Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sellanen malli joka ei näytä sykkeitä, antaa vaan äänet, ja kuulin 8+5 muistaakseni ekan kerran, silloin aivan alhaalta häpyluun päältä. Silloin tällöin kuunnellut ja nyt äänet löytyy puolivälistä häpyluuta ja napaa. Mutta mulla oli etukäteenkin tiedossa että on hyvin eteenpäin kallistunut kohtu ja ultrassakin näky että se on aivan ihon alla tuossa edessä joten luulen että se vaikuttaa mulla siihen, että äänet löytyy niin helposti. Tuo laite tais olla ohjeen mukaan vasta 16+ viikoille.

Ja mullakin tosi helposti 'karkaa' vauvan sykkeet laitteen alta. Löydän siis ne, sitte pieni liikahdus ja ne häviää ja välillä löydän uudestaan heti, välillä kestää. Ei oo siis varmastikaan helppo löytää jos ei oo noin eessä kohtu kuin mulla.

Mulla vanha doppleri, joka tuntuu lakanneen toimimasta.. nyt toki vasta 8+5, mutta en kuule sillä edes omia sykkeitä kuin sekunnin ja sit ei kuulu mitään 🤡 ei edes suhinaa tai suolien pulputusta 😅 aloin jo katsella vintedistä uutta, olisi kiva voida potentiaalisesti kuulla sykkeitä nyt lähi viikkoina, mutta tolla nykyisellä en kyllä usko kuulevani.

Mä sain 3.11 muistaakseni ekan kerran kuulumaan ja silloin oli 9+0. Mutta toinen on vielä niin pieni, ettei välttämättä kuulu vielä kotidopplerilla! Ja just ultrassa puhuttiin kätilön kanssa, että myös istukan paikka vaikuttaa miten kuuluu. Mulla on istukka edessä ja istukka vaimentaa sitä ääntä aiempiin raskauksiin verrattuna (istukka oli takaseinämässä). Angelsounds JPD-100B käytössä ja ekalla kerralla jouduin etsimään kauan ennen kuin löytyi! 😊

Mäkin tilasin nyt vintedistä dopplerin vaikka olin yrittänyt puhua itselleni järkeä että en ostaisi😂 itseni tuntien rupean kuitenkin panikoimaan aina jos ääniä ei kuulu😁

Mäkin tilasin nyt vintedistä dopplerin vaikka olin yrittänyt puhua itselleni järkeä että en ostaisi😂 itseni tuntien rupean kuitenkin panikoimaan aina jos ääniä ei kuulu😁
Mä jaksan nyt odottaa tota nt-ultraa ja sit varmaan sen ja rakenneultran välissä kuuntelen dopplerilla. Sit toivon mukaan jo liikkeet alkaa tuntua.

Hei, tulen vähän jälkijunassa mukaan. Keskustelu on kai siirtynyt lähinnä salaiselle puolelle. Olen vähän epävarma liittymisestä siksi, etten tiedä, ehdinkö pikkulapsiarjen keskellä osallistua riittävästi. Kuulun jo useampaan salaiseen ryhmään foorumilla ja kaikissa on minimimäärä viesteille. Lisäksi olisi kiva, että ryhmän nimimerkit ja heidän tilanteensa jäisivät mieleen, enkä sekoilisi että kuka tämä olikaan ja mikä tilanne. Alkaa nytkin olla kapasiteetin rajoilla. 😅Mutta katsotaan. Kiva olisi kuitenkin tätäkin raskautta elää samaan tahtiin toisten kanssa.

Tällä viikolla oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin.❤️

Me ollaan menossa ensi kuussa anoppilaan ja anoppi tekee hirviburgundia. Viimeksi oli tosi hyvää, mutta en ihan vakuuttunut kaiken alkoholin haihtuneen, tuntui jotenkin oudolta sen jälkeen. Hän siis käyttää siihen punaviiniä. Mä en nyt tiedä, mitä teen! En uskalla ottaa riskiä, ettei kaikki alkoholi ole haihtunut sitä burgundia keitellessä. He eivät tiedä raskaudesta ja en keksi miten kieltäytyä burgundin syömisestä loukkaamatta ketään 😭 ollaan siellä viikonloppu ja tuo on meidän saapumispäivänä illallisena 😬 Ehkä täytyy alkaa kasvissyöjäksi, niin siinä lienee hyvä syy 😅😂 Olen tosi (ehkä liiankin?) tarkka tuon alkoholin suhteen. En juo alkoholittomaksi mainittuja oluitakaan jos ne eivät ole täysin 0,0%. Miten mä voisin kieltäytyä syömästä loukkaamatta ketään, onko ideoita? 😥
Ymmärrän tuskan, minäkin olen tosi tarkka alkoholista raskaana, en juo edes simaa tai kotikaljaa. (Se voi olla jo liioittelua, mutta etsinnästä huolimatta en ole löytänyt tietoa, että niitä voisi turvallisesti juoda.) Ruuanvalmistuksessa nesteestä täytyy tosiaan haihtua tosi suuri osa pois, että kaikki alkoholi on varmasti hävinnyt. Sitä helposti jää.🤔

