Vuodot...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HeMaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

HeMaa

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikki. Ehkä jossain foorumilla asiaa käsitelty mutta enpä niitä nyt kaikkia läpi käy. Siispä tilanne on tämä,olen vko 8+4. Tänään lorisi pöksyyn oikein kunnolla ja olinpa vielä tilanteessa etten päässyt heti vessaan. Ihan varma olin että vertahan se. Ei ollut vaan kirkasta hieman vaaleanpunaista. Vielä pöntöllä lorisi tahdottomasti, kuin lapsivettä. Sen jälkeen alkanut vatsassa tuntumaan menkkamaista kipua, kuin supistuksia. Suht oireeton raskaus ollut tähän asti,kuten kaikki aiemmatkin. Tämän kohdalla käynyt välillä ajatuksissa keskenmeno... koskaan aiemmin ei. Liekö ennakko aavistus neuvolassa tms en vielä käynyt.
 
HeMaa soititko neuvolaan, että pääsisit tutkimuksiin, mistä vuoto johtuu?
 
Soitin ensiapuun kun nous taas lämpö 38. Oli lauantaina ja sunnuntaina myös eikä yskää,nuhaa tms. Crp.tä suosittelivat sillä vaikuttaa tulehdukselta. Huomenna menen verikokeisiin. Tää on niin kiva pieni paikka ettei neuvolan täti jokanpäivä paikalla...
 
Mä olisin tuollaisen vuodon kanssa jo hermoromahduksen partaalla ja vaatisin päästä vaikka päivystykseen ultraan. Toivotaan, että olisi jotain harmittomampaa vaan! :Heartred
 
Ihmeen rauhallisesti osannut olla. Tänään soitin neuvolaan. Käyn huomenna otattamassa pika crp kun täällä labrakaan joka päivä paikalla. Tänään taas vaaleanpunaista vuotoa Ottanut lunkisti sohvalla maaten nämä pari päivää. Onneksi se ollut mahdollista. Onkin mennyt liian helposti aiemmat raskaudet, yksikään kuudesta oireillut mitenkään. Kai sitten aikakin joutua kantamaan huolta. Toisilla kun niin surullisia tarinoita odotuksista. Onnea kuitenkin kaikille odottajille.
 
HeMaa, vuoto aina säikäyttää, mutta voi olla myös harmitonta. Kunpa saisit pian selvyyden asiaan.
 
Vuodoista sen verran et itelläni oli kipuilua alavatsalla ja milloin minkäkin sävyistä punaista vuotoa.. Onneks varhaisultrassa tuli selvyys; kivut johtu kohdun kasvusta ja kohdunkaulasta löyty polyyppi joka vuotaa.. :shy:
 
Viikonloppuna tulikin sitten ihan verta. Ei kirkasta tuoretta vaan tosi tummaa. Eikä edes joka vessakäynnin yhteydessä. Jotenkin outoa. Mitään hyytymiä ei tullut eikä ne vähäiset raskausoireet kadonneet. Oman mielenrauhan vuoksi on jotain selvyyttä saatava.
 
Täällä tänää ultrassa havaittiin hyytymiäkin niin sano, että voi tulla vuotoa tai sitten imeytyä pois. Esikoisen aikaan mulla ekan kolmanneksen aikana ainakin tuli pientä veristä tiputtelua seksin jälkeen, seuraavana päivänä. Mulla siis ollut harmitonta ja nyt toivon, että imeytyis noi hyytymät pois, ettei tarvis edes säikkyä.
 
Pahinta epätietoisuus. Olis viikon päästä eka neuvola ja tuntuu kurjalta mennä tietäen etten ehkä ole edes raskaana. Ohjeet sain tänään ensiavusta, verikoe torstaina ja toinen viikon päästä torstaina. Ensi viikon perjantaina soitto lääkäriin verikokeen tuloksista. Täällä kun ei mahkuja ultraan eikä ole mitään yksityisiäkään lähellä. Ei auta kun odottaa.
 
Epätietoisuus on yksi pahimpia tunteita mitä itse tiedän.. joten voimahalit!



Edit: En ymmärtänyt saamaani palautetta: vanha?
Sanoinko jotai epäsopivaa? :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Varmaan vahingossa painanut? Mulla aina lipsuy kaikkee :D ku puhelimel näppää. Mut joo limalöllöä tulee. Valkosta ja paljon. Esikolta oli samaa
 
Mulla vuosi ruskeaa niukkaa (tuli kyllä välillä suojaan asti) vuotoa viikon verran tuossa 7-8 viikolla.
Kävin ultrassa ja kaikki hyvin. Tai ainakin syke löytyi :)

Vuoto pysyi koko ajan siis niukkana ja ruskeana.

11+0
 
Minä taas... kävin nyt ekassa neuvolassa vaikka arvoin sinne menoa kun olin ihan varma ettei tässä enää raskaana olla. Siellä katto verikokeen tuloksen, hcg 56000 eli vahvasti raskaana sen mukaan. Lääkärikin pyörähti ja olivat kumpikin sitä mieltä että edetään sen mukaan että oon raskaana vaikka vuotoa reilusti tuleekin. Ultrassa sitten lopullinen varmuus n.parin vkon päästä. Hyvin mielenkiintoinen raskaus tälläkertaa mikäli raskaana vielä ollaan. Alkaa melkein huvittaa kun asennoiduin siihen ettei tästä mitään vauvaa tuu ja se tuntui kurjalta.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut tässä raskaudessa vk 6-7 pariin otteeseen ruskeaa niukkaa vuotoa. Kaikki kuitenkin vielä hyvin. Edellisessä raskaudessa juuri tuo niukka ruskea vuoto tarkoitti mun tapauksessa kkm.
Mullahan luteaalivaihe on vain 5 päivää. Ovulaation jälkeen alkoi aina ruskea vuoto joka kesti kuukautisiin asti. Mulla valui limakalvoa siinä mukana pois ja kärsinkin ohuesta limakalvosta joka oli vain 1cm ovulaation aikoihin. Sillä tässä ihmettelen miten tämä raskaus edes on mahdollinen.

11+0
 
Täällä vuotoa ollut nyt viikon verran, ja kauheasti huolestuttaa. Niukkaa on, mutta silti huono fiilis ja koko ajan miettii että onko kaikki hyvin. Ei kai näitä edes tutkita, pk-seudulla ainakaan, kun pari päivää sitten soittelin neuvolaan ja nuiva oli asenne omaa huolta ja kysymyksiä kohtaan :( Pitää siis vaan odotella np-ultraa ja toivoa että kaikki on hyvin, vaikka epäilyttää!
 
Takaisin
Top