Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo itsekkin 3 kautta eri laskettelu keskuksissa töissä ollessa on huomannut että noita laskijoita on paljon..

Ja juu voisi itsekkin ottaa rahassa mut muista ei tiedä..

Ratsastuksen joudun jättää myös jossain vaiheessa. En luota nykyiseen vuokraponii niin paljoa et kovin pitkään uskaltaisin 😅
Ai vitsi toi ratsastus! Oon luvannu viedä esikoisen ratsastamaan ja mun ajatuksena oli, et mentäs samalla hevosella. Kai ne koulujen hepat on kuitenki aika rauhallisia, et uskaltais nyt syksystä vielä käydä 🤔 Varsinkin, jos mennään jossain maneesissa, missä se heppa ei ehkä säikähä mitään randomia 😅

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mä en harrasta kun ihan arkiliikuntaa. Imuroimista jne 🤣 Esikoinen harrastaa 3x viikossa omia juttuja niin menee aika iso osa vapaa-ajasta hänen harrastuksissa :)

Joku oli tänne laittanut, että voisi dopplerilla jo kuulla sykkeet! Pakko kaivaa oma vanha doppleri laatikoiden kätköistä ja testata! Tänään 8+6 täällä.
Vähän jotenkin haaveilen tuosta kotidopplerista, mutta kun ei tämän jälkeen enää taida lasta tulla, niin jotenkin saituus iskee. 🙃

Ai vitsi toi ratsastus! Oon luvannu viedä esikoisen ratsastamaan ja mun ajatuksena oli, et mentäs samalla hevosella. Kai ne koulujen hepat on kuitenki aika rauhallisia, et uskaltais nyt syksystä vielä käydä 🤔 Varsinkin, jos mennään jossain maneesissa, missä se heppa ei ehkä säikähä mitään randomia 😅
Monesti ne on vähä rauhallisempia tapauksia..

Itsellä alla kisaponi ja virtaa olisi enemmänkin pyllyssä mutta ajattelin mä viel kuukauden kaks ainakin. Riippuu koska maha tulee tielle 😅

Yhtään en muista milloin esikoisen kanssa lopetin mut muistelisin et kun alkoi olee haasteita tulla alas ja epämukava olla satulaa. Tarviikin lähtee tutkii jos jotain vanhoja merkintöjä löytäisin

Mä en harrasta kun ihan arkiliikuntaa. Imuroimista jne 🤣 Esikoinen harrastaa 3x viikossa omia juttuja niin menee aika iso osa vapaa-ajasta hänen harrastuksissa :)

Joku oli tänne laittanut, että voisi dopplerilla jo kuulla sykkeet! Pakko kaivaa oma vanha doppleri laatikoiden kätköistä ja testata! Tänään 8+6 täällä.
Millainen doppleri sulla on? Jostain luin, että kotilaitteilla kuulisi vasta vko 12 lähtien🤔 tai ainakin suositus kuunnella vasta silloin

Millainen doppleri sulla on? Jostain luin, että kotilaitteilla kuulisi vasta vko 12 lähtien🤔 tai ainakin suositus kuunnella vasta silloin
Mulla ainakin raskauskeijulta tilattu joku ihan halpis ja alkoi edellisessä kuulua 9+3 🥹! Riippuu ihan raskaudesta varmasti, että koska alkaa kuulua ja siks suositus vasta vk 12 jälkeen, että olis isompi tsäänssi se syke löytää!

Taitaa olla suositus, että vasta rv10-12 eteenpäin. Mutta on mahdollista aiemminkin. Sikiö on vain niin pieni, että sykkeen löytäminen voi olla vaikeaa. Ja jos ei sitten sykettä löydykään, niin aiheuttaa vaan lisää huolta.

Taitaa olla suositus, että vasta rv10-12 eteenpäin. Mutta on mahdollista aiemminkin. Sikiö on vain niin pieni, että sykkeen löytäminen voi olla vaikeaa. Ja jos ei sitten sykettä löydykään, niin aiheuttaa vaan lisää huolta.
Kiitos selvennyksestä👍 varmaan totta, että aihettaa vaan enemmän kysymyksiä

Mulla ainakin raskauskeijulta tilattu joku ihan halpis ja alkoi edellisessä kuulua 9+3 🥹! Riippuu ihan raskaudesta varmasti, että koska alkaa kuulua ja siks suositus vasta vk 12 jälkeen, että olis isompi tsäänssi se syke löytää!
Oih🥰 varmaan juuri raskauskeijun laitteet, mitä katsoin että vko 12 eteenpäin

Mulla on Jumper 100B ja viime raskaudessa hommasin sen 9+5, kuului sykkeet samana päivänä. Tällä kertaa aion lähteä kokeilemaan jo aiemmin 😊

Joo, mulla löytyy kotidoplerilla sykkeet joka päivä. Viikkoja saman verran kuin sinulla. Eka kerran sykkeet kuului viikoilla 8+5

Mutta mulla jänskättää nyt toi sykkeen nopeus: Hipun syke koko ajan on 175-180.
Kertaakaan en ole saanut mitattua alle 170 sykkeitä. Luin,että tietyissä kromosomihäiriöissä syke on koko ajan korkea. Siispä mieli on jo kauhukuvat tehnyt. Huomenna olisi neuvola ja mietin että ottaisin asian siellä puheeksi.

