Yksin odottavat

Nannuna

Jostain jotain jo tietävä
Hei moi. Olisi mukavaa tietää onko täällä muitakin itsekseen odottavia. Minulla tämä on ensimmäinen raskaus ja se tuli ihan yllätyksenä. Viikkoja on nyt 14+3 ja kaikki on hirveen uutta ja jännää ja pelottavaa, eikä sitä toista ole turvana ja jakamassa kaikkia kokemuksia. Yllättävän helppo alku raskaus on ollut, ei ole mitään "oireita" ollut, vähän vaan väsyttänyt enemmän. Plussasin tuossa 16.7 ja senkin oli ihan vahinko, en edes ollut huomannut menkkojen olevan myöhässä :D mutta parempi näin. Kirjotelkaa kuulumisia tänne, olisi kiva löytää kohtalo tovereita :)
 
Hei,
itsekin odottelen yksin. Vauva oli siis ihan yllätys meillekin, ja silloin olimme vielä parisuhteessa mutta huonossa sellasisessa ja erosimme raskauden alkuvaiheessa.
Laskettu aika on 14.3, mutta saa nähdä aikastuuko vähän, viime viikkoisella neuvola käynnillä terveydenhoitajan mukaan vauva jo isonkokoinen ja kasvukäyrässäkin siellä yläpäässä ollaan. :)
Alkuraskaus oli mulla tosi vaikea, olin todella pahoinvoiva, ruoka ei maistunut eikä pysynyt sisällä, ja painonikin lähti laskuun. Nyt rv 16 asti ruoka on jo maittanut ja painokin alkaa olla taas normaali.

On kyllä tullut huomattua että sitä on melko yksin, vaikka mullakin todella mahtavat tukijoukot ympärillä, mutta kun ei ole sitä ihmistä vierellä jolle jakaa kokemuksia vauvan liikkeistä ja muista vauvaan liittyvistä asioista. Mutta näillä mennään mitä on saatu ja olen kyllä onnellinen uudesta tulokkaasta. 
 
Heipparallaa:) täälläkin yksi yksinodottaja viikkoja tällä hetkellä 19+4, hirveen nopeesti on melkeeen puoli väliin jo päästy! Tosi helpolla oon tähän asti päässyt, ei oo ollu oikeen mitään inhottavia pahoinvointeja tms. Esikoista odottelen minäkin, lapsenisän kanssa ei olla yhdessä, mutta ihan hyvissä väleissä kumminkin. Mutta täytyy sanoa, että on tämä kyllä aika yksinäistä. Vaikka täältäkin löytyy tosi hyvät tukiverkostot, niin kyllä sitä kaipais sitä miestä tähän vierelle jonka kanssa yhdessä koettas tämä. Olen kuitenkin ihan älyttömä ilonen pikkusesta ja odotan innolla jo maaliskuun loppua! Ois kiva joo kuulla ja jutella toisten yksinodottajien kanssa miten teillä on menny:)
 
Jippii, on näitä muitakkii :D Tiälläkkii on vähä semmonen tappaus että ollaan vauvan isän kanssa hyvissä väleissä jakun vahinko kävi niin kävi, kerta on tullakseen niin tulkoon :) isäks hän ei ruppee mutta eepä haittookkaan. Tuossa pari päivee sitten tuntu nuo liikkeet ihan mahan läpi, teki miel hirveesti huutoo jollekkii mutta kellekkäpä huuvvat päätin sitte kertoo kaikille veispuukissa :D mutta hirveen yksinäiseks sitä tulloo myös silleen kun on tottunu kavereitten kanssa ryyppeemään ja rellestämään ja sitte yhtäkkiä ite jiäpikkii kottii mähöttämään itekseen ku kaikki muut riekkuu joka puolella. :/ pitäs vuan löytee uusija kavereita jotka ossoo pikkusen olla aloillaan, mutta vaikeeta se tuommosella tuppukylällä on..
 
Mäkin muistan sen kun ensimäisen kerran tunsin vauvan liikkeet niin soitin mun rakkaalle serkulleni joka on luvannu korvata miehen osaa.. :D Sillet sitten huusin ja iloitsin asiasta ja se iloitsi asiasta mun kans, puhelun jälkeen tuli vaan jotenkin tyhjä olo kun istuit yksin kotona sohvalla ja tunnustelit vauvan liikkeitä ja sillon vasta se todellisuus iski että kyllä tässä vaan ollaan oikeasti ihan yksin..
Itelläkin on vähän tuota että kaverit ne menee kaikki viikonloput ja ite ei enää jaksa pysyä perässä eikä haluakkaan.. Onneksi löytyy pari ystävää jotka ovat raskaana, mutta heillä molemmilla on miehet joten välillä tuntuu että ei käydä läpi samaa asiaa koska heillä on se joku siinä vieressä jonka kanssa jakaa asia.

