Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki lokakuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Mulla on ihan hassu olo tän koko raskauden kanssa. 1.5vko sit tein plussan ja aluks olikin kokoajan mielessä, mutta nyt oon melkein unohtanut koko asian. Arki on niin nopeatemposta, ettei oikein sen puolesta kerkee tai osaa miettiä asiaa. Samaan aikaan niin varma ja epävarma olo.

Sama olo mulla on. Aluksi ajattelin raskautta päivittäin ja tein testejä, mutta nyt päivät vaan menee. Ton vu:n kun varasin, aika sinne tuntuu jäätävän pitkältä kuten myös neuvola 5.3. Nyt tuntuu. Että niihin on pitkä aika, mutta kyllä se aika menee hujauksessa.. samoin tän raskauden edetessä, nyt elellään alkuviikoissa, mut kohta sitten jo vauvoja alkaa syntymään 🫣😍

Mulla sama juttu! Taapero ja työt pitää kiireisenä. Toisaalta esikoisen raskaudessa olin jännittynyt kun oltiin niin pitkään yritetty ja kaikki pelotti, ja alkuraskaus oli niin oireeton. Samalla oireettomuudella mennään nyt että ainoa mitä mietin on että kunhan ei vuoto ala niin kaikki on hyvin.

Mulla sama juttu! Taapero ja työt pitää kiireisenä. Toisaalta esikoisen raskaudessa olin jännittynyt kun oltiin niin pitkään yritetty ja kaikki pelotti, ja alkuraskaus oli niin oireeton. Samalla oireettomuudella mennään nyt että ainoa mitä mietin on että kunhan ei vuoto ala niin kaikki on hyvin.
Ootan kans, et miten erilaista tästä tulee kun nyt ei oo aikaa kuulostella ja miettiä ihan kaikkea kokoajan. 😂

Mulla on ihan sama fiilis 😄 edelleen mietin raskautta, mutta ei oo aikaa tai tarvetta jotenki selailla kokoajan nettikauppoja tai -sivuja vauva mielessä. Esikoinen pitää kiireisenä ja asenne on enemmänkin et kaikki tarvittava varmaan suurinpiirtein löytyy jne 😄

Testailen kyllä edelleen, sitä ei oo vielä pystyny jättämään 😆

Tää alkuraskaus on kyllä aina yhtä pelottavan jännää. Vielä ei ole kokemusta keskenmenosta niin vähän mietityttää että voiko kaikki mennä taas muka hyvin. Toisaalta alkaa olla enemmän ja enemmän normaalia raskausoireita (hello pahoinvointi) ja ei ole ollut mitään veristä vuotoa, niin kai sitä täytyy vain luottaa, että kaikki on todennäköisesti hyvin.

Mulla esikoisen jälkeen tuli keskenmeno myöhäisillä viikoilla ja raskauduin uudestaan seuraavasta kierrosta. Sit tais olla kemiallinen raskaus ennen kolmatta lasta. Sit menikin 4 vuotta, että neljäs syntyi ja nyt reilu vuosi, niin plussasin. Nyt jo vähä alkanu jönnittää, et miten menee 12v, 10v, 6v ja 1.10v ikäisen kanssa vauva-arki 😅

Onko teillä ollut jotain omituisia / epätavallisen vahvoja ruokahimoja? 😄 Tuli vaan mieleen kun ittellä alkoi tekemään hirveästi mieli sipsejä ja suolasta naposteltavaa, vaikka oon yleensä makean perään. Ihan sama juttu kun ekassa raskaudessa 😎

Onko teillä ollut jotain omituisia / epätavallisen vahvoja ruokahimoja? 😄 Tuli vaan mieleen kun ittellä alkoi tekemään hirveästi mieli sipsejä ja suolasta naposteltavaa, vaikka oon yleensä makean perään. Ihan sama juttu kun ekassa raskaudessa 😎
Vielä en oo huomannu oikein muuta paitsi paistettu kananmuna 🤔 esikoisesta oli smurffilimppari, tokasta alussa maksamakkara ja lopussa mozzarellapallot lauantaimakkaraan käärittynä. Kolmannesta en muista mitään 🙄

Mä oon ekaa kertaa raskaana ja kaikki on uutta, tuntuu niin jännittävältä ja oonkin jo haaveillut ens kesästä raskaana, vauva-arjesta, joulusta, ens keväästä ja sitä rataa 😄🫶🏼

Vointi on hyvä muuten paitsi yöunet jää hyvin vähäiseksi. Ei oo mitään mielitekoja ja pahoinvointia ei ole, onneksi!

Mitään erikoista mielihalua en ole vielä huomannut. Enimmäkseen ruokaa ja suolaista naposteltavaa tekee mieli. Mutta ei mitään kevyttä, kaiken pitää olla rasvaista kuten ennenkin 😆 Syön kyllä salaattejakin, mutta en ilman juustoa ja kastiketta.

Yritän hieman hillitä syömistä, etten ihan tässä ala heti alkutaipaleella paisua kuin pullataikina vaikka pullat uunissa ovatkin 😂

Takaisin