Ei haittaaSöin muutaman englannin lakritsin.. Sitten tajusin että nämähän on kiellettyjä. Jospa ei nuo muutamat mitään haittane, ei kuitenkaan koko pusiia mennyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei haittaaSöin muutaman englannin lakritsin.. Sitten tajusin että nämähän on kiellettyjä. Jospa ei nuo muutamat mitään haittane, ei kuitenkaan koko pusiia mennyt.
Meillä on puoliksi sama homma! Mies haluaa varjella mielenterveyttään eikä halua innostua tai kertoa kenellekään ennen kuin 12 viikkoa on kulunut. Kotona käytetään lauseita "Jos tämä nyt onnistuu..." jos pitää asiaa sivuta, eikä ole vielä työnimiä jne.Mä en ole ehkä vielä ihan sisäistänyt tätä et olen raskaana, en oo ladannut mitään raskaus sovellusta enkä oikeen edes oo kartalla et mikä viikko menossaEi olla kenellekkään hiiskuttu tästä ja on jotenkin sellanen et "no jos nyt oon raskaana niin..." puhe meillä
Et ei ihan ehkä kummatkaan oikeen osata iloita tai olla et jee meille tulee vauva
Vasta sitten ultran jälkeen varmasti jos kaikki on hyvin osataan vasta iloita.Onko kenelläkään tälläistä?
Ja joille voin sitten heti kertoa, jos meneekin jotain pieleen, enkä jää yksin tragedian kanssa.
Ja oon itse niin onnellinen tästä että haluan uskoa että kaikki menee hyvin kunnes ei mene! Meillä ihan sama! Minä kerroin heti plussauspäivänä parille ystävälle ja mies on vieläkin jossitteluvaiheessa. Minulla on itsellä toisaalta olo, että rv 12 ultrassa vasta lopullisesti varmistuu tuleeko vauvaa vai ei. Toisaalta nyt on jokin outo varmuus, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Toivottavasti tuntemus on oikea eikä vain omaa suojelua muilta ajatuksilta.Meillä on puoliksi sama homma! Mies haluaa varjella mielenterveyttään eikä halua innostua tai kertoa kenellekään ennen kuin 12 viikkoa on kulunut. Kotona käytetään lauseita "Jos tämä nyt onnistuu..." jos pitää asiaa sivuta, eikä ole vielä työnimiä jne.
Mä taas olen paapattanut puolitoista vuotta mun lapsettomuudesta läheisille, joten heille kyllä kerroin heti, kun jotain tuli testiin ekaa kertaa näkyviin! Toki korostin että nyt on vasta ihan alku menossa. Mutta mulle se oli tärkeää että ihan läheisimmät ystävät ja äiti tietää missä oon menossa, koska en kyllä todellakaan pystyisi kantamaan tätä huolta yksin! Kaikki ystävät siis vapaahtoisesti lapsettomia, mutta toivovat meille onnistumista.
Kaikille joille olen keronut, olen myös sanonut että pelottaa hirveästi että menee kesken (PCOS antaa ilmeisesti jopa 30-50% keskenmenomahikset), eli on tosi kiva että on ihmisiä ympärillä, jotka voi toivoa ja tsempata taustallaJa joille voin sitten heti kertoa, jos meneekin jotain pieleen, enkä jää yksin tragedian kanssa.
Mies kun ei halua vielä keskustella asiasta ettei vaan päästä itseään innostumaan liikaa (hän on vähän katastrofiajattelija), mä tarvitsen ihmisiä joiden kanssa voin tästä puhua että pelot lievenee!Ja oon itse niin onnellinen tästä että haluan uskoa että kaikki menee hyvin kunnes ei mene!
![]()
meillä näköjään tulee lapsille ihan sama ikäero, meillä myös maaliskuinen 2024Minä itse olen katastrofiajattelija ja ekan kohdalla kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen. Ennen sitä ei hiiskuttu kenellekään (onneksi oli ponchokausi, kun raskaus alkoi muutenkin näkyä todella nopeasti). Nyt ei ehkä ihan niin paniikki ajattelua ole, saa nähdä.![]()
Eka neuvola-aika suositellaan varattavaks rv8-10 ajalleEn viitsinyt omaa ketjua tälle aloittaa, niin kysynpä täällä. Milloin ootte ollut ekan kerran neuvolaan yhteydessä? Mä en siis _yhtään_ muista milloin sinne piti soittaa (kuopuksenkin kohdalla ensikäynnistä neuvolaan jo 8v)![]()
Mä sain hailurapositiivisen jo DPO8 mutta en uskaltanut vielä heti soittaa. Viikon ajan testasin ja kun testit tummeni ja DPO15 oli ihan leffaviivat, ja siinä kohtaa menkat jo 5 päivää myöhässä, soitin neuvolaan!En viitsinyt omaa ketjua tälle aloittaa, niin kysynpä täällä. Milloin ootte ollut ekan kerran neuvolaan yhteydessä? Mä en siis _yhtään_ muista milloin sinne piti soittaa (kuopuksenkin kohdalla ensikäynnistä neuvolaan jo 8v)![]()
No juu, tämä on hyvä pointti, että ei kannata liikaa odotella, kun ne vapaat ajatkin voi mennä monen viikon päähänEka neuvola-aika suositellaan varattavaks rv8-10 ajalleite varasin heti, kun plussasin, että sain varmasti ajan. Ja onneks varasin, koska ku katsoin pari päivää myöhemmin ni ei ollu enää aikoja sille terkkarille ku halusin ja muutenki ajat oli ihan kortilla
eipä mua kauheesti se eka käynti kiinnostais sinänsä, ku just tuntuu et oli esikoisesta siellä ja kuitenkaa mitää tapahdu, mut saapahan esikoisen 10kk mitat samalla
![]()
Mulla oli ekassa raskaudessa käytössä Preglife, johon olin tosi tyytyväinen. Helppo käyttää, paljon kivaa tietoa raskaudesta ja raskauden kulusta, räätälöitäviä muistilistoja ja kivoja etuja käyttäjille, esim. alennuskoodeja vauvajuttuihin ja Ifin sellainen "raskausvakuutus", josta saa maksutonta terveysneuvontaa raskausasioihin liittyen 24/7 ja tarvittaessa yhden etälääkärivastaanoton. Muita sovelluksia en oo käyttänyt niin en osaa vertailla.Käytättekö jotain sovellusta odotusaikana? Mitä? Onko suosituksia![]()