Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menin nukkumaan puoli 11, eli suunnilleen normaaliin aikaan mulle tai no ehkä vähän aikaisemmin kun normaalisti alan nukkumaan 11-12 aikaan yöllä. 😅 Heräsin kahdelta tosin jo, josta lähtien ollut hereillä. 😖 Eikä yhtään tunnu että unta enään saisi näin yli 2 ja puoli tuntia valvotun ajan jälkeen...
Mullaki on tämmöstä valvomista🫣🤐

Eilen vihdoin sain varattua varhaisultraan ajan, se on pari viikkoa aiemmin, mitä sitten eka neuvolakäynti. En päässyt kunnallisella puolella varhaisultraan, mutta onneksi täällä on yksityisiä lääkäriasemia. 🙏🏻

Ei millään malttaisi odottaa ultraan pääsyä, siihenkin vielä pari viikkoa. 🫣

Aiotteko muuten hankkia kotidopplereita? Sen hankinta käynyt mielessä pari kertaa..
Mä ostin aikanaan ekan raskauden aikana. Se on ollu kyllä kiva, oon käyttänyt sitä satunnaisesti ja myöhemmin raskaudessa - ettei se ala liikaa tuottaa huolta kun ei aina saa kohdalleen 🫢😅

Oon kattonu noita dopplereita joskus, jos hyvin menee tällä kertaa voi olla että hankin. 🙈 Jotain kotitestissä ja raskauskeijulla näyttää niitä olevan. Jotain 50 euron luokkaa eli ei hirveän kallis omasta mielestä. 🙊

Tosin onkohan ne noissa kaupoissa hyviä kun mietin että onko jotain laadukkaampia, toi hinta vaan mietityttää kun ei kovin kallis??
Mulla on tommonen angelsounds kotidoppler, 40 e uutena näköjään mutta ostin kirpparilta käytettynä kympillä, hyvin on toiminut sen mitä tarvii!

@Marjukkainen nuo mahaoireet kuulostaa kyllä inhottavilta! Toivottavasti helpottaisivat piakkoin 🤞🏻 Koin myös tommosta väsymystä sunnuntaina mut uskon et mulla se johtu vaan tästä mun alkavasta flunssasta 😆

Itsellä just tällä hetkellä ajatukset enemmän tän hetkisessä flunssassa joka äitynyt jo sellaseks et olin tän päivän saikulla. Toivottavasti menis pian ohi ku tän päivän ollu aikakailla vuoteen oma.

Muuten odottava fiilis kun alle 3 viikkoa enää varhaisultraan, toivottavasti sinne asti pääsis ilman ongelmia 🤞🏻 Vähän tuntuu ettei uskalla ennen sitä edes liikaa vielä iloita 🙈

Mulla on tommonen angelsounds kotidoppler, 40 e uutena näköjään mutta ostin kirpparilta käytettynä kympillä, hyvin on toiminut sen mitä tarvii!
Mulla on myös tällainen. Maksoin vissiin myös kympin. Sydänäänet sain kuuluviin rv10 alkaen hyvin sillä viimeksi.

Moikka! 👋

Mä oon aloittanut lukemaan ketjua alusta asti ja oon vasta sivulla 5. 😅 Eilen testasin vasta ja plussasin oireiden perusteella odotetusti, nyt 4+2. En silti uskaltanut ennemmin testata, kun pelkäsin negaa.. Viiva piirtyi kyllä eilen heti, testi oli toki herkkää laatua. Toistaiseksi ihan rauhallinen olo asian suhteen. 🥰 Mutta huomenna on sitten pikkujoulut ja pitäisi keksiä hyvä syy holittomuuteen.. 😬😅🙈

Lueskelen ketjua eteenpäin ehtiessäni, jotta pääsen ajan tasalle. ☺️ Tuttujakin nimiä täällä on eri ketjuista. 😍

Moikka! 👋

Mä oon aloittanut lukemaan ketjua alusta asti ja oon vasta sivulla 5. 😅 Eilen testasin vasta ja plussasin oireiden perusteella odotetusti, nyt 4+2. En silti uskaltanut ennemmin testata, kun pelkäsin negaa.. Viiva piirtyi kyllä eilen heti, testi oli toki herkkää laatua. Toistaiseksi ihan rauhallinen olo asian suhteen. 🥰 Mutta huomenna on sitten pikkujoulut ja pitäisi keksiä hyvä syy holittomuuteen.. 😬😅🙈

Lueskelen ketjua eteenpäin ehtiessäni, jotta pääsen ajan tasalle. ☺️ Tuttujakin nimiä täällä on eri ketjuista. 😍
Onnea! 💜

Tohon alkoholittomuuteen, itse käyttäisin jotain tekosyytä esim että en voi juoda, kun ottanut pari särkylääkettä koska päätä särkenyt niin pahasti... 😆 Tiedä sitten onko parhaimmasta päästä, koska jos olisi niin paha päänsärky osa voisi ajatella miksi sitten menee edes pikkujouluihin. 🤔 Mulla on tuo tekosyy varalla jos tarvitsee johonkin mennä jossa ihmisiä joille en kerro vielä hetkeen ja jossa tarjolla siis alkoholia.

