Yleinen keskustelu

Hei vaan kaikille! Minä liityn nyt tänne kanssa ja toivottavasti kaikki on hyvin ja pääsen salaiseen ryhmään asti. 😍

Eli meidän taustaa on se, että on kaksi erityislasta ja nyt mennään sillä oletuksella että tämä tuleva kolmaskin olisi. Tämä kolmas oli siis iloinen yllätys varsinkin siksi, että meillä on aina saanut todellakin yrittämällä yrittää, että vauvat sai alkunsa.

Jännittää mutta samaan aikaan meinaa pakahtua onnesta!

Ihanaa, että tänne tulee lisää porukkaa. ❤️ Onnea kaikille plussanneille.

Täällä kanssa on aika epävarma olo raskauden suhteen. Mut reilu viikko vielä ultraan. Sitten näkee, että poistunko tästäkin ryhmästä heti alun jälkeen, vai saako odotusta jatkaa teidän kanssanne. ❤️

Tervetuloa uusille minunkin puolestani 😍

Mä tein tänään digitestin 5+0 kunniaksi. Vielä näytti 2-3.

Maanantaina on verikokeet. Jännittää, mikä arvo siellä on. Pitäisi olla paljon, paljon yli 1000. Viime ma tosiaan oli 726.

Oireet on lievittyneet. Ehkä ne palaa pahempina takaisin, jos kaikki on vaan hyvin. Ainakin parissa raskaudessa niin kävi.

Ekaa neuvolakertaa varatessa kysyin onko mahdollista mitata hcg:ta, mutta eivät tee lähetteitä. Sanoivat vaan sieltä, että oletetaan että olen raskaana, ja että raskaus etenee normaalisti, jos ei ole mitään muuhun viittaavaa. Miten muut olette saaneet hcg-lähetteitä?

Kuopuksen raskaudessa minulla ei hcg tuplaantunut (nousi vain n. 20%) alkuraskaudessa mittauksissa ja oletin silloin, että raskaus oli keskeytynyt. Ei toisaalta siis hcg-arvotkaan välttämättä anna mielenrauhaa. 3 viikkoa ultraan kärvistellään siis.

Ekaa neuvolakertaa varatessa kysyin onko mahdollista mitata hcg:ta, mutta eivät tee lähetteitä. Sanoivat vaan sieltä, että oletetaan että olen raskaana, ja että raskaus etenee normaalisti, jos ei ole mitään muuhun viittaavaa. Miten muut olette saaneet hcg-lähetteitä?

Kuopuksen raskaudessa minulla ei hcg tuplaantunut (nousi vain n. 20%) alkuraskaudessa mittauksissa ja oletin silloin, että raskaus oli keskeytynyt. Ei toisaalta siis hcg-arvotkaan välttämättä anna mielenrauhaa. 3 viikkoa ultraan kärvistellään siis.

Mä kävin ihan omaan piikkiin puhdin kautta mittaamassa. Alekoodilla maksoi noin 60e.

Hei! Ilmestyykö/ ilmestyikö muilla viiva pregcheckiin ekoilla dpoi:lla melkein heti kun liuska oli kastunut vai noin 3min kohdalla tai myöhemmin? Muistaisin kuopuksesta että näillä testeillä heikkokin viiva tuli melkein heti näkyviin, mutta tässä raskaudessa 3min kohdalla ilmestyi ja vasta 5min kohdalla oli sen näköinen kuin pitäisi olla.

Pahoittelut stessistä, mutta olin ihan paniikissa tänään, kun viivaa ei näkynyt heti vaan ilmesty 3 min päästä vasta ja näytti siis lopulta tältä. 😅❤️IMG_5787.jpeg

Hei! Ilmestyykö/ ilmestyikö muilla viiva pregcheckiin ekoilla dpoi:lla melkein heti kun liuska oli kastunut vai noin 3min kohdalla tai myöhemmin? Muistaisin kuopuksesta että näillä testeillä heikkokin viiva tuli melkein heti näkyviin, mutta tässä raskaudessa 3min kohdalla ilmestyi ja vasta 5min kohdalla oli sen näköinen kuin pitäisi olla.

Pahoittelut stessistä, mutta olin ihan paniikissa tänään, kun viivaa ei näkynyt heti vaan ilmesty 3 min päästä vasta ja näytti siis lopulta tältä. 😅❤️View attachment 144807
Mulla myös ei tullu heti kyllä sai odotella 😞 sen takia olin alkuun ettei tähän mitään tule mutta tulikin 😁

Heippa kaikille, mäkin liityn tänne jutustelemaan, vaikka pelko kyllä kolkuttelee kokoajan takaraivossa. Meillä siis hoitoalkuinen ja alkionsiirrosta nyt vasta 10 päivää, mutta jo pp4 näkyi selkeä viiva tuossa aikaisessa testissä ja hyvin on vahvistunut. Pp10 tein digin, joka antoi 2-3viikkoa ❤️
Tämä olis nyt meidän toinen lapsi ja esikoinen vasta vuoden, mut koska ennen esikoista hoidoissa oltiin vuosia ja ikää kertyy kokoajan niin päätettiin nyt kokeilla, kun elämän puolesta olis hyvä sauma toiselle ennen kun mä valmistun.

Sain hcg mittauksen, koska mulla ei pitäisi neuvolan mielestä olla vielä plussaa testissä. Menkat alko 11.5. ja plussa 27.5. Ovis oli 5pv menkkojen alusta. Siksi sain, et katsotaan, oonko edes raskaana. Ja nyt tarkistetaan, koska arvo oli muka matalahko.

