Yhdistelmävaunut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on 3 yhdistelmävaunut ja yhdet pieneksi taittuvat rattaat. :oops: Emmaljungan duo edget ostettiin esikoiselle uutena ja ovat kyllä edelleen parhaat meidän tarpeisiin. Samanmoiset, mutta reilusti vanhemmat toimittaa myös parvekerattaiden virkaa. Yhdet menee kesäksi mökille, että autoon mahtuu sitten muutakin kyytiin. Ja pieneksi taittuvat ovat näppärät olla autossa mukana.

Mutta niinköhän sitä täytyy pohtia vielä tuplien ostoa, kun kuopus on joulukuussa kuitenkin vielä alle kaksi vuotias. Mies varmaan hyppii riemusta :hilarious:

Täällä näillä näkymin myös Oran Untot metsästyksessä kakkoselle. :happy: Esikoisella oli Stokken Crusit, jotka olivat talvikeleillä täysi fiasko. Renkaat jäätyivät ja lakkasivat pyörimästä, teleskooppiaisassa ilmeisesti kyseisen mallin tyyppivika, jonka seurauksena antoi periksi aina yhtään lujemmin työnnettäessä. Nämä kaksi yhdistettynä tuottivat sen verran isot traumat niillä kaikkein hirveimmillä talvikeleillä, että pakko kokeilla nyt jotain ihan toista merkkiä. :shifty:

Mulla on uutena ostetut Bugaboon Donkey Twin 3. Muuten tosi näppärät, helposti kääntyvät, tukevat ja muunneltavat yhdistelmärattaat, mutta kuomuläppä on liian lyhyt ja ne vievät paljon tilaa jo pakattunakin. Kaksoset ovat vasta noin 1v 7kk, kun hän tai he ehkä syntyvät, joten en tiedä, millaiset yhdistelmät hankin. Bugaboihin saa astinlaudan, mutta tuskin sentään kahta :jimlad:. Eikä alle 2-vuotiaat jaksa vielä seisoskella sellaisessa. Mistäköhän löytyisi kolmelle tai neljälle yhdistelmät? :nailbiting:

Onko kenelläkään antaa suosituksia vaunuista hissittömään taloon? Asumme kolmannessa kerroksessa ja olen pohtinut paljon pitääkö vaunut aina raahata ylös asuntoon vai uskaltaisiko ne jättää pyörävarastoon. Ilkivalta pelottaa hieman levottomassa rapussa. Olen googlaillut ja lukenut mm. Juliaihmisen postauksen hissittömässä talossa asumisesta vauvan kanssa, mutta varmasti parissa vuodessa on jo tullut uusia vaunujakin.

Onko kenelläkään antaa suosituksia vaunuista hissittömään taloon? Asumme kolmannessa kerroksessa ja olen pohtinut paljon pitääkö vaunut aina raahata ylös asuntoon vai uskaltaisiko ne jättää pyörävarastoon. Ilkivalta pelottaa hieman levottomassa rapussa. Olen googlaillut ja lukenut mm. Juliaihmisen postauksen hissittömässä talossa asumisesta vauvan kanssa, mutta varmasti parissa vuodessa on jo tullut uusia vaunujakin.

Meidän talossa on niin kapea hissi, ettei vaunut mahdu sinne kunnolla. Ollaan säilytetty vaunuja rapussa portaiden alla tai autotallissa. Pienenä vauvana otettiin kantokoppa aina irti ja kannettiin siinä sisään. Toinen vaihtoehto on hankkia sellaiset rattaat/vaunut, joihin saa laitettua pehmeän kantokopan. Se on helppo napata mukaan, mutta en tiedä sopiiko se talvivauvalle.

Tämä vaunuviidakko tuli itselle kyllä täysin yllätyksenä! :hilarious: osaatteko kokeneemmat neuvoa, mihin ominaisuuksiin kannattaa eniten kiinnittää huomiota?

Googlaamalla tuli sellanen olo, että vähän jykevämmät ja hyvin jousitetut sopis meille, kun aika paljon kävellään hiekkateillä ja tilaa on säilytykseen + iso peräkontti autossa. Hyvin vähän tulee käytyä kaupungilla tai liikuttua julkisilla, mutta en tiedä miten se sitten muuttuu vauvan myötä :bored:

Omaa silmää miellyttää eniten nuo Emmaljungan uudet mallit ja paljon niitä on kyllä kehuttu myös! Mielelläni ostaisin kyllä käytettynä... :angelic:

Mun kahdella kaverilla on britaxin smilet ja ne on kyllä tosi näppärän oloiset. Itselläni ei ole ajokorttia eli yritän varmaan hankkia sellaiset vaunut joilla pääsee hyvin liikkumaan julkisissa. Pienikokoiset ja kevyet siis varmaan. :) Olis kiva löytää käytettynä, onneksi on reilusti aikaa. Ei aiota vielä alkaa ostella mitään isompia ainakaan, tuskin edes mitään pieniä hankintoja. Kirpparilta saatan vaatteita ostaa jos sattuu eteen kivoja. :)

Toinen vaihtoehto on hankkia sellaiset rattaat/vaunut, joihin saa laitettua pehmeän kantokopan. Se on helppo napata mukaan, mutta en tiedä sopiiko se talvivauvalle.

Minulla ei ole kokemustakaan kuin pehmeästä kopasta, sekä kesä, että talvivauvoilla, ja hyvin se on toiminut.

*Piti vielä muokata* en tainnut koko pehmeää koppaakaan kauaa käyttää, silloisissa brion vaunuissa se oli aika ahdas. Käytin paljon ihan lämpöpussia/äp:n makuupussia, ja lisäksi nakkasin lampaantaljan tms. Päälle suojaksi.

Kovan kopan etu on tietenkin se patja siellä.

Muokattu viimeksi:
Mä oon kanssa vähän hypistellyt noita emmaljunga ntx90, mut luulen et mieheni tipahtaa persiillee nähdessään niiden hintalapun :grin hän kun haluaa esikoiselleen ostaa kaiken uutena, mut ei taida vielä ymmärtää sitä rahan menoa. Me pyörimme perus palkkaluokassa eli ylimääräistä ei hirveästi ole sukan varressa. Luulen, että todellisuus tässä jossain vaiheessa valkenee ja jopa kehoittaa minua pyörimään fb kirpuilla :laughing002Mut tästä asiasta en vänkää, olen sanonut et kättä taskuun, jos haluaa uutena ostaa ja minä en osallistu

Mä oon kanssa vähän hypistellyt noita emmaljunga ntx90, mut luulen et mieheni tipahtaa persiillee nähdessään niiden hintalapun :grin hän kun haluaa esikoiselleen ostaa kaiken uutena, mut ei taida vielä ymmärtää sitä rahan menoa. Me pyörimme perus palkkaluokassa eli ylimääräistä ei hirveästi ole sukan varressa. Luulen, että todellisuus tässä jossain vaiheessa valkenee ja jopa kehoittaa minua pyörimään fb kirpuilla :laughing002Mut tästä asiasta en vänkää, olen sanonut et kättä taskuun, jos haluaa uutena ostaa ja minä en osallistu
Exceliä tekemään, niin mieskin näkee mitä menoja tulee, saa sitten valita, mitä haluaa uutena ja mitä käytettynä :grin
Emmaljunga ei oo itselle tuttu merkki muuta kuin nimeltä, mutta luulisi että siihen löytyisi esim. runko käytettynä ja sit kopat/istuimet voisi ostaa uutena, jos haluaa :think005

Takaisin