Yleinen keskustelu

Joo valitettavasti tuo prosessi on tuttu, kun on jo kolmessa lasketun ajan ryhmässä höpötellyt 🙈🥲 Pitää keräillä rohkeutta ja koittaa näpytellä taas 🙈
Äh pahoittelut siinä tapauksessa tuplatiedosta! 😅
Mutta toivon mukaan kaikki menee tällä kertaa hyvin! ♥️🌈

Moikka! Onko jollain muulla Primaspan -lääke käytössä? Ultrassa sanottiin terveiset, että lääkäri käskee aloittamaan sen 100 Mg/vrk koska aikaisempi lapsi syntyi pienikokoisena viikkoihin nähden. Luin pakkauksesta, että käyttö vaatisi jotain seurantaa. Onko kenelläkään kokemuksia?

Moikka! Onko jollain muulla Primaspan -lääke käytössä? Ultrassa sanottiin terveiset, että lääkäri käskee aloittamaan sen 100 Mg/vrk koska aikaisempi lapsi syntyi pienikokoisena viikkoihin nähden. Luin pakkauksesta, että käyttö vaatisi jotain seurantaa. Onko kenelläkään kokemuksia?
Mulla alkaa primaspan 12+0 ja jatkuu 36+0 asti. Eli ens viikolla aloitan. Mulle ei puhuttu seurannasta mitään joten oletan, että "seuranta" tapahtuu neuvolakäynneillä.

Mulle sanottiin neuvolassa että vaikka primaspanissa eli mini asa:ssa pakkausselosteessa lukee ettei suositella raskaana niin siitä ei pidä välittää. Kun siihen on ne tietyt kriteerit miksi se aloitetaan niin neuvola varmaan hoitaa "seurannan".

Hei nt ultrassa käyty. Pieni oli elossa ja hyvin vikkelä tapaus 🙏❤️ tykkää köllötellä vielä tuolla alhaalla joten alakautta saatiin parhaimmat kuvat. Tunnin se ultras kun tosiaan pyöri kuin väkkärä ja lopulta nukahti kasvot kameraan eikä haitannut kun yritettiin tökkiä hereille jotta kääntyisi. Viikot vastasi eikä laskettu aika muuttunut. 😅 Sain insuliinin jotta voin syödä normaalimmin, sekä primaspanin. Jotenkin raskaus oireet tänä aamuna puski päälle voimalla.
Eilinen oli melko tunteikas päivä, mummo ja Ukki tuli yllärinä käymän. Pötköttelin ja katoin lin poika pelas. Mummo hyökkäsi halaamaan ja kaatui mun päälle mahalleen. Ukin piti nostaa mummo pois mun päältä. Tuli selväksi että nyt 80v mummolle oli iloinen uutinen 😅 kysyi missä mun mies on, varmaan olis käynyt hälle sama, mutta käskin olla herättämättä lun lähtee töihin.

Aamulla sitten heräsin poikaa laittaa kouluun niin oksetti ja tuntui että veri pakenee kehosta, huimasi ja menin ihan veteläksi .säikähdin että nyt on insuliini laskenut sokerin liian alas, mutta ei ollut. Söin äkkiä ompenaa ja join, menin pötkölleen. Hiki kaatui päälle. Ja sitten paleli. Meni onneksi ohi. Sitten miehen kans nukkuu vielä vähäksi aikaa kun kohta heräsin että itken, en tiedä mille, kun näin unta joka ennemmin nauratti. Tuntui ettei itkusta tule loppua. Kai nuo piinaviikot ultraa odotellessa vaikuttaa kun sai huokaista helpotuksesta nyt ja stressi laukesi.

9v Poikakin aamulla sanoi kun mies tuli töistä "ei äitiä ja vauvaa saa herättää, viikasin sun pedinkin, jotta sun on kiva mennä nukkuu sitten". Mies hymähti ja tuumasi, "no tehdään niin että laitan sulle aamupalan ja sitten käytän koira ulkona. Sinä reippaasti puet". Voi rakkaat 🥹😍.

Omanapailen lisää kun olen niin ihmeissäni. Miten ihmisen keho voi olla viisas. Eiliseen saakka kovat päivittäiset alavatsa krampit ja kivut. Nyt tämä päivä niska hartia jännityksestä johtuvaa päänsärkyä lukuunottamatta täysin kivutonta, sekin meni hieromalla ohi. Lantio on ollut hirveessä jännitys tilassa kun miettinyt onko kaikki ok. Voi siis olla että olen jännittänyt lantiolla.

Omanapailen lisää kun olen niin ihmeissäni. Miten ihmisen keho voi olla viisas. Eiliseen saakka kovat päivittäiset alavatsa krampit ja kivut. Nyt tämä päivä niska hartia jännityksestä johtuvaa päänsärkyä lukuunottamatta täysin kivutonta, sekin meni hieromalla ohi. Lantio on ollut hirveessä jännitys tilassa kun miettinyt onko kaikki ok. Voi siis olla että olen jännittänyt lantiolla.
Onhan se viisas kun sitä vaan muistaa kuunnella😊 kertoo kyllä hyvin herkästi ainakin minulla ”huonot” tunteet.

