Yleinen keskustelu

Tarkoitatko tätä? Mulle tää testi toiminu paremmin näillä korkeammilla hcg määrillä. Eli tässä ”kääntyy” selkeämmin pc liuskaan verrattuna. Sama homma oli esikoisen raskaudessa. Tää oli eiliseltä eli dpo 19 (ehkä 4+6).
Tarkoitan juu! Mulla 5+2 menkoista ja melkein toisinpäin nuo ja myös dpo 19.

Tarkoitan juu! Mulla 5+2 menkoista ja melkein toisinpäin nuo ja myös dpo 19.
Minä oon aika huono juomaan päivisin vettä riittävästi eli silläkin varmasti osansa näihin viivoihin. Tääkin oli nimittäin päivällä tehty, eikä aamun ekasta pissasta. Pitäis vähän tsempata tuon juomisen kanssa taas. 🙄 Eihän nämä viivat mitään totuutta kerro kuten täällä muutkin jo todennut, mutta silti niihin itsekin tukeutuu kun ei mitään muutakaan oikein ole.

Heippa täälläkin. En ole tänne vielä tainnut kommentoida. Kiva päästä lukemaan muiden alkuraskauksista. Täällä tällä hetkellä 5+4 ja suurin oire on kamalat vatsan jomotukset ja vihlonnat. Muistan nämä jomotukset kyllä edellisestä raskaudesta (4/23 syntynyt), mutta silti jotenkin huolettaa. Onko muilla ollut vatsan jomotuksia?

Ajattelin, etten menisi tällä kertaa omakustanteisesti varhaisultraan, mutta taitaa olla fiksuinta mennä oman mielenrauhan vuoksi. Aiemmissa raskauksissa olen ollut kova stressaamaan ja taitaa sama menoa jatkua yhä😅

Jonkun kommenteista luin vuodosta ja sitä minulla on myös ollut kahdessa aiemmassa raskaudesta, silti kaikki sujunut hyvin, joten toivoa on vielä!

Ja meille olisi tulossa 4 lapsi jos kaikki suinkin menee hyvin ♥️.
Mulla on tosi valtavia vatsan jomotuksia/nippauksia! Päivä päivältä kovenee. Nyt 4+6. Toisaalta itsellä tulee näistä tuntemuksista luotettavampi olo. Pelkäisin enemmän jos mitään en tuntisi

Mille viikoille olette saanet ensimmäisen neuvolan? Mie sain vasta 8+ jotain. Oon tosi hämmentynyt, että on niin myöhään. Toki tämä on toinen lapsi, mutta edellisestä on jo sen verran aikaa että en kyllä muista mitään. Jotenkin tuli sellainen olo, että jouduin oman onneni nojaan 😅
Mullakin on Helsingissä eka käynti vasta 8+4 :)

Mulla on myös nyt tosi epävarma olo. Oon 5+3, mutta clearbluen viikkonäytöllinen digitesti näytti edelleen vaan "raskaana 2-3", eli samaa kuin viikko sitten rv4+3.
Mulla edellisessä raskaudessa näytty toi cb vielä rv 6+0 2-3vk, ja oli näyttänyt sitä jostain rv 4 asti ja ihan normaali raskaus oli kuitenkin. Muistan kyllä sen panikoinnin itelläki, kävin hcg testeissä monta kertaa ja mulla nous hcg kyllä hitaasti. Mutta ihan vaan lohdutuksena, että ei välttämättä tarkota mitään! ❤️
Ja pakko vielä kysyä, että onko joku saanut noihin rfsun testiliuskoihin testiviivan vahvempana kuin kontrollin?
Mulla ei tossa edellisessä raskaudessa koskaan noihin rfsu liuskoihin tullu "leffaviivoja" vaikka kaikkiin muihin sain hyvät tasavahvat viivat!

Hei! Tulinkin nyt takaisin, kun yllätyksekseni viivat alkoivat vahvistua taas. ❤️ varailen ultraa sitten kun näen digissä 3+ merkinnän.
Ootko varma, että niissä haalistuvissa oli päiväystä jäljellä? Mullehan kävi tässä välissä myös niin, että viivat alkoi selkeästi haalistumaan. Itkua väänsin jo, kunnes tajusin että päiväys oli 12/24 vaikka olin juuri ostanut ne kaupasta. Tein samasta pissasta sitten vielä sellaisen missä oli päiväystä ja kappas kun olikin paljon tummempi.

Mutta ihanaa että tulit takaisin 😍

Ootko varma, että niissä haalistuvissa oli päiväystä jäljellä? Mullehan kävi tässä välissä myös niin, että viivat alkoi selkeästi haalistumaan. Itkua väänsin jo, kunnes tajusin että päiväys oli 12/24 vaikka olin juuri ostanut ne kaupasta. Tein samasta pissasta sitten vielä sellaisen missä oli päiväystä ja kappas kun olikin paljon tummempi.

