Vuodot...

Voi ei Momwoc :sad001 Voikohan se liittyä mitenkään siihen kun toisen pienen menetitte? Luulis et tollasessa tapauksessa otettais vuodot tosissaan, vai eikö sillä ole mitään merkitystä vaikka on alkanut kaksosraskautena ja toinen jo menetetty?
 
Täällä vuotoa ollut nyt viikon verran, ja kauheasti huolestuttaa. Niukkaa on, mutta silti huono fiilis ja koko ajan miettii että onko kaikki hyvin. Ei kai näitä edes tutkita, pk-seudulla ainakaan, kun pari päivää sitten soittelin neuvolaan ja nuiva oli asenne omaa huolta ja kysymyksiä kohtaan :sad001 Pitää siis vaan odotella np-ultraa ja toivoa että kaikki on hyvin, vaikka epäilyttää!

Kyllä tämmöinen huolestuttaa, itellä sama homma. Yksityisen gynen mukaan, jolle soitin, ei kannata huolestua, mutta pirautin vielä
neuvolan tädille, joka olikin niin reilu, että varasi mulle huomiselle neuvolalääkäriajan, niin pääsen sinne tarvittaessa tarkistuttamaan asian. Mitä jos vielä koittaisit soittaa ja sanoa, että oot oikeasti tosi huolissasi. Varmaan kyllä oikeastikin tuo tarkistukseen pääsy riippuu aika paljon paikkakunnasta ja neuvolan tädistä :shifty:
 
Vuodot on kyl todella stressaavia ja vie helposti kaiken ilon :sad001

Voimia niiden kestämiseen! :Heartred kumpa saisitte ylimääräisen ultran.

Mulla siis vuosi viime raskauden 13-14 viikolle asti.. Välillä ihan verta valui pitkin jalkoja ku aamulla menin vessaan. Se oli kamalaa! Kaikki oli hyvin ja hematoomasta ja/tai herkät limakalvot oli kyseessä. Tässä raskaudessa ei oo ku kerran tullu ruskeaa vuotoa...
 
Momwoc: Okei! Kun mulla oli pelkästään ruskeaa tai rusehtavaa ja sain käydä neuvolaläärillä pikaiseen ultrassa. Kaikki oli hyvin :-) Toivottavasti siis sullakin!
Yksi ystäväni odotti myös kahta, joista toinen meni kesken ja vuoti viikolle 15 asti.
Joten toivotaan parasta :) Oliko sinulla millon ultra?
 
Kyllä tämmöinen huolestuttaa, itellä sama homma. Yksityisen gynen mukaan, jolle soitin, ei kannata huolestua, mutta pirautin vielä
neuvolan tädille, joka olikin niin reilu, että varasi mulle huomiselle neuvolalääkäriajan, niin pääsen sinne tarvittaessa tarkistuttamaan asian. Mitä jos vielä koittaisit soittaa ja sanoa, että oot oikeasti tosi huolissasi. Varmaan kyllä oikeastikin tuo tarkistukseen pääsy riippuu aika paljon paikkakunnasta ja neuvolan tädistä :shifty:

Kiva kuulla että sulle yksityinen gyne sanonut ettei huolta! Mulle ei neuvolan hoitajan kommenteista ainakaan tullut kovin luottavainen olo, kun sanoi vaan että "saattaa olla vaaratonta", tuli sellainen olo että voi kuitenkin hyvin tarkoittaa vaikka mitä. Tässä juuri mietin että raaskisinko käydä vielä kerran yksityisellä...toisaalta ekaa än kunnalliseen ultraan ei ole kovin pitkä aika niin tuntuu vähän typerältä. Aikaa ei vielä ole varattu, mutta raskausviikkojen perusteella pitäisi olla ennen toukokuun puoliväliä.
 
Okei! Kun mulla oli pelkästään ruskeaa tai rusehtavaa ja sain käydä neuolaläärillä pikaiseen ultrassa. Kaikki oli hyvin :) Toivottavasti siis sullakin!
Yksi ystäväni odotti myös kahta, joista toinen meni kesken ja vuoti viikolle 15 asti.
Joten toivotaan parasta :) Oliko sinulla millon ultra?

Onpas teillä neuvolassa ihana palvelu! Mulle tuli sellainen olo että turha soitella uudelleen neuvolaan tämän asian tiimoilta. Niin ikävää kun ensimmäisestä raskauskolmanneksesta ei ole yhtään pystynyt vielä nauttimaan, jospa loppuraskaus sitten menisi rennommissa merkeissä...:|
 
Momwoc onpa taas sanansa valinnut neuvolassa... Nää on sellasia asioita että helposti tulee vääriä käsityksiä jos sanoo väärillä sanoilla asian. Veikkaan että ollu tarkotus sanoa että toden näköisesti vaaratonta ja ei kannata hätäillä, ainahan vuodoissa on riski että jotain on sattunut mutta on myös hyvin mahdollista että on vaaratonta. En usko että mitään hätää on kerta vuoto on ruskeaa, kirkas veri on se mistä tarvii enemmän olla huolissaan mutta sekään ei aina ole huono merkki.
 
