Yleinen keskustelu

Mä aion tosiaan mennä ”vasta” 8+4 varhaisultraan. Mä olen aiemmissa raskauksissa alkanut kuulla dopplerilla sydänääniä jo 9+0 -> joten toiveissa olisi, että jos ultrassa tarkastetaan kaiken olevan hyvin, niin ei olisi kuin muutama päivä niin voisi sykkeitä alkaa jo metsästämään😍
Vitsit mä en muista yhtään millä viikoilla alkanu ite löytää sykettä dopplerilla, mutta jossain kohtaa pitää alkaa kokeilemaan. Vaikka mun doppler on esikoisen ajalta jo eli 11v vanha, et varmaan olis parempiakin tarjolla nykyään :D

Mäkin nyt spämmään useamman viestin verran kerralla.

Siis onhan se ääretön pelko keskenmenosta läsnä, vaikka en ole niitä onneksi kokenut aiemmin. Mutta juurikin kuten @Mustikka11 totesi niin tuntuvat olevan todella yleisiä.

Mutta siis kaiketi sitä pelkoa lisää se, että on vaan niitä menkkamaisia jomotuksia (joita ei aiemmissa ole ollut), vaikka normaaleja nekin ovat ja lisäksi, mulla oli se 1,5pv se kuvottava olo, mut sit se jotenkin helpotti. On mulla sillain nytkin lievästi pahoivoiva olo, mut tulin silti töihin (teen etänä). Ei olis varaa olla kelan sairauspäivärahoilla ennen vanhempainvapaita. Ja tuntuu väsymyskin vielä aaltoilevan. Vähän kaikki oireet aaltoilee niin miettii, et mitä tapahtuu. Ne meidän yrityksetkin oli onnettomat, joista nyt sit tulin raskaaksi kuitenkin. Toivottavasti oli niin sanotusti laatukamaa :Smiling Face With Open Mouth

Joku mainitsi, et kävis tyyliin joka viikko varhaisultrassa, mutta ne maksaa niin paljon. Vähän kans yks syy, että miks en mene edes siihen yhteen, kun ei se varsinaisesti muuta tilannetta minnekään. Mutta tuon ymmärrän oikein hyvin, et jos on keskeytyneitä keskenmenoja alla niin mielummin kuulee sitten ajoissa, jos näin on käynyt kuin että 1,5kk päästä vasta. Olis kyllä ihana, että kaikille olisi tarjolla se varhaisultra, mut onkohan siinä just se syy, että voi mennä kesken vielä sen jälkeen, niin julkinen terveydenhuolto näkee sen turhana rahanmenona? Eikös selvitymisprosentti kuitenkin kasva jo merkittävästi nt-ultran aikohin.

Vitsit nyt kyllä alko taas kurkussa kuvottaa... Koitan nyt silti töissä olla tänään. Ja huomenna, kun just olin alkuviikon pois.

Teillä on ollut ilmeisen pitkä taival?❤️

Meillä lyhyempi ja erilainen, mutta samaistun silti tuohon hankaluuteen ottaa harteilleen tää uusi menetyksen pelko. Mä yritin tänään kysellä neuvolasta aikaa psykologille, jolla kävin myös kkm:n jälkeen, mutta vaatisi alle sen ensikäynnin, jotta saa psyka-ajan. Vähän hölmöä. Täytyy nyt vielä soitella, josko saisi juttuaikaan lähetteen ilmankin. Se ensikäyntikin on viikkojen päässä kuitenkin.
On tässä takana reilu kahden vuoden polku pettymyksiä sekä luomuyrityksissä, tuulimunaraskaudessa ja sitten myös kahdessa IVF-hoidossa, josta ei saatu tuoresiirrosta plussaa ja alkioiden kehitys pysähtyi lähes kaikissa alkioissa. Ainoastaan yksi pallero jaksoi sinnitellä pakkaseen, mikä oli toki tosi hieno juttu. ❤️❄️ Siksi on vaikeaa uskoa, että yhtäkkiä luomusti alkanut raskaus voisi olla todellinen.

Keskusteluapu on varmasti hyvä juttu, toivottavasti saisit sitä jo ennen ensikäyntiä.

@Henskuu Kamalaa joutua käymään läpi noin monta kkm. 😞 Toivon, että tämä pieni pysyy kyydissä!

Hei vain kaikille!

