Yleinen keskustelu

@Syysäityliiini En oo ajatellu haluunko hammasröntgeniin raskaana, mutta tänään neuvolassa sanottiin että mun pitäis mennä hammastarkastukseen. Sain ajan huhtikuun loppuun, mikä on mun mielestä ihan liian myöhään, koska jos jotain hoidettavaa on, pitäisi saada hoidettua toisen kolmanneksen aikana. Hankalaa kyllä noi julkisen jonot. Ite pohdin tässä meenkö vaan yksityiselle…

4-5% lapsista syntyy laskettuna päivänä, eli tarkalla päivällä ei periaatteessa "ole mitään väliä". Mutta onhan se toki kiva tietää sellaisena maalina. Ja ihmeen tarkkaa touhua se oli ekassa raskaudessa kun ultrien arviot osui juurikin kuukautisista laskettuun päivään.

Mutta siis se LA voi elää matkan aikana. Neuvola ei kuitenkaan alkuperäistä päivää päivitä pienestä uudelleenarviosta.
Joo itselle ei niinkään oo tarkalla päivällä väliä, kunhan suurin piirtein tietää, mut kyllähän sen tietää et sitä muut tulee kysymään 🤪

Täytyy kans heti maanantaina varata hammastarkastukseen aika. Veikkaan kyllä et menee tosi pitkälle jonot 🙄 raskaus ei ilmeisesti oo pätevä syy päästä sen nopiampaa ku muutkaan?

Täytyy kans heti maanantaina varata hammastarkastukseen aika. Veikkaan kyllä et menee tosi pitkälle jonot 🙄 raskaus ei ilmeisesti oo pätevä syy päästä sen nopiampaa ku muutkaan?
Mä en ainakaan päässyt, ilmotin kyllä että oon raskaana ja neuvolasta kehotettiin varaamaan aika. Toivotaan, että saat nopeemmin ajan!🙏🏻

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että täällä (HUS) on ”ohituskaista” raskaana oleville hammaslääkäriin :) En oo vielä varannu et tietäsin kuin nopee pääsee.

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että täällä (HUS) on ”ohituskaista” raskaana oleville hammaslääkäriin :) En oo vielä varannu et tietäsin kuin nopee pääsee.
No kiva mä oon kans HUS alueella ja sain ajan tosiaan huhtikuun loppuun vaikka mainitsin että oon raskaana. Ehkä pitää kysellä uudelleen😄

No kiva mä oon kans HUS alueella ja sain ajan tosiaan huhtikuun loppuun vaikka mainitsin että oon raskaana. Ehkä pitää kysellä uudelleen😄

Noo seki voi olla se ”ohituskaista” kun miettii millaset jonot täällä ilmeisesti on🤣 Harmi kun ne palvelusetelit lakkautettiin. Pitääpä kans ens viikolla muistaa varailla aika.

3-4 kk on vähän eri asia kuin 11 kk 🤣 ja se Pohjois-Savon hyvinvointialueella
Okei mä oon viimeks käyny YTHS:llä ja siellä sain aina hyvin ajan niin oli toi 3-4kk itelle järkytys😂😂 Mutta juu tohon 11kk verrattuna nopeeta toimintaa🤣

Taidan kyllä silti mennä yksityiselle, paitsi en tiiä sit miten jos olis jotain hoitoa vaativaa pääsenkö mitenkään siirtymään sit jlkiselle. Hammaskivenpoistossa nyt vois viel käydä yksityisellä mut mitään sen suurempaa ei kyllä viittis omasta pussista maksaa😬

Noo seki voi olla se ”ohituskaista” kun miettii millaset jonot täällä ilmeisesti on🤣 Harmi kun ne palvelusetelit lakkautettiin. Pitääpä kans ens viikolla muistaa varailla aika.
Viimeksi ku oon hammashoitoon ollu varaamas aikaa nii meni melki vuoden päähän, että jos nyt sais huhtikuulle ajan niin todellakin kyseessä ois ohituskaistan aika! 😁

Takaisin