Jotain ideoita olet jo muilta saanut ja minulla ei ole esittää parempia. Itse olen suoraan vastaavissa tilanteissa kertonut raskaudesta, jos syömistä ei ole voinut vaivihkaa välttää. Onneksi ovat yleensä sattuneet olemaan läheisiä ihmisiä ja pitäneet pyydettäessä asian omana tietonaan. Mutta noin yleisesti kyläily alkuraskauden aikana on näiden ruokarajoitusten takia vähän ahdistavaa, jos raskauden haluaa vielä salata. Missä vain voi nenän eteen tulla valmiiksi tehty, upea graavilohivoileipä ja siinä sitä ollaan. 🫣 Varsinkin näin joulun lähestyessä on yleistä juustotarjottimet, kylmäsavukalat jne. Kyllä on aika stressaavaa!

Ymmärrän tuskan, minäkin olen tosi tarkka alkoholista raskaana, en juo edes simaa tai kotikaljaa. (Se voi olla jo liioittelua, mutta etsinnästä huolimatta en ole löytänyt tietoa, että niitä voisi turvallisesti juoda.) Ruuanvalmistuksessa nesteestä täytyy tosiaan haihtua tosi suuri osa pois, että kaikki alkoholi on varmasti hävinnyt. Sitä helposti jää.🤔

Jotain ideoita olet jo muilta saanut ja minulla ei ole esittää parempia. Itse olen suoraan vastaavissa tilanteissa kertonut raskaudesta, jos syömistä ei ole voinut vaivihkaa välttää. Onneksi ovat yleensä sattuneet olemaan läheisiä ihmisiä ja pitäneet pyydettäessä asian omana tietonaan. Mutta noin yleisesti kyläily alkuraskauden aikana on näiden ruokarajoitusten takia vähän ahdistavaa, jos raskauden haluaa vielä salata. Missä vain voi nenän eteen tulla valmiiksi tehty, upea graavilohivoileipä ja siinä sitä ollaan. 🫣 Varsinkin näin joulun lähestyessä on yleistä juustotarjottimet, kylmäsavukalat jne. Kyllä on aika stressaavaa!
No jep!
Mäkään en juo simaa tai kotikaljaa, ollaan samassa veneessä! 🙋🏻‍♀️🤭 Ja tosiaan päätettiin, että kerrotaan raskaudesta ennen ruokailua niin saa olla rauhallisin mielin sitten 🥰

Ihania uutisia! 🥰 missä kävitte niptissä ja paljonko kustansi? 😊
Jep 🥰
Perhe Artessa käytiin ja laaja nipt 799e. Hinta sisälsi kätilön vastaanoton ja ultrauksen ennen verikoetta ja kaikki hoitui yhdellä käynnillä. Käytiin viime viikon ke ja tänään ti tuli tulokset.
Suppea olisi ollut 699e muistaakseni. 😊

Jep 🥰
Perhe Artessa käytiin ja laaja nipt 799e. Hinta sisälsi kätilön vastaanoton ja ultrauksen ennen verikoetta ja kaikki hoitui yhdellä käynnillä. Käytiin viime viikon ke ja tänään ti tuli tulokset.
Suppea olisi ollut 699e muistaakseni. 😊
Kiitos! Meillä Varha tarjoaa sen suppean NIPTin mut toi laaja kovin kiinnostais 🙉

No jep!
Mäkään en juo simaa tai kotikaljaa, ollaan samassa veneessä! 🙋🏻‍♀️🤭 Ja tosiaan päätettiin, että kerrotaan raskaudesta ennen ruokailua niin saa olla rauhallisin mielin sitten 🥰
Niin ja hienoa, että saitte asian ratkaistua!

