Yleinen keskustelu

Me niin kovasti toivotaan tyttöä, joten oon ihan varma että poika sieltä tulee 😅 ja tuntuu että lähipiiriin on putkahdellut pelkkiä poikia viime aikoina niin se se varmaan on. Ollaan toki erittäin onnellisia myös pojasta 🥰

Oon niin kaino perustaa uutta ketjua, joten kysyn nyt ensin; oisko ideaa perustaa raskausajan liikunta ketju? Itsellä tuntuu olevan niin paljon pohdintoja aiheeseen liittyen ja ehkä siel vois jakaa vaikka hyvistä treeneistä tai mistä vaan myös vinkkejä.
Juuri samaa miettinyt että liikunta kiinnostaisi kovasti koska näyttää jo ensi metreillä vaikuttavan kovasti tuohon urheiluun tämäkin raskaus🥱 eli ei muutakun ketjua kehiin👌

Mä veikkaan poikaa, koska meillä on kaksi poikaa entuudestaan ja muutenkin lähipiirissä niin paljon poikia😄 Mutta kahden pojan äitinä olen oppinut, että sukupuoli ei todellakaan kerro sitä, millainen lapsesta tulee, joten sinänsä aika yksi lysti, tuleeko tyttö vai poika😊

Poika-aavistukset ja jotenkin ite ehkä toivoisinkin poitsua. ☺️ Mies haluaisi tytön. Hällä ei ole lapsia ennestään, mulla kolme tyttöä ja yksi poika.
Tytöille löytyy paljon enemmän ihania nimiä ja kaikkia söpöstelyjuttuja.
Ikä on varmaan tehnyt sen, että muu tilpehööri, vaunut ja merkkivaatteet ei enää kiinnosta. Silloin 20+ oli tärkeetä, että lapsilla oli Metsolaa, Moloa ja Mini Rodinia, ja nahkaiset Emmaljungat piti saada. Jälkikäteen tajunnut, että pikkulapsiaika meni hujauksessa ja ehkä keskityin osittain turhiin juttuihin.
Nyt jos saan lapsen syliin asti, yritän elää hetkessä. Pikkuinen kasvaa niin nopeasti.
Sama. Nyt kolmannen kohdalla ajattelen, että mitä vähemmällä tavaralla pääsee, sitä parempi😁 Tosin edelleen mä ostan kyllä lapsille paljon mm. Metsolaa ja Gugguuta, koska haluan tukea vastuullisesti tuotettuja kotimaisia merkkejä. Mutta ostan tosi vähän ja vain tarpeeseen (sitä mukaa, kun menee rikki😅). Isommat lapset kuluttaa vaatteita aivan eri tahtiin kuin vauvat😂

Henkisesti valmistautunut km. La-ti pientä ruskeaa vuotoa/vv. Ke ip tuli veristä ja pientä kipua. Sama to ja myös pe. Pääsin käymään meidän terveysasemalla joka teki sisätutkimuksen ja sano et kohdunkaula kiinni. Mikä toi vähän lohtua mut silti jotenkin uskon et kyl tää kesken tulee menee 😭❤️‍🩹 laitettu lähete eteenpäin ja toivon et se käsiteltäis nopeesti ja pääsis tsekkaa mikä tilanne. Pelkkä vuoto ei niin huoleta mut nää kivut lisänä. Et saa kertoa jos jollain ollu vastaavaa ja kaikki menny lopuks hyvin 🤞🏻