Moikka! 👋

Onnea plussasta❣️
Mulla oli kans viime viikolla pikkujoulut ku olin just tehny positiivisen testin. 😅 Mä sanoin olevani alkuillan autolla ja selittelin että en niin piittaa ottaa alkoholia, mikä nyt pitääkin ihan paikkaansa. 😂 Kotona on kiva ottaa lasi viiniä, mutta ei muualla. 😁
Aika paljon sitä ihmeteltiin ja kuulemma herätti jotain epäilyksiäkin. 😆 Mutta olipa kiva herätä lauantaina virkeänä ja hyvillä mielin. 🤩😅

Kiitos vinkeistä! Luultavasti ehkä johonkin lääkkeeseen/migreenivaaraan voisin vedota.. Mennään bussilla toiseen kaupunkiin, niin ei oikein se omalla autolla liikkuminen ole validi syy.. 😅 ja todistetusti ennemmin olen kyllä piitannut työpaikan kemuissa nauttia viinitarjoiluista.. 🤭 Mutta migreeniä mulla kyllä on joskus ollut, joten siihen voisin vedota.

Moikka! 👋

Jos on omat juomat, niin työkaveri oli juonut alkoholittomia siidereitä yms eikä kukaan huomannut mitään. Mulla on kans sama edessä ens kuussa ja aattelin mennä tällä linjalla. 😁

Jos on omat juomat, niin työkaveri oli juonut alkoholittomia siidereitä yms eikä kukaan huomannut mitään. Mulla on kans sama edessä ens kuussa ja aattelin mennä tällä linjalla. 😁
No ku meillä on aina firman puolesta viinitarjoilu. Ehkä mä vain reippaasti otan holittomia, ja jos joku kysyy, niin sanon että oli just migreenikohtaus enkä halua sen uusivan.

Kiitos vinkeistä! Luultavasti ehkä johonkin lääkkeeseen/migreenivaaraan voisin vedota.. Mennään bussilla toiseen kaupunkiin, niin ei oikein se omalla autolla liikkuminen ole validi syy.. 😅 ja todistetusti ennemmin olen kyllä piitannut työpaikan kemuissa nauttia viinitarjoiluista.. 🤭 Mutta migreeniä mulla kyllä on joskus ollut, joten siihen voisin vedota.
Sama edessä huomenna. En käytä alkoholia käytännössä ollenkaan koskaan, eikä mun oo tarvinnut koskaan selitellä sitä. Kohauttaa olkia, että ei vaan huvita. Mitäs se muille kuuluu.

Täytyy tästä lähteä vielä katsomaan jos löytyy joku vähän parempi mekko huomiselle. Seitsemäs viikko alkoi va jos tässä kuudennen viikon epäili onko sitä vielä raskaana, niin nyt tuntuu taas että turvotus kasvaa. Kokeilin yhtä mekkoa, jonka alun perin ajattelin laittaa, eikä se oikein sovi päälle.

Mua ei onneksi ainakaan vielä turvota yhtään. Ei ole edes huono olo, eikä rinnatkaan arat/turvonneet yhtään.. 😳 Olen kyllä vieläkin sitä mieltä että jos en testejä olisi tehnyt en raskaana uskoisi olevani millään, vaikka toki kuukautiset olisi kaksi viikkoa kohta myöhässä en siltikään. 😂 Ja huomenna on "jo" 6+0...

Moikka! 👋

Mulla on usein seuraavana aamuna menoa, että en pysty juomaan, niin tulin autolla. 😇

Mä en juo ollenkaan niin ei tuu sitte ongelmaa siitä salailusta. Tosin ei meillä taida olla pikkujoulukemuja tiedossa muutenkaan,😂 Ollaan tällanen tylsä kotona viihtyvä pariskunta 🤭

Mä olen tänään nukkunut kolmet päiväunet ja nytkin uni vaan maistuisi. 🥱 Lisäksi on ollut aivan todella kipeä maha, eilen oli just samalla tavalla ja syypää on siis ilmavaivat. 🤣 hävettää oikein. Voiko ilmavaivatkin tälleen kiusata.

Nyt pääsin ketjun loppuun lukemaan. ☺️ Onko lähes kaikki jo siellä salaisella puolella? Mä en oo vielä uskaltautunut itseäni listaan lisäämään, odotan ensi viikkoon. Neuvolatouhun katsoin hyvinvointialueen sovelluksesta ja näköjään näytti olevan puhelinajat varattavissa, toki oli niin harvakseltaan ja huonoihin aikoihin töiden puolesta, että meni parin viikon päähän se. Esikoisen odotusaikana viitisen vuotta sitten neuvolassa katsottiin ultralla ensikäynnillä. Saapa nähdä, onko sitä palvelua enää tarjolla.

@Evea Höh, onko vatsa kovalla vai muuten vain kerää ilmaa? Mulla veti joka toinen päivä vatsaa jumiin dpo3 eteenpäin jonnekin dpo12 tienoille, mut sen jälkeen on onneksi toiminut ihan ok. Auttaisiko kuitulisä jo tässä vaiheessa, esim. Pegorion?

@Kali Mitäs mies nyt tänä päivänä tuumailee? Kurjaa, jos on ollut niin varovainen ja sitä myöten ei niin mukana jutussa. Eikö se siitä ajan kanssa. 🙏 Hyvillä viikoilla olet jo kuitenkin.

@Minne Kyllä mä kans mietin, että kuinkahan moni laskee 1+1, kun aikalailla jo masu pullottaa... Ei ole niin mahdottoman hyvin naamioivia juhlavempia asuja, mutta kokeilin eilen, että kun on musta mekko ja päällä neulejakku, niin kyllä se aika hyvin ehkä verhoutuu.. Jos joku kehtaa kysyä, että oletkos paksuna, niin voin sitten esittää loukkaantunutta. 😂

Takaisin