Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka, uskaldaudumpa minäkin mukaan keskusteluun. Pitkä lapsettomuustausta takana ja nyt kolmannen alkion siirron jälkeen eka plussa ikinä😱 Menettämisen pelko vahvasti läsnä koko ajan, suuri helpotus oli, kun varhaisultrassa olikin kaikki hyvin❤️ Liikuntaa pohdittu täälläkin, mitä uskaltaa tehdä, vaikka muuten aktiivisesti liikkunutkin🤔

Moikka, uskaldaudumpa minäkin mukaan keskusteluun. Pitkä lapsettomuustausta takana ja nyt kolmannen alkion siirron jälkeen eka plussa ikinä😱 Menettämisen pelko vahvasti läsnä koko ajan, suuri helpotus oli, kun varhaisultrassa olikin kaikki hyvin❤️ Liikuntaa pohdittu täälläkin, mitä uskaltaa tehdä, vaikka muuten aktiivisesti liikkunutkin🤔
Onnea 😍 Toivottavasti kaikki sujuu hyvin jatkossakin!

Rohkeasti vain liikkumaan, ei mitään oikein tarvitse varoakaan (no ehkä jotain korkean onnettomuusriskin lajeja), ennen kuin alkaa olla mahaa ja vatsalihakset alkaa erkautua. Esim. äitiysliikunta-akatemian sivuilla sanotaan, että ekalla kolmanneksella ei oikeastaan tarvitse muuttaa mitään.

Onnea 😍 Toivottavasti kaikki sujuu hyvin jatkossakin!

Rohkeasti vain liikkumaan, ei mitään oikein tarvitse varoakaan (no ehkä jotain korkean onnettomuusriskin lajeja), ennen kuin alkaa olla mahaa ja vatsalihakset alkaa erkautua. Esim. äitiysliikunta-akatemian sivuilla sanotaan, että ekalla kolmanneksella ei oikeastaan tarvitse muuttaa mitään.
Kiitos🥰 juu paljon tullut myös luettua aiheesta, toiveissa onkin, että pystyisi mahdollisimman pitkään liikkua☺️ Jännityksellä kyllä odottaa kaikkia kehon muutoksia🤩

Oi onnea kovasti!😍😍

Tää liikunta meni mulla edellisessä raskaudessa ihan nolliin, jos työmatkapyöräilyä ei lasketa, koska mua peloteltiin KAIKELLA mahollisella. Sen jälkeen oon lukenu paljon raskaudenaikaisesta liikunnasta ja tutustunu aiheeseen, ni tällä kertaa aion kyl jatkaa salilla köyntiä ihan normaalisti. Ehkä en kyykkää maksimipainoilla, mut muuten ihan kivuttoman liikkeen rajoissa ajattelin mennä. 😁 Nii, ja laskettelumäkeen en mene, sen verran pahasti kaadun ihan joka kerralla, ku laudalle lähden, että se jää väliin ens talvena. 😂

Tää liikunta meni mulla edellisessä raskaudessa ihan nolliin, jos työmatkapyöräilyä ei lasketa, koska mua peloteltiin KAIKELLA mahollisella. Sen jälkeen oon lukenu paljon raskaudenaikaisesta liikunnasta ja tutustunu aiheeseen, ni tällä kertaa aion kyl jatkaa salilla köyntiä ihan normaalisti. Ehkä en kyykkää maksimipainoilla, mut muuten ihan kivuttoman liikkeen rajoissa ajattelin mennä. 😁 Nii, ja laskettelumäkeen en mene, sen verran pahasti kaadun ihan joka kerralla, ku laudalle lähden, että se jää väliin ens talvena. 😂
Juu laskukamat saa kyllä tällä kaudella jäädä varastoon😅 oon ollut ahkera pyöräilijä ja huomannut nyt, vaikka viikkoja on vasta vähän, niin pidempään kyyryssä ollessa tulee helposti huono olo, niin vaihtanut asentoa vähän korkeammaksi

