Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki toukokuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Joko muut on varaillut neuvoloita ja ultraa? Meillä ohjeistuksena otta yhteyttä heti kun plussaa, joten kuuliaisesti nää hoidettu. Siinä saa samalla ohjeet ultran varaukseen, joten sekin nyt tehty. Jos köy huonosti, niin ainahan ne saa peruttua.

Joko muut on varaillut neuvoloita ja ultraa? Meillä ohjeistuksena otta yhteyttä heti kun plussaa, joten kuuliaisesti nää hoidettu. Siinä saa samalla ohjeet ultran varaukseen, joten sekin nyt tehty. Jos köy huonosti, niin ainahan ne saa peruttua.
Minä soittelen joskus viikon päästä, päästäisiinkö julkiselle varhaisultraan menetystaustan vuoksi. Menen neuvolaan sit jos varhaisultrassa näkyy kehittyvä ja elävä alkio. En jaksa enää käyttämättä jääneitä neuvolakortteja ja aikojen perumista. Kahdesta ekasta raskaudesta olin optimistinen ja soitin heti.

Mä soitan tänään neuvolaan ja muistaakseni saatiin viimeksi siellä käynnillä ohjeet nt-ultran varaukseen. Varhaisultra saadaan julkiselta, kun raskaus on hoitoalkuinen. Odottelen vaan TYKSistä vastausta, että saadaan aika.

Minkä rajoituksen arvelette harmittavan eniten? Mulla on jo epätoivoisesti haussa erilaisia kofeiinittonia teepaketteja. Niitä on harmillisen vähän saatavilla, kun itse tykkäisin käyttää montaa teesorttia.

Mulla ei muuten ollut ongelmia rajoitusten kanssa viime raskaudessa, mutta jouluna harmitti, kun ei päässyt syömään kylmäsavulohta eikä aurajuustoa piparien kanssa.

Tuota joulua kans mietin, että saattaa vähän harmittaa, mutta seuraavana jouluna sit taas!

Mä säästin viime kerralla kaupan pipareita joulusta ja popsin niitä aurajuuston kanssa sitten toukokuussa synnytyksen jälkeen 😂

Minä poistuikin lähes samantien täältä. Valitettavasti testi oli tänään haalentunut niin paljon parin päivän takaiseen ettei toivoa jää, kemiallinen tälläkerralla. Toivotan onnea kaikille teille!

Minä poistuikin lähes samantien täältä. Valitettavasti testi oli tänään halventunut niin paljon parin päivän takaiseen ettei toivoa jää, kemiallinen tälläkerralla. Toivotan onnea kaikille teille!
Ikävä kuulla 😞 tsemppiä jatkoon!

Kääks, mieki uskaltaudun tänne mukaan vaikka hyvin epävarma tilanne vielä. Tänään virallinen testipäivä (PAS). Viime PAS täysin nega ja nyt testissä kaksi viivaa. Tuntuu, että pitäisi olla jo vahvempi viiva näille päiville, mutta hieman on voimistunut viivat. Ehkä säästelen digiä sinne 5+4 tai jotain ja toivon sitä 3+ testiin :loudlycrying:

Näyttää, että täällä on aika monta meitä, joilla on jotenkin vaikea tausta raskauksien kanssa. Tsempit kaikille, alkuraskaus on erityisen vaikeaa odottelua! Täällä kans useampi menetys taustalla, joten ei uskalla olla kovin iloinen vielä. Eipä se raskaudesta hiljaa oleminen sitä menetystä kyllä juurikaan helpota, että sama kai tänne välillä kirjoitella, niin pääsee toivottavasti aikanaan salaiseen ryhmään.

Eilen (viikko ekan plussan jälkeen) testiviiva tummempi kuin kontrolli, joten siitä piristyneenä aion tänään soittaa neuvolaan, pääsisimmekö julkiselle varhaisultraan, tai varailen yksityiselle. Ilmeisesti 7+ viikoilla olisi hyvä käydä, että syke näkyy jo varmasti? Pelottaa kauhea limbo, että löydökset ovat epävarmat, ja pitää odotella sit seuraavaa ultraa hädissään.

Meillä oli julkisella varhaisultra esikoisen raskaudessa 7+5 ja nyt on 7+4, niin silloin varmasti pitäisi sykkeen näkyä, kun siihen varaavat noita aikoja. Mutta kai se voi näkyä jo 6+ viikollakin. Tietty se on itselle helpompaa, jos malttaa odottaa ultran kanssa, niin ei sitten tarvitse arpoa, että oliko nyt kuitenkin liian aikaisessa, ettei syke näy vielä.