Pahoittelut stessistä, mutta olin ihan paniikissa tänään, kun viivaa ei näkynyt heti vaan ilmesty 3 min päästä vasta ja näytti siis lopulta tältä. 😅❤️View attachment 144807
Kiitos päivän pelastamisesta!
Oon ihan stressissä ollut, kun viiva ei tänään tullut heti esiin, vaan just joidenkin minuuttien päästä. Huh, eli samaa "vikaa" täälläkin. 😁
Mikä rv sulla nyt on?

Mulla näytti tänään siis tältä rv 4+2.
1000026148.jpg

Minäkin tulen tänne varovasti tervehtimään. 👋 Minä ja mies ollaan 30-vuotiaita molemmat ja meillä on 3/23 syntynyt esikoinen. Ehkäisyn jätin pois jo syyskuussa viime vuonna, mutta kuukautiskierron käynnistyminen vei aikaa kuukausitolkulla ja sen jälkeenkin yritykset ovat olleet aika laiskoja, kun on ollut aina väärään aikaan reissuja tai sairauksia. Mutta nyt eilen tein plussatestin. 🤩

Esikoisen raskaus oli ihan valtavan huolentäyteistä aikaa, koska olen ahdistukseen taipuvainen ihminen. Toivon, että tämä toka kerta olisi himpun helpompi. Ennen esikoista oli yksi varhainen keskenmeno/kemiallinen raskaus, joten hyvin on tiedossa, että mitä vaan voi käydä - tai sitten kaikki voi mennä tosi hyvin. 🌼

Mullakin kesti, että ilmestyi mitään viivaa ja ajattelin alkuun, ettei ilmestyisi. Aiemmissa raskauksissa taas muistelen että näissä olisi heti ilmestynyt kun se näyttö "kastuu".

Tein testin vielä ja tosiaan viiva ilmestyi vähän hitaasti, mutta vahvana eli sen puoleen tuskin hätää. 😍 Apteekin ultraan piirtyi melkein heti vahvat viivat, eli ei enää sen puoleen huoleta. 🥰

Kiitos päivän pelastamisesta!
Oon ihan stressissä ollut, kun viiva ei tänään tullut heti esiin, vaan just joidenkin minuuttien päästä. Huh, eli samaa "vikaa" täälläkin. 😁
Mikä rv sulla nyt on?

Mulla näytti tänään siis tältä rv 4+2.
View attachment 144813
Aika saman näköinen ja Dpo 15 ehkä. Täyttä varmuutta ei ole. 😍

Itse plussasin 3+2 kun oli tullut luullakseni kiinnitysvuotoa 3 päivää aikaisemmin. Haalea se viiva oli, mutta digi sanoi samantien että raskaana :) Sen jälkeen on ollutkin aikamoista oireiden ja mielen heittelyä. Olenko todella raskaana. Jotenki tää todella aikasin saatu posi samaanaikaan ilahduttaa paljon mutta samalla on hieman hämmentynyt fiilis.
Nyt on sitten 5+2 ja viimeisin testi tehty pari päivää sitten. Kumpa beibe pysyisi matkassa

Ollaan perheen kans mökillä ja yöllä oli tullu pienesti vuotoa ja siitä rusehtavaa valkovuotoa. Täl hetkel olis 5+3. Täytyy nyt seurailla ja ostaa testejä ku päästään kotiin et miltä ne näyttää. Tottakai täs nyt pelkää pahinta. Tuntuu vaan et jos tää menee nyt kesken niin saa sit olla ja tyydyn meidän kahteen lapseen 😞

Ollaan perheen kans mökillä ja yöllä oli tullu pienesti vuotoa ja siitä rusehtavaa valkovuotoa. Täl hetkel olis 5+3. Täytyy nyt seurailla ja ostaa testejä ku päästään kotiin et miltä ne näyttää. Tottakai täs nyt pelkää pahinta. Tuntuu vaan et jos tää menee nyt kesken niin saa sit olla ja tyydyn meidän kahteen lapseen 😞
Voi ei! Onneksi usein pieni vuoto on vaaratonta! Mulla itseasiassa miehen veljen vaimolla, joka on tosi läheinen niin tuli kunnon vuoto kipuineen ja jotenkin sieltä löytyi pieni sykkeellä rv 8+ Oltiin kaikki ihan varmoja että se oli siinä, mutta kaikki menikin hyvin.

Muita joilla kohtuullisestakin syömisestä tulee ähky? 😅 Pitää syödä pienissä erissä, ettei tuu huono olo.

• Tykkään
Reaktiot: Emp
Heippa täälläkin. En ole tänne vielä tainnut kommentoida. Kiva päästä lukemaan muiden alkuraskauksista. Täällä tällä hetkellä 5+4 ja suurin oire on kamalat vatsan jomotukset ja vihlonnat. Muistan nämä jomotukset kyllä edellisestä raskaudesta (4/23 syntynyt), mutta silti jotenkin huolettaa. Onko muilla ollut vatsan jomotuksia?

Ajattelin, etten menisi tällä kertaa omakustanteisesti varhaisultraan, mutta taitaa olla fiksuinta mennä oman mielenrauhan vuoksi. Aiemmissa raskauksissa olen ollut kova stressaamaan ja taitaa sama menoa jatkua yhä😅

Jonkun kommenteista luin vuodosta ja sitä minulla on myös ollut kahdessa aiemmassa raskaudesta, silti kaikki sujunut hyvin, joten toivoa on vielä!

Ja meille olisi tulossa 4 lapsi jos kaikki suinkin menee hyvin ♥️.

Takaisin