Moi! Minäkin liityn joukkoon vähän jälkijunassa. Ehkä raskaus ei ollut mennyt kunnolla tajuntaan, kun näin pitkään kesti, että tuli taas mieliteko alkaa kirjoitella foorumille. Kahlailen tässä pikkuhiljaa läpi, mitä tänne on jo kirjoiteltu ja yritän päästä kärryille 😊

Meille siis toinen lapsi olisi tulossa. Hoitojen kautta on saanut alkunsa hän kuten isoveljensäkin, joten todella toivottu tapaus.

Moi! Minäkin liityn joukkoon vähän jälkijunassa. Ehkä raskaus ei ollut mennyt kunnolla tajuntaan, kun näin pitkään kesti, että tuli taas mieliteko alkaa kirjoitella foorumille. Kahlailen tässä pikkuhiljaa läpi, mitä tänne on jo kirjoiteltu ja yritän päästä kärryille 😊

Meille siis toinen lapsi olisi tulossa. Hoitojen kautta on saanut alkunsa hän kuten isoveljensäkin, joten todella toivottu tapaus.
Tervetuloa mukaan!😍

Mitäs muille odottajille kuuluu? 😊 Joko olette selvinneet pikkujoulukaudesta? Meillä on työpaikan pikkujoulut nyt perjantaina, ja onneksi ruokalista näyttää siltä, että pääsen syömäänkin jotain. En halunnut ilmoittaa noudattavani raskausajan ruokavaliota, niin ruokailun suhteen oli vähän herran haltuun -tilanne, mutta onneksi tuli sitten monipuolinen tarjoilu. Jotkut asiat pitää kyllä jättää syömättä, kun ei voi tietää onko esim. kuumennettu valmistusvaiheessa tarpeeksi. Söisittekö toast skagenia? Oletettavasti niissä on käytetty pakastettuja katkarapuja, jotka ovat siis jo kypsiä, mutta kannattaakohan niitä silti raskaana syödä vielä kertaalleen kuumentamatta?

Juomattomuudelle pitää vielä kehitellä jotain hyviä tekosyitä, kun aiemmin on kyllä viini maistunut. Pitää varmaan tulla autolla, mutta asun kuitenkin suhteellisen lähellä, niin sekin varmaan näyttää epäilyttävältä 😂

Mitäs muille odottajille kuuluu? 😊 Joko olette selvinneet pikkujoulukaudesta? Meillä on työpaikan pikkujoulut nyt perjantaina, ja onneksi ruokalista näyttää siltä, että pääsen syömäänkin jotain. En halunnut ilmoittaa noudattavani raskausajan ruokavaliota, niin ruokailun suhteen oli vähän herran haltuun -tilanne, mutta onneksi tuli sitten monipuolinen tarjoilu. Jotkut asiat pitää kyllä jättää syömättä, kun ei voi tietää onko esim. kuumennettu valmistusvaiheessa tarpeeksi. Söisittekö toast skagenia? Oletettavasti niissä on käytetty pakastettuja katkarapuja, jotka ovat siis jo kypsiä, mutta kannattaakohan niitä silti raskaana syödä vielä kertaalleen kuumentamatta?

Juomattomuudelle pitää vielä kehitellä jotain hyviä tekosyitä, kun aiemmin on kyllä viini maistunut. Pitää varmaan tulla autolla, mutta asun kuitenkin suhteellisen lähellä, niin sekin varmaan näyttää epäilyttävältä 😂
Ite oon lapsen kanssa vielä kotona, joten töidenkään puolesta ei oo ollut pikkujouluja 😊 aika vähäiselle on jäänyt muutkin menot oksentelun vuoksi. Tällä viikolla pitäisi saada käytettyä viime vuoden joululahjaksi saatu maistelumenu lahjakortti 😅 vähän venähtänyt, kun yli kuukausi mennyt kotona oksentaessa. Tarkistin jo etukäteen ravintolasta, että maistelumenu onnistuu raskausajan ruokavalioon. Mielenkiintoista nähdä mitä tuleman pitää, tutut kävivät juuri hetki sitten samassa paikassa ja menussa oli raakaa kalaa, kuhaa ja punertavaa lihaa 😬 toivotaan että olisi hyviä annoksia, huonon olon vuoksi en pysty kyllä väkisin syömään mitään pahanmakuisia yllätysannoksia 😂

Takaisin