Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs muille odottajille kuuluu? 😊 Joko olette selvinneet pikkujoulukaudesta? Meillä on työpaikan pikkujoulut nyt perjantaina, ja onneksi ruokalista näyttää siltä, että pääsen syömäänkin jotain. En halunnut ilmoittaa noudattavani raskausajan ruokavaliota, niin ruokailun suhteen oli vähän herran haltuun -tilanne, mutta onneksi tuli sitten monipuolinen tarjoilu. Jotkut asiat pitää kyllä jättää syömättä, kun ei voi tietää onko esim. kuumennettu valmistusvaiheessa tarpeeksi. Söisittekö toast skagenia? Oletettavasti niissä on käytetty pakastettuja katkarapuja, jotka ovat siis jo kypsiä, mutta kannattaakohan niitä silti raskaana syödä vielä kertaalleen kuumentamatta?

Juomattomuudelle pitää vielä kehitellä jotain hyviä tekosyitä, kun aiemmin on kyllä viini maistunut. Pitää varmaan tulla autolla, mutta asun kuitenkin suhteellisen lähellä, niin sekin varmaan näyttää epäilyttävältä 😂
Pikkujoulut jäi välistä ajankohdasta ja neuvola- ym. käynneistä johtuen :side_tear: harmitti tosi paljon, kun olisin halunnut päästä eri ruokia maistamaan ja työkavereiden kanssa viettää aikaa, mutta tää raskausväsymys on kyllä vienyt niin voimat, ettei ois ollut musta muutenkaan juhlijaksi tuntia paria pidempään.

@Hilpuri, kuulostaa kyllä ihanalta tuollanen maistelumenu 😋 Toivottavasti on järkevät vaihtoehdot raskaanaolevallekin eikä ole vain tiputettu noita kiellettyjä juttuja pois tarjoamatta mitään tilalle.

@Takistyty, harmi että väsymys noin painaa. Itselläkin on oletettavasti alhaisen hemoglobiinin takia jatkuvasti kauhea väsymys päällä, mutta meillä on töissä niin harvoin mahdollista nähdä kaikkia livenä, että mulle nää pikkujoulut ennemminkin tuo virtaa kuin vie sitä. Tai no, katsotaan miltä sitten illalla tai varsinkin seuraavana aamuna tuntuu :grin

Mulla on valitettavasti jäänyt kaikki pikkujoulut, synttärit jne välistä kun oksentelen niin paljon ja etenkin iltaisin 😔 Välillä on onneksi jo hyviäkin päiviä. Huomenna olen menossa akupunktioon jos siitä olisi apua 🤞 Onko joku kokellut?
Mää kävin akupunktiossa neljä kertaa, en kokenut siitä kovin suurta hyötyä pahoinvointia ajatellen, mut päänsärkyyn auttoi😃 ja toki se rentoutti ja toi muuten parempaa mieltä😊

Onko muuten muilla tullut rintojen kanssa ongelmaa? Vaikka on omalla tavallaan kiva, että rinnat on kasvaneet, alkaa vanhat rintsikat olla liian pienet :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: pohdin että ostanko jotkut halppikset jos ne tästä vielä kasvaa vai kävisikö jo imettämiseen sopivia liivejä. Onko kellään suosituksia?

Onko muuten muilla tullut rintojen kanssa ongelmaa? Vaikka on omalla tavallaan kiva, että rinnat on kasvaneet, alkaa vanhat rintsikat olla liian pienet :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: pohdin että ostanko jotkut halppikset jos ne tästä vielä kasvaa vai kävisikö jo imettämiseen sopivia liivejä. Onko kellään suosituksia?
Mä en tiedä uskaltasinko vielä ainakaan tässä vaiheessa ostaa mitään kovin hintavia. Muistan että varsinkin esikoista odottaessa nämä vain paisui koko raskauden ja sitten kun maito nousi niin olivat pari päivää ihan jäätävät pallot kunnes tasottui. Tässä on kuitenkin vielä viikkoja jäljellä aikaa paisua😅. Mutta ehkä oman mukavuuden takia hankkisin edes yhdet tai kahdet uudet. Hirmu vaikea toki ennustaa miten kasvavat.😅

Mulla taas on nyt ollut ihanan maltillista tämä. Onhan ne toki ehtineet venymään tässä jo pariin kertaan eli lähinnä tuntuvat vielä vähän raskaammilta😅

Täällä myös jo kasvaneet mut toistaseks oon menny vielä vanhoilla ja sit kans urheilurintsikoilla :D

Mitäs muille odottajille kuuluu? 😊 Joko olette selvinneet pikkujoulukaudesta? Meillä on työpaikan pikkujoulut nyt perjantaina, ja onneksi ruokalista näyttää siltä, että pääsen syömäänkin jotain. En halunnut ilmoittaa noudattavani raskausajan ruokavaliota, niin ruokailun suhteen oli vähän herran haltuun -tilanne, mutta onneksi tuli sitten monipuolinen tarjoilu. Jotkut asiat pitää kyllä jättää syömättä, kun ei voi tietää onko esim. kuumennettu valmistusvaiheessa tarpeeksi. Söisittekö toast skagenia? Oletettavasti niissä on käytetty pakastettuja katkarapuja, jotka ovat siis jo kypsiä, mutta kannattaakohan niitä silti raskaana syödä vielä kertaalleen kuumentamatta?

