Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki huhtikuiset luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.
 
Viimeisen testin tein tänään. Edelleen tulos vahvistunut. Soitin neuvolaan ja varasin ajan alkuraskauden ultraan ensi viikolle. Jos ultrassa kaikki on normaalisti niin sitten tämä todella konkretisoituu. Ei millään pysty uskomaan tätä.
 
Täällä ei saa neuvolasta varhaisultraa, eka käynti mullaki noin kymppiviikolla. Ekan kanssa mietin pitkään et kävisinkö yksityisellä, mut en sit käyny. En varmaan sit tämänkään kanssa tuu käyneeksi 😅
Se on varmaan jännä nähdä jo näin alussa pieni 😍
 
Mullakin on ens viikolla neuvolan tarjoama varhaisultra ja ensikäynti samalla 😍 ihana päästä näkemään pieni heti alussa! Mun laskelmien mukaan pitäis sykekin jo näkyä.
 
Katsoin vanhoista viesteistä, että edellisessä raskaudessa pahoinvointia oli ollut jo viikolla 5+6, ja voimakasta pahoinvointia viikolla 7.

Nyt on 5+2 ja jokusen kerran käynyt pieni ällötyksen tunne, mutta ei selvää pahoinvointia. En tiedä pitäisikö tuntua jo enemmän oireita. Toisaalta en tiedä miten ihmeessä selviän, jos tulee voimakasta pahoinvointia. Aloitan ensi viikolla uudessa työssä. Mikä ajoitus! :Grimacing Face:
 
Viimeisen testin tein tänään. Edelleen tulos vahvistunut. Soitin neuvolaan ja varasin ajan alkuraskauden ultraan ensi viikolle. Jos ultrassa kaikki on normaalisti niin sitten tämä todella konkretisoituu. Ei millään pysty uskomaan tätä.
 
Kääk vahinkopainelin jotain ja nyt tuossa on tuo lainaus 😄 Joko olen sokea, tai sitten viestiä ei pysty poistamaan? 😄

Mut hei superkiva että osalla jo ens viikolla varhaisultra! 🥰 Tuntuu jotenkin niin kaukaiselta vielä se mahdollisuus 😄
Toivottavasti molemmat saatte jo nähdä pikkuisen alun 🤩
 
Täälläkin puhetta varhaisultrasta 🙈 houkuttais kyllä käydä, mut ehkäpä se aikaikkuna sulkeutuu jo pian tässä muiden kiireiden keskellä 😄
 
Pelottaa raskauspahoinvointi jo valmiiksi, vaikkei vielä oireita ole. Molemmista edellisistä oksentelu alkoi 7-8 viikolla kestäen 13 viikolle. Rankkaa oksentua valveilla ollessa, tiputuksissa monesti.. Olin toimintakyvyttömänä viikkoja. Toivon todella, että tässä raskaudessa säästyisin tältä 🤞
 
Varasin myös nyt varhaisultran, 3vkoa pitäisi jaksaa odotella 😄

Miten te muut saatte pidettyä ajatuksenne kasassa? Musta tuntuu etten hetkeäkään pysty ajattelemaan muuta kuin sitä, että toivottavasti tää tulee syliin asti. Ei hyvä ruoka, lemppari sarja, työt, eläimet tai mikään muukaan pidä päätä kurissa 😅
 
Moikka! Ajattelin liittyä tänne höpöttelemään teidän kanssa ja ehkä täältä jotain stressin lievitystä saa, kun jakaa ajatuksia.