Varovaisesti täällä mukana(4+6?), kun muutama positiivinen tikkutesti takana. Esikoista odotellaan, takana 9/25 varhainen keskenmeno (6+3) ja 11/25 tuulimuna jonka tyhjennys olikin sitten oma tarinansa.

Hieman on sekavat fiilikset. Pienokainen on todella odotettu ja tottakai on iloinen kun kaksi viivaa ilmestyy. Mutta toisaalta ne kaksi viivaa ei ole meille tähänkään mennessä tarkoittanut muuta kuin pettymyksiä. Ehkäpä se tästä!

Varhaisultraan aiotaan mennä, yritetään venytellä sinne rv8 paikkeille. Osui myös silmään lääkärikeskus Aavan tarjous 520€ nipt-testistä, melkein jo sekin houkuttaisi sitten. Mutta toisaalta - ei ne testit ja ultrat tervettä vauvaa tee - tulee jos on tullakseen..😅

Vähän ahdistaa, kun tein viimeviikon pe ensimäisen cb digin päiväpissasta ja näytti ei raskaana, koska vkl olin työporukan kanssa juhlimassa. Ja enkö sitten sairastunut kovasti, ja syönyt buranaa alkuviikosta kunnes ke aamuna tein jostain ihme fiiliksestä uuden tikkutestin ja näyttikin plussaa!😂

Mutta, pikkuhiljaa päivä kerrallaan! Hiljalleen viestejä tänne laitellen että saataisiin salainen puoli auki😁

Muokattu viimeksi:
Mä odottelen kanssa sitä salaista ryhmää, että sais sen auki ja pääsis enemmän puhumaan ja tarkemmin asioista. Alle 300 viestiä vielä ryhmässä. No aika alussa tässä vielä ollaan, että hyvää tahti näitä viestejä on tänne tullut :)

Hei vaan kaikille täältäkin! 🙋‍♀️

Varovaisesti täältä liityn mukaan keskusteluihin, oon niin aikasessa vaiheessa vielä että ihan hirveesti ei uskalla alkaa enemmälti haaveilemaan, mutta plussa siinä testissä ainakin toistaiseksi näyttää olevan. 🌈
Eli esikoista tosiaan odotellaan, ja on toivottukin jo pidemmän aikaa. Ollaan miehen kanssa pidetty yhtä jo kymmenisen vuotta.
Viime vuoden lokakuussa plussasin ensimmäistä kertaa elämässä, mutta se päättyi lopulta sit varhaiseen keskenmenoon marraskuussa. Mulla oli sen raskauden alussa vuotelua yms. mistä sitten melko nopeasti tajusin että tuskin tässä hyvin tulee käymään.

Tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole ilmaantunut minkäälaisia vuotoja tms. epämääräisiä kipuja, ja on jostain syystä vähän luottavaisempi olokin kun viimeksi. Toivottavasti kaikki menis tälläkertaa hyvin. 🌈
Eli nyt varovaisen toiveikkaana päivä kerrallaan. ❤️‍🩹

Niin ja toivotan onnellista odotusta jokaiselle! 🫶🏻

Muokattu viimeksi:
Hei vaan kaikille täältäkin. 😊 Parhaani yrittänyt vähän selailla keskustelua. Kiva päästä hyppäämään mukaan. Toivottavasti täällä nyt pysyttäisiin loppuun asti.. ❤️

Tää vauva olisi mulle toinen, miehelle kolmas. Niin suuri haave! Raskauduin kierukan poiston jölkeen heti ekojen menkkojen jälkeisestä oviksesta. Valitettavasti päättyi keskenmenoon 12+0.. 11+3 alkoi pyyhintävuoto ja pari päivää sen kestettyä aloin olemaan varma, että tässä tää on. Surullista.. Just kun ajatteli olevansa jo turvallisemmilla vesillä.. 💔 Sitä oli lukenut kaikenlaista, että kun syke esim. on nähty, niin keskenmeno riski on enää tosi pieni. No, siihen muka pieneen prosenttiin sit kuuluttiin. Plus näitä palstoja kun on lukenut, niin kyllä keskenmenot valitettavan yleisiä tuntuu olevan myöhemmillä ekan kolmanneksen viikoilla myös.

Varasin tänään jo ekan neuvolan, ku sen saa näppärästi Maisan kautta. Sen voi sit perua jos käy huonosti. Keskenmenneessä käytiin varhaisultrassa 7+1. Nyt ajattelin, et ehkä vaikka sit joku 8+0 -->, et ois ees vähän parempi todennäköisyys, et etenee pidemmälle.