Juomattomuudelle pitää vielä kehitellä jotain hyviä tekosyitä, kun aiemmin on kyllä viini maistunut. Pitää varmaan tulla autolla, mutta asun kuitenkin suhteellisen lähellä, niin sekin varmaan näyttää epäilyttävältä 😂
Muita pikkujouluja ei onneksi oo nyt tiedossa itsenäisyyspäivänä olleiden kaverin synttärijuhlien lisäksi, ja hän jo raskaudesta tiesi 😊 Vähän kyllä taisi juhliminen kostautua, nyt oon ihan kauhean flunssan kourissa… Toivon että helpottais nopeasti 😭 Tällä viikolla kävin nt-ultrassa ja siellä kaikki hyvin, nyt ehkä uskaltaa vähän hengähtää ja alkaa ajatella että sieltä se pieni olisi tulossa.

Suosittelen joustavia imetysliivejä, vaikka pienellä kasvuvaralla 😊 niitä on kuitenkin kätevää olla useammat sitten kun vauva syntyy. Itellä on yhet kaarituelliset imetysliivit, mutta ne on ollut kaikkein huonoimmat. Suosittelen ennemmin toppimallisempia, missä on hakasilla säätövara takana 😊 imetyksen alussa tissit oli tosiaan jalkapallot, niin kasvuvara tulee hetkellisesti ainakin tarpeen. Ite imetän edelleen, niin pahoinvoinnissakin ollut mukava kun on pehmeät ja joustavat liivit. Esim lindexistä ostin viimeksi, ja olen tykännyt.

Mulle taas noi lindexin hakaselliset toppimalliset ei valitettavasti sovi ollenkaan. Parit niitä löytyy just tohon imetyksen alkutaipaleeseen, mutta niissä kokovaihtoehdot on niin huonot eli S, M jne.. eli selän ja kupin leveyteen ei voinut paljon vaikuttaa. Lopussa mulla kun oli varmaan L koon kuppi mutta S koon selkä🥲. Mutta jos sopii just tohon kokotaulukkoon joka heillä on, niin ovat kyllä pehmoiset ja joustavat päällä. 😊 Mutta lindexiltä mulla on myös jotkut toiset imetysliivit. Niissä ei ole kaaritukea, mutta ovat tukevammat ja oli saatavilla monessa koossa. Niitä käytin pääasiassa koko edellisen imetystaipaleen kunhan jalkapallot vähän tasoittuivat😆😊

Mulle taas noi lindexin hakaselliset toppimalliset ei valitettavasti sovi ollenkaan. Parit niitä löytyy just tohon imetyksen alkutaipaleeseen, mutta niissä kokovaihtoehdot on niin huonot eli S, M jne.. eli selän ja kupin leveyteen ei voinut paljon vaikuttaa. Lopussa mulla kun oli varmaan L koon kuppi mutta S koon selkä🥲. Mutta jos sopii just tohon kokotaulukkoon joka heillä on, niin ovat kyllä pehmoiset ja joustavat päällä. 😊 Mutta lindexiltä mulla on myös jotkut toiset imetysliivit. Niissä ei ole kaaritukea, mutta ovat tukevammat ja oli saatavilla monessa koossa. Niitä käytin pääasiassa koko edellisen imetystaipaleen kunhan jalkapallot vähän tasoittuivat😆😊
Jep, helpoimmalla pääsee jos menee paikanpäälle sovittamaan 🤔 jotkut noista lindexin liiveistä oli ihan hirveitä itellekin päälle, mutta nää yhdet tuntui sopivan hyvin 😊

Mullakin taisi edellisellä kerralla olla Lindexin liivit, jotka istui parhaiten. Yhdet liivit kävin jopa ihan alan liikkeessä ostamassa, mutta en tiedä oliko rinnat totaalisen tyhjät sovitushetkellä, koska liikkeessä hyvin istuneet liivit eivät toimineet arjessa ollenkaan, kun aina kumartuessa tissit karkasi liiveistä. Yritin kyllä sovittaessa kummarrella ja vääntäytyä ties miten, mutta siellä ne käyttäytyivät asiallisesti. No, liivit muuttuivat istuviksi sitten siinä vaiheessa, kun imetys oli ohi, että ei nyt ihan hukkaan mennyt, kun kuitenkin nätin näköiset liivit.

Takaisin