Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki heinäkuiset luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.

Mites muut aikoo handlata tulevan pikkujoulukauden?

Mulla on työporukassa bilehileen maine ja aina oon ollut firman juhlissa pilkkuun asti juhlimassa. Muutaman viikon päästä tulossa työpaikan pikkujoulut ja en vielä näin aikaisin ole valmis raskaudesta kertomaan, jotenkin pitäisi huomiota herättämättä selviytyä niistä ilman että herää kysymyksiä. Alkoholista kieltäytyminen jo varmasti herättää epäilystä ja lisäksi pelkään kun suurin osa ruuista etoo että pystynkö syödä edes mitään 😅 ja maha mulla pömpöttää jo nyt enkä meinaa saada sitä piiloon millään vaatteilla 😂 näytän että olisin puolessa välissä raskautta 🤣 mietin jo että olisiko parempi jättää kokonaan menemättä, mutta en sitäkään haluaisi. 😔

Mites muut aikoo handlata tulevan pikkujoulukauden?

Mulla on työporukassa bilehileen maine ja aina oon ollut firman juhlissa pilkkuun asti juhlimassa. Muutaman viikon päästä tulossa työpaikan pikkujoulut ja en vielä näin aikaisin ole valmis raskaudesta kertomaan, jotenkin pitäisi huomiota herättämättä selviytyä niistä ilman että herää kysymyksiä. Alkoholista kieltäytyminen jo varmasti herättää epäilystä ja lisäksi pelkään kun suurin osa ruuista etoo että pystynkö syödä edes mitään 😅 ja maha mulla pömpöttää jo nyt enkä meinaa saada sitä piiloon millään vaatteilla 😂 näytän että olisin puolessa välissä raskautta 🤣 mietin jo että olisiko parempi jättää kokonaan menemättä, mutta en sitäkään haluaisi. 😔
Voi ei😅 Ei kai se auta muu kuin keksiä tärkeää tekemistä seuraavana aamuna ja että ei voi potea krapulaa tällöin. Itse olen onneksi usein juhlissa holittomalla linjalla, niin ei ainakaan tämä asia minun kohdalla herätä epäilyksiä. Tosin olen mennyt juuri naimisiin ja olen avoimesti puhunut, että jossain vaiheessa lapsia toivon. Mitenköhän menee enää selitykset läpi🙈😅

Sama juttu tuon pienen mahakummun kanssa. Normi turvotuksesta siis menee kyllä mulla, mutta kun itse tietää ja tuntee, niin vaikea olla sen ajatuksen kanssa, että kattookohan muut nyt sillä silmällä.

Varasin ajan 3 viikon päähän varhaisultraan :Grinning Face With Smiling Eyes: Ollaan kaikissa raskauksissa käyty ja nytkin halutaan mennä. En halua mennä turhaan neuvolaan, jos siellä ei mitään olekkaan. Pitkältä ajalta tuntuu tämä kolme viikkoa, mutta jospa se kuitenkin nopeasti menisi! Meinaatteko muut mennä?

@Palleroinentylleröinen meillä on ultra 2 viikon päästä 🤗 ja neuvola sitä seuraavalla viikolla. Meillä kuulu näihin IVF hoitoihin julkisella varhaisultra. Olisin kyllä joka tapauksessa halunnut mennä. Hirveää tämä epätietoisuus ennen ultraa 🫢

Yhdestä lapsesta oon käyny varhaisultrassa (kolmas). Haluaisin toki tästäkin, koska oon malttamaton, mutta joutuisin menemään yksin (kuten kaikki ultrat tässä raskaudessa koska meillä ei ole tukiverkostoa ja apua muiden lasten katsomiseen) ja ei se ole jotenkin sama silloin.

Mulla ei ole enää yhtään olo, että olisin raskaana. Pahoinvointi tuli, oli ja meni ja nyt ei mitään enää. Pari päivää sitten (dpo19 sillon) tein vielä testin varmistaakseni, että kyydissä on, mutta silti jotenkin outo fiilis. Varhaisultra tois kyllä mielenrauhan.

Mä tuota varhaisultraa mietin, mutta täällä meilläpäin se maksaa yli 300 euroa -_-

Esikoinen kyseessä ja sain ekan raskausneuvola-ajan 2.12. (9+2) ja silloin ultraavat julkisella. Olishan se kiva tietää jo 7 viikolla että sydänääniä kuuluu ja että alkio on oikeassa paikassa kohdussa, mutta näillä ryöstöhinnoilla en edes harkitse. Odotan joulukuun alkua ja säästän nuo rahat sitten tuleviin hankintoihin vauvalle 🎅

Muokattu viimeksi:
Maha pullottaa ja housut kiristää. Kohta en pysty enää pitämään salassa..voi olla että on vain alun turvotusta ja helpottaa jossain vaiheessa🙊

Varhaisultrasta ei ole kokemusta mutta nyt tekisi mieli käydä kun ensimmäiseen ultraan on niin pitkä aika😁

Miten te muut kerroitte raskaudesta miehelle? Mä kävin ostamassa lahjaksi tällaisen viskipullon ja laitan raskaustestin siihen viereen, huomaa sitten kun tulee tänään töistä kotiin - saa sitten sulatella ehkä uutista viikonlopun ja maistella Teerenpelin savua jos siltä tuntuu 😅. Mä siis tein ekan positestin jo sunnuntaina, mutta koska oon vainoharhainen tietenkin niin oon odottanut että menkat ei ala sit kuitenkaan ja kun joka päivä on tullut eri merkin testeillä vahvat posit niin se on uskottava - plus ku tää raskaus alkoi heti kertalaakista ku jätettiin ehkäisy pois niin piti ite ensin saada joku tolkku päähän ennen ku kajautan uutisen miehelle 🙈

Liitteet

• IMG_20241101_085701_edit_2081969997899496.jpg
    IMG_20241101_085701_edit_2081969997899496.jpg
    797.7 KB · Katsottu: 35
Mun ei tarvinut miehelle erikseen kertoa kun tehtiin virallisena testipäivänä yhdessä testi eli n. 1,5 viikkoa alkion siirron jälkeen 🙈 toki olin jo aiemmin itekseni testaillut ja maininnut vain että haalea viiva näkyi mutta en vielä oo satavarma mitä meinaa kun en jotenkin uskaltanut vielä luottaa siihen, ajattelin että virallisen testipäivän tulos sitten on totta 🤭

Miten te muut kerroitte raskaudesta miehelle? Mä kävin ostamassa lahjaksi tällaisen viskipullon ja laitan raskaustestin siihen viereen, huomaa sitten kun tulee tänään töistä kotiin - saa sitten sulatella ehkä uutista viikonlopun ja maistella Teerenpelin savua jos siltä tuntuu 😅. Mä siis tein ekan positestin jo sunnuntaina, mutta koska oon vainoharhainen tietenkin niin oon odottanut että menkat ei ala sit kuitenkaan ja kun joka päivä on tullut eri merkin testeillä vahvat posit niin se on uskottava - plus ku tää raskaus alkoi heti kertalaakista ku jätettiin ehkäisy pois niin piti ite ensin saada joku tolkku päähän ennen ku kajautan uutisen miehelle 🙈
Hymyilin ja hän arvasi. Tiesi että testaan, kun oli juteltu jo aiheesta. Aina oon tainnu vaan kiikuttaa testin katottavaksi tai lähettäny kuvan whatsapilla jos oli töissä. Tämä on meidän kolmas yhteinen ja minun viides joten aika tuttua hommaa jo, ei tässä mitään salailla enää osaa 😆 isyyspakkauksen tosin tein ekasta yhteisestä lapsesta hänelle yllärinä ❤️

Mies tuli kotia ja syötiin ruoka ja otettiin hyvät päikkärit, sen jälkeen se suunnisti odotetusti tietokoneelle (pullo ja rtesti odotti siellä).
Mies: ohhoh, mistäs ny tällainen? Ihanko omilla rahoilla ostit? *tulee antamaan pusun.*
Minä: Ostin yhteiseltä tililtä 😅 mitä tykkäsit?
Mies: joo kyllähän tuollainen pullo aina kelpaa 😊
Minä: kröh juu varmasti, olikos siellä mitää muuta siellä pöydällä?
Mies: Mitä mitä muuta?
Minä: noo mees kattomaan onko siellä muuta 😅 *mies hipsii takasi tietokoneelle*
Mies: ohhoh! vai tällaista, kaikenlaista 😁 *ja taas tulee antamaan pari pusua*

Meni siis kaikkineen oikein loistavasti ja heti maistui viski saajalleen 🥰✌️

Kivan yllätyksen olit järjestänyt @Hamari 🤩

Täälläkin yhdessä tehtiin testi, tai oikeastaan puoliso oli silloin taaperon kanssa aamupuuhissa sen aikaa kun tein testin, mutta tiesi siis että testaan ja vein positiivisen testin heti hänellekin ihmeteltäväksi 😊

Varasin tänään ajan varhaisultraan kolmen viikon päähän 😍 Jännittävää!

Moikka ❤️ Eilen tultiin reissusta Aasiasta kotiin miehen ja taaperon kanssa... Pieni aavistus oli että saattaa olla vauva matkassa, vaikka varsinaista yritystä ei vielä ollut kuin puheen tasolla🤭 Eilen päivä pissasta haamu ja tänään digiin "raskaana" klo 3 aamulla kun aikaero Singaporeen sen 6h 😅 Puolisolle eilen näytin haamun, mutta ei nähnyt siinä mitään... Nyt aamu aikaa valmistella joku pieni ylläri taaperon kanssa, kun ollaan näin aikaiseen hereillä 🫣 Mulla on valmiina hankittuna semmoinen paita, jossa lukee "Promoted to big Brother" 😍 ja toi Digitesti on pakollinen kun jos siinä ei lue selvästi että "raskaana" niin ei tuo usko🤣

Nyt taitaa olla 4+0 päivät... Ihan varma en ole, koska oli kolmas kierto käynnissä Ed. raskauden jälkeen ja viime kuussa alkoi ihan mini tiputtelulla, niin vähän kiertopäivät arvailua🙃

Onko muuten jollain tietoa vauvavakuutuksesta joka otetaan ennen lapsen syntymää? (Ilmeisesti rakenneultran jälkeen). Huvikseen luin tuosta vakuutuksesta jo näin etukäteen ja sain tietää että odottavan äidin bmi vaikuttaa saako vakuutusta vai ei 😳 paljonkohan se bmi raja mahtaa olla? Löysin todella ristiriitaisia tietoja googlettamalla, jossain luki rajoina 25, 30, 35 tai 40. Aika isoja heittoja.

Mä en oo vielä kertonut mun miehelle, kun tein eilen vasta ekan testin ja hän on reissussa. Ja koska en yhtään vielä luota, ettei ne menkat sieltä kuitenkin tulisi.
Nyt mietin, et jos näyttäis hyvältä koko viikon, niin malttaisko pitää itsellään siihen asti ja sit vois isänpäivänä kertoa ❤️

Kerroin miehelle plussasta heti testin jälkeen. Mietin myös jos olisin kertonut vasta isänpäivänä mutta en olisi pystynyt salailemaan sinne asti.

Milloin te muut ajattelitte kertoa sukulaisille, kavereille, töissä...?

Jouluna olisi ihana kertoa mutta onkohan silloin vielä liian aikaista🤔

Haluaisin pimittää tiedon mahdollisimman pitkään jos sattuisi tulemaan keskenmeno. Jotenkin en halua mistään suunnalta ”sääliä” 😔 vaikka toisaalta olisi se hyvä olla tukea siinä tilanteessa. Mutta ollaan miehen kanssa puhuttu että salataan mahdollisimman pitkään.

Jouluna mietittiin jos kerrottaisiin kummankin vanhemmille.

Mutta kavereille, sukulaisille ja työpaikalla vasta ensi vuoden puolella. Muuten en töissä vielä silloinkaan haluaisi kertoa, mutta tiedän että on vaikea löytää tuuraajaa ja pitää ehtiä opettaakin tuuraaja. Meillä töissä kaikki on kertonut ekan ultran jälkeen joten on munkin reilua kertoa hyvissä ajoin.

Someen mahdollisesti vasta sitten tieto kun lapsi on syntynyt 🤣

Me tosiaan ollaan oltu hoidoissa, vaikka tämä ylläriplussa nyt välikierrossa tulikin. Mut varmaan niille kerrotaan, jotka hoidoista on tiennyt niin varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
Muuten ajattelin kertoa mahdollisimman myöhään, ja vaan siks, kun pessimistinä pelkään, et joku menee vikaan.

Pikkujoulukausi on mulle kans vähän ongelma, kun se kiinnittää huomiota, jos oon täysin holiton... Noo pitää koittaa keksiä jotain!

Kauheasti suunnittelin että olisin jotenkin erityisellä tavalla kertonut, mutta kun positiivinen testitulos tuli niin heti miehen tullessa kotiin aloin vaan itkemään ja kerroin välittömästi. Ensimmäinen kerta kun olen positiivisen testituloksen saanut, ja en jännittää kauheasti että pysyyhän murunen matkassa mutta oli heti pakko päästä hehkuttamaan.

Takaisin