Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans keräillään vielä viestejä että pääsisi salaiselle puolelle.
Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, viikkoja huomenna 4+6. Vähän tosin jännittää, kun oireita ei ole tähän mennessä ollut. Testit tosin vahvistuneet hyvin.
Mulla on tänää 5+2 eikä myöskään oireita.. ei ollu kyllä esikoisesta nii ei haluaisi ressata 😅 sen CB viikko Digin ajattelin tässä loppu viikosta viel tehdä kumminkin 🤣

Sama! Oon jo kahdesti liittynyt salaiselle puolelle ja joutunut sit poistumaan sieltä… Eihän varhaisultra vielä oo tae mistään, mutta jos siellä tulee hyviä uutisia, sen jälkeen on varmaan itsellä jo parempi fiilis liittyä mukaan 😊 Ehkä siinä on joku sellainen taikauskoinen elementti mukana, että ei nyt vaan rupeais liian aikaisin iloitsemaan…
Joo vähän samoja fiiliksiä! Mutta jokainen tyylilläön💪🏽 oottakaa meitä hitaammin eteneviäkin sitten siellä jutuissa🧡

Olen juuri niillä päivillä nyt milloin kahden viimeisin keskenmenojen vuoto alkanut, pelottaa aivan hirveästi jokainen vessakäynnin että nytkö siellä vaaleanpunasta paperille tuu... 🫣 Mutta välillä tuntuukin siltä, että kyllä se nyt tällä kertaa tulee onnistumaan. Päässä pyörii niin ristiriitaiset tunnet kokoajan että voispa nää päivät kulua nopeemmin että pääsisin varhaisultraan . 😬

Jokohan tässä alkaa olla jotain hajuherkkyyttä, kun eilisestä kuivumassa olleet pyykit piti laittaa uudelleen 60 asteeseen koneeseen kun haisivat muka niin pahalle? Voihan se toki olla että urheiluvaatteille ei eilisillan myöhäinen koneen pikapesu riittänyt :tears:

Jokohan tässä alkaa olla jotain hajuherkkyyttä, kun eilisestä kuivumassa olleet pyykit piti laittaa uudelleen 60 asteeseen koneeseen kun haisivat muka niin pahalle? Voihan se toki olla että urheiluvaatteille ei eilisillan myöhäinen koneen pikapesu riittänyt :tears:
Mua etoo kirppisvaatteiden haju. Vaikkei mun mielestä haise pahalle, niin silti se vieraan ihmisen ja kodin haju etoo. 🙈 Ei tule pahoinvointia, mutta sellanen "iuh"-olo.

Kävin äsken suihkussa ja mun lemppari banaanin tuoksuinen hiushoitoaine haisi pahalle yhyy 😭😆 Välillä ollu nyt viime päivinä ohimeneviä ällötysoloja, mutta en tiiä vaikuttaisko tämä päällä oleva hirvee flunssakuume kans.. 🤔

Kävin äsken suihkussa ja mun lemppari banaanin tuoksuinen hiushoitoaine haisi pahalle yhyy 😭😆 Välillä ollu nyt viime päivinä ohimeneviä ällötysoloja, mutta en tiiä vaikuttaisko tämä päällä oleva hirvee flunssakuume kans.. 🤔
Monet on sanonut, että banaani on paha 😅

Näyttää, että täällä on aika monta meitä, joilla on jotenkin vaikea tausta raskauksien kanssa. Tsempit kaikille, alkuraskaus on erityisen vaikeaa odottelua! Täällä kans useampi menetys taustalla, joten ei uskalla olla kovin iloinen vielä. Eipä se raskaudesta hiljaa oleminen sitä menetystä kyllä juurikaan helpota, että sama kai tänne välillä kirjoitella, niin pääsee toivottavasti aikanaan salaiseen ryhmään.

Eilen (viikko ekan plussan jälkeen) testiviiva tummempi kuin kontrolli, joten siitä piristyneenä aion tänään soittaa neuvolaan, pääsisimmekö julkiselle varhaisultraan, tai varailen yksityiselle. Ilmeisesti 7+ viikoilla olisi hyvä käydä, että syke näkyy jo varmasti? Pelottaa kauhea limbo, että löydökset ovat epävarmat, ja pitää odotella sit seuraavaa ultraa hädissään.
Täällä myös taustalla kaksi varhaista keskenmenoa, joissa oli kymmenen vuoden väli. Ensimmäinen oli spontaani ja keskenmeno oli hyvin luonnollinen, kipuja oli kyllä. Viimeisin keskenmeno viime vuonna oli keskeytynyt keskenmeno ja olin pettynyt ettei kehoni itse alkanut tyhjentymään. Siksi tämä kolmas raskaus jännittää. Tänään olen ensimmäisen kerran saanut sisäisen rauhan asian kanssa; tapahtui mitä tapahtui - niin sen kuuluu minun elämässäni tapahtua. Lisäksi kaikki kolme raskautta ovat olleet hyvin erilaiset.

Mä varasin varhaisultran ensi viikolle. En malttaisi odottaa. Aamupahoinvointi on ihan järkyttävää, tänäänkin töissä oksensin heti aamutuimaan...Vielä ei työkaverit aavistele mitään, toivottavasti tää huono oli ei jatkuisi kovin pitkään. :( Tänään 6+2

Mulla nyt rv 5+4 ja ei vielä juurikaan pahoinvointia. Oon hieman ihmeissäni, muistelen että edellisessä raskaudessa olisi ollut se jatkuva kuvotuksen tunne. Ja just sama kuin täällä monella, en tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai huolissaan 😂

Äitiysavustus nousee 2026 huhtikuun alussa. Se pitää kuitenkin hakea 2kk ennen la, joten mahdetaanko just missata korotus?

Mulla vielä puuttuu pino viestejä että pääsisin yksityispuolelle höpöttelemään. Onko sielä jo kova tohina päällä?

Liityin salaiselle puolelle heti, kun sain viestit täyteen, vaikka mun päivät ovat huomattavasti vähemmät kuin monella muulla. Koen etenkin mahdollisien surujen jakamisen helpommaksi sillä puolen, kun tekstit eivät ole avoimesti luettavissa. Yritän omaksua "raskaana kunnes toisin todistetaan" asenteen, ja siksi otan tästä yhteisöstä kaiken irti. ☺️
Sama juttu mulla!

Mulla nyt rv 5+4 ja ei vielä juurikaan pahoinvointia. Oon hieman ihmeissäni, muistelen että edellisessä raskaudessa olisi ollut se jatkuva kuvotuksen tunne. Ja just sama kuin täällä monella, en tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai huolissaan 😂
Mä en muista millloin aiemmissa raskauksissa alkoi yökkiminen. Tänään 5+3 ja satunnaista hieman yököttävää oloa kummempaa ei ole ollut. Tuntuisi turvallisemmalta, jos olisi kunnolla paha oli, mut eihän sekään tietysti mitään takaisi.

Takaisin