mummomamma; Ja Kiitos kauniista sanoista, nautin kyllä joka hetkestä, tämä on ollut uskomaton tie tähän pisteeseen, enkä tällä hetkellä voisi olla onnellisempi...! ♡♡♡
Minulla on takana kaksi vakavaa suhdetta, josta toinen eteni avioliittoon asti. Lapset olivat jo ensimmäisessä suhteessa todella kovasti molempien haaveissa. Vuoden yrittämisen jlk.n tuli lähete hedelmättömyys tutkimuksiin, ja sieltähän löytyi ensin polykystiset munasarjat, sekä lisäksi prolaktiinihormonitaso huitelivat huipussaan.. (prolaktiini = hormoni jota erittyy imettävillä äideillä ja estää ovulaation). Tuolloin lääkäri jo kertoi että tuskin tulisin koskaan täysin sponttaanisti raskaaksi. Sitten jatkui yrittäminen hormoonihoitojen tuella; ei tulosta. Ei edes ainuttakaan "plussatikkua" tai keskenmenoja ei siis mitään..
Tämä suhde sittemmin kariutui, ystävät alkoivat ilmoitella vauva uutisia toinen toistensa jlk.n... ja eihän sitä kieltämään, kyllähän se sattui.. jonkin ajan kuluttua olin uudessa suhteessa, ja menimme aika pian naimisiin. Vauvahaaveet olivqt tuolloim kovempina kuin koskaan, ja taas alkoi se yrittäminen, hormoonien kera, ei lopputulosta.. Avioliittokin hajosi, ja aloin työstää surutyötä siitä, että en tulisikaan koskaan äidiksi..
Kuukautiseni ovat aina tulleet ihan miten sattuu, 2-5 krt. vuodessa ja yks kaks havahduin, että kk.set loppuivat Viimein kokonaan (toissa kesänä muistaakseni). Pyysin lääkäriltä, että kk.set käynnistettäisiin, vaikka lekuri pohtikin sitä että "eikö ole turhaa kun ei ole miestäkään..." Mutta en ollut valmis vielä luopumaan kaiken lisäksi kk.sista!!! Mutta olihan se silloin sellainen viimeinen niitti, jolloin aloin todella luopumaan haaveistani, ja yritin alkaa miettimään mitä muuta tekisin elämälläni..
Olen ollut kohta jtn. 2,5-3 v. sinkkuna, ja viime syksynä tapailin mukavaa miestä. Kävimme treffeillä, vietimme aikaa yhdessä ja toistemme luona. Yks kaks rinnat kipeytyi ja alavatsalla kk.kipumaista kouristelua, luulin että kk.tiseni alkavat. Nooh, eivätpä alkaneet, joten tein jonkun ajan kuluttua testin vähän niin kuin "rauhoitellakseni" tätä miestä, joka oli alkanut panikoida tilanteesta; oireet->mutta ei kk. Olimpa sitten tippua tuolilta kun plussaa tuo testi näytti!!! Elämäni ehdottomasti mieleenpainuvin hetki, joka mullisti KAIKEN.. No mutta samassapa selvisi miehen panikointi, minä olin ollut hänelle se "toinen nainen", hän eli siis avoliitossa. Mikään keskeytys ei ollut vaihtoehto, joten sanoin miehelle että senkus jatkaa elämäänsä ja minä ja vauva omaamme!
Nyt elän elämäni onnellisinta aikaa ♡♡♡ Vaikka pakkohan se on myöntää että itse raskaus on ollut ainakin omalla kohdallani oikeasti todella raskas... Mutta kaiken sen väärti!