Yhdistelmävaunut

Sanu80

Puuhakas puhuja
Millaiset/minkä merkkiset vaunut olette meinanneet hankkia? Vai löytyykö jo valmiiksi?

Itsellä ei ole vielä tietoa et mitkä olisi hyvät, mutta Oran Untoja olen katsellut. Olisi kotimaiset niin paljolti sen takia ne kiinnostaisi.
 
Meillä on tällä hetkellä Ora Hertta rattaat ja rakastan niitä. Pohdin että hankinko niihin vaan ton Unto kantokopan kun se käy noihin, mutta toisaalta haluisin kyllä kunnon yhistelmät.
 
Meillä on valkoiset emmaljungat valmiina odottamassa :). Tosin...esikoinen on niin pieni vielä että nukkuu ainakin vielä ulkona ja tuskin jaksaa kävellä niin paljon kuin pienen kanssa tulee vaunuteltua. Eli ei ole vielä tietoa pitääkö hankkia tuplakiesit...
 
Meillä on ikivanhat Emmaljungat, jotka toivottavasti pysyy vielä ehjänä. Seisomalauta vois olla ihan jees, jos esikoisen kanssa pitää talvella kulkea, mutta yleensä mennään niin lyhyitä matkoja, että eiköhän pärjätä.
 
Meillä on tällä hetkellä Ora Hertta rattaat ja rakastan niitä. Pohdin että hankinko niihin vaan ton Unto kantokopan kun se käy noihin, mutta toisaalta haluisin kyllä kunnon yhistelmät.
Meillä myös Oran Hertta rattaat ja ihan huiput! Kivan kapeat. Niihin juuri kankaatkin vaihdettu. Ja siis saako noihin tosiaan liitettyä kantokopan? :)

Vaunuja en ole miettinyt vielä ollenkaan. Yhdistelmiä ei kuitenkaan tarvita. Seisomalauta varmaan hommataan kans esikoiselle.
 
Meillä myös Oran Hertta rattaat ja ihan huiput! Kivan kapeat. Niihin juuri kankaatkin vaihdettu. Ja siis saako noihin tosiaan liitettyä kantokopan? :)

Vaunuja en ole miettinyt vielä ollenkaan. Yhdistelmiä ei kuitenkaan tarvita. Seisomalauta varmaan hommataan kans esikoiselle.
Joo, sen pehmeän Unto kopan saa. Se lukee niiden sivuilla sen kopan tiedoissa :happy:
 
Ora untot menee kuulemma 25kg asti. Emmaljungat vaan 15kg ja meidän poika on nyt vajaa 90cm ja saa kyllä jo asetella että pää ei ole selkänojan tangolla kun vaakaan kääntää. Menisköhän orauntot pidemmälle?
 
Itse oon kattonut että emmaljunga nxt90 ehkä ois hyvät.. oon kuullu pelkkää hyvää niist :cat: Mutta voi olla kun kauppaan menee kokeilee nii onkin ihan kakkkaa :laughing025
 
Meillä on ikivanhat Emmaljungat, jotka toivottavasti pysyy vielä ehjänä. Seisomalauta vois olla ihan jees, jos esikoisen kanssa pitää talvella kulkea, mutta yleensä mennään niin lyhyitä matkoja, että eiköhän pärjätä.
Meil oli seisomalauta ja kun vein kävellen muksut päiväkotiin niin 4v kaksoset oli seisomalaudalla ja vuoden ikäinen vaunuissa :hilarious: Mutta en oo ihan varma hankitaanko rattaita. Kantorepussa meni aika paljon kuopus :)
 
Meille tulee emmaljungat ja se on miehen tahto :laughing002 tähän en minä sitten hirveästi puutu, mulle kävis käytetytkin ja vanhatkin emmat vielä löytyis varmaan jostain varaston pohjalta. Mies tahtoo kuulemma uudet niin hän saa laittaa sit kättä taskuun :laughing025
 
Itse oon kattonut että emmaljunga nxt90 ehkä ois hyvät.. oon kuullu pelkkää hyvää niist :cat: Mutta voi olla kun kauppaan menee kokeilee nii onkin ihan kakkkaa :laughing025

Eilen kattelin britax smile III, ne vaikutti aika hyviltä ja ihan ok hinta.. Voi olla, että emmaljunga vaihtui britax merkkiin
 
Meille olisi tulossa niin pieni ikäero (1v4kk), että tarvitaan varmaan tuplarattaat. Vielä en ole sellaisia katsellut.
 
Meillä on vanhastaan Cybex Priamin yhdistelmät, tuskin hankittaisiin uusia. Seisomalauta ehkä sitten esikoista varten. Kantoreppu löytyy myös.
 
Mä kanssa just hieman googlettelin vaunuja ja tällä hetkellä parhaalta meiän tarpeisiin vaikuttais noi Emmaljungan nxt90!
 
Täällä on odottomassa Mamas&Papasin Ocarrot. Oran rattaita katseltiin esikoisen kohdalla, mutta koko ratkaisi, nämä meni pienempään tilaan. Britax Smile III oli mielessä, kun kaupoille lähdettiin, mutta työntäessä eivät tuntuneet sitten niin hyvältä.
 
Meillä nyt käytössä Britax Smilet ja niillä toivottavasti pärjätään. Ikäeroa tulee reilu 2v, toivottavasti ei tarvita tuplarattaita, mutta saapa nähdä. Seisomalaudan, rattaiden ja Manducan yhdistelmällä varmaan yritetään edetä.
 
Mun vaunut tulee olemaan käytetyt. Kuten koitan mahdollisimman paljon muutenkin käytettynä hankkia, ihan rahatilanteen vuoksi. En kyllä muutenkaan ole tavaran perään, tai mitenkään merkkitietoinen.
 
Me ostettiin hyväkuntoiset käytetyt emmaljunga vaunut esikoiselle ja eteisessä ne toimittaa vaatetelineen virkaa mallikkaasti edelleen :grinSatunnaisesti käytössä ollut vielä pidemmillä koiralenkeillä, jos esikoinen ei oo halunnut kävellä tai potkupyöräillä. Mallia en muista, mut semmoset jykevät ne on. Ollaan tykätty tosi paljon, ne on ollu meidän käyttötarkoitukseen just hyvät. Erikseen on sitten pienet kokoontaitettavat rattaat, mitkä oli autossa ja reissuissa mukana.
 
Mun vaunut tulee olemaan käytetyt. Kuten koitan mahdollisimman paljon muutenkin käytettynä hankkia, ihan rahatilanteen vuoksi. En kyllä muutenkaan ole tavaran perään, tai mitenkään merkkitietoinen.
Eihän se, että onko uudet vai käytetyt oikeastaan merkkaa, kunhan sopii omiin tarpeisiin. Omasta mielestä kannattaa ostaa niin, että pääsee vähän testaamaan miltä tuntuu työntää! Oltiin esikoisen kohdalla tosiaan tutkittu vaihtoehtoja ja Britax Smile oli ehdoton suosikki, mutta sit työntötuntuma ei ollut yhtään sitä mitä odotti. Lopulta sit meidän vaunut valikoitui koon ja just sen työntötuntuman takia eikä merkin.
 
Meillä on tallessa esikoisen Stokke Trailzit, ne ehkä pääsevät käyttöön myös kuopukselle. Isot ovat kuin mitkä, mutta aivan loistavat käytössä missä tahansa olosuhteissa ja kuitenkin ketterät. Ostettiin ne aikanaan käytettynä, mutta uudenveroisessa kunnossa.

Esikoinen on jouluna jo 3-vuotias, joten tuplia varmaankaan tarvita.
 
Takaisin
Top