Kävin tänään tarkastuksessa, epämääräinen vuoto säikäytti onneks turhaan ja pikkuinen sydän sykki :Heartred aivan ihanaa tietää että taas toistaiseksi kaikki hyvin.
Toivottavasti muillakin vuodot harmittomia!
Itellä sitä tuli siis aika niukasti, mutta kuitenkin sillä tavalla että olin jo aivan varma ekana päivänä, että tämä oli tässä. Tänään en oo huomannut, että olis tullut, jospa olis nyt loppunut
 
Kiitos rohkaisevista sanoista! Ihanaa kuulla LaRa että kaikki hyvin!! :Heartred Aivan mahtavaa! Mullakaan ei tänään vielä ole vuotanut enempää, toivoisin niin kovasti että loppuisi, mutta oli tässä joku toinenkin päivä kun luulin että oli loppunut mutta jatkuikin taas... Buu. Olisipa jo toukokuu että pääsisi ultraan kuulemaan miten mahassa voidaan!
 
Momwok, voi ei! Sulla epävarmuus jatkuu aina vaan :-( kurjaa!

Muuta en oikein osaa sanoa, mutta mulla esikoista odottaessa oli juuri tuollaista vuotoa ja tuossa tuo siitä huolimatta touhuaa ja höpöttää. Että hyvin voi olla vaaratonta.

Vähän samoja kokemuksia hesan neuvolasta, eivät ota tosissaan eikä pääse tarkistamaan tilannetta alkuraskauden aikana, kun ei sille kuitenkaan voi mitään. Täällä maalla on vähän toinen tyyli.
 
Oisko siun Momwoc muuten mahollista päästä sydänääniä kuuntelemaan? Sekii auttais kun sykkeen kuulee ni tietäis että elämää on. Toki pienillä viikoilla ei välttämättä kuulu mut on mahollisuus että kuuluis. Tai sit dopplerin hankinta kotiin jos eivät neuvolassa syketta kuuntele.. Mie sain tänään omalla laitteella hetkeks sykkeen esiin, ja neuvolassa kans, heti helpotti huolia kun miullakii on pari kertaa pientä ruskeeta vuotoa ollu. Rv 9+5.
 
Ette tiedäkään miten paljon helpottaa kuulla näitä tapauksia että on ollut vuotoa ja silti kaikki mennyt hienosti!! Vaikka sen tietää, että vuodot ei välttämättä ole mitään vaarallista, niin on se kumma kuinka omalle kohdalle sattuessä siihen on niin vaikeaa suhtautua rennosti. Koko ajan takaraivossa jyskyttää sellainen skeptisyys, että olisiko kuitenkin niin että juuri minun kohdallani enteilisikin jotain ikävää....:/

En edes ajatellutkaan että sydänääniä voisi vielä kuulua!! Kiitos vinkistä, voisin ainakin maanantaina neuvolassa kysyä josko kokeiltaisi. Nauttikaahan sympaattisesta neuvolapalvelusta kaikki joilla sellaista saatavilla! Pakko kyllä sanoa että olemme mekin kyllä kokonaisuudessaan saaneet neuvolasta ystävällistä kohtelua monesti, mutta nämä alkuraskauden murheet kyllä ilmeisesti vaan sivuutetaan. Tosi ikävää!
 
Nyt selvis vuodon syy. Supistukset ja kaikki pihalle joten kesken meni. Hcg arvotkin pudonneet. Ens viikolla tarkistuttaan että kaikki tullut varmasti pois. Onnea ja tsemppiä teille muille odotukseen.
 
Mulla tuli tänään kirkasta verta hieman pyyhkiessä.. Minkälainen vuoto on kaikista vaarallisin? Kirkas vai tumma veri? Ruskea?
 
Varpahat: Ruskea on, mun käsityksen ja neuvolatädin mukaan, se kaikista ei-pahin. Mutta neuvolatäti sanoi myls heti, että se kirkaskaan ei tarkoita heti pahaa. :)
 
Nyt selvis vuodon syy. Supistukset ja kaikki pihalle joten kesken meni. Hcg arvotkin pudonneet. Ens viikolla tarkistuttaan että kaikki tullut varmasti pois. Onnea ja tsemppiä teille muille odotukseen.
Ei ole totta HeMaa!!! Täällä henkinen sympatiaromahdus puolestasi, tuo on vain niin epäreilua. Miten voit? Pelkään että saan saman tuomion kun pääsen huomenna lääkäriin tarkistamaan tilanteen.
 
HeMaa :sad001 voimahali surutyöhön täältä.
 
Tänään pääsin tarkistamaan tilanteen vuotojen takia, ja loppui odotus meidänkin perheessä. Alun draama ei riittänyt, vaan tarina sai lopulta paskan lopun. Minäkin toivotan kaikille muille onnekasta odotusta, ja toivottavasti vuodot on mahdollisimman monen kohdalla vaarattomia!
 
Takaisin
Top