Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki heinäkuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Kutkuttais kanssa kovasti kirjoitella täällä mut samaan aikaan tuntuu et näillä viikoilla en uskaltaisi vielä ihan liiaksi innostua! Ainakaan millekään listoille en uskalla itseäni vielä lisätä 🙈

Joo, on kyllä vielä hyvin epävarma olo ja pelko. 🤐 varhaisultra hieman helpottaa, mutta sitten alkaa jo stressata seuraavaa ultraa. Ei auta kuin toivoa parasta. 🥹

@Seelma jep! Mulla on vielä kolmisen viikkoa varhaisultraan, se saatiin kohtaan 7+6. Onneks mulla on ennen sitä varattu kaksi viikonloppureissua niin on auttaa varmaan vähän ajan kulumisen kanssa 😅 kun aktivoin Maisan raskausominaisuudet niin huomasin et siellä on la jo 1.7. eli laskin varmaan väärin. Vois siis olla kesäkuinenkin tekeillä.

@O.O onnea plussasta, toivotaan että lähtee vahvistumaan!

@Seelma jep! Mulla on vielä kolmisen viikkoa varhaisultraan, se saatiin kohtaan 7+6. Onneks mulla on ennen sitä varattu kaksi viikonloppureissua niin on auttaa varmaan vähän ajan kulumisen kanssa 😅 kun aktivoin Maisan raskausominaisuudet niin huomasin et siellä on la jo 1.7. eli laskin varmaan väärin. Vois siis olla kesäkuinenkin tekeillä.

@O.O onnea plussasta, toivotaan että lähtee vahvistumaan!

Ite odottelen kanssa klinikalta vastausta varhaisultran ajankohdasta. 🤩 mutta nuo viikonloppureissut kuulostaa hyvältä, aika menee kuin siivillä.

Ite kanssa luulen, että jos tämä raskaus loppuun asti menee, niin pienokainen saattaa syntyä jo kesäkuun puolella. La nyt alustavasti 3.7.

Mulla jotenkin todella vaikea uskoa tätä yhtään vielä! 🫣 Mies tulee kohta kotiin niin siis hän ei tiedä vielä. Katsotaan millainen reaktio kun tämä kumminkin viides kerta kun tässä tilanteessa ollaan tänä vuonna. Niin reagoiko mitenkään edes. 🤣 Muuten kuin tyylillä että "hyvä juttu"...

Huvittava aika sinänsä myös saada plussa tänään kun eilen oli ekan keskenmenneen laskettu aika jos oltaisiin sinne asti selvitty.

Mulla jotenkin todella vaikea uskoa tätä yhtään vielä! 🫣 Mies tulee kohta kotiin niin siis hän ei tiedä vielä. Katsotaan millainen reaktio kun tämä kumminkin viides kerta kun tässä tilanteessa ollaan tänä vuonna. Niin reagoiko mitenkään edes. 🤣 Muuten kuin tyylillä että "hyvä juttu"...

Huvittava aika sinänsä myös saada plussa tänään kun eilen oli ekan keskenmenneen laskettu aika jos oltaisiin sinne asti selvitty.

Nyt toivotaan pienelle kovasti tarrasukkia ❣️

Huoh, ottipa mies jotenkin negatiivisesti. Ekat sanat oli etteikö me puhuttu tästä etten testaa aikaisin vaan vasta kun kuukautiset myöhässä. 🙄 Oli toki iloinen, kai? Mutta.. 🤷‍♀️

Mutta jotenkin tuollaista reaktiota ei kyllä haluaisi.. Oiskohan sittenkin ollut parempi kertoa myöhemmin...

@Kali turha jossitella! Ehkä sun mies tarkoitti vaan suojella teitä uusilta pettymyksiltä kun niitä on teillä ollut ihan liian monta, vaikka sanoitus ei mennytkään ihan nappiin. Mielestäni teit ihan oikein ku kerroit miehellesi, mut on myös totta et testaamista kannattaa varmasti yrittää lykätä niin myöhäiseksi kuin mahdollista, just pettymyksiä minimoidakseen.

