Yleinen keskustelu

Kiitos kaikille ihanasta vastaanotosta 😍
Samaa mieltä @Hannietta, ihana kun on myös kokeneempia äitejä jotka on jo nähnyt ja kokenut enemmän oireiden kirjoa yms 🤭
Saitko kerrottua miehelle vauvasta?

Mites muut fyysisempää työtä tekevät, oletteko kokeneet työpäivien aikana jo raskauden vaikuttavan? Mä olen joutunut jo ottamaa enemmän taukoja kun tuntuu huimaavan ja vatsassa nippailu voimistuu jos pysyy jaloillaan koko 8h 🥴
 
Mää luulen, että itellä tulis takki nopeiten vastaan vaikka on kyykkymallinen pyörä 😅 ainakaa tisseistä ei ois hirveesti varaa kasvaa 🤭
Noita @Hannietta ja sun Amorado viestejä lukiessa olen huojentunut opittuani nauttimaan autolla ajamisesta lähes yhtä paljon kun m-pyörällä liikkumisesta. Tunne ei ole sama, mutta kutkuttaa aivoissa samoja mielihyvä yms keskuksia. Toki se vaatii alle vähän erikoisemmin nelirenkaisen, vaan penkin ja ratin välissä on hyvin tilaa.😁 Vaan mä pelkään kaikkien turvavöiden alkavan ahdistamaan, kuten kävi viime raskaudessakin.😶‍🌫️
 
Kiitos kaikille ihanasta vastaanotosta 😍
Samaa mieltä @Hannietta, ihana kun on myös kokeneempia äitejä jotka on jo nähnyt ja kokenut enemmän oireiden kirjoa yms 🤭
Saitko kerrottua miehelle vauvasta?

Mites muut fyysisempää työtä tekevät, oletteko kokeneet työpäivien aikana jo raskauden vaikuttavan? Mä olen joutunut jo ottamaa enemmän taukoja kun tuntuu huimaavan ja vatsassa nippailu voimistuu jos pysyy jaloillaan koko 8h 🥴
Ei oo mahollista pitää useampia taukoja 😅 5h päiviin kuuluu yks ja 6h ja yli oleviin päiviin kuuluu kaks 12 min taukoa. Ja kun pieni myymälä, nii ei oo mahollista muokata työnkuvaakaan vaan meillä kaikki tekee kaikkea. Viimeks kestin raskauden puoleen väliin asti töissä, katotaan miten käy tällä kertaa 😬
 
Kiitos kaikille ihanasta vastaanotosta 😍
Samaa mieltä @Hannietta, ihana kun on myös kokeneempia äitejä jotka on jo nähnyt ja kokenut enemmän oireiden kirjoa yms 🤭
Saitko kerrottua miehelle vauvasta?

Mites muut fyysisempää työtä tekevät, oletteko kokeneet työpäivien aikana jo raskauden vaikuttavan? Mä olen joutunut jo ottamaa enemmän taukoja kun tuntuu huimaavan ja vatsassa nippailu voimistuu jos pysyy jaloillaan koko 8h 🥴

Nyt alkuun ainakin joutuu ravata pissalla tiheämmin. 😂 Toivon että pahoinvointi ei vaikuta, esikoisesta piti joka pissatauolla syödä pilttipussi että pysyi tilanne hallinnassa. 😁
 
Auts, toivottavasti @hanna.emilia vointi pysyy hyvänä mahdollisimman pitkään 😇
@pienirakas 😂 hyvä vinkki, pitää itekkin pakata extra välipaloja mukaan! Tunnin tässä tehnyt töitä ja aamupalasta huolimatta oli jo niin kova nälkä/paha olo että piti kaivaa eväät esiin 😂😅
 
Auts, toivottavasti @hanna.emilia vointi pysyy hyvänä mahdollisimman pitkään 😇
@pienirakas 😂 hyvä vinkki, pitää itekkin pakata extra välipaloja mukaan! Tunnin tässä tehnyt töitä ja aamupalasta huolimatta oli jo niin kova nälkä/paha olo että piti kaivaa eväät esiin 😂😅

Joo, ihan vaan sellanen smoothiepussi autto itellä viemään sen etovan olon pois 😁 suosittelen!
 
Taas saisi ilmeisesti kaivaa vartalotyynyä esiin 😁 En tiedä aiheuttaako alkuraskaus mulle niin kovaa väsymystä, että nukun raskaammin ja liikun vähemmän, jonka vuoksi herään ihan selkä jumissa aamuisin. Vai mistä se johtuu, mutta heti aamulla ajattelin, että tänään on kaivettava vartalotyyny esiin 😁
 
Saitko kerrottua miehelle vauvasta?
Olin aatellu vähä ohimennen kysästä, että "Arvaas mitä tein aamulla"-tyylinen keskustelun avaus... Kävin töiden jälkeen ostamassa digitestinkin että tänää tekis. Mutta eilen illalla siinä miestä kotiin ootellessa vessakäynnillä tulikin sitte paperiin vaaleanrusehtavaa tuhrua ja alko vähän menkkamaiset jomotukset reisissä ja mahassa, niin kääntyikin sitten keskusteluksi, että tein "kyllä positiivisen testin, mutta näyttää vähän huonolta nyt" 😮‍💨

Alkuyöstä oli sellanen puolen tunnin kovempi kipuilu alavatsalla ja sen jälkeen ei mtn, eikä oo vielä tullu mtn pyyhintätuhrua kummempaa. Tässä viikonlopun aikana selvinnee, jääkö tää vaan yritykseksi.