Juu laskukamat saa kyllä tällä kaudella jäädä varastoon😅 oon ollut ahkera pyöräilijä ja huomannut nyt, vaikka viikkoja on vasta vähän, niin pidempään kyyryssä ollessa tulee helposti huono olo, niin vaihtanut asentoa vähän korkeammaksi
Nyt tässä tajusin että me ollaan lähdössä Lappiin jouluksi ja olin pakkaamassa laskettelu kamoja mukaan mut varmaan ihan turha haaveilla semmosesta 😭 silloin ollaan jo 20+ jotain jos kaikki menee hyvin

Nyt tässä tajusin että me ollaan lähdössä Lappiin jouluksi ja olin pakkaamassa laskettelu kamoja mukaan mut varmaan ihan turha haaveilla semmosesta 😭 silloin ollaan jo 20+ jotain jos kaikki menee hyvin
Mä kyllä tiedän yhen äidin, joka ihan pokkana lasketteli koko raskausaikansa, mut omalla laskutyylillä ei tule kuuloonkaan. Ja ite oon vähä sitö mieltä, et vaikka itse meniski varovasti, ni ikinä ei tiiä, kuka tulee niskaan ylärinteestä. Niitä osaamattomia laskettelijoita näkee joka kerta, ku köy ite rinteellä. Eivät osaa jarruttaa eivätkä muutakaan, ni täysillä vaan ylhäältä alas. Nähny muutaman törmäyksen ja onhan ne hirveen näkösiä. Ei oo wörtti riski imo. 😌

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mä kyllä tiedän yhen äidin, joka ihan pokkana lasketteli koko raskausaikansa, mut omalla laskutyylillä ei tule kuuloonkaan. Ja ite oon vähä sitö mieltä, et vaikka itse meniski varovasti, ni ikinä ei tiiä, kuka tulee niskaan ylärinteestä. Niitä osaamattomia laskettelijoita näkee joka kerta, ku köy ite rinteellä. Eivät osaa jarruttaa eivätkä muutakaan, ni täysillä vaan ylhäältä alas. Nähny muutaman törmäyksen ja onhan ne hirveen näkösiä. Ei oo wörtti riski imo. 😌
Joo itsekkin 3 kautta eri laskettelu keskuksissa töissä ollessa on huomannut että noita laskijoita on paljon..

Ja juu voisi itsekkin ottaa rahassa mut muista ei tiedä..

Ratsastuksen joudun jättää myös jossain vaiheessa. En luota nykyiseen vuokraponii niin paljoa et kovin pitkään uskaltaisin 😅

Onneksi kaikkea muuta lumikenkäilyä yms. Voi tehdä☺️

Hui😱 tämä just, kun et voi olla yksin rinteessä ja joku muu voi tulla takaa. Itsellänikin kerran joku tuli takaata laudan päältä, hälle ei käynyt kuikaan, mutta itse kaaduin ja aivotärähdys🥳 tästä onneksi jo vuosia aikaa🙏

Mä jätin kans kokonaan lautailun pois raskaana, toki olin ihan viimeisilläni. En taida uskaltaa nytkään. Vaikka harvoin itse kaadun, niin kyllä mullakin sattuu vahinkoja ja virhearviointeja.

Hiihtää haluisin, mutta sekin on vähän siinä ja tossa, kun en alamäessä osaa jarruttaa, ja se on ihan herran haltuun, mitä käy 🙈

Olin viime raskaudessa käymässä lapissa just jossain noilla 20+ viikoilla ja uskalsin silloin vielä mennä lautailemaan. Mun maha oli niin pieni, ettei haitannut menoa ja tiedän hyvin "omat rajani" nii menin rauhakseen. Toki aina voi sattua jotain.

Harrastan myös ratsastusta ja mulla useampi nuori heppa. Ei ihan paras yhtälö raskauden kanssa, mutta siinäkin menin omaa kroppaa kuunnellen. Lopetin muistaakseni viikolla 28 kun sillon rupesin kerran loppukäynneissä tuntumaan sellaista vetävää kipua mahan sivuilla. Ja samalla kertaa huomasi, että keskivartalon tuki ei ole enää entisensä.

Ajattelin hiihtää koko talven jos vaan ei oo mitään kipuja. Täällä Oulussa ei oo paljon mäkiä joten ei tarvi sitäkään pelätä että vetäis lipat jyrkässä alamäessä.