Mutta ihanaa että tulit takaisin 😍
En tajunnut päiväystä katsoa. 😅
Kiitos! 😍

Vieläkään ei kannassa näy verikokeiden tuloksia. Ehkä kuulen ne sit kahden jälkeen..

Helsingissä raskausajan neuvolakäynnit menee tän mukaan. Mulla on ensikäynti varattuna etänä 8+3. Tärkeinhän on, että ensikäynti on ennen 9+0-11+6, jolloin on suositeltu ottaa sikiöseulonnan verikokeet. Nyt Helsingissä otetaankin kaikilta nipt nt-ultran jälkeen.

Liitteet

• 20250610_124226.jpg
    20250610_124226.jpg
    861.9 KB · Katsottu: 24
Hei! Tulinkin nyt takaisin, kun yllätyksekseni viivat alkoivat vahvistua taas. ❤️ varailen ultraa sitten kun näen digissä 3+ merkinnän
Ikävää, että sinulla oli huolta testien johdosta, mutta ihanaa, että viivat vahvistui jälleen. ❤️

En ole ikinä aiemmissa raskauksissa tehnyt testejä useampina päivinä ja vertaillut viivoja. Nuo testiviivojen vertailukuvat saa kyllä itsenikin epävarmaksi, kun ei ne viivat olleet niin vahvoja.

Heipähei! Uskaltaudun nyt minäkin mukaan, plussan sain reilu viikko sitten ja oireet lisääntyy päivä päivältä.. tänään 5+4, toivottua esikoista odotetaan ja oonkin tuonne esikoisesta haaveilevien puolelle jokusen kuukauden kirjoitellut. Eka neuvola täällä vk 8-10, mutta en vielä saanut aikaa vaan ilmeisesti ensi viikolla ilmoitetaan. Lähipiirissä on paljon vauvoja mutta juuri nyt kukaan muu ei ole raskaana (haaveissa muutamalla kylläkin) joten kiva päästä jakamaan tätä matkaa teidän kanssa. Toivotaan että kaikilla meillä kaikki menee hienosti loppuun asti ❤️

Kävin siellä neuvolassa. Hcg oli yli 7000, joten raskaus etenee. Ensi viikon ultra kertoo lasketun ajan. Sen jälkeen varataan seuraava käynti, ultra, nipt, muut verikokeet, kardiologi ja äitipoli, missä pääasiallinen seuranta.

Muokattu viimeksi:
Hei! Tulen tänne vähän varovaisesti seuraamaan keskustelua. Plussasin dpo10, nyt dpo14 mutta vielä en ihan uskalla luottaa että raskaus jatkuu. Mulla on paljon noita onestepin 10 herkkyydellä ja ne on ilmeisesti monella vähän huonosti tummunut, mulla kans. Pc llä oon testannut dpo11 ja dpo13 niissä tummu ihan hyvin❤️ mutta aktiivisemmaksi rupean sitten jos raskaus vähän etenee. Halusin vaan moikata että olen täällä jo ainakin hengessä mukana😄

Tervetuloa uusille! 😍

@Pingviiniemo testasitko välillä eri testeillä?
Ite joskus sain pc testeillä jo tosi vahvoja viivoja, sitten erehdyin testaamaan rfsulla ja hyvä ku näky koko viivaa. 🙈

Tervetuloa uusille! 😍

@Pingviiniemo testasitko välillä eri testeillä?
Ite joskus sain pc testeillä jo tosi vahvoja viivoja, sitten erehdyin testaamaan rfsulla ja hyvä ku näky koko viivaa. 🙈
Testasin kokoajan samalla, mutta voi olla että olin liika neuroottinen kun viiva ei joka päivä vahvistunut. Mulla on muissa raskauksissa vahvistunut joka päivä ja tässä nyt joka toinen päivä… kai se voi vaihdella raskauksien välissäkin? ❤️

Mua nyt vähän häiritsee raskausviikkojen määrittäminen ja täsmällinen laskettu aika. Mulla siis viimeiset menkat alkoi 7.5. ja omien laskujen mukaan tänään olisi siis 5+0 ja la 11.2. Kuitenkin Preglife väittää, että tänään olisi 5+1 ja la 10.2. Flo taas sanoo, että tänään on 5+1 ja la 11.2.😂 Terveyskylän ja vau.fi raskauslaskurit on mun kanssa samaa mieltä siitä, että tänään on 5+0 ja 11.2. Tämä lienee oikein, mutta miksi ihmeessä noissa sovelluksissa raskausviikot ja lasketut ajat lasketaan eri tavoilla?😂😅

Takaisin