Yleinen keskustelu

Ollaan perheen kans mökillä ja yöllä oli tullu pienesti vuotoa ja siitä rusehtavaa valkovuotoa. Täl hetkel olis 5+3. Täytyy nyt seurailla ja ostaa testejä ku päästään kotiin et miltä ne näyttää. Tottakai täs nyt pelkää pahinta. Tuntuu vaan et jos tää menee nyt kesken niin saa sit olla ja tyydyn meidän kahteen lapseen 😞
Voi harmi, että mökkeily menee vuodosta stressaten. Toivottavasti olisi vaaratonta. ❤️ Minulla tuli kunnon vuotoa 10 päivää kuopuksen alkuraskaudessa, ennen kuin tiesin edes, että olin raskaana.

Heippa täälläkin. En ole tänne vielä tainnut kommentoida. Kiva päästä lukemaan muiden alkuraskauksista. Täällä tällä hetkellä 5+4 ja suurin oire on kamalat vatsan jomotukset ja vihlonnat. Muistan nämä jomotukset kyllä edellisestä raskaudesta (4/23 syntynyt), mutta silti jotenkin huolettaa. Onko muilla ollut vatsan jomotuksia?

Ajattelin, etten menisi tällä kertaa omakustanteisesti varhaisultraan, mutta taitaa olla fiksuinta mennä oman mielenrauhan vuoksi. Aiemmissa raskauksissa olen ollut kova stressaamaan ja taitaa sama menoa jatkua yhä😅

Jonkun kommenteista luin vuodosta ja sitä minulla on myös ollut kahdessa aiemmassa raskaudesta, silti kaikki sujunut hyvin, joten toivoa on vielä!

Ja meille olisi tulossa 4 lapsi jos kaikki suinkin menee hyvin ♥️.
Vaihtelevasti jomottelee, jos ei jomota niin sit jo huolettaa sekin 😅

Ollaan perheen kans mökillä ja yöllä oli tullu pienesti vuotoa ja siitä rusehtavaa valkovuotoa. Täl hetkel olis 5+3. Täytyy nyt seurailla ja ostaa testejä ku päästään kotiin et miltä ne näyttää. Tottakai täs nyt pelkää pahinta. Tuntuu vaan et jos tää menee nyt kesken niin saa sit olla ja tyydyn meidän kahteen lapseen 😞
Mulla on ollut nyt kanssa tuota samantyyppistä rusehtavaa pyyhkiessä tulevaa vuotoa, mutta kaikki on rauhoitellut mua vaan sen normaaliudesta. Eli samat sanat siis sanon sulle. Luultavasti kaikki on ihan hyvin, näin toivomme ♥️

Niukat vuodot on melko yleisiä raskausaikana, jos ei kipuja ole niin on aina hyvä merkki. Toivottavasti kaikki on hyvin molemmilla. ❣️

Teen yövuoroa, ja viime yö oli melko kituuttelua. Väsytti ihan hirveesti ja aamuyöllä tuli pahaolo, raporttia antaessa oli melkein oksennus suussa. 😂 En muistanutkaan tätä ihanuutta, että kokoaika pitää vähän napsia jotain ettei olot yllätä.

Mulla oli edellisessä raskaudessa muutamaan otteeseen pientä ruskeaa vuotoa. Kyllähän se huolestutti kovasti, mutta kaikki meni hyvin siitä huolimatta. Samoin erilaisia jomotteluita oli koko alkuraskauden.

Nyt mulla ei ole ihan samanlaisella tarkkuudella aikaa olotilojani skannailla 😅, mutta rintoja ainakin pistelee ja suu kuivuu tosi helposti.

Heippa kaikille!
Tällä hetkellä menossa 4+3, esikoinen on reilu vuoden ikäinen. Noita pregchekin raskaustestejä tullut tehtyä useampi ja alkuun olin kovin epäileväinen asian suhteen, kun viiva ei ilmestynyt heti vaan vasta muutaman minuutin kuluttua, kuten täällä on muutama muukin sanonut 🤔 Esikoisen kohdalla muistan, että melko tumma viiva ilmestyi heti testin kastuttua. Suurimmat oireet tällä hetkellä on alavatsan jomotukset ja hajuaisti on nyt jotenkin ihan super herkkä.