Muokattu viimeksi:
Ajattelin vintedistä ostaa dopplerin varhaisultran jälkeen jos siellä elämää on. Oon aikaisemmissa raskauksissa alkanut kuulemaan sydänääniä noin 9+ viikoilla, en oo tainnut aikaisemmin ees uskaltaa kokeilla.

Mä testasin tossa äsken, että oma doppler yhä toimii. Ei tietenkään toivoakaan että 5+6 mitään kuuluisi 🤣 Mutta oli hauska kokeilla, ja onneksi toimii vielä. Ei ollut myöskään 05/23 vanhentunut ultraäänigeeli mennyt miksikään.

Ajattelin vintedistä ostaa dopplerin varhaisultran jälkeen jos siellä elämää on. Oon aikaisemmissa raskauksissa alkanut kuulemaan sydänääniä noin 9+ viikoilla, en oo tainnut aikaisemmin ees uskaltaa kokeilla.
Minäkin taisin ostaa vuosi sitten käytettynä ja jos en ihan väärin muista niin postikulujen kanssa jäi maksamaan jotain 15€ luokkaa.

Onko muilla dopplerin käyttäjillä taaksepäin kallistunutta kohtua? Tänään sain tänään varhaisultrassa tästä kuulla, vissiin voi vaikeuttaa kotidopplerin käyttöä 😅 Jos on muilla samaa tilannetta, niin kuinka aikaisin saitte kotona kuulumaan?

Onko muilla dopplerin käyttäjillä taaksepäin kallistunutta kohtua? Tänään sain tänään varhaisultrassa tästä kuulla, vissiin voi vaikeuttaa kotidopplerin käyttöä 😅 Jos on muilla samaa tilannetta, niin kuinka aikaisin saitte kotona kuulumaan?
Täällä!! Mulla voimakkaasti taaksepäin kallellaan, mutta silti kuului viimeksi jo 9+ viikoilla! 🥹

Pakko avautua täällä, kun en oikein voi missään muuallakaan. 😅 Sain just tietää, että sain ihan unelmieni viran.. 😭❤️ Se alkaa 1.1. Ja silloinhan ollaan jo aika reilusti raskaana - itse noin puolessa välissä. Maailman suurin innostus, että sain paikan (tiedän että oli paljon hakijoita ja nykyinen määräaikaisuus samalla työnantajalla päättyisi 31.12. Joten mahtavaa) , mutta heti perään iski järkyttävä ahdistus ja morkkis siitä, että menen sinne sitten ison vatsani kanssa, että ”YLLÄTYYS!!”

Kannan huonoa omatuntoa siitä, että sain sen paikan mitä halusin, ja tiedän jääväni siitä ”heti” pois. Kyseessä on useamman vuoden määräaikainen tehtävä (josta melko varma vakinaistaminen tietysti, kun ei ole sijaisuus kyseessä) . Nyt vaan sitten toivotaan, että eivät pistele koeajalla ulos raskauden varjolla 😭😅 onhan se kurjaa, kun joutuvat lähteä etsimään minulle sijaista melkeinpä heti… Mutta haluan vastaanottaa sen työn ja taloudellisesti tietysti onkin oltava sen osalta itsekäs… Vaikka samalla ärsyttävä kaikille pelkkää parasta haluava luonteeni yrittääkin tarjota vaihtoehtoa, että pitäisi kertoa raskaudesta NYT, vain ollakseni reilu. Mutta ei…

Raskaus kuitenkin minulle kaikista suurin lahja ja unelma. ❤️ mutta mikä tässä naiseudessa onkin niin riipivää, kun meidän isosti tasapainoiltava ja pelättävä tässä kohtaa sen uran ja lapsien välimaastossa…

Koska niin… Valtava mahdollisuus urallisesti ja MINUA ei haittaa, että siitä yksi vuosi jää sitten välissä väliin, mutta tietysti pelottaa, mitä siellä ajatellaan. Miesvaltainen ala ja mies esimiehenä…

Onnea uudesta työstä! On kyllä epäreilua, että me joudutaan miettimään tällaisia asioita. Raskaus ei kuitenkaan pitäisi olla este minkään työn saamiselle eikä koeajalla työsuhteen purkamiselle. Parhaassa tapauksessa he saavat haastatelluista nyt sulle sijaisen rekrytoitua.

Muokattu viimeksi:
Takaisin