YÖKUKKUMISKESKUSTELUA

Täällä rytmit ihan sekaisin... RV 23+0... Nukun, herään, Nukun, Herään.... (Toisin sanoen nukun, ja herään 5h välein syömään :D)

Kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin viime viikolla (pe alkoi lääkitys), ja toki oon hb:n kanssa myös taistellut, että varmaan molemmat tätä väsymystä teettää... :sad001

Vois vaan nukkua nukkua nukkua... Ja aina kun herään syömään, alkaa jotku sokeri karkelot maussa, mutta ne ei haittaa... :) Ihanaa vaan kun pikkuinen elämöi! :D
 
Jep, nyt mieki liityn tähä ketjuun vaikka olis voinu liittyy jo monta kuukautta sitte. :sad001 noh, illalla saan kyl hyvi unta mut nyttenki puol yks jo hereillä ja uni ei tuu.. Silmänaluset alkaa olee nii järkyttävän mustat että.. Viikkoja 22 eli monen monta viikkoo viel valvottavaa
 
En haluais olla pahan ilman lintu, mut meillä noi raskausajan heräämiset kertoi suoraan syöttöväleistä. Viimeyön tyttö nukkui syöttövälit kuin enkeli, äiti ei :-/ No, sain kuitenkin nukuttua 2+5 tuntia.
 
Jibii, kivaa siis tiedossa jouluun saakka varmaan :wink sainpa onneks aamuyöstä unen päästä kiinni..
 
Riipitii kiva.. toivottavasti ei meillä mee niin. Vauva kyllä antais nukkua, ei pahemmin yöllä pidä hereillä, mutta noi lonkka säryt ja vessareissut.. viime yönä hereillä 0.5-1h välein... vähän meinaa väsyttää töissä......
 
Hakekaa tytöt saikkua, jos alkaa oleen liian rankkaa. Mä hain viikon joskus rv30 kieppeillä ihan vaan sen takia, että sain sit aamusta nukkua kun pystyin. Se käy pitkän päälle rankaksi jos joutuu joka päivä meneen töihin muutaman tunnin unilla, vaikka hormonit vähän helpottaakin. Tai käyttäkää edes liukumia, jos pystytte.

Kaikki irti raskausajasta :wink

Edit: olis siis pitänyt hakea jo aiemmin, ei tässä jaeta pisteitä kärsimisestä :)
 
Juu oon varannu työterveyteen ajan tälle päivää jos sais saikkua että sais sitten tosiaan nukuttua
 
Onneks oon vuorotöissä ni saa välil nukkuu mut tarkotus oli muutenkii viimosil viikoilla hakee saikkuu muistaki syistä, ni tuo on hyvä lisä listaan :)
 
Vittu kun väsyttäis :sad001 mun ruoka ajat raskaana ollessa kerto tän ruokailu ajoista :D mä söin sillo kahen tunnin välein ja nyt tää syö kahen tunnin välein :/
 
Ihan hyvä että sai saikkua, olis ollu taas aikanen aamu ja pitkä päivä töissä edessä. Viime yönä taas tunnin välein hyppäsin hereillä :confused:
 
Jep sain 1,5 tuntii nukuttuu. Neljält kello soimas ku pitää lentokentälle lähtee mut puol yhen jälkee ei tietenkää uni o tullu.. Hohhoijaa
 
Heips! Hyppelin mukaan tuolta "laskettuaika joulukuussa 2014" ketjusta kun mulle vinkattiin tästä ketjusta! Elikkä siis mä kärsin myös ihan samasta unettomuudesta raskaana ollessa sekä nyt esikoisen syntymän jälkeen. Esikko on nyt 3kk 2vko! :)
Mä kanssa valvoin koko yöt yksin vauvan ja isän nukkuessa sikeesti vieressä!! Eii yhtään kiva. Väsymys sit meni jo niin yli et alko itkeskelyt sun muut.. :sad001 mut ei mennä niihin sen enempää nyt! Löysin avun apteekista ilman reseptiä saatavasta melatoniinista! Auttaa nukahtamaan huomattavasti nopeemmin! Ja saan jopa yölläkin unen päästä kiinni nopeammin! :) suosittelen lämpimästi muitakin kokeilemaan! Itsellä niin helpottunut olo kun saa taas nukutuksi!
 
Puhuin neuvolassa melatoniinista, niin ei suositellut raskausaikana. Kannattaa ainakin raskaana kysyä ensin :)

Melatoniini on muutenkin parempi lyhyeen käyttöön, kroppa tottuu siihen suhtkoht nopeesti ja vaikutus heikkenee.

jenbel, en halua suolata enkä nipottaa, mutta kannattaa ainakin huomioida noi :)
 
Melatoniinia ohjeistetaan käyttämään kuurin omaisesti. Eli sen tarkoituksena olisi että kroppa oppii itse tuottamaan sitä melatoniinia sit tarpeeksi ja oikeaan aikaan :) ja melatoniini on kropan oma hormooni niin en tiedä miksi on sanottu että sitä ei saisi käyttää raskaana ollessa? :eek: jokainen terveydenhoitaja on toki erilainen! :) mutta mulla ystävä käytti sitä nimenomaan raskausaikana ja hän juuri mulle sitä suositteli.
 
Vastaus tuohon käyttöön raskauden aikana= Kun ei olla tutkittu raskaana olevilla, ja suht tuoreena lääkkeenä alettu Suomessa määräilemään, + resepti vapaaksikin vasta tullut. Lähes kaikkien "uudempien" lääkkeiden kanssa sama juttu, mikäli tutkimusnäyttö puuttuu, niin ei suositella... Samalla lääkeyhtiöt eivät halua ottaa vastuuta Jos jotain tapahtuu, niin on vain helpompi sanoa "ei raskaana oleville...."
 
Täällä taas valvotuttaa...ei vaan uni tuu ei... :sad001 Pientä yöpurtavaa just syöty ja nyt alkoi masussa kunnon karkelot :D
 
Takaisin
Top