Minäkin uskaltaudun tänne nyt mukaan, kun oon tehnyt useamman vahvistuvan liuskan ja digi näytti tänään 2-3 viikkoa raskaana. 😄 Toinen vauva meillä siis haaveissa, esikoinen nyt reilun vuoden ja kovasti jännittää voiko asiat mennä jälleen yhtä ihanasti kuin esikoista odottaessa. Nyt tärppi tuli heti ekasta yrityskierrosta, niin jotenkin on ihan laittoman onnekas olo tällä hetkellä. 🫣

Näyttää, että täällä on aika monta meitä, joilla on jotenkin vaikea tausta raskauksien kanssa. Tsempit kaikille, alkuraskaus on erityisen vaikeaa odottelua! Täällä kans useampi menetys taustalla, joten ei uskalla olla kovin iloinen vielä. Eipä se raskaudesta hiljaa oleminen sitä menetystä kyllä juurikaan helpota, että sama kai tänne välillä kirjoitella, niin pääsee toivottavasti aikanaan salaiseen ryhmään.

Eilen (viikko ekan plussan jälkeen) testiviiva tummempi kuin kontrolli, joten siitä piristyneenä aion tänään soittaa neuvolaan, pääsisimmekö julkiselle varhaisultraan, tai varailen yksityiselle. Ilmeisesti 7+ viikoilla olisi hyvä käydä, että syke näkyy jo varmasti? Pelottaa kauhea limbo, että löydökset ovat epävarmat, ja pitää odotella sit seuraavaa ultraa hädissään.
Harmi, että meitä menetyksiä kokeneita on näin paljon.. Mutta oikeassa olet, parempi alkaa luottaa ja kirjoittaa tännekin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ite meinaan soittaa vasta ensi viikolla neuvolaan, kun on käynyt niitäkin kertoja, että olen soittanut neuvolaan ja seuraavana päivänä tyyliin saanut soittaa uudelleen, että perutaanpa ne ajat..

Uskoisin ainakin omalla kohdalla, että varhaisultraan pääsee. Viimeksi käytiin lyhyen kierron vuoksi, eikä julkisen puolen ultra ollut kovin hääppönen. Ei tainnut sanoa kuin että oikeassa paikassa näyttää olevan. Joten mietin, mennäänkö yksityiselle. Viimeksi kävin vielä 9+ yksityisellä, kun oli niin epävarma olo ja pientä vuotoa, johon neuvola ei sanonut mitään ja kesken oli mennyt jo aikapäiviä sitten.. Eli varmasti myös varhaisultran ja nt-ultran välissä käydään vielä toisessa varhaisultrassa :Grimacing Face: Harmittaa, kun omalla paikkakunnalla ei niitä edullisempia varhaisultria ole..

Hirvee jännitys, kun meillä on tänään työpaikan afterit! Kyseleekö joku jotain, kun otankin alkoholitonta.. Jos kysyy, niin ajattelin sanoa vaan "terveyssyistä". Ja tarvittaessa todeta, että enhän juonut viimeksikään kesäkuun alussa firman bileissä (kun luulin vielä olevani raskaana). :No Evil Monkey:

Harmi, että meitä menetyksiä kokeneita on näin paljon.. Mutta oikeassa olet, parempi alkaa luottaa ja kirjoittaa tännekin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ite meinaan soittaa vasta ensi viikolla neuvolaan, kun on käynyt niitäkin kertoja, että olen soittanut neuvolaan ja seuraavana päivänä tyyliin saanut soittaa uudelleen, että perutaanpa ne ajat..

Uskoisin ainakin omalla kohdalla, että varhaisultraan pääsee. Viimeksi käytiin lyhyen kierron vuoksi, eikä julkisen puolen ultra ollut kovin hääppönen. Ei tainnut sanoa kuin että oikeassa paikassa näyttää olevan. Joten mietin, mennäänkö yksityiselle. Viimeksi kävin vielä 9+ yksityisellä, kun oli niin epävarma olo ja pientä vuotoa, johon neuvola ei sanonut mitään ja kesken oli mennyt jo aikapäiviä sitten.. Eli varmasti myös varhaisultran ja nt-ultran välissä käydään vielä toisessa varhaisultrassa :Grimacing Face: Harmittaa, kun omalla paikkakunnalla ei niitä edullisempia varhaisultria ole..
Täälläkin halvin löytämäni varhaisultra on vähän yli 200 €… Varasin ajan yksityiselle, kun neuvolasta ei saanut ketään kiinni, enkä töiden takia voi mikä päivä tahansa soitella sinne. Onpahan joku aika järkeville päiville varattuna!

Hirvee jännitys, kun meillä on tänään työpaikan afterit! Kyseleekö joku jotain, kun otankin alkoholitonta.. Jos kysyy, niin ajattelin sanoa vaan "terveyssyistä". Ja tarvittaessa todeta, että enhän juonut viimeksikään kesäkuun alussa firman bileissä (kun luulin vielä olevani raskaana). :No Evil Monkey:
Joo, meillä sama homma tänään. 🤣

Takaisin