Mä lueskelen pikkuhiljaa palstaa ja yritän kerätä (spämmätä) viestejä salaiseen ryhmään pääsyyn 😅 Viikot 13+2 ja nt-ultra takana, mutta vieläkin hyyyyvin varoivaisesti odottava fiilis… Mutta terve vaan siis kaikille! 😁
Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes: Oon käynyt peukuttelemassa sun viestejä kun seurailen vielä kaikkia ketjuja vaikka suurin osa viesteistä onkin nykyään salaisen puolella! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Toivon mukaan tällä kertaa menee kaikki hyvin! 🌈 Mäkään en oo varma että missä kohdassa uskallan huokata helpoituksesta, ehkä tiistain NT-ultran jälkeen kun tulee 13+0 täyteen, tai sitten esim. 14+0. Mutta mitään en ole vielä esim. uskaltanut hankkia tätä tulevaa esikoista varten :No Evil Monkey:

Tervetuloa mukaan! :smiling-eyes: Oon käynyt peukuttelemassa sun viestejä kun seurailen vielä kaikkia ketjuja vaikka suurin osa viesteistä onkin nykyään salaisen puolella! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Toivon mukaan tällä kertaa menee kaikki hyvin! 🌈 Mäkään en oo varma että missä kohdassa uskallan huokata helpoituksesta, ehkä tiistain NT-ultran jälkeen kun tulee 13+0 täyteen, tai sitten esim. 14+0. Mutta mitään en ole vielä esim. uskaltanut hankkia tätä tulevaa esikoista varten :No Evil Monkey:
Joo, hiljaista vaikuttaa olevan täällä ja tää onkin tämmöstä yksinpuhelua, kun yrittää viestit saada täyteen 😆

Toivotaan kaikille kuitenkin sitä, että jossain kohtaa raskautta uskaltaa huokaista ja alkaa vähän iloita 🤞🏼 Vaikka iteltä on isoin innostumisen terä viety varmasti lopullisesti tän kaiken epävarmuuden myötä 😮‍💨

Heippa! Liityn hyvin jälkijunassa teidän seuraan. Mulla on menossa nyt raskausviikko 15. Ihan alkuraskaudessa kaikki tuntui jotenkin niin epävarmalta ja ajatukset pyörivät jo muutenkin niin paljon raskauden ja sen jännittämisen ympärillä, että kielsin itseltäni kaikkien foorumeiden seuraamisen. 😄 Nyt olo alkaa tuntua varmemmalta ja rauhallisemmalta, ja huomaan kaipaavani vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. Kommentoin nyt tänne kaikkiin ketjuihin mitä keksin ja toivottavasti pääsen piakkoin tuonne salaiselle puolelle 😂 Tuntuu mukavammalta jakaa vasta siellä enemmän

Heippa! Liityn hyvin jälkijunassa teidän seuraan. Mulla on menossa nyt raskausviikko 15. Ihan alkuraskaudessa kaikki tuntui jotenkin niin epävarmalta ja ajatukset pyörivät jo muutenkin niin paljon raskauden ja sen jännittämisen ympärillä, että kielsin itseltäni kaikkien foorumeiden seuraamisen. 😄 Nyt olo alkaa tuntua varmemmalta ja rauhallisemmalta, ja huomaan kaipaavani vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. Kommentoin nyt tänne kaikkiin ketjuihin mitä keksin ja toivottavasti pääsen piakkoin tuonne salaiselle puolelle 😂 Tuntuu mukavammalta jakaa vasta siellä enemmän
Tervetuloa mukaan! 😍 Komppaan kyllä tota jännitystä mutta onneksi se nyt helpottaa! 😊

Joo täytyy jatkaa tätä spämmiä vielä hetki 😅 yllättävän nopeasti tuli jo puolet tarvittavista viesteistä. Katsoin että tänään ja pe lisätään uusia jäseniä, niin enköhän tuohon perjantain erään ehdi

Tervetuloa mukaan. Minä haluan myös salaiselle puolelle, mutta oon niin keskittynyt tekemään kaikkea muuta kuin istumaan puhelimen ääressä. Ostin doppler laitteen ja sillä saimme sydämen sykkeet kuulumaan ja rauhoittaa kyllä mieltä kovasti kun saa jonkun laisen yhteyden pikku möykkyyn, kuulee että hengissä on.

Ainiin, niin kovin touhusin syys hommia ulkona etten liiteriä siivotessa tajunnut myyräkuume vaaraa ja raskauden myötä heikentynyttä vastustuskykyä...siellä mä lakaisin tomerana lattiaa kun huomasin hiiren pökäleitä lakaisevani 🫣 juolahti mieleen etten helkkari saa lakaista enää ja mies häätikin mut heti sieltä pois.

Toivottavasti ei kerennyt mitään pöpöä pölistä sieltä hengitysteihin. 🙏 Tuli itsekin tehtyä puutarhatöitä edellisen aikaan, ei jotenkin voi ikinä kaikki mennä takaraivoon asti kerralla. 😅

Takaisin