Vuoto..

niukku

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Tänään 6+6 ja oli tullut rusehtavaa vuotoa, jota tuli vähän lisää pyyhkiessä. Kuin netistä että voi olla normaalia, kohdun ulkoinen raskaus, keskenmeno. Kellään ollut vastaavaa?
 
Mulla ollut niukkaa ruskeaa vuotoa, mutta aikaisemmin. Vuodot lienee alkuvaiheessa tosi yleisiä, ja ainakin tuollainen ruskea ei minusta kuulosta vaaralliselta. Kuivunutta verta siis, eli kirkas veri olisi huolestuttavampaa. Ei tietty ole helppo olla huolehtimatta, mutta koita ottaa rennosti kuitenki!
 
Heinäkuisista huutelen... Mulla oli alussa vuotoa viikoilla 6+0 - 7+5 ja uudestaan viikoilla 9+0 - 11+3. Pientä ruskeaa vuotoa, johon kuitenkin riitti pikkuhousunsuoja. Ultrassa aina kuitenkin kaikki hyvin, ja rakenneultrassa selvisi, että mulla oli istukka osittain kohdunkaulan päällä. Siitä siis mitä luultavimmin noi vuodot johtui. Tällä viikolla käytiin uusintaultrassa tuon istukan paikan takia, ja nythän se oli noussut kokonaan ylös kohdunsuulta. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Itse ajattelin, että kun ei ole kipua eikä vuoto yltynyt suuremmaksi, niin yritin ottaa rauhallisin mielin. Hankala homma, mutta pienelle niukalle vuodelle voi olla niin monta syytä ja onneksi osa niistä on ihan vaarattomia. Tsemppiä! :Heartred
 
niukku tuo voi johtua herkist limakalvoist, istukan sijainnista kohdunsuun päällä, hematoomasta kohdussa eli iha normaalia voi olla. kohdun ulkoises sulla ois jo todella kovat kivut toispuolisesti ja todennäköisesti hartiapistos. keskenmenossa usein vuotoon liittyy kipua kanssa. itellä ollu 5 keskenmenoa peräkkäin ja kertaakaa vuoto ei ollu pelkästää ruskeaa tuhrua kun sitä tuli vaan iha verta vaikka ei tullu aluksi reilusti vaan vähän mut oli niitä kipuja jonki verran jotka oli sit supparei.
 
Mulla oli sama juttu ekassa raskaudessa, kuin avea80.
Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä. Terkka sanoi, että joka toisella sitä esiintyy ekalla kolmanneksella.
Mulla lisäksi välillä myöhemminkin seksin jälkeen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huh! Pitää toivoa että tämä ei oo mitään vaarallista. Vuotoa on tullut lisää, mutta edelleen niukasti ja rusehtavaa. Säikäytti kun esikoisen aikana ei ollut vuotoa missään vaiheessa, mutta tässä sitä näkee, että raskaudet on erilaisia. Varmasti kamala kokemus viisi keskenmenoa peräkkäin :/
 
niukku ota rauhallisest ja jos huolestuttaa ni kannattaa ainaki mitä täällä sanottas ni lepää mahollisimman paljon/ tulis määräys vuodelepoon, tietenki riippuu lääkäristä tosi paljon. mulla ei ol vuotoi mut noitten keskenmenojen takia ja kun ei tiä johtuuko miehen kromosomeist keskenmenot vai uimarien laadust koska täältä löytyy jo yks lapsi ni määräs tukilääkityksen varoiks ja eka kolmannes vuodelepoa.
kyllähä nuo keskenmenot on ottan koville mut niistä on selvitty etenki ku sai selitystä miestä voi johtua. nyt sit jännätää tätä raskautta miten menee ja ens perjantain ultraa (kuinkaha usein mun pitää oikei käydä siellä ekan kolmanneksen aikana, mulle kyl sopii varsin hyvin vaikka joka viikko en mä kyllästy kattoo mein pikku ninjaa )
 
Mulla kans oli edellisessä raskaudessa (joka päättyi keskenmenoon) vuotoa, mutta lisäksi oli sellaista menkkamaista selkäkipua, ja molemmat oireet voimistui loppua kohden. Tässä raskaudessa, joka on nyt jo pidemmällä kuin viimeksi (:)), oli kans pientä ruskeaa vuotoa viikoilla 5-7, mutta nyt ei enää ole tullut edes yhdynnässä vuotoa. Tosiaan vuodolle voi olla monta selitystä ja se on usein ihan harmitonta, vaikka voikin säikäyttää. Koita olla huolehtimatta, vaikka tietty helpommin sanottu kuin tehty!
 
Minulla alko kans jäädä punasta paperiin eilen. Aluksi olin aika pannarissa ja vieläki pelottaa mutta ymmärtääkseni aika normaalia? Toivon että ei tuosta lisäänny, minkäänlaisia kipuja ei onneksi oo tullu..
 
Juu, hyvin yleisiä on ainakin pienet vuodot alkuraskaudessa, ja voi niitä tulla muussakin raskauden vaiheessa. Kipujen kanssa tuleva vuoto on sitten asia erikseen, vaikka vaaratonta voi olla sekin, mutta silloin kannattaa hakeutua tarkastettavaksi.
 
Mulla tais nyt mennä kesken. Tänään alko iltapäivästä vuoto aika runsaana. Soitin neuvoloiden neuvontapuhelimeen ja käskivät vaan lepäillä kotona. Päyvystykseen vasta jos kipujen ja siteiden kanssa ei pärjää. Ja vapun takia vasta perjantaina päästään varaamaan omasta neuvolasta aika. Itkettää hirveesti niin mua kuin miestäkin. Vauva oli niin kovin toivottu. Ei vaan voinut uskoa että meille tämä tapahtui vaikka kuinka tiesi riskin. Rv 7+2 nyt...
 
Jep tää on ihan kamalaa. Kivut on ihan ku menkoissa ja sidettä joutuu vaihtaa parin tunnin välein. Aina vessassa käydessä pänttöön hulahtaa enemmän. Googlailin jo tarinoita kuinka vuoto ollut runsasta mutta ultrassa on löytynyt syke ja alkio. Että ollut hematooma tms. Varmasti todella harvinaista tuo, mutta itsellä pieni toivon kipinä että mitä jos perjantaina saisikin hyviä uutisia...
En tiiä yhtään miten tästä edetään. Kerrotaanko tästä kenellekkään vai ei..
 
Muistelen muuten, että jo äiti vuoteli melko reilusti viime vuoden syyskuistenkin ryhmssä, ja hänellä oli nimenomaan kyse tuosta hematoomasta. Koita nyt ottaa Rigo ihan rauhaksiin, mahdollisuuksia vielä on!
 
kannattaa käydä vaikka tarkastuttamas päivystykses jos on noin runsasta, toi neuvontapuhelimen vastaus kuulosti iha mein yliopistolliselta sairaalalta ku ite menin sinne vuotavana aiemmilla kerroilla. parempi saada tietää missä mennään kuin elää pelossa ja stressata sanon minä.
 
Voi Rigo.. :Heartbigred
Iso voimahali sinulle sinne. Toivottavasti kaikki on hyvin
 
Voi Rigo... Voimia! Toivottavasti pääset pian tarkistuttamaan tilanteen! :Heartpink
 
Takaisin
Top