Ehkä onkin tuttua huttua kaikille muille täällä mut ite tutustuin vastikään tähän miscarriage odds reassurer -laskuriin joka antaa keskenmenon todennäköisyyksiä (tai epätodennäköisyyksiä) raskausviikkojen perusteella. En kyl tiedä onko yhtään tieteellinen vai mihin tähtien asentoon tämä perustuu, mut antoi mulle raskauden jatkumisen todennäköisyydeksi viikoilla 4+5 luvun 79,3%. Pienempi todennäköisyys siis keskenmenolle kuin raskaudelle tuoresiirrosta, mikä on toki jo jotakin.

Huoh, ottipa mies jotenkin negatiivisesti. Ekat sanat oli etteikö me puhuttu tästä etten testaa aikaisin vaan vasta kun kuukautiset myöhässä. 🙄 Oli toki iloinen, kai? Mutta.. 🤷‍♀️

Mutta jotenkin tuollaista reaktiota ei kyllä haluaisi.. Oiskohan sittenkin ollut parempi kertoa myöhemmin...
Olipa ikävä reaktio 😟 mutta veikkaan samaa kuin Jupiter, että yrittää suojella uusilta pettymyksiltä teitä.

Juu voihan se olla, jotenkin vaan tuntui todella pahalta tilanteessa kun odotin iloisempaa reaktiota. 😖 Mutta ekaksi huokaisi kun näytin sen digitestit ba sanoi vaan että eihän sun vielä pitänyt testata että me puhuttiin tästä.

No kumminkin, tänään heräsin itselle aikaisin, puoli kahdeksan. Ja menin nukkumaankin tai nukahdin siis ekaa kertaa pitkään aikaan ennen puolta yötä. 🤣 Olin unessa varmaan jo ennen kymmentä. En muista milloin olisin niin aikaisin nukahtanut. En hetkeen...

Niin joo ja en oo yhtään varma lasketusta ajasta koska kolmessa sovelluksessa näytti jokainen eri. 🙈 Niin valitsin sen sieltä keskeltä.

Mä mietin et kerron miehelle vasta kun saan kunnon plussan mutta kerroin kuitenkin. Mulla tuli yllätyksenä että oli iloisen kuulonen😅 perjantaina ajattelin testata uudestaan jospa ois vahvistunu🙏 ei oo tietoo kierrosta kun tosiaan se keskenmeno taustalla niin en tiiä miten lähteny kierto toimii🤔😅 mut jos heti lähteny toimii nii menkat pitäs alkaa ke-su välissä.

Tajusin muuten että en vielä todellakaan sisäistänyt tätä raskautta koska join reilusti yli suositusten kahvia. 😳 Mitähän se olikaan, oliko se kaksi kuppia? Mulla menny tänään ainakin nelisen kuppia... Ja varmaan pitäisi nyt varsinkin jatkaa raskausvitamiinien syöntiä. Ja mitäs muuta tässä pitää muistaa??

Välillä ajattelen myös että kun kuukautiset ei vielä myöhässä, niiden aika olisi ollut torstai tai perjantai tällä viikolla.. Mutta siis ajattelen sillä lailla oudosti miten sen selittäisi? No ehkä niin että tuntuu että en ole "virallisesti" raskaana kun kuukautiset myöhässä lauantaina tai sunnuntaina. Sunnuntai olisi pisimmän 28 kierron mukaan, mutta monta kuukautta nyt kierto ollut 26-27 päivää.

Tajusin muuten että en vielä todellakaan sisäistänyt tätä raskautta koska join reilusti yli suositusten kahvia. 😳 Mitähän se olikaan, oliko se kaksi kuppia? Mulla menny tänään ainakin nelisen kuppia... Ja varmaan pitäisi nyt varsinkin jatkaa raskausvitamiinien syöntiä. Ja mitäs muuta tässä pitää muistaa??

