Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki toukokuiset luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.
 
Tänään plussattu kp 31/29. Pari viimeistä kiertoa ollut tavallista pidempiä (31 ja 32), joten yritin malttaa mieleni testin suhteen, mutta tänään aamupalan jälkeen maltti loppui. Tuo 31 oli kemiallinen, pari haamua ehdin saada silloin, mutta nyt ihan selvä plussa.

Oireet lähipäivinä:
repäisykivut, menkkajomotus ilman vuotoa, lämpö koholla (37,1), leposyke koholla, vatsa löysällä, muutamasti noussut hapot suuhun

Toivottavasti saan pian seuraa. :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Tänään plussattu kp 31/29. Pari viimeistä kiertoa ollut tavallista pidempiä (31 ja 32), joten yritin malttaa mieleni testin suhteen, mutta tänään aamupalan jälkeen maltti loppui. Tuo 31 oli kemiallinen, pari haamua ehdin saada silloin, mutta nyt ihan selvä plussa.

Oireet lähipäivinä:
repäisykivut, menkkajomotus ilman vuotoa, lämpö koholla (37,1), leposyke koholla, vatsa löysällä, muutamasti noussut hapot suuhun

Toivottavasti saan pian seuraa. :smiling-eyes:
Moi ❤️ tänään tällänen ilmesty. Dpo17 ja oon aivan jännityksessä vielä et mitä tapahtuu.😍
 

Liitteet

  • IMG_3745.jpeg
    IMG_3745.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 37
Mäkin nyt varovasti hipsin tänne. Keskiviikkona tein ekan plussan, mutta se näytti niin haalealta, etten ollut varma onko oikeasti plussa vai lapsettomuushoitojen lääkkeen jäämistöä. No, nopeasti alkoi kyllä jo repäisykivut jotka tunnistin esikoisen alkuraskausajasta. Sitten kipeytyi nännit. Menkkamaista jomottelua on. Pientä etovaa oloa myös. Nyt jo? :Grimacing Face:
 
Mäkin nyt varovasti hipsin tänne. Keskiviikkona tein ekan plussan, mutta se näytti niin haalealta, etten ollut varma onko oikeasti plussa vai lapsettomuushoitojen lääkkeen jäämistöä. No, nopeasti alkoi kyllä jo repäisykivut jotka tunnistin esikoisen alkuraskausajasta. Sitten kipeytyi nännit. Menkkamaista jomottelua on. Pientä etovaa oloa myös. Nyt jo? :Grimacing Face:
Mulla tänään plussa ja oksensin aamulla😁 nännit on ollu pari päivää niin herkillä että vaikea olla huomaamatta. Jomotuksia on sillee että kuvittelin menkkojen alkavan🥺 samoja oireita myös täälä siis ❤️
 
Rv 4+4 (kp 33/29)
Tein tänään uuden testin aamupissasta. Ensin pelästyin, että onko taas kemiallinen, kun kontrolliviiva pamahti näkyviin eikä testiviivan kohdalle tullut mitään, mutta kyllä siihen sitten alkoi väriä tulla. :folded: Näyttäisi vahvistuneen. Eri merkin testi, mutta sama herkkyys.

Tänään kyökkäsin hampaita harjatessa, ei ole minulle tavallista, mutta en tiedä liittyikö raskauteen siltikään. Menkkamainen olo jatkuu, mutta ei kipuja.
 
Hei kaikki. Mä plussasin ekan kerran viikonloppuna, oli niin haalea että epäilin, mutta vahvistuihan se siitä 🫶🏼 Tällä hetkellä siis omien laskujen mukaan 3+5
Viides lapsi tuloillaan, poistin Mirena kierukan 1.8 ja arvelin että ovulaatio oli 15-16.8, elikkä mun LA on aika arvaus 😁
Ihana yllätys että meni näin helposti, tarkoitus oli aloittaa ihan yrittämään vasta vuoden loppupuolella. Mutta taitaa olla niin että kun asiaa ei ajatellut niin sitten se tapahtuikin 🤭
 
Liitynpä mukaan, kun nyt on saatu kaksi selkeää plussaa viikon sisällä. Ekan tein neljä päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää ja oli jo selkeä. Oireetkin oli sitä luokkaa olleet jo kolme päivää kuvotuksesta alkaen, että hirvitti. Sit yhtäkkiä kaikki oireet katosivat ja olin varma, että olikin kemiallinen. No, pieni väsymys palasi toissa päivänä ja heräilin yöllä kamalaan nälkään, maha murisi oikein kunnolla. Tänään tehty testi oli vahva plussa. Ehkä kunnolla uskon vasta varhaisultran jälkeen. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
Kivaa saada tänne lisää muita odottajia. ❤️

Varasin varhaisultran 11.9. Sitten näkee tilanteen. Jännittää kyllä kovasti. Oireita on edelleen.

Löysin apteekista Vauvan odotus 2024-2025 -oppaan. 😍
 
Hiivin plussan myötä tänne.
Varhaisultra parin viikon päästä, ihan superjännää.

Oireita on kyllä ihan kiitettävästi. Rinnat särkee, turvottaa, kuvottaa ja oksettaa. 😅 Vahva alku siis.

Vaikkei tämä ole ensimmäinen, niin onhan tämä huikeaa, kun edellisestä on aikaa +10v.
 
@Sävellä Mulla on kanssa 13v edellisestä raskaudesta. Tuntuu ihan erilaiselta! Oireet ja kaikki.

Mulla on ihan eri tavalla esim. ruokahimoja nyt. Haen myös sääliä ja huomiota puolisolta jatkuvasti.🫣 Onneksi jaksaa vielä helliä mua.
 
@Sävellä Mulla on kanssa 13v edellisestä raskaudesta. Tuntuu ihan erilaiselta! Oireet ja kaikki.

