Yöunet vauvan ja myös äidin

Olipahan viime yö... Neiti ei millään nukahtanut. Välillä oli ihan ok, mutta sitten tissillä parahti itkemään. Sitten taas naureskeli sylissä. Mietin, että ei voi olla mahan toimimattomuutta, mutta ihmettelin kun aiemmin särkynsä näyttänyt ihan selkeästi. Kuitenkin kyse oli hampaista, annoin panadolia ja jääkaapista kylmiä muovirenkaita jyystettäviksi. Neiti nukahti 00.45, 5 minuuttia ennen kuin isänsä tuli veljen syntymäpäiviltä.

Meillä nyt opetellaan pinnasänkyyn sen ollessa meidän sängyn telakkana. En tiedä kumpi opettelee, äiti vai tyttö. Viime yönä minä nukuin tytön kanssa isossa sängyssä ja isäntä sovitusti sohvalla :)

Ou jee, viime yönä poju nukkui 21-01, söi ja jouduttiin nenääkin putsailemaan, takas nukkumaan 02 ja heräsi 07! Tää on niin tätä, ite tietysti en tahtonut saada unta. Heräilin koko ajan, mutta ei valiteta. Mahtava yö vaavin kannalta!

Täällä nukuttiin klo 21-5.40 yhdellä herätyksellä ja syötöllä! Ihme sinänsä sillä poju on ollut aika räkäinen. Korotettiin sängynpäätyä aika reippaasti, ehkä se auttoi. Vauva nukkuu nyt viereisessä huoneessa ja me omassa makkarissa, hyvin on onnistunut vaikka on joutunut yöllä kävelemään viereiseen huoneeseen. Vielä kun saisi tuon heräämisajan himpun myöhäisemmäksi, ei ihan puoli kuuden aikoihin hotsittaisi nousta ylös.:rolleyes:

Käsittämätöntä miten hyvin meillä on nyt 2 yötä nukuttu vaikka toinen on niin räkätautinen. Viime yökin olisi mennyt varmaan yhdellä syötöllä, mutta aamu yöstä pyöri puoliunessa niin otin tissille kun oli räjähtämispisteessä.
Päivällä ei jaksa olla hereillä kun 1-2h ja sitten nukkuukin 1-2h päikkärit.
Autumn miten teitte tuon omaan huoneeseen siiron, pikku hiljaa vai kerrasta omaan? Meille neuvolasta suositeltiin omaan laittoa. Mua vaan jänskättää heräänkö itkuhälyttimeen. Tosin neidin huone on seinän takana että luulisi kyllä heräävän.

Meillä ajatus lähti siitä että mies saisi paremmin nukuttua jos me vaavin kans nukuttaisiin toisessa huoneessa, ja vaavi myös paremmat unet kun toinen huone on pimeämpi. Itse siis olin tätä mieltä, mies ei järjestelyä ehdottanut. No nukuin yhden yön samassa huoneessa pojun kans mutta se sänky on niin outo mun selälle että meni ihan kipeäksi. Oon sitten nukkunut meidän makkarissa, ja jotenkin tuntuu että poitsukin on nukkunut rauhallisemmin eri huoneessa, vai liekö sattumaa. Kerran tai pari on nyt herännyt öisin, ja sen jaksaa hyvin "rampata" toisessa huoneessa. :) Meillä ei ole öisin itkuhäläri päällä, kun pinniksen melkein näkee toisesta huoneesta kun ovet on auki. Oon níin herkkäuninen että melkein pienimpäänkin inahdukseen herään muuten, joten tämä on vähän parantanut omaakin nukkumista.

Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen siirtyi jo muutaman kuukauden iässä omaan huoneeseen seinän toiselle puolelle. Minä olen kans niin herkkäuninen et herään pieneenkin äännähdykseen tai peiton kohinaan. Kyllä auttoi omaan nukkumiseen huimasti. Helposti silti aina heräsin kun huoneet oli vieretysten. Nyt kuopus on jotenkin rauhallisempi nukkuja ja muutenkin nukkunut jopa täysiä yöunia niin itsekin saanut nukuttua. Eikä kyllä ois mahdollisuutta edes omaan huoneeseen siirtää, kun ei ois sit esikolle huonetta...

Mites muuten, jos lapset on heränny hyväntuulisena ja juttelee ja puuhailee itsekseen. Oletteko nouseet ylös vai antaneet puuhailla ja itse vielä lepuuttaneet?
Me mietittiin että kesän jälkeen siirretään omaan huoneeseen. Neitin huone toimii vielä vähän varastona muuton jäljiltä. Niin kesän jälkeen tavarat on varmaankin löytäneet jo paikoilleen... toivonmukaan! :D

Mä olen antanut hetken jutella ennen kun olen mennyt vaavia hakemaan. Se on niin söpöä kun se siellä höpöttää menemään :) Ja kun selvästi viihtyy niin antaa mennä vaan :) Tänä aamuna kuului höpöttelyä jo kuuden maissa ja annoin olla. Kappas, nukahtikin takas ja nukkui puoli kasiin.

Niin mäkin annan höpötellä hetken itsekseen aamulla jos viihtyy. :) Sitten kun alan huhuilla vauvalle toisesta makkarista niin tulee ihan hiljaista! Ja kun lopulta menen hakemaan niin sängyssä odottaa pieni niin aurinkoinen ja hyväntuulinen poika. <3

Niin ja meillä nukuttiin tänä aamuna melkein ennätyspitkään eli 6.40 saakka, jipii! Tosin itse heräsin jo aikaisemmin miehen herätyskelloon... Muuten näyttäisi kyllä että yöt ovat rauhoittuneet, kerran pari saattaa herätä ja kerran syöttö riittää. Ne taisi olla ne pikku hampaat jotka teki vähän itkuiseksi yöllä.

Taidan ottaa ens yönä tyynyn alle kynän ja paperia ja kirjottaa ylös kellonajat, jolloin vauva multa jotain vaatii. Tuntuu etten viime yönäkään nukkunut ees kolmen tunnin jaksoja. Kun sanon miehelle että en nukkunu tyyliin kolmen ja kuuden välillä juur mitään, se sanoo usein että "en mäkään" - niin, siinä vaan kuorsas vieressä..

Mä heräsin yöllä klo 1 aikaan hihkumiseen ja kiljuntaan. Poika oli taa heittänyt selälleen ja höpötteli varmaan mielikuvituskaverilleen pilkkopimeässä huoneessa :D Mua ihan itteeni nauratti pojan yölliset höpinät !
Mut onks muilla vauvoilla vaikeuksia nukahtaa? Nytkin toi lapsi on kierinyt ja pyörinyt ja kääntyillyt ja pölissyt ja ja ja tuolla sängyssään tunnin :o Ja on ihan väsynyt mutta tuntuu että kroppa liikkuu ihan väkisin eikä siksi saa nukahdettua. Koitan pitää kättä selän päällä ja silloin rauhottuu, mutta heti kun otan pois niin jo alkaa ryömiminen ja venkoilu. Huoh!

Eilen illalla oli kyllä sellainen nukutusruljanssi, kun tyttö yleensä nukahtaa alle 10min. Eilen meni melkein 1,5h, kun toinen vaan leikki unipupulla, tutilla, jutteli ja naureskeli. Päivällä oli aavistuksen itkuinen ja äidin syli oli paras paikka eikä leikit jaksanut kiinnostaa, joten piti ne energiat purkaa ennen nukkumista.