Välillä ajattelen myös että kun kuukautiset ei vielä myöhässä, niiden aika olisi ollut torstai tai perjantai tällä viikolla.. Mutta siis ajattelen sillä lailla oudosti miten sen selittäisi? No ehkä niin että tuntuu että en ole "virallisesti" raskaana kun kuukautiset myöhässä lauantaina tai sunnuntaina. Sunnuntai olisi pisimmän 28 kierron mukaan, mutta monta kuukautta nyt kierto ollut 26-27 päivää.
Ymmärrän! Mulla kyllä samaa, että ei oikein sisäistä olevansa raskaana, vaikka menkat jo myöhässä ja paljon oireita ja mietin raskautta (liian) usein, silti en "tunne olevani raskaana" 😅 Luulen, että itsellä se on suojelua siltä, että ei sit pety, jos käykin huonosti, kun niin monta kertaa saanut huonoja uutisia. Toivon, että ensi viikon ultra vahvistaa omaa oloa raskaudesta ja kaikki on siellä kohdussa hyvin 🌈 toki sittenkin on vielä pitkä aika omiin "turvallisiin viikkoihin" kun takana myöhäinen menetys ja muitakin menetyksiä ennen NT-ultraa, mutta ainakin jotain toivoa tuo varmasti sykkeen (toivottavasti) näkeminen ja toivottavasti se myös sit konkretisoi tätä odotusta 😊

Foolihappo on tärkeä, jota mammavitamiineissa myös on. Sit kannattaa lukea ravintosuositukset, siellä tietoa kaloista/maitotuotteista/yrttiteistä yms 😊 onneksi itsellä on helppo vältellä kaikkea, raaka kala, inkivääri ja salmiakki on ainoita jota tulee mieleen nyt nopsaan, joita vähän jo nyt ikävöi 😅

Ymmärrän! Mulla kyllä samaa, että ei oikein sisäistä olevansa raskaana, vaikka menkat jo myöhässä ja paljon oireita ja mietin raskautta (liian) usein, silti en "tunne olevani raskaana" 😅 Luulen, että itsellä se on suojelua siltä, että ei sit pety, jos käykin huonosti, kun niin monta kertaa saanut huonoja uutisia. Toivon, että ensi viikon ultra vahvistaa omaa oloa raskaudesta ja kaikki on siellä kohdussa hyvin 🌈 toki sittenkin on vielä pitkä aika omiin "turvallisiin viikkoihin" kun takana myöhäinen menetys ja muitakin menetyksiä ennen NT-ultraa, mutta ainakin jotain toivoa tuo varmasti sykkeen (toivottavasti) näkeminen ja toivottavasti se myös sit konkretisoi tätä odotusta 😊

Foolihappo on tärkeä, jota mammavitamiineissa myös on. Sit kannattaa lukea ravintosuositukset, siellä tietoa kaloista/maitotuotteista/yrttiteistä yms 😊 onneksi itsellä on helppo vältellä kaikkea, raaka kala, inkivääri ja salmiakki on ainoita jota tulee mieleen nyt nopsaan, joita vähän jo nyt ikävöi 😅
Onnea ultraan ensinnäkin! ❤️

Ja juu onneksi olen ostanut aiemmin jo apteekista jotain mama vitamiineja just missä foolihappoa ja kaikkea muuta. Ja itsellä kalat tai merenelävät ei tuu tuottaa vaikeuksia koska olen kaikelle merenelävälle vakavasti allerginen niin niitä tulee nuutenkin vältettyä. 🤣 Kurkku turpoaa jos syö ja ihottumaa tulee pelkästä kosketuksesta. Kissanruuastakin jossa kalaa ollut ja kissa nuollut sen jälkeen niin ihottumaa tullut. Mutta itselle vaikein on varmaan kahvi ja teet kun ei kai kaikkia teetäkään voi juoda? 🤔 Niin ja salmiakia vihaan joka nyt ainakin hyvä juttu... 😂 Tosin meetvursti ja ne jotkut juustot voi olla vaikeaa.