Mulla 12/23 syntynyt poika. Jota yritettiin monta vuotta ja ovulaatioinduktio+inseminaatiohoidolla tärppäsi.
Nyt sitten raskaus on alkanut spontaanisti mikä on ihana asia, mutta menetyksen pelko on järkyttävä. Olin jo diagnosoinut itselleni tuulimunan yms. Koska olen vuodellut hieman tuhruvuotoa.
Kun eilen sitten menin varhaisultraan oletuksella että olisi noin 7+0 (tämä laskettu kp28 mukaan). Toki kierron pituus on aina vaihdellut 30-35, joten varmuutta ei ollut viikoista, kun luulin, etten ovuloinut. (Yleensä niin selvät oireet). Tässä vaiheessa oli tullut vain yhdet menkat viime synnytyksen jälkeen.
No varhaisultrassa todettiin kyllä raskaus, mutta vastaa viikkoja 6+0, mikä voi toisaalta ehkä pitää paikkansa, jos on ollut myöhäinen ovis. Nyt tietysti stressaan sitä, että onko pikkuinen jäänyt kehityksessä kuitenkin jälkeen. Jonkinlainen syke näkyi jo.
Olen varannut seuraavan ultran 2 vkon päähän, mutta mieli tekisin mennä aiemmin, että nähdään kasvaako pienin normaalisti. Kätilö sanoi, kohdussa kaiken kuitenkin näyttävän hyvältä.

Millähän sitä kestäisi odotella kaksi viikkoa? Isot tsempit myös muille ketä odottelee varhaisultraan aikaa😊
 
On tämä alku aina yhtä stressaavaa, kun miettii jatkuuko raskaus vai ei. Olenko todella raskaana.

Tänään aamulla käväissyt hieman semmoista huonoa oloa. Minulla on ollut 1 tuulimuna aikoinaan. Siitä on niin kauan aikaa, että en muista enää oliko siinä oireita vai ei.

Vaikea on keskittyä mihinkään.
 
Hei! Mulla kaksi lasta ennestään. Ensimmäisen raskauden olisin voinut elellä tietämättä raskautumisesta mitään, jos minulle ei olisi kasvanut aivan jäätävä maha! Oireeton oli siis lähes koko raskaus. Kunnes sitten alkoi vatsakivut ja vauva päättikin ottaa varaslähön maailmaan kuukausi ennen laskettua aikaa.

Toisessa raskaudessa alkuraskaus kans hyvin oireeton. Lähinnä väsymystä ja keitetyn perunan ajatteleminen teki pahaa 😂 Tämän lapsen synnytys (kaikkien odotusten vastaisesti) käynnistettiin 38+ viikolla. Että näin kahden kokemuksella, oireettomuus ei todellakaan ole pelkäämisen aihe! Nyt olen varma. että kolmatta kertaa en helpolla pääse ja saan jonkun hirveän raskauspahoinvoinnin ja joudun olemaan saikulla puolet ajasta. Jota en todellakaan halua! 😅 Täällä paikkakunnalla ollut mahdollisuus vaan kalliiseen yksityisen varhaisultraan mutta nyt (uskoin tämän olevan selvä tarkoitus kun itse epäilin raskautta) täällä juuri aloittaa kätilö tekemään ultria omina vapaapäivinään edulliseen hintaan! Ihana siis päästä itsekkin varmistamaan raskaus aikaisemmin. Tämä myös sen takia, että haluan kertoa töissäni raskaudesta ajoissa.

Tulipa sepustus! Mille viikoille olette tuon ultran varanneet?/koska olette aikaisemmin käyneet? Tämä
Kätilö suositteli 7+0-> minulla tuo täyttyy juuri kuun viimeinen päivä.
 
Katsoin vanhoista viesteistä, että edellisessä raskaudessa pahoinvointia oli ollut jo viikolla 5+6, ja voimakasta pahoinvointia viikolla 7.

