Yleinen keskustelu

Mulla oli edellisessä raskaudessa. Söin silloin kahta erilaista antibioottia kahteen eri vaivaan.
Toinen vaivoista oli itse asiasta otsaontelotulehdus 😅 Mulla ei ollut flunssaa ollut kuin ehkä alkuraskaudessa, loppuraskaudessa pää oli älyttömän kipeä ja mietittiin raskausmyrkytystä. Lopulta mun pää kuvattiin ja todettiin otsan olevan märkää täynnä. Sain siihen Amorion-kuurin. Hyvin tepsi lopulta. 😁

Edit. Söin raskauden aikana kolme antibioottikuuria, yhden jokaisella kolmanneksella. Mitään kurjaa ei niistä aiheutunut lapselle/raskaudelle.
Okei! Hyvä kuulla 😅 mulla on kans just vaan tota päänsärkyä, varsinkin aivan infernaalinen puristava päänsärky iskee, jos kumarrun tai oon muuten pää alaspäin.. Ensin ajattelin et tää on jotain niskajumia, mutta en kyllä enää usko.

Onko täällä joku syöny raskaana ollessaan antibioottikuuria? Veikkaan että mulla on joku otsaontelotulehdus meneillään, ja mietityttää, jos saan huomenna jotku antibiootit tähän tms..
Mäkin oon saanut edellisissä raskauksissa niitä on ihan turvallisia raskaana oleville ☺️

@Taateli88 hmm, en kyllä valitettavasti osaa sanoa kun sovellusta ladatessa oli just joku tarjous jonka kautta sain sen maksuttoman todella halvalla ja päätin kokeilla, niin en ehtinyt testaamaan sitä maksutonta. Tuskinpa sieltä mitään kovin erikoista 🤔 se tekoäly chattikin, joka reagoi oireisiin ja analysoi mistä ne voi johtua, varmaan toimii ilmaisellakin? (Siitä ei kyllä ollut mitään hyötyä)

@SyysSumu

Se chatti toimii vaihtelevasti, joskus sitä huvikseni olen kokeillut. Saattaa olla, että yhdessä aiheessa sieltä tulee enemmän kysymyksiä kuin toisessa, mutta lopulta tulee aina se "tilaa maksullinen versio", ennen kuin saa mitään kunnollisia vastauksia 😅 Ehkei sitä ole jäänyt ilmaisversiolla lopulta mistään varsinaisesta paitsi, kun nykypäivänä tietoa on internet pullollaan. Mietin itsekin sitä maksullisen ottoa kun oli se joku ihan älytön tarjous, mutta en kuitenkaan vaihtanut siihen lopulta.

Huh helpotusta! Kävin tänään verikokeissa, ja kilpirauhaslääke on purru! TSH, T4 ja T3 oli kaikki viitteissä.
TSH oli vielä hieman yli 3, ja raskauden aikana ois ilmeisesti hyvä jos se ois alle 2,5, mutta oon jo tosi helpottunut tuosta tuloksesta, sekun oli yli 14 eli roimasti yli viitteiden sinä päivänä, kun tein positiivisen raskaustestin. Vähän helpottaa keskenmenon pelkoa. Vaikka en oo sitä älyttömästi murehtinut kuitenkaan, niin kyllä se on vähän takaraivossa jyskyttänyt ja oon aika monesti käyny tsekkaamassa Miscarriage odds reassurer sivustolla, kuinka todennäköisyydet paranee ajan koko aika.

Meillä on sama la, ja mulla alko myös nyt sunnuntaina ihan hirvee kuvotus. Siis tuntuu kun olis jatkuvasti merisairas, eikä siihen tunnu auttavan syöminen eikä syömättä jättäminen. Vähän ahdistaa ajatus, ettei yhtään tiedä millon tää tästä helpottuu 😅 Itellä alko sopivasti kesäloma, niin kelpaa kärvistellä rauhassa. Tsemppii sinne kans, kyllä tää varmasti ennemmin tai myöhemmin helpottaa! 💕
Siistiä, että on samaan aikaan :folded: Monella on viikkoja aiemmin kaikki virstanpylväät ni kiva että joku muu elää samassa hetkessä asioita :smiling-eyes:

Uutena raskausoireena jatkuva jano. Tuntuu, että suuta kuivaa koko ajan.