Mä kävin eilen ostamassa kofeiinitonta teetä kun oon kova juomaan ihan tavan mustaa teetä. Aamukahvin vähensin heti plussasta yhteen kuppiin ku mieluummin sit juon vähän enempi teetä ku sitä määrällisesti voi kofeiininkin kanssa juoda vähän enemmän! Oli kyllä pirun kallista mutta tästä se rahanmeno kai joka tapauksessa alkaa jos toivottuun lopputulokseen saakka pääsemme 😅 Musta noi ruokarajoitukset tuntuu pääasiassa aika helpoilta kun en syö lainkaan lihaa, ja vain hyvin vähän maitotuotteita ja eineksiä. Laku/salmiakkiakseli varmaan tulee olemaan vaikein, ja ehkä siemenet&idut…

Ootteko te vielä kertonut raskaudesta muille? Onks teillä jotain ajatuksia siitä koska tai miten aiotte kertoa ystäville, perheelle, töissä jne?

Mä kävin eilen ostamassa kofeiinitonta teetä kun oon kova juomaan ihan tavan mustaa teetä. Aamukahvin vähensin heti plussasta yhteen kuppiin ku mieluummin sit juon vähän enempi teetä ku sitä määrällisesti voi kofeiininkin kanssa juoda vähän enemmän! Oli kyllä pirun kallista mutta tästä se rahanmeno kai joka tapauksessa alkaa jos toivottuun lopputulokseen saakka pääsemme 😅 Musta noi ruokarajoitukset tuntuu pääasiassa aika helpoilta kun en syö lainkaan lihaa, ja vain hyvin vähän maitotuotteita ja eineksiä. Laku/salmiakkiakseli varmaan tulee olemaan vaikein, ja ehkä siemenet&idut…

Ootteko te vielä kertonut raskaudesta muille? Onks teillä jotain ajatuksia siitä koska tai miten aiotte kertoa ystäville, perheelle, töissä jne?
Kerroin parhaalle ystävälleni ja toiselle ystävälleni jo. 🤣 Meinasin kun isoäiti soitti myös hänelle kertoa mutta ajattelin kertoa vasta hänelle, isälleni ja äidilleni kun kuukautiset myöhässä eli ensi viikolla varmaan alkuviikolla. Töissä ei tarvitse kertoa koska no en käy töissä... Mutta muut kuin nuo luetellut kerron myöhemmin heille. 🙊 Ja ihan vaan viestillä kerroin ystävilleni koska he eivät asu Suomessa. Varmaan tosin sama isoäidille, äidille ja isälle. Tai no puhelimessa heille kolmelle varmaan kerron. Perustelin itselle tuon että kerron ajoissa heille joille kertoisin sen myös jos menisi taas kesken. 😊

Tosta kertomisesta: Mä en oo kertonut muille kuin yhdelle hyvälle lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle, koska ollaan oltu hoidoissa samoihin aikoihin ja paljon puhuttu aiheesta. Hän olisi loukkaantunut, jos en kertoisi asiaa.. mutta muuten kovasti sellainen olo, että en haluaisi kertoa kellekään (jos olisin saanut "valita" en olisi kertonut ystävällekään vielä) 😅 haluaisin pitää tän varjeltuna salaisuutena syntymään saakka jos saisin valita. Meidän historiikin takia alkaisi vaan hössötys ja kauhistelu, enkä halua yhtään "väärää" energiaa nyt tähän hommaan 😅 omat pelot riittää, en tarvii muiden pelkoja kannettavaksi tai jaksa kuunnella "nyt varmasti kaikki menee hyvin, tsemppiä", kun ei kukaan voi luvata mitään..

No, varmaan NT-ultran aikoihin tulee kerrottua ainakin osalle perheelle, jotta jouluna ei tarvii liikaa piilotella.. tekee kyllä silloinkin mieli pitää matalaa profiilia 😅

Takaisin