Mulla on ihan eri tavalla esim. ruokahimoja nyt. Haen myös sääliä ja huomiota puolisolta jatkuvasti.🫣 Onneksi jaksaa vielä helliä mua.
Haha, ihanaa etten ole ainoa. 😅
Monesko sulla on?
 
Mulla oli ekan ja tokan välissä 17 vuotta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ekassa odotuksessa selvisin huimauksella, kun oli niin matala verenpaine läpi raskauden. Tokassa oli ällö olo ensimmäiset 3 kk, mutta suht helpolla pääsin silloinkin. Ihmeellisiä himojakaan ei tullut. Tiedän olleeni onnekas (ainakin tähän asti).
Nyt on epämääräinen huono olo palannut. Monet puhuu siitä, että tulee ummetusta alusta lähtien, mut mulla on ollut päinvastoin. Tosin se voi olla mun oma versio pahoinvoinnista, kun oksennan yleensäkin äärimmäisen harvoin. (aikuisiällä niin on käynyt viimeksi 18 vuotta sitten! Maha kyllä muuten menee helposti sekaisin.) Tekee mieli ihan kunnon peruskotiruokaa, kaikkea suolaista lähinnä. Suklaa aiheutti tänään ekaa kertaa huonon olon, joten se taitaa suosiolla jäädä pois ainakin tässä alkuraskaudessa. :Face Without Mouth:

Mun pitäis alkavalla viikolla soittaa neuvolaan. Täällä tarjotaan myös varhaisultra ekan lääkärikäynnin yhteydessä. 2021 pääsin siihen viikolla 9.
 
Liitynpä mukaan, kun nyt on saatu kaksi selkeää plussaa viikon sisällä. Ekan tein neljä päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää ja oli jo selkeä. Oireetkin oli sitä luokkaa olleet jo kolme päivää kuvotuksesta alkaen, että hirvitti. Sit yhtäkkiä kaikki oireet katosivat ja olin varma, että olikin kemiallinen. No, pieni väsymys palasi toissa päivänä ja heräilin yöllä kamalaan nälkään, maha murisi oikein kunnolla. Tänään tehty testi oli vahva plussa. Ehkä kunnolla uskon vasta varhaisultran jälkeen. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Nuo mun ihan ekat voimakkaat oireet (voimakas kuvotus, paleleminen, pallomainen olo alavatsassa ja itkuherkkyys) sekä niiden katoaminen hetkeksi sai mielikuvituksen oikein kunnolla liikkeelle. Mietin jo, alkoiko tää kenties kaksosraskautena ja (ainakin) toinen meni kesken. Ei sitä suvussa kummallakaan ole, mutta minkäs omille aivoilleen ja ajatuksilleen voi. :Grinning Face With Smiling Eyes: Nyt mennään jatkuvalla nälällä ja satunnaisella äklötyksellä. Odotan varmistusta ultrassa, että pieni ihmisen alku kulkee mukana. :pregnant-woman:
 
Meilläkin on ollut yksi pidempi väli lapsilla, 12 vuotta. Iltatähti syntyi kaksi vuotta sitten. Nyt siis viides villahousu tilauksessa. :Speak No Evil Monkey:

Mulla ei juuri oireita ole, mitään selkeää ainakaan. Nyt rv 5+3. Kuopuksen raskauden aavistin oireista jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä, mutta silloin oltiinkin viikko pidemmällä ja laskettu aika siirrettiin nt-ultrassa 8 päivää aikaisemmaksi. Silloin oviksen oli täytynyt olla jo about kp 7, mikä edelleen tuntuu uskomattomalta... Nyt ovisoireiden perusteella ovis oli kp 14 aikaisintaan, joten tuskin laskettu ainakaan taaksepäin siirtyy.
Hiukan alkaa olla arkuutta nänneissä, mutta ei lainkaan sellaista kuin viimeksi.
 
Yksi oire on selkeä ja tuttu edellisestä raskaudesta, nimittäin kohonnut leposyke. Myös viime kerralla se kohosi heti raskauden alussa noin kymmenen pykälää ja niin nytkin. Palasi vanhaan oikeastaan heti synnytyksen jälkeen. Ihan hauska kuriositeetti, josta ei kolmessa ekassa raskaudesta ollut aavistustakaan, kun ei ollut älykelloa. :Grinning Face:

Onko teistä kukaan muu huomannut samaa?
 
Tein ensimmäisen haalean plussan sunnuntaina kun oli kuukautisten alkamispäivä ja nyt aamulla toisen plussan (rv 4+2). Tämä on meidän ensimmäinen kierto kun lasta yritettiin ja tuntuu epätodelliselta että heti onnisti. Oireina on ollut menkkamaista nipistelyä alavatsan alueella, rinnat aristaa ja ovat turvonneet, yökkäysrefleksi ja itku on herkässä sekä väsyttää. Lisäksi sain vielä flunssan loppuviikosta. Ensimmäinen lapsi kyseessä, joten kaikki on uutta ja esimerkiksi nuo alavatsan ohimenevät nipistelyt/säryt säikäyttää joka kerta :No Evil Monkey:

Neuvolaan pitäisi soittaa, mutta meillä on vielä muutto edessä syyskuun lopussa ja paikkakunnan vaihto niin pohdin että minkä kaupungin neuvolaan soittaa. Muutto tapahtuu raskausviikolla 8.
 
Mä sain varattu neuvolan 16.9 , terveydenhoitaja arvioi että nyt olis 5+0 mutta tarkemminhan näkee vasta ekassa ultrassa. Jos olis varaa niin voisin käydä varhaisultrassa, mutta nyt ei kyllä lompakko ihan anna periksi.
 
Takaisin
Top