessä ja antanut jotain tietoja. Torstaina ois tosiaan aika sinne kolposkopiaan, jonne ilmoitti et oon plussannut ja nyt jännitän pääsenkö siellä sit mahdollisesti ultraan. 😅

Neuvolaan naputeltu viesti! Varhaisultra kiinnostaisi.. joutuu matkustamaan joko 50 tai 70km päähän. Hinnat on 95 tai 88€. Ja mun gyne tekisi hintaan 250€ 😅 eikai lääkärin tekemästä kannata maksaa? Varmaan nuo kätilöiden tekemät ajaa saman asian.

Neuvolaan naputeltu viesti! Varhaisultra kiinnostaisi.. joutuu matkustamaan joko 50 tai 70km päähän. Hinnat on 95 tai 88€. Ja mun gyne tekisi hintaan 250€ 😅 eikai lääkärin tekemästä kannata maksaa? Varmaan nuo kätilöiden tekemät ajaa saman asian.
Kyllä varmasti kätilökin sykkeen löytää, mutta jos on jotain outoa niin kannattaa tarkastaa lääkärin kanssa. Täällä palstalla pyöri joku, jolla oli ollut rypäleraskaus (menetyksen kokeneet alueelta löytyy ketju) ja kätilö ei ollut tunnistanut sitä, toki ilmeisesti muutenkin harvinainen komplikaatio ja lääkäreillekin vaikea.

Itse menisin kyllä ensiksi halvempaan, toki kannattaa laskea bensat hintaan mukaan eli tuleeko oikeasti edullisemmaksi. :D

Kyllä varmasti kätilökin sykkeen löytää, mutta jos on jotain outoa niin kannattaa tarkastaa lääkärin kanssa. Täällä palstalla pyöri joku, jolla oli ollut rypäleraskaus (menetyksen kokeneet alueelta löytyy ketju) ja kätilö ei ollut tunnistanut sitä, toki ilmeisesti muutenkin harvinainen komplikaatio ja lääkäreillekin vaikea.

Itse menisin kyllä ensiksi halvempaan, toki kannattaa laskea bensat hintaan mukaan eli tuleeko oikeasti edullisemmaksi. :D
Tavallaan haluaisin mennä tolle lääkärille koska hän oli niin mahtava tyyppi ja sen kanssa homma toimi. Ja tuo on hyvä pointti laskea bensoja.. ja vielä sekin et jos mennään miehen kanssa kaksin niin menee eestakasiin matkoihin aikaa ja miten saa kaikki työhommat sovitettua jne. Ehtii tässä pohtia ja pallotella näitä.

Takaisin