Nyt ootellaan kovasti perjantaita kun olis rakenneultra edessä, niin jos sitä sitten sais tietää että kumpi siellä on tulossa, itsellä on tunne että olisi poika mutta eipä sitä koskaan tiedä kumpi sieltä on tulossa. :) 
 
Täälläkin tuntuu liikeitä!! Se on niin jännä ja ihana tunne! Vielä tuntuu olevan aikas hentoja nuo etten vielä ihan selvästi niitä tunne, mutta kun tuntuu niin voi että sitä tunnetta:)

Kerrohan Pip. miten rakenneultra sitten meni! Itelläni on ens viikolla ei malttais odottaa:) Ootteko ketä ottanu mukaan ultriin vai menny yksin? Mulla oli ekassa ultrassa äippä mukana ja rakenneultraan lähtee mukaan pikkusen tuleva kummitätskä!
 
Tiällä o rakenneultra viikonpiästä :) mullakkii on hirvee poika olo :) isosisko on ollu mulla mukana joka ultrassa :) kettees aattelitte synnytykseen?
 
Mulla taas on tyttöolo! oon ihan varma että sieltä tulee tyttö, tosin kaikki läheiset veikkaa poikaa:) noh ens viiikolla toivottavasti selviää. Mä otan synnytykseen mukaan mun äitin, meillä on tosi hyvät välit ja ei oikeen tulis kysymykseenkään ottaa sinne ketään muuta:)
 
Mä en oo vielä sitä synnytystä niin hirveesti miettiny kun se kauhistuttaa mua ihan kamalasti, ja viime neuvolakäynnillä vielä neuvolatäti puhu että mahdollisesti voidaan joutua leikkaamaan jos vauva on kovin iso, koska mun lantio on kovin ahdas.. Ja siitä se kauhistus vasta alkokin... Luultavasti äiti tai sitten serkkuni, sen näkee sitten kun se päivä tulee.. :)
 
Mieki mietin et äiti pitäs varmaan sinne ottaa, kun se eniten sinne haluaa :D jännä ku lääkälrit ei oo mulle kertonu pystyykö ihan synnyttämään vai miten ku oon nii hirveen pien :D
 
Mullekin neuvolassa sanottiin että sitä katotaan sitten synnytystapa arvioinnissa viikolla 36!! Kun olin huolissani kun mulla on ollu synnynnäinen vika lonkassa ja joskus sanottu et pitää kattoo miten synnytys luonnistuu. Tuntu hurjalta et niin myöhään jättää ton asian selvittämisen? Mutta aattelin kyllä ens neuvolakäynnillä ottaa taas asian puheeks:)

 
Tänään käyty rakenneultrassa, ja tyttö siellä masussa näytti oleilevan ja kasvavan. :) Vaikka niin vahvasti oli että poika siellä on, mutta toisin kävi, pääasia että masuasukilla oli kaikki hyvin. :) Nyt saa alkaa miettimään tyttöjen nimiä ja jos sitä nyt sitten uskaltais alkaa ostelemaan niitä ensimäisiä vaatteitakin, kun sukupuolikin tiedossa.. :)
 
Jippii! Onnea! :) liekköhän tämä pikku "kyösti" näyttää keskiviikkona onko sillä munat vai mitä, hirveesti jännittää :D
 
Täällä kanssa jännitetään keskiviikkona onko "jalmari" tyttö vai poika :DD
 
Olihan se jännittävää kun sai tietää että kumpi siellä masussa oikeen majailee, mutta eihän siitä koskaan voi olla 100% varma että mitä siellä näkyy.. :)

Mä en oo vielä keksinyt masuasukille mitään väliaikais nimeä, se taitaa olla vaan masuasukki tai junnu.. :D Muutenkin sais alkaa noita nimiä miettimään, ookko te miettiny jo nimi vaihtoehtoja? Mulla oli pojalle pari vaihtoehtoa, mutta tyttölle nimiä en oo vielä miettinyt, nyt saa alkaa miettimään niitäkin kun siellä masussa näytti se tyttö olevan. :)
 
Sen verran on mietitty että äitin äitin nimi tai äitin isän nimi tulee nimessä olemaan :D
 
Pojalle on nimi jo valmiina mutta tytölle on tuntunut olevan kovin vaikee keksiä nimeä ja jos siellä tytön tyllerö on niin pitää alkaa urakalla kattelee :D
 
Takaisin
Top