Yleinen keskustelu

Oletteko joutuneet vielä ottamaan raskautta huomioon pukeutumisessa? Mulla on nyt viime päivinä alkanut turvotus olla sitä luokkaa, että kaikki vyötäröltä tiukemmat housut puristaa. Varsinkin sukkahousut/trikoot, joissa yhtään tiukempi vyötärönauha pureutuu tosi ikävästi mahaan. 🫠

Ei tunnu vielä luontelvalta siirtyä raskausvaatteisiin, ja edellisestä raskaudesta muistelen et suurin osa olikin aika turhia, esim. monet raskaushousut oli huonoja päällä. Haluaisinkin löytää jotain hyviä ”välimallin” ratkaisuja, esim. vinkit mukavista sukkahousuista ilman puristavaa vyötärönauhaa otetaan ilolla vastaan! 🙏

Oletteko joutuneet vielä ottamaan raskautta huomioon pukeutumisessa? Mulla on nyt viime päivinä alkanut turvotus olla sitä luokkaa, että kaikki vyötäröltä tiukemmat housut puristaa. Varsinkin sukkahousut/trikoot, joissa yhtään tiukempi vyötärönauha pureutuu tosi ikävästi mahaan. 🫠

Ei tunnu vielä luontelvalta siirtyä raskausvaatteisiin, ja edellisestä raskaudesta muistelen et suurin osa olikin aika turhia, esim. monet raskaushousut oli huonoja päällä. Haluaisinkin löytää jotain hyviä ”välimallin” ratkaisuja, esim. vinkit mukavista sukkahousuista ilman puristavaa vyötärönauhaa otetaan ilolla vastaan! 🙏
Mä muistelen et Lindexin puuvillaiset tms äitiyssukkahousut oli ainaki mun mielestä mukavia päällä. Toki mun loppuraskaus oli kesällä et sillon ei paljoa housuja edes tarvinnu 😅

Ihan parhaita housuja on Boobin ”Once on never off”-housut! Tykkään näistä myös ei-raskaana 😍

Ja nii, on kyllä maha jo niin pallo että oon ihan suosiolla siirtynyt äitiyshousuihin 🙈

Mä en ole vielä uskaltanut hankkia mitään. Vähän kaupassa hypisteltiin miehen kanssa pieniä vaatteita, mutta ei vielä kotiutettu mitään. Oikeastaan mitään ei ole jemmassa, että kaikki täytyy hankkia. Sähköinen rintapumppu löytyy, mutta muut jäi edellisen miehen luo ja oli jo kyllä paljon hävitetty heti kuopuksen vauva-ajan jälkeen.
Meinasin, että nyt täytyy kyllä pysyä aisoissa tavaramäärän kanssa ja ostaa vain sellaista mikä tulee käyttöön. Meinasin vaatteidenkin kanssa, että hommaan vain sellaisia joista tykkään ja vain juuri riittävän määrän. Ei tarvitse olla laatikot täynnä kaikkea mistä ei oikeasti edes niin tykkää.

Täällä myös normaalit housut puristaa. Sellaiset housut vielä menee jossa on kuminauha ja sen nostaa ylös, ettei paina alavatsaa. Äitiyshousuja oon vielä vältellyt, niiden mahan korostamisen vuoksi. Ja lisäksi on nappissa kuminauha, jotta ei purista. 😁Mä myös kaipailisin jotakin siistejä työhousuja, sellaisia mitkä ei ihan korosta mahaa. Täytyy kurkata toi @Viisi housuvinkki!

Oon käyttänyt luvbyn sukkiksia ja ne menee myös nyt. Vyötärö on tosi korkea, joten saa hyvin pömppiksen päälle, eikä paina. Ne on muutenkin hyvät jalassa, eikä valu haaroista.

Tilasin jo jotkut leggingsit pari kokoa isompana kuin normaalisti, kun alkoi kyllä tuo turvotus itelläkin tehdä sitä että vaatteet puristi vatsan kohdalta. Myös jotkut äitiysleggingsit hankin jo vähän etupeltoon. Ei kyllä varmaan kauaa mene, että jotain housuja pitää vielä ostaa kun kaikki yhtään siistimmät housut kinnaa jo kyllä aika pahasti.

Kiitos @Viisi ja @R1mpukka vinkeistä, vaikuttaa tosi hyviltä! Just tollasia legginsejä ja sukkiksia kaipailen jotka ei tässä vaiheessa vielä mitenkään korosta raskautta, mutta jotka voi vaikka käyttää sitten vaikka ihan loppuun raskauden jälkeenkin.

Just nauroin toissa päivänä ajaessa, että vaikka farkut oli olevinaan väljät, niin puristi mahasta. 🙈
Mulla tallessa vielä kaikki meidän naperon jäljiltä, tosin äitiysvaatteita en ihan hirveästi hankkinutkaan, voi olla, että jotain housuja ehkä leggingsien lisäksi tulee jossain välissä katteltua.
Vielä kuitenkin itellä epävarma olo, kun vasta oli kkm marraskuussa.

@Wellu Epävarma olo täälläkin, mutta yritän asennoitua jotenkin niin, että olisihan sellaset hyvät äitiyslegginsit ihan mukavat kotihousut kävi miten kävi.

@Maria2 ite kävin kaivamassa kaapista perus emp:n leggingsit toistaiseksi, joissa saa kumpparin vedettyä rintojen alle. Ainakin edestä. 😆

Nyt on saatu kesää vietyä eteenpäin, jään hoitovapaalle kesäkuun alusta aina syyskuun loppuun, jolloin meidän naperon hoitopaikka on keskeytyksellä. Saa vielä naperolle tarjottua yhden vapaan kesän, oli tilanne mikä hyvänsä. 😊

Mulla farkut mahtuu vielä kivasti, mutta kokemuksen perusteella tilasin nyt eilen Polarn O Pyretiltä äitiyshousut kun muutenkin tilasin esikoiselle sukkia 🤣 Alkaa farkut puristamaan jos yhtään turvottaa jne.

Mulla farkut mahtuu vielä kivasti, mutta kokemuksen perusteella tilasin nyt eilen Polarn O Pyretiltä äitiyshousut kun muutenkin tilasin esikoiselle sukkia 🤣 Alkaa farkut puristamaan jos yhtään turvottaa jne.
Hei kerro sit onko popin äitiyshousut hyvät? Ite myös kattonut niitä ja miettinyt jos tilaisin

Mä muistelen et Lindexin puuvillaiset tms äitiyssukkahousut oli ainaki mun mielestä mukavia päällä. Toki mun loppuraskaus oli kesällä et sillon ei paljoa housuja edes tarvinnu 😅

Ihan parhaita housuja on Boobin ”Once on never off”-housut! Tykkään näistä myös ei-raskaana 😍

Nyt saan kyllä kiittää menneisyyden itseäni! Löysin tänään kassin, johon olin säilönyt muutamia vaatteita esikoisen raskaudesta, mm. just nuo nimenomaiser boobin äitiyslegginsit! Ilmankos kuulostikin niin tutulta! Nyt ei enää housut purista 🩷

Takaisin