Mulla mietityttää älyttömästi se neuvolan ensikäynti. Pyysin miehen mukaan ja ne neuvolassakin toivottivat puolison tervetulleeksi kun käyntiaikaa varasin, mutta jos siellä ei tosiaan tehdä mitään konkreettista, eikä vauvaa edes näe/kuule, niin kuinka mielenkiintoinen se sitten on miehelle?

@Kultakataja_

Varmaan riippuu miehestä. Oma mies oli pettynyt, kun esteen vuoksi ei olisi huomenna päässyt mukaan ensimmäiseen neuvolaan. Nyt kun sen jouduin flunssan takia siirtämään ja uusi aika sattui niin, että molemmilla meillä on vapaapäivä, niin mies oli tosi tyytyväinen. Saahan siellä sitä tietoa toki isäkin asioiden etenemisestä ja seuraavista käynneistä ja kyllähän niitä perheen asioita myös keskustellaan, joten ei se isä ihan ulkopuolinen kuitenkaan ole. Ehkä tulee sellainen osallistumisen tunne yhteiseen projektiin, kun ei se isä oikein muutakaan tässä kohtaa voi vielä tehdä. Mutta tosiaan varmaan riippuu paljon siitä miehestä, kokeeko olevansa turhaan mukana käynnillä vai ei.

Onko kellää
Tullu selkeetä tyttö tai poika fiilistä jo nyt?
Mulla ei ollenkaan. Kaks poikaa ennestään ja miehellä kans kans poikaa jotenki aattelen siitä automaattisesti että tämäkin on poika.

Onko kellää
Tullu selkeetä tyttö tai poika fiilistä jo nyt?
Mulla ei ollenkaan. Kaks poikaa ennestään ja miehellä kans kans poikaa jotenki aattelen siitä automaattisesti että tämäkin on poika.
Minulla on lasketun ajan perusteella poikafiilis, kun meidän pojat on syntyneet tammi-helmikuussa. Oireiden perusteella puolestaan tulee tyttöfiilis. Aiemmin tyttöä odottaessa oli etovaa oloa aamusta iltaan, kuten nyt ja oksensinkin kerran odotusaikana. Poikia odottaessa oli etovaa oloa lähinnä vähän iltaisin, enkä oksennellut.

Minulla on lasketun ajan perusteella poikafiilis, kun meidän pojat on syntyneet tammi-helmikuussa. Oireiden perusteella puolestaan tulee tyttöfiilis. Aiemmin tyttöä odottaessa oli etovaa oloa aamusta iltaan, kuten nyt ja oksensinkin kerran odotusaikana. Poikia odottaessa oli etovaa oloa lähinnä vähän iltaisin, enkä oksennellut.
Mulla oli tosi erilaiset raskaudet pojista ekasta oksensin vielä synnytys salissa ja toisesta hieman merisairas olo mutta en oksennellu. Tästä ei oo ollu kauheesti etovaa oloa mutta jonkin verran kyllä.