Siis oikeasti, voi vitja! Meillä on yö unet parantuneet totaalisesti. Neiti nulahtaa 20-20.30 ja syödään 01 ja 05. Herätään sit 8. En ois oikeikeesti uskonu että kiinteiden lisäämisellä ois näin iso vaikutus :)

Meillä on kansaa yksi levoton pieni hyörijäpyörijä!! Nykyään voi mennä nukahtamiseen mitä vaan 10min ja 2h välillä!! Ja yölläkin nukkuu tosi levottomasti!!

Täällä kans pyöritään.. Illalla on paras kun otan tiukasti omaan kainaloon, siihen nukahtaa ensin hetken vastusteltuaan. Tuntuu, et jos antaa itsekseen pyöriä ja hästätä ni pyörii loputtomiin... Ellei siis tissille nukahda.

Tänään taas yritetty omaan sänkyyn siirtoa, ensin nukutettiin meidän sänkyyn, jossa nukkui pätkän, siirsin omaan sänkyyn, hillitön huuto, rinnalle, nukahti. Taas siirto omaan sänkyyn. Heräsi täysin harteille Ja nukuttaminen alusta. Nukahti se lopulta (varmaan 30min-1h) jälkeen omaan sänkyyn. Nyt justiinsa syötin ja yritin siirtää takas omaan sänkyynsä, ei kun täysin hereille. Taas tässä tunti nukutushommaa takana. Toisen tissillä käynnin jälkeen nukahti uudestaan ja sain siirrettyä omaan sänkyynsä. Huh! Kyllä tämä päättäväisyyttä ja jaksamista vaatii :/ nyt täytyisi vielä löytää se oma uni takas :/
Perhepedissä nukkuessa se oli syöttö ja oltiin molemmat takas unessa... Mutta meidän aamuyöt on alkanut olla yhtä syömistä, yritän tällä hakea vähän rauhaa siihen hommaan..

Kuinkas kauan siihen menee että kiinteät vaikuttaa yöuniin (jos vaikuttaa)? :D

Meillä on ollu melko varovaista maistelua (alkuun sosetta kerran päivässä, sitten pitkään aamupuuro ja sose 16). Nyt sitten eilen ekan kerran aamupuuro klo 10.30 (jep, meillä herätään myöhään), lounas ("suolainen" sose) 13.00, päivällinen hedelmäsose klo 18.30 (näin myöhään, koska lapsi nukkui miten sattuu, muuten olisin antanut 16-17) ja iltapuuro 20.00. Jos tällä rytmillä paranis yöunet.

Neiti nukahti eilen 21.30, heräsi itkemään ja tissille 23.30, 01.45, 3,30. Sitten se valvoi 5.30-6.30. Heräsi vielä kerran ennen kuin klo 10.00 herättiin lopullisesti. Mä en saanu unta ennen ku joskus yhden aikaan ja sitten pitikin heti herätä imettämään. Neljäs yö tätä sorttia. Olen aika raato, kun en imettämisiltä saa enää suoraan unta tai imetä "horroksessa", valvon aina vähintään puoli tuntia.

Meillä vaikutti soseet vasta kun sai neljä ateria päivässä, aamu ja iltapuuro hedelmäsoseella ja lounas ja päivällinen + hedelmäsosetta jälkkäriksi vähäsen. Lisäksi tissittelyt. Noin viikko puoltoista meni että näkyi selkeesti unissa, toki mukaan tuli selkeä aikataulu päivään :)

Meillä, kun otettiin iltapuuro mukaan, niin jäi yksi syöttö pois. Yön ainut syöttö on noin aamu viideltä. Meillä vielä ihan maistellaan. Lounas on kolme jääpalaa kasvissoseita ja päivällinen kolme jääpalaa hedelmä/marjasosetta. Illalla sitten reilu 0,5 dl puuroa. Muuten mennään ihan äidinmaidolla. Lapset on vaan niin yksilöitä, että se mikä toimii toisella ei toimi toisella.

Moi.
Meillä nukutaan yöt ja eka syöttö on vasta 6-7 aikaan aamulla. Kalle syö 1dl puuroa ja maitoa 200m

Takaisin