Henkisesti valmistautunut km. La-ti pientä ruskeaa vuotoa/vv. Ke ip tuli veristä ja pientä kipua. Sama to ja myös pe. Pääsin käymään meidän terveysasemalla joka teki sisätutkimuksen ja sano et kohdunkaula kiinni. Mikä toi vähän lohtua mut silti jotenkin uskon et kyl tää kesken tulee menee 😭❤️‍🩹 laitettu lähete eteenpäin ja toivon et se käsiteltäis nopeesti ja pääsis tsekkaa mikä tilanne. Pelkkä vuoto ei niin huoleta mut nää kivut lisänä. Et saa kertoa jos jollain ollu vastaavaa ja kaikki menny lopuks hyvin 🤞🏻
Minulla meni kaksi ekaa raskautta ilman vuotoja, mutta kolmannen alussa todella runsasta vuotoa ja pieniä hyytymiäkin. Vuoto jatkui 10 päivää ja silloin luulin vaan että kyse oli kuukautisista ja vuotohäiriöstä, enkä tiennyt olevani raskaana. Tein kuitenkin testin ennen lääkäriaikaa ja testi olikin positiivinen. Tuolloin oli viikkoja 5+6. Ultrassa näkyi viikolla 6+1 syke. Vuoto väheni hiljalleen ja loppuraskaus meni ilman ongelmia ja terve poika syntyi.

Tsemppiä. ❤️ Toivottavasti sinullakin olisi jotain harmitonta vuotoa ja loppuisi pian.

Minun miehen veljen vaimolla joka on tosi läheinen oli niin kovat kivut ja vuodot rv 6 että meni päivystykseen ja kaikki oltiin varmoja että se raskaus oli siinä, mutta sisätutkimuksen mukaan juurikin kohdunkaula oli kiinni, eikä syytä kivuille ja vuodelle löytynyt. Nyt hän on rv 14 ja kaikki niinkuin pitää. 🥰

Toivottavasti oli harmitonta :red-heart:

Toivottavasti pääsisit pian tsekkaamaan mikä tilanne on jotta saisi mielenrauhaa, voi kumpa olisi harmitonta vuotoa🥺❤️‍🩹

Toivottavasti pääset pian tsekkaamaan kunnolla tilanteen. Jaksamista odotteluun ja toivotaan, että kaikki hyvin ❤️

Ainiin piti itsekin kommentoida tähän sukupuoliasiaan, toista poikaa veikkaan meille😂🤞🏼 samanlaisia himoja ruuan suhteen, ja muutenkin suht samankaltainen eli aika oireeton alkuraskaus, ja ylipäätään vaan sellanen fiilis. Toki voi olla myös toiveajattelua, kun veljeksiä toivoisin vaikkei tyttö olisi pettymys kuitenkaan😅

Mulla on jostain syystä poika aavistus. Mutta mun aavistuksen on tainnut osua usein väärään. 😂

Onko monella jo niin ettei oteta niskaturvotusta enää vaan NIPT-testi? Meillä onneksi varhassa näin vähentää varmasti turhia seula hälytyksiä. Harmi vaan ettei saa sukupuolta siitä tiettää mut tietty ymmärtää et se ei op tarpeellinen tieto

Onko monella jo niin ettei oteta niskaturvotusta enää vaan NIPT-testi? Meillä onneksi varhassa näin vähentää varmasti turhia seula hälytyksiä. Harmi vaan ettei saa sukupuolta siitä tiettää mut tietty ymmärtää et se ei op tarpeellinen tieto
Sata-alueelle on käytössä sama systermi, eli ei veriseulaa eikä np-mittausta, vaan kaikille nipt.

Täällä taas vahva tyttöolo, esikoinen tyttö ja samanlaiset oireet ja himot kuin silloinkin🤭 ja hörhönä tietenkin olen kiinalaisen kalenterinkin katsonut😂

Mulla on vahva tunne tytöstä. Oireet on paljon voimakkaammat ja erilaiset kuin kahdesta pojasta. Hetkelliset mieliteot aivan erilaisia tässä raskaudessa. Kiinalaista kalenteria olen myös vilkaissut 🙈

Pirhassa otetaan edelleen yhdistelmäseulonta alle 40-vuotiailta. 😕

Esikoinen on tyttö ja raskaus oli silloin hyvin tyypillinen "poikaraskaus", eli itse en sille enää kauheasti anna painoarvoa. 😅 Nyt ei ole ihmeemmin toivetta tai ajatustakaan, olisihan toinen tyttö tietysti "kätevä", mutta pojallekin olisi kiva nimi valmiina.

Takaisin