Jotenkin koko ajan tiedostamatta ajattelen, että meille on tulossa tyttö, vaikka tietää että voi olla ihan kumpi vaan. Mielessä pyörii tyttöjen nimet ja kuvittelen itseni tytön äitinä, joten jos se onkin poika, niin pitää varmaan työstää sitä ajatusta sitten :Grinning Face: Ollaan kyllä pohdittu myös mahdollisia poikien nimiä, ja kumpi vaan kyllä kelpaa, mutta jotenkin sitä on vaan enemmän ajatellut tyttönä ja tavallaan on myös toivonut tyttöä :Hugging Face:

Me niin kovasti toivotaan tyttöä, joten oon ihan varma että poika sieltä tulee 😅 ja tuntuu että lähipiiriin on putkahdellut pelkkiä poikia viime aikoina niin se se varmaan on. Ollaan toki erittäin onnellisia myös pojasta 🥰

Oon niin kaino perustaa uutta ketjua, joten kysyn nyt ensin; oisko ideaa perustaa raskausajan liikunta ketju? Itsellä tuntuu olevan niin paljon pohdintoja aiheeseen liittyen ja ehkä siel vois jakaa vaikka hyvistä treeneistä tai mistä vaan myös vinkkejä.

Oon niin kaino perustaa uutta ketjua, joten kysyn nyt ensin; oisko ideaa perustaa raskausajan liikunta ketju? Itsellä tuntuu olevan niin paljon pohdintoja aiheeseen liittyen ja ehkä siel vois jakaa vaikka hyvistä treeneistä tai mistä vaan myös vinkkejä.
Tuola salaisella puolella tälläinen ketju jo onkin mikäli sinne oot jossain vaiheessa tulossa, mutta toisaalta miksei tänne yleisellekkin puolelle sellaista tekis!🤭

Mulla on ihan poikafiilis. Ehkä tunne tulee siitä, että pieni oli isompi mitä esikoinen heti ekasta ultrasta asti. Ja oireet ovat niin erilaiset.
Mut eihän se silti tarkoita yhtään mitään. 🤣

Mulla on tyttöfiilis, oli edellisessäkin ja se oli tyttöraskaus. Oireita on kyllä nyt paljon enemmän, mutta saattaa johtua istukkaongelmista oireettomuus edellisessä raskaudessa tai sitten vaan sattumaa . Itse olen helmikuinen, edellinen tyttö olisi ollut helmikuinen, joten ehkä tuleva helmikuinen on myös tyttö. Mutta sen näkee sitten aikanaan.

EDIT ehkä myös jotenkin aina olen nähnyt itseni tytön äitinä ajatuksissani 🤔 saattaa johtua siitä, että itsellä on vain siskoja ja toisella siskollakin vain tyttölapsia.

Muokattu viimeksi:
Mulla on poikafiilis, mutta taustalla on varmasti myös toive, sillä mulla olisi pojalle ihana nimi. :smiling face with heart-eyes:

Ennestään meillä on kolme tyttöä ja yksi poika, iltatähti on tyttö. Todennäköisyydet on tytön puolella, joten en ylläty jos tytöksi paljastuu. 😄

Täällä ei oo varsinaista poikaoloa, kuin ennemminkin ”tieto”, että poika sieltä tulee. Miehen isällä on neljä poikaa, että siitä voi päätellä 😅 Esikoinen meillä siis myös poika. Pojille musta on vähemmän kivoja nimiä, muuten ei ookaan toki mitään väliä, eihän se sukupuoli kerro ihmisen luonteesta mitään ☺️

Poika-aavistukset ja jotenkin ite ehkä toivoisinkin poitsua. ☺️ Mies haluaisi tytön. Hällä ei ole lapsia ennestään, mulla kolme tyttöä ja yksi poika.
Tytöille löytyy paljon enemmän ihania nimiä ja kaikkia söpöstelyjuttuja.
Ikä on varmaan tehnyt sen, että muu tilpehööri, vaunut ja merkkivaatteet ei enää kiinnosta. Silloin 20+ oli tärkeetä, että lapsilla oli Metsolaa, Moloa ja Mini Rodinia, ja nahkaiset Emmaljungat piti saada. Jälkikäteen tajunnut, että pikkulapsiaika meni hujauksessa ja ehkä keskityin osittain turhiin juttuihin.
Nyt jos saan lapsen syliin asti, yritän elää hetkessä. Pikkuinen kasvaa niin nopeasti.

Takaisin