Mies ei tiedä vielä ja panttaan tätä raskaustietoa nyt hetken itselläni.. ❤️ Et näkis viivojen vahvistuvan tai digiin enempi viikkoja.

Ihanaa raskausaikaa kaikille. ❤️

Mä odottelen kanssa sitä salaista ryhmää, että sais sen auki ja pääsis enemmän puhumaan ja tarkemmin asioista. Alle 300 viestiä vielä ryhmässä. No aika alussa tässä vielä ollaan, että hyvää tahti näitä viestejä on tänne tullut :)

Joo ja mä spämmin kyllä joka saakelin asian omaan viestiinsä (sori vaan haha), jotta saadaan salainen puoli auki :Face With Tears Of Joy:

Hei vaan kaikille täältäkin. 😊 Parhaani yrittänyt vähän selailla keskustelua. Kiva päästä hyppäämään mukaan. Toivottavasti täällä nyt pysyttäisiin loppuun asti.. ❤️

Tää vauva olisi mulle toinen, miehelle kolmas. Niin suuri haave! Raskauduin kierukan poiston jölkeen heti ekojen menkkojen jälkeisestä oviksesta. Valitettavasti päättyi keskenmenoon 12+0.. 11+3 alkoi pyyhintävuoto ja pari päivää sen kestettyä aloin olemaan varma, että tässä tää on. Surullista.. Just kun ajatteli olevansa jo turvallisemmilla vesillä.. 💔 Sitä oli lukenut kaikenlaista, että kun syke esim. on nähty, niin keskenmeno riski on enää tosi pieni. No, siihen muka pieneen prosenttiin sit kuuluttiin. Plus näitä palstoja kun on lukenut, niin kyllä keskenmenot valitettavan yleisiä tuntuu olevan myöhemmillä ekan kolmanneksen viikoilla myös.

Varasin tänään jo ekan neuvolan, ku sen saa näppärästi Maisan kautta. Sen voi sit perua jos käy huonosti. Keskenmenneessä käytiin varhaisultrassa 7+1. Nyt ajattelin, et ehkä vaikka sit joku 8+0 -->, et ois ees vähän parempi todennäköisyys, et etenee pidemmälle.

Mies ei tiedä vielä ja panttaan tätä raskaustietoa nyt hetken itselläni.. ❤️ Et näkis viivojen vahvistuvan tai digiin enempi viikkoja.

Ihanaa raskausaikaa kaikille. ❤️

Nopeasti oot plussannut uudestaan, se on ihanaa! Toivotaan kovasti, että sulla (kuten siis tietysti kaikilla muillakin!) menee kaikki hyvin – samat sanat myös @Karita_ !:red-heart:

Toi leikkinurkka on nopea tapa laittaa viestejä et saisi sen salaisen puolen auki 👌🏻 eikä ainakaa tarvii jakaa mitää henk koht tonne leikkinurkkaan😅

Toi leikkinurkka on nopea tapa laittaa viestejä et saisi sen salaisen puolen auki 👌🏻 eikä ainakaa tarvii jakaa mitää henk koht tonne leikkinurkkaan😅
Hyvin on kyllä tullut viestejä tänään, alkaa kivasti aktivoitua tää! Tällä tahdilla ei pitäs mennä paria päivää kauempaa varmaa 🤩

Itse uutena koko foorumilla, joten vissiin pitää saada oma nimimerkki myös nostettua tietylle tasolle, jotta pääsee osallistumaan salaiseen ryhmään?

Itse uutena koko foorumilla, joten vissiin pitää saada oma nimimerkki myös nostettua tietylle tasolle, jotta pääsee osallistumaan salaiseen ryhmään?

Joo, tänne meidän ryhmään täytyy kirjottaa 30 viestiä jotta pääsee sitten salaiselle puolelle :) Mä edellisessä raskaudessa löysin tän foorumin tosi myöhään, niin oli vähän yksinäistä kirjotella kun muut oli jo salaisella puolella, siksi ryntäsin tänne nyt heti alussa haha :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Karita_ kannattaa muistaa et vuodot on hyvin tavallisia myös onnistuneissa raskauksissa 😊 Mulla on ollut 4/5 onnistuneissa raskauksissa vuotoja rv4-13 ja kkm 2/3 on ollut vuotoja. Ahdistavaa kun ei tiedä meneekö kaikki hyvin jos vuodot alkaa.

Takaisin