Yksin synnyttämään?

Hassua ettei neuvolassa tai synnytyssairaalassa ole tästä (ainakaan minulle) mainittu, ettei saisi olla pystyssä vesien menon jälkeen. Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja kun soitin sairaalaan kehoittivat tulemaan ilman kiirettä paikalle. Mutta ehkä siinä on jokin viikkoraja? Sairaalassakaan ei kielletty liikkumasta, vaikka huomattiin, että esikoinen oli perätilassa.
Oon ymmärtänyt, että ultratessa just jos vauva väärässä tarjonnassa tai pitkä napanuora tmv erikoistilanteita niin ohjeistus tämä. Normaalissa synnytyksessä ei kaiketi edes ole vaikka vedet menisi.
 
Mulla neuvolassa loppuraskaudessa terveydenhoitaja tunnusteli, ettei vauva ole kiinnittynyt. Antoi ohjeen, että jos vedet menee niin äkkiä makuulle ja lanssi. En muista oliko silloin jo suunnitellun sektion aika jo tiedossa. Olisi mennyt sitten päivystyssektioksi.
 
Mulla neuvolassa loppuraskaudessa terveydenhoitaja tunnusteli, ettei vauva ole kiinnittynyt. Antoi ohjeen, että jos vedet menee niin äkkiä makuulle ja lanssi. En muista oliko silloin jo suunnitellun sektion aika jo tiedossa. Olisi mennyt sitten päivystyssektioksi.
Tuota se ohjeistus mullekin käytännössä tarkoitti. Mulla vauva kääntyilikin vielä synnytyspäivänä kun käynnistystä sairaalassa jo suunniteltiin.
Mulle oli sovittu alatiesynnytys, joka siis myös toteutui. Kalvot puhkesi synnytyssalissa.
 
Paljon onnea raskaudesta❤️ Minä synnytin marraskuussa 2023 yksin. Olin suunnitellut että joko siskoni tai puolisoni tulisi paikalle, mutta synnytys käynnistyi yöllä ja kaikki tapahtui niin nopeasti etten kerinnyt saamaan kumpaakaan paikalle. Mutta yllättäen koin aika mukavaksi yksinolon, sai täysillä keskittyä omaan vointiin ja vajosin omaa kuplaani. Ei ollut mitenkään pelokas olo enkä suoraan sanoen osannut ketään kaivata. Eli ei välttämättä ole kamala kokemus vaikka jostain syystä joutuisikin olemaan yksin. Minulla jäi ihana muisto synnytyksestä ja puoliso ja sisko pääsi sitten suoraan ihailemaan vauvaa kun pääsivät paikalle. 😄
 
Paljon onnea raskaudesta❤️ Minä synnytin marraskuussa 2023 yksin. Olin suunnitellut että joko siskoni tai puolisoni tulisi paikalle, mutta synnytys käynnistyi yöllä ja kaikki tapahtui niin nopeasti etten kerinnyt saamaan kumpaakaan paikalle. Mutta yllättäen koin aika mukavaksi yksinolon, sai täysillä keskittyä omaan vointiin ja vajosin omaa kuplaani. Ei ollut mitenkään pelokas olo enkä suoraan sanoen osannut ketään kaivata. Eli ei välttämättä ole kamala kokemus vaikka jostain syystä joutuisikin olemaan yksin. Minulla jäi ihana muisto synnytyksestä ja puoliso ja sisko pääsi sitten suoraan ihailemaan vauvaa kun pääsivät paikalle. 😄
Kiva kuulla, että yksin synnyttämisestä on ihmisillä hyviä kokemuksia 😊 Minulla on vähän huolena se, että jos on yksin, tuleeko sellainen pelokas olo, joka heikentää supistuksia/pitkittää synnytystä. En siis nyt lähtökohtaisesti usko, että niin kävisi, mutta kun eihän sitä voi etukäteen tietää. Toki olen tottunut elämässä olemaan paljon yksin, toivottavasti se auttaisi synnytyksessäkin niin tsemppaamaan, että kyllä mä pärjään (jos siis ystävä ei pääse mukaan).
 
Takaisin
Top