Vähän epävarmaa vahvistuuko toi testiviiva, mutta mä olen sen verran positiivinen ihminen, että kaikesta pääsen eteenpäin. 😍 Elämä on aika ihanaa kävi miten kävi. Tottakai harmittaa, jos se nyt ei jatku tää raskaus, mutta sit tietää ettei kaikki ois ollut niinkuin pitää. Kesästä voi silti nauttia. 🥰 Kerron sit huomenna miten kävi. Digin pitäisi näyttää 2-3.

Valo sarastaa aina jostain, vaikka ois kuinka pimeää..

Hei, mäkin tulen tänne kirjoittelemaan... Olen lueskellut nyt tässä hetken keskusteluja, onnittelut kaikille odottajille! Mulla 4. raskaus ja yksi elävä lapsi, toivon että tämä jatkuisi tällä kertaa loppuun asti. 🙏☀️

Alkuraskauden vuodoista: mulla on ollut niitä joka raskaudessa jossain vaiheessa (tässä ei vielä). Ekassa lopputulos oli onnistunut raskaus (vuodot loppuivat tyyliin rv 10), kaksi muuta menivät kesken. Toisessa keskenmenneessä vuotoa oli varhain ja kuitenkin syke löytyi varhaisultrassa. Joten itse ainakin olen oppinut että kaikenlaista vuoto voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta. 😅 Tässä raskaudessa mulla on ekaa kertaa keltarauhastuki ja olen toiveikas että se auttaisi. 🙏 Mutta toki silti päällä kaikki peruspaniikit siitä onko vai eikö ole oireita - ja nyt voi sitten lisäksi panikoida siitä että ovatko ne oikeita oireita vai keltarauhastuesta johtuvia. 🙈😅

Hei, mäkin tulen tänne kirjoittelemaan... Olen lueskellut nyt tässä hetken keskusteluja, onnittelut kaikille odottajille! Mulla 4. raskaus ja yksi elävä lapsi, toivon että tämä jatkuisi tällä kertaa loppuun asti. 🙏☀️

Alkuraskauden vuodoista: mulla on ollut niitä joka raskaudessa jossain vaiheessa (tässä ei vielä). Ekassa lopputulos oli onnistunut raskaus (vuodot loppuivat tyyliin rv 10), kaksi muuta menivät kesken. Toisessa keskenmenneessä vuotoa oli varhain ja kuitenkin syke löytyi varhaisultrassa. Joten itse ainakin olen oppinut että kaikenlaista vuoto voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta. 😅 Tässä raskaudessa mulla on ekaa kertaa keltarauhastuki ja olen toiveikas että se auttaisi. 🙏 Mutta toki silti päällä kaikki peruspaniikit siitä onko vai eikö ole oireita - ja nyt voi sitten lisäksi panikoida siitä että ovatko ne oikeita oireita vai keltarauhastuesta johtuvia. 🙈😅
Tää oli kuin mun kirjoittama teksti. 🙈 Mulla samanlainen kokemus ja valitettavsti myös samat luvut. Mulla vain keskenmenneissä syke kyllä löytyi, mutta se oli laiska (toisessa kkm kontrolliultrassa syke kuitenkin normaali). Mullakin on tässä raskaudessa keltarauhastuki, enkä tiiä mitkä oireet tulee sieltä. Nytkin silti jo ruskeaa vuotoa on ollut.

Mä en itseasiassa ekassa keskenmenneessä käynyt edes varhaisultrassa, mutta todistetusti silloinkin oli elämää - selvisi kohdun tyhjentyessä. 😔

Mut jotenkin näiden kokemusten pohjalta ajattelen, että ei kannata liikaa sitä vuotohommaa murehtia, jos sellaista on. Siihen kun ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja kaikki voi olla kuitenkin hyvin. Mutta onhan se ihan pirun stressaavaa ja itsekin neuroottisesti joka kerta tsekkaan, jäikö paperiin jotain väriä. Tsemppiä siis vuotojen kanssa eläville, se on piinaavaa. ❤️ Lohdutuksen sanana, että tuossa onnistuneessa raskaudessa vuoto jatkui muistaakseni tosiaan kaiken kaikkiaan toista viikkoa ennen kuin sitten rauhoittui. Oli niukkaa ja väriltään vaaleanpunertava - rusehtava.

Vuoto onneks jäi siihen yhteen kertaan 🤞🏻 kyllä huokas helpotuksesta. Kiitos teille ❤️ kyl sitä tietää et kaikenlaiset vuodot on normaaleja mut aina sitä vähän säikähtää. Aikaisemmis raskauksis ei oo ollu. Ehkä oli rasituksesta tai muuten vaan.

Muita joilla kohtuullisestakin syömisestä tulee ähky? 😅 Pitää syödä pienissä erissä, ettei tuu huono olo.
Mulla oli tää edellisessä raskaudessa! (Ja vähän viitteitä jo nytkin..) Oli tosi hankala esittää normaalia töissä lounaalla, kun yleensä syön tosi reilusti eikä saanut kuin ehkä puolet annoksesta aina alas.. no sitten tulikin korona ja etätyöt 😄

Mä en itseasiassa ekassa keskenmenneessä käynyt edes varhaisultrassa, mutta todistetusti silloinkin oli elämää - selvisi kohdun tyhjentyessä. 😔

Mut jotenkin näiden kokemusten pohjalta ajattelen, että ei kannata liikaa sitä vuotohommaa murehtia, jos sellaista on. Siihen kun ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja kaikki voi olla kuitenkin hyvin. Mutta onhan se ihan pirun stressaavaa ja itsekin neuroottisesti joka kerta tsekkaan, jäikö paperiin jotain väriä. Tsemppiä siis vuotojen kanssa eläville, se on piinaavaa. ❤️ Lohdutuksen sanana, että tuossa onnistuneessa raskaudessa vuoto jatkui muistaakseni tosiaan kaiken kaikkiaan toista viikkoa ennen kuin sitten rauhoittui. Oli niukkaa ja väriltään vaaleanpunertava - rusehtava.
No näinhän se on. Mä tosin olen tässä asiassa hyvin pessimistinen (ja toki kokemukset vaikuttaa), niin mä ajattelen et se oli tässä mun osalta. Mutta ajattelen nimenomaan näin vain omalta osaltani. Vuodot ovat kyllä hyvin yleisiä ja itsekin tiedän monia kellä raskaus on jatkunut normaalisti vuodoista huolimatta.

Tsemppiä sinne!

Mulla oli edellisessä raskaudessa vuotoa, mutta se alkoi viikon 12 kieppeillä ja holahteli ihan kirkasta verta useaan otteeseen. Syyksi paljastui hematooma kaksosten kalvojen välissä. Pikkasen silloin kyllä säikähdin..

Viivat lähteneet jo haalistumaan, eli kyllä tää kemialliseksi tällä kertaa jää… mut teille kaikille toivon sydämmeni pohjasta onnistuneita raskauksia. 😍

Ps. Kukaan muu ei sitten saa tulla mun perässä takaisin kuumeileviin, vaan nää muut on mentävä loppuun asti. 😂❤️

Viivat lähteneet jo haalistumaan, eli kyllä tää kemialliseksi tällä kertaa jää… mut teille kaikille toivon sydämmeni pohjasta onnistuneita raskauksia. 😍

Ps. Kukaan muu ei sitten saa tulla mun perässä takaisin kuumeileviin, vaan nää muut on mentävä loppuun asti. 😂❤️
Voi ei, pahoittelut että kävi näin!

No näinhän se on. Mä tosin olen tässä asiassa hyvin pessimistinen (ja toki kokemukset vaikuttaa), niin mä ajattelen et se oli tässä mun osalta. Mutta ajattelen nimenomaan näin vain omalta osaltani. Vuodot ovat kyllä hyvin yleisiä ja itsekin tiedän monia kellä raskaus on jatkunut normaalisti vuodoista huolimatta.

Tsemppiä sinne!
Ymmärrän pessimismin tosi hyvin! ❤️ Mulla oli viimeksi keskenmenneessä vahva epäily päällä koko ajan. Tosin, sitten kun lopulta aloin juuri uskomaan raskauteen niin nt-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Nyt on itellä (toistaiseksi) jostain syystä rauhallisempi mieli.

Ja ikävä kuulla @Pingviiniemo. 😔

Takaisin