Vuoden 2016 äitiyspakkaus

Meillä tämän kuun (maaliskuu) viimeinen päivä laskettuaika ja saatiin onneksi vuoden 2015 äitiyspakkaus. Meille tulossa poika ja molemmat pakkaukset (-15 ja -16) mielestäni poikamaisempia, mutta tottahan se on, että ennemmin pukisin tytölle sinistä kuin pojalle vaaleanpunaista. Olen silti tyytyväisempi vuoden 2015 pakkaukseen :)
 
Ihana pakkaus ja ihania värejä! Meillä oli vuoden 2013 pakkaus ja pidin siitäkin. Lähtökohtaisesti on älyttömän hieno juttu että pienelle vauvalle saa laatikollisen kaikkea tarpeellista ihan uutena ja kaiken kukkuraksi maksutta. Itse en käsitä, että pakkaus otetaan, haukutaan kaikki värit ja sisältö ja äkkiä pistetään myyntiin lähes kaikki, kuten olen nähnyt tehtävän. Pakkohan pakkausta ei ole ottaa jos ne värit niin järkyttäviä on. Vauva ei värejä karsasta.
 
Mä tykkään ☺ Vaikka on sanottu, että on poikamainen, aion kyllä itse käyttää myös tytöllä ☺ Itselle ainoa "poikien" väri noista on ehkä se tummansininen, mutta ei siinä makuupussissa hirveesti haittaa. Tosi iloinen oon, kun tuollaisen ilmaiseksi saa, varsinkin ku on eka lapsi eikä osaa edes kuvitella, mitä kaikkea tarvii hommata vauvaa varten ☺Luulen, että kaikki menee käyttöön. Innolla odottelen, että saan sen KELA: sta tilata ja pääsen hypistelemään kaikkia pikku vaatteita.
 
Pakkaus on ihan kiva, en valita kun ilmaiseksi saa :) mutta tykkäsin enemmän viime vuoden paketista, joka saatiinkin.

Pussukaksi muuttuva toppapuku on ihan