Nyt on 5+2 ja jokusen kerran käynyt pieni ällötyksen tunne, mutta ei selvää pahoinvointia. En tiedä pitäisikö tuntua jo enemmän oireita. Toisaalta en tiedä miten ihmeessä selviän, jos tulee voimakasta pahoinvointia. Aloitan ensi viikolla uudessa työssä. Mikä ajoitus! :Grimacing Face:
Minulla oli esikoisen aikaan sama tilanne! Sain työn uudesta paikasta juuri vähän jälkeen kun plussasin. Enhän tietenkään asiasta siellä voinut vielä kertoa, mutta onneksi oli hyvin ooreeton raskaus. Toivotaan että pääset helpolla ja saat aloittaa uudessa paikassa rauhassa 😊
 
Varasin myös nyt varhaisultran, 3vkoa pitäisi jaksaa odotella 😄

Miten te muut saatte pidettyä ajatuksenne kasassa? Musta tuntuu etten hetkeäkään pysty ajattelemaan muuta kuin sitä, että toivottavasti tää tulee syliin asti. Ei hyvä ruoka, lemppari sarja, työt, eläimet tai mikään muukaan pidä päätä kurissa 😅
Tämä alku aina ollut jotenkin sietämätöntä. Ennen kuin saa ultrassa nähdä tai jotain konkreettista tapahtuu. Onneksi sen jälkeen levottomuus vähän vähentyny. 😅
 
Olen kateellinen teille, jotka pääsette varhaisultraan! Itse menisin, jos pystyisin. Maksaa kuitenkin ~300euroa. Jää siis käymättä :loudlycrying:
 
Olen kateellinen teille, jotka pääsette varhaisultraan! Itse menisin, jos pystyisin. Maksaa kuitenkin ~300euroa. Jää siis käymättä :loudlycrying:
Helsingissä taitaa ainakin halvimmillaan päästä 86-89€. Jos satut lähistöllä asumaan. Noi yksityiset lääkäriasemat veloittaa 150-300€.
 
Helsingissä taitaa ainakin halvimmillaan päästä 86-89€. Jos satut lähistöllä asumaan. Noi yksityiset lääkäriasemat veloittaa 150-300€.
Niin pääsee. Jos kätilö tekee, niin on paljon edullisempaa. Täällä vain yksityisiä erikoislääkäreitä ultraamassa.
 
Hei! Mulla kaksi lasta ennestään. Ensimmäisen raskauden olisin voinut elellä tietämättä raskautumisesta mitään, jos minulle ei olisi kasvanut aivan jäätävä maha! Oireeton oli siis lähes koko raskaus. Kunnes sitten alkoi vatsakivut ja vauva päättikin ottaa varaslähön maailmaan kuukausi ennen laskettua aikaa.

Toisessa raskaudessa alkuraskaus kans hyvin oireeton. Lähinnä väsymystä ja keitetyn perunan ajatteleminen teki pahaa 😂 Tämän lapsen synnytys (kaikkien odotusten vastaisesti) käynnistettiin 38+ viikolla. Että näin kahden kokemuksella, oireettomuus ei todellakaan ole pelkäämisen aihe! Nyt olen varma. että kolmatta kertaa en helpolla pääse ja saan jonkun hirveän raskauspahoinvoinnin ja joudun olemaan saikulla puolet ajasta. Jota en todellakaan halua! 😅 Täällä paikkakunnalla ollut mahdollisuus vaan kalliiseen yksityisen varhaisultraan mutta nyt (uskoin tämän olevan selvä tarkoitus kun itse epäilin raskautta) täällä juuri aloittaa kätilö tekemään ultria omina vapaapäivinään edulliseen hintaan! Ihana siis päästä itsekkin varmistamaan raskaus aikaisemmin. Tämä myös sen takia, että haluan kertoa töissäni raskaudesta ajoissa.

Tulipa sepustus! Mille viikoille olette tuon ultran varanneet?/koska olette aikaisemmin käyneet? Tämä
Kätilö suositteli 7+0-> minulla tuo täyttyy juuri kuun viimeinen päivä.
Ensimmäisessä varhaisultra oli 7+4 ja silloin hyvin näkyi kaikki. Nyt tosiaan luulin, että olis se 7+0, mut ei ollutkaan. Itse ajattelen et 7+0 aikaisintaan kannattaa mennä, niin silloin yleensä jo pitäis jotain näkyä.
 
Takaisin
Top