RT-viivat olikin musta vähän heikon näköset DPO-päiviin nähden (kierto on nyt 34/28), ja toinen puoli oli jotenkin jo valmiiksi varautunu, että ehkä tästä ei tuu mtn ja "älä nyt liikaa innostu" mutta samaan aikaan toinen puoli innostunu ihan täysillä, kun tosiaan eka kerta, kun mtn plussaa saanut aikaiseksi.

Nyt on vähä samat fiilikset, että toinen puoli uskottelee, että vielä on toivoa, ja toinen puoli haluaisi, että jos kerta jää kemialliseksi niin pian sitte olis ohi, niin kierto pääsis alkaan 🙄
 
@Hannietta ❤️ toivotaan että on ihan harmitonta tuhrua, kuulemma kaikenlainen pieni vuoto kuitenkin olisi normaalia. Mä heräsin myös kp 33/34 pari pv plussan jälkeen yöllä kovaan vatsakipuun ja oli pakko juosta vessaan koska olin varma että se oli siinä. Sen jälkeen ei yhtä kovia kipuja ole ollut, ja pieni uskoakseni on vielä matkassa.
Tsemppiä, toivottavasti selviät säikähdyksellä ja kaikki jatkuu hyvin ❤️
 
Olin aatellu vähä ohimennen kysästä, että "Arvaas mitä tein aamulla"-tyylinen keskustelun avaus... Kävin töiden jälkeen ostamassa digitestinkin että tänää tekis. Mutta eilen illalla siinä miestä kotiin ootellessa vessakäynnillä tulikin sitte paperiin vaaleanrusehtavaa tuhrua ja alko vähän menkkamaiset jomotukset reisissä ja mahassa, niin kääntyikin sitten keskusteluksi, että tein "kyllä positiivisen testin, mutta näyttää vähän huonolta nyt" 😮‍💨

Alkuyöstä oli sellanen puolen tunnin kovempi kipuilu alavatsalla ja sen jälkeen ei mtn, eikä oo vielä tullu mtn pyyhintätuhrua kummempaa. Tässä viikonlopun aikana selvinnee, jääkö tää vaan yritykseksi.

RT-viivat olikin musta vähän heikon näköset DPO-päiviin nähden (kierto on nyt 34/28), ja toinen puoli oli jotenkin jo valmiiksi varautunu, että ehkä tästä ei tuu mtn ja "älä nyt liikaa innostu" mutta samaan aikaan toinen puoli innostunu ihan täysillä, kun tosiaan eka kerta, kun mtn plussaa saanut aikaiseksi.

Nyt on vähä samat fiilikset, että toinen puoli uskottelee, että vielä on toivoa, ja toinen puoli haluaisi, että jos kerta jää kemialliseksi niin pian sitte olis ohi, niin kierto pääsis alkaan 🙄
Pidetään peukkuja pystyssä että kaikki olisi kuitenkin hyvin! ❤️ Mun mielestä on hyvä, että osaa iloita ja innostua, positiivinen raskaustestikin on kuitenkin iso juttu ja vaikka kävisi huonostikin, se antaisi toivottavasti uskoa tulevaan että raskautuminen voisi tapahtua uudestaankin.
 
Pidetään tosiaan peukkuja Hannietta että olisi vain vaaratonta tuhruttelua! ❤️
Nää on niin henkilökohtaisia juttuja että koskaan ei tiedä.

Itsellä valitettavasti kokemus se että viivat ei vahvistuneet päiviin nähden kunnolla ja sitten tulikin juuri tuhruttelua, joka lopulta yltyi kunnon vuotoon ja todettiin keskenmeno rv 6.
Ja jotenkin sen tiesi ja tunsi, että kaikki ei ole hyvin. Aavistin jo alusta.

Tässä raskaudessa on ollut nyt varmempi olo, mutta silti sitä miettii että mitä JOS.. eikä tosiaan voi tietää. Ollaan kaikki aikalailla samassa veneessä näillä viikoilla että voi mennä suuntaan tai toiseen. Ja voimme vain odotella! Tsemppiä ❤️
 
Mites muut fyysisempää työtä tekevät, oletteko kokeneet työpäivien aikana jo raskauden vaikuttavan? Mä olen joutunut jo ottamaa enemmän taukoja kun tuntuu huimaavan ja vatsassa nippailu voimistuu jos pysyy jaloillaan koko 8h 🥴
Mä seison ja liikun työpäivän aikana jonkin verran. Kotiin tultua on päästävä heti sohvalle pötköttämään. Silloin alavatsalla tuntuu aika raskas painon tunne... Töissä en ehdi semmosta huomaamaan.
 
Hei kaikille ja onnea odotukseen! Varovaisen toiveikkaana siirryn tänne helmikuisten odottajiin myös.. 🙂Ensimmäistä lasta toivotaan miehen kanssa ja yritystä on ollut yli kahden vuoden ajan. Meille tehtiin 5 päiväisen pakastealkion siirto 4.6 ja tänään viikkoja siis 4+2 ❤️ Mulla on taustalla yksi kohdunulkoinen raskaus maaliskuulta tuoresiirron alkiosta joka todettiin rv 6+5 💔
Kiitollisia ollaan nyt tästä uudesta mahdollisuudesta ja toivottavasti tämä raskaus toisi meille vauvan syliin asti 🙏😊
 
Takaisin
Top