Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtava kuulla 😍 Mitä lääkkeitä olet syönytja minkä verran? Onko tullut lääkkeitä syötyäsi väsymystä?
Sain semmosta kun Xonvea. Iltasin aina 2 tablettia ja tarvittaessa saa nostaa annoksen 4 tablettiin, mut mä oon pärjännyt tolla kahdella nyt hyvin! Mutta joo haittavaikutuksena on väsymys/uneliaisuus ja mulla ainakin aamut menee vähän sumussa nyt. Herään kunnolla puolen päivän aikoihin uuteen päivään 😁

En tiedä onko täällä puhuttu äitiyspakkauksesta/avustuksesta. Mut se ilmeisesti nousee ensi vuonna? Toukokuussa kuitenkin todennäköisesti jaetaan vielä tämän vuoden pakkausta joten mitenhän se tulee menemään? Saako erotuksen rahana jos ottaa pakkauksen? Anteeksi, en jaksa lukea koko ketjua läpi.

En tiedä onko täällä puhuttu äitiyspakkauksesta/avustuksesta. Mut se ilmeisesti nousee ensi vuonna? Toukokuussa kuitenkin todennäköisesti jaetaan vielä tämän vuoden pakkausta joten mitenhän se tulee menemään? Saako erotuksen rahana jos ottaa pakkauksen? Anteeksi, en jaksa lukea koko ketjua läpi.
Äitiysavustukden on tarkoitus nousta muistaakseni 1.42026 alkaen, ja koska se pitää hakea kahta kuukautta ennen laskettua aikaa ei tule vaikuttamaan meihin/heihin joilla LA on toukokuussa. Eli korkeampaa avustusta ei silloin vielä jaeta joten en myöskään näe miksi jotain erotusta maksettaisiin (ja eiköhän -25 äp pakkaus jaeta kuitenkin normaalisti loppuun, se voi vaan ehkä kestää entistä pidempään jos korotuksen jälkeen yhä useampi ottaa avustuksen rahana). Äp:n tavaroiden arvo on kuitenkin nykyiselläänkin suurempi kuin tuo avustuksen suuruus

Pakkaukseenkaan se ei ehdi vaikuttaa koska -25 pakkausta alettiin jakaa tyyliin vasta nyt syksyllä, ja ainakin siinä HS uutisessa jossa kerrottiin tuosta korotuksesta sanottiin ettei -26 pakkauksen sisältöä vielä edes tiedetä.

Äitiysavustukden on tarkoitus nousta muistaakseni 1.42026 alkaen, ja koska se pitää hakea kahta kuukautta ennen laskettua aikaa ei tule vaikuttamaan meihin/heihin joilla LA on toukokuussa. Eli korkeampaa avustusta ei silloin vielä jaeta joten en myöskään näe miksi jotain erotusta maksettaisiin (ja eiköhän -25 äp pakkaus jaeta kuitenkin normaalisti loppuun, se voi vaan ehkä kestää entistä pidempään jos korotuksen jälkeen yhä useampi ottaa avustuksen rahana). Äp:n tavaroiden arvo on kuitenkin nykyiselläänkin suurempi kuin tuo avustuksen suuruus

Pakkaukseenkaan se ei ehdi vaikuttaa koska -25 pakkausta alettiin jakaa tyyliin vasta nyt syksyllä, ja ainakin siinä HS uutisessa jossa kerrottiin tuosta korotuksesta sanottiin ettei -26 pakkauksen sisältöä vielä edes tiedetä.
Kiitos vastauksesta. Harmi kun tää korotus ei tuu vaikuttamaan meihin.

Meillä kävi pahin mahdollinen eilen varhaisultrassa. Tuomioksi saatiin keskeytynyt keskenmeno joka oli mennyt kesken jo melkein 2 viikkoa sitten. 😭
Tämä on meille nyt toinen peräkkäin. Heinäkuussa tuli km viikolla 9 spontaanisti ja nyt tämä viikolla 7 keskeytyneesti. Ensi viikolla kuulemma pitäisi Naistenklinikalle päästä hakemaan tyhjennylääkkeet.

Miten ihmeessä tästä uskaltaa uutta raskautta yrittää kun lopputulema voi hyvinkin olla uudestaan sama?

Meillä kävi pahin mahdollinen eilen varhaisultrassa. Tuomioksi saatiin keskeytynyt keskenmeno joka oli mennyt kesken jo melkein 2 viikkoa sitten. 😭
Tämä on meille nyt toinen peräkkäin. Heinäkuussa tuli km viikolla 9 spontaanisti ja nyt tämä viikolla 7 keskeytyneesti. Ensi viikolla kuulemma pitäisi Naistenklinikalle päästä hakemaan tyhjennylääkkeet.

Miten ihmeessä tästä uskaltaa uutta raskautta yrittää kun lopputulema voi hyvinkin olla uudestaan sama?
Ei siinä kai auta olla muuta kuin optimisti ja miettiä ettei nyt prosentuaalisesti kolmatta keskenmenoa tulisi.

Itsellä takana tänä vuonna pari epäonnistunutta ja nyt jännitellään kolmatta ja itse oon miettinyt että onhan sen pakko joskus onnistua.

Voimia ❤️‍🩹

Otan osaa ❤️‍🩹 Olen mennyt samalla strategialla kuin iLa, kun pahin suru on ohi niin tartun itsepintaisesti optimismiin ja tilastoihin, että ei meille enää voi käydä niin. Tsemppiä teille.

Oon niiin pahoillani ❤️‍🩹 valtavasti voimia sinne.

Olen niin pahoillani. Aavistitko keskenmenoa mistään? Itsellä oli sekä keväisestä että tästä nykyisestä jo juuri noin pari viikkoa ennen vahva aavistus joka päivä päivältä voimistui, ja jälkeenpäin katsottuna onkin ihan selvää. :(

Täällä haettiin nyt myös ne huonot uutiset. Alkio vastasi viikkoa pienempää, eikä selkeää sykettä näkynyt. Alkionsiirto kyseessä ja kun sain kuitenkin aikaisen posin niin tiedän ettei kiinnittyminen oo tapahtunut myöhään.

Viimeistään ensi viikolla pitäisi päästä naistenklinikalle. Vaikka aika tulisi tälle viikolle niin toivon kyllä että lääkkeet voisi ottaa vasta alkuviikosta, koska viikonlopun oon yksin esikoisen kanssa.

Olen niin pahoillani. Aavistitko keskenmenoa mistään? Itsellä oli sekä keväisestä että tästä nykyisestä jo juuri noin pari viikkoa ennen vahva aavistus joka päivä päivältä voimistui, ja jälkeenpäin katsottuna onkin ihan selvää. :(
En aavistellut ollenkaan. Olen ihan puulla päähän lyöty. Mulla on tosi kovat oireet ollu koko ajan ja vatsa todella turvoksissa, että enemmän mielessä oli onko täällä yksi vai useampi kasvamassa. Ja kun kätilö sanoi sanot että nyt huonolta näyttää niin kuin kaikki olisi pysähtynyt. Haaveet romukoppaan ja ilolla suunnitellut kaikki kuviot sivuun. Tuossa yhdessä hetkessä kaikki mureni. Miten tässä oikeasti voi ja uskaltaa antaa seuraavan raskauden tulla? En tiedä.
Olen aivan todella surullinen ja maani myynyt.

@Pumpulipilvi olen niin niin pahoillani 😔 isosti lohdutusta tähän tilanteeseen.
Omaan puhelimeeni juuri tipahti naikkarille aika ensi maanantaiksi. Jotenkin tuntuu sietämättömältä odotella sinne saakka, mutta ei tässä muu auta.

Täällä haettiin nyt myös ne huonot uutiset. Alkio vastasi viikkoa pienempää, eikä selkeää sykettä näkynyt. Alkionsiirto kyseessä ja kun sain kuitenkin aikaisen posin niin tiedän ettei kiinnittyminen oo tapahtunut myöhään.

Viimeistään ensi viikolla pitäisi päästä naistenklinikalle. Vaikka aika tulisi tälle viikolle niin toivon kyllä että lääkkeet voisi ottaa vasta alkuviikosta, koska viikonlopun oon yksin esikoisen kanssa.
Oon niin pahoillani! Lämpimät halaukset ja voimia! ❤️

Voi kurjuus miten huonolla hetkellä liitynkään keskusteluun, oon tosi pahoillani huonoja uutisia saaneiden puolesta :sad001:red-heart:

Liityn joukkoon tosiaan uutena tyyppinä, jonkin verran ennätin lueskella jo ketjua mutta vielä on viestejä lukematta, halusin vaan huikata moikat jo tässä välissä!

Otan osaa myös teidän suruun. Paljon voimia asian käsittelyyn ja rohkeutta uuteen yritykseen ❤️‍🩹

Aika rauhallista siellä vielä on. Hyvin ehtii mukaan! 🥰
Mä täällä juuri tuskailin, vieläköhän sinne mahtuu kunhan minä etanakin saan viestimäärät täyteen haha 😁 kiva liittyä tänne mukaan, ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään mutta puhumisen tarve on tietty valtava 😂

Mulla ei taida olla viestit vielä täynnä salaiseen, sinne siis vähän myöhemmin mukaan :smiling-eyes:

Mä täällä juuri tuskailin, vieläköhän sinne mahtuu kunhan minä etanakin saan viestimäärät täyteen haha 😁 kiva liittyä tänne mukaan, ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään mutta puhumisen tarve on tietty valtava 😂
Aina ehtii mukaan! 😊

Mekään ei olla kerrottu vielä, mutta alkaa vähän jo poltella huulia 😅

Takaisin