Teillä jää monella nyt sit harmillisesti talviharrastukset väliin! Mut ymmärrän täysin, en uskaltaisi itsekään, tosin tosi satunnaislaskettelija oon aina ollutkin.

Meillä on miehen kanssa harrastuksena rata-autoilu, kausi päättyy parin viikon päästä ja jää kyllä vikat ajot nyt ajamatta :No Evil Monkey: En uskalla ottaa riskiä, vaikka toistaiseksi oonkin ollut kolaroimatta (koputan puuta). Sikäli tää ajoitus on nyt täydellinen, että ajokausi keskittyy toukokuusta syyskuuhun ja muut kuukaudet vuodesta on seuraavan kauden alkamisen odottelua, eli hyvä ajoitus raskaudelle:Nerd Face::Smiling Face With Halo:

Me käytiin tänään taas ihan hissuttelukävelyllä ja jalkaterä alkoi oireilla ja kipuilla, saapa nähdä miten käy salitreenin aloituksen kanssa. Saa nähdä meneekö vaan kotona jalkaterää jumpatessa ja kuntouttaessa tää syksy:Face Without Mouth:

Teillä jää monella nyt sit harmillisesti talviharrastukset väliin! Mut ymmärrän täysin, en uskaltaisi itsekään, tosin tosi satunnaislaskettelija oon aina ollutkin.

Meillä on miehen kanssa harrastuksena rata-autoilu, kausi päättyy parin viikon päästä ja jää kyllä vikat ajot nyt ajamatta :No Evil Monkey: En uskalla ottaa riskiä, vaikka toistaiseksi oonkin ollut kolaroimatta (koputan puuta). Sikäli tää ajoitus on nyt täydellinen, että ajokausi keskittyy toukokuusta syyskuuhun ja muut kuukaudet vuodesta on seuraavan kauden alkamisen odottelua, eli hyvä ajoitus raskaudelle:Nerd Face::Smiling Face With Halo:

Me käytiin tänään taas ihan hissuttelukävelyllä ja jalkaterä alkoi oireilla ja kipuilla, saapa nähdä miten käy salitreenin aloituksen kanssa. Saa nähdä meneekö vaan kotona jalkaterää jumpatessa ja kuntouttaessa tää syksy:Face Without Mouth:
Uu siistiä🤩 aika hyvä ajoitus kyllä👌

Hiihtää haluisin, mutta sekin on vähän siinä ja tossa, kun en alamäessä osaa jarruttaa, ja se on ihan herran haltuun, mitä käy 🙈
Mäkin luulin etten osaa jarruttaa alamäessä, kunnes oli pakko osata, kun olisi muuten tullut törmäys moottorikelkan kanssa 😅
Mut eipä siitä ole iloa, jos tulee joku yllättävä horjahdus johon ei pysty reagoimaan. Mä mietin vielä hiihtoja, ainakin tasaiselle voisi mennä 😊

harmi että kipuilee, salilla pystyy kuitenkin tekemään istuvalteen laitteissa aika monipuolisesti kaikkea (sekä ylä- että alakroppaa) niin ettei jalalle tarvitse laskea painoa 😊 täällä myös siis kannustan vaan liikkumaan 😁

viime viikon otin tosi iisisti kun tuntui että kaikesta liikkumisesta meni heti sykkeet kattoon ja voimaa ei vaan löytynyt, tällä viikolla on ollut parempi olo jo niin keskiviikkona pääseekin taas ohjatuille treeneille ja loppuviikosta itsekseen salille 😊 onneksi mun muut harrastukset onkin rauhallisempia kuin teillä muilla ja niitä saa jatkaa ihan normaalisti 😁

Mä en harrasta kun ihan arkiliikuntaa. Imuroimista jne 🤣 Esikoinen harrastaa 3x viikossa omia juttuja niin menee aika iso osa vapaa-ajasta hänen harrastuksissa :)

Joku oli tänne laittanut, että voisi dopplerilla jo kuulla sykkeet! Pakko kaivaa oma vanha doppleri laatikoiden kätköistä ja testata! Tänään 8+6 täällä.

Takaisin