Yleinen keskustelu

Heräsin tänään aamulla siihen kun kissa käpertyi kainalooni/kylkeeni kehräämään. Se oli siinä melko pitkän tovin tyytyväisenä. 🥰

Kissa on 7v ja EI ole sylikissa. Tämä on ensimmäinen kerta sen elämässä kun se on tällä tavalla tullut oma-aloitteisesti viereeb ihan kiinni ja vielä jäänyt siihen hengailemaan. Normaalisti se hakee läheisyyttä plöpsähtämällä lattialle siliteltäväksi, mutta ei tällä tavalla. Voiskohan se aistia jo näin varhain, että kehossa tapahtuu jotain vai onko tämä nyt puhdasta sattumaa? Oli miten oli, niin nautin kyllä tästä harvinaistakin harvinaisemmasta kissahuomiosta ihan täysillä, hyvä alku päivälle.

Onko muiden lemmikit reagoineet mitenkään teidän raskauksiin, joko nykyiseen tai aiempiin?

Nyt ei eläimiä, mutta aikaisemmin ollut. En kyllä muista, että olisivat reagoineet mitenkään. Ei oikeastaan vauvan tulon jälkeenkään. Kaikki on aina mennyt tosi kivuttomasti ja vain yksi perheenjäsen tullut lisää.

Meillä on pieni koira ja se reagoi aikaisemmin oikeastaan vasta silloin, kuin alkoi tuntumaan liikkeet mahan läpi. Jos makoili sohvalla mun mahan vieressä ja sai potkun niin hyppäsi heti lattialle ja palasi sitten nuuhkimaan mahaa.
Eli nyt tässäkään raskaudessa ei oo vielä reagoinut mitenkään. Eläimet on kyllä herkkiä aistimaan, luulen ettei tota meidän koiraa vaan kiinnosta kovin paljoa ennenkuin alkaa kunnon toiminta. 😂

Meillä on kaksi kissaa eivätkä ole vielä ainakaan mitenkään reagoineet. Edessä vaan kyllä ois vielä noiden kattien totuttaminen siihen, että makkarin ovi ei tule jatkossa (vauvan syntymän jälkeen) olemaan öitä auki. Siitä varmaan viimeistään joku reaktio irtoaa ja korvatulpille luultavasti tulee siinä hommassa tarvetta :Face With Tears Of Joy:

Mulla on samaa pohdintaa ollut, että mitenhän noita eläimiä totuttaisi uuteen arkeen. Meillä on kissan lisäksi koira, ja molemmille on suurinpiirtein maailmanloppu jos makkarin oven laittaa kiinni. Noh, on tässä onneksi aikaa opetella.

Muutenkin varsinkin meidän koiralle olis kiva vähän järjestää totutteluharjoituksia jotenkin ennen vauvaa. Lapsia se vähän pelkää, ei ole siis aggressiivinen, mutta ei halua päästää lähelle. Toki vauva nyt aluksi on aika epämobiili, että siinä mielessä varmaan vähemmän pelottava tapaus ainakin alussa. Ja siinä vaiheessa kun se alkaa päästä liikkeelle niin se olisi koirallekin jo tuttu lauman jäsen.

Oon kans lueskellut jotain vinkkejä, että kotona voi "hoivata" ja kannella vaikka jotain pyyherullaa, että eläimet tottuisi siihen että semmoinen hoivaushyysäys on ihan tavallista ja eivät kokisi tarpeellisena päästä osallistumaan ja ihmettelemään. Tämmönen kuulostaa vähän hassulta, mutta voipi olla että otan testiin joskus raskauden ollessa pidemmällä, koska noi meidän elukat kyllä haluaa osallistua ihan kaikkeen ja se vauvan hoito on kuitenkin semmoista etteivät välttämättä olisi siinä niin hyödyllisiä kuin kuvittelevat olevansa.

Heräsin tänään aamulla siihen kun kissa käpertyi kainalooni/kylkeeni kehräämään. Se oli siinä melko pitkän tovin tyytyväisenä. 🥰

Kissa on 7v ja EI ole sylikissa. Tämä on ensimmäinen kerta sen elämässä kun se on tällä tavalla tullut oma-aloitteisesti viereeb ihan kiinni ja vielä jäänyt siihen hengailemaan. Normaalisti se hakee läheisyyttä plöpsähtämällä lattialle siliteltäväksi, mutta ei tällä tavalla. Voiskohan se aistia jo näin varhain, että kehossa tapahtuu jotain vai onko tämä nyt puhdasta sattumaa? Oli miten oli, niin nautin kyllä tästä harvinaistakin harvinaisemmasta kissahuomiosta ihan täysillä, hyvä alku päivälle.

Onko muiden lemmikit reagoineet mitenkään teidän raskauksiin, joko nykyiseen tai aiempiin?
Ihanaa kisuhuomiota siellä 😍

Meidän entinen koira tuli mun kanssa tosi läheiseksi esikoisen raskauden aikana. ❤️ naaraskoira. Oikein liimautui kylkeen kiinni koko raskausajaksi. 🥹

Tämä nykyinen on reagoinut kuopuksen raskauteen ja tähän nykyiseen lähinnä astumalla mua 😂 eli ilmeisesti huomaa ja aistii jotain, mutta ei nuori hölmö uroskoira tiedä miten muuten reagoida kuin panemalla 😓😅 Tämä samainen koira myös änki nenänsä ja itsensä kuopuksen synnytykseen (kun syntyi syöksyllä kotivessaan) vähän turhankin liki. Oli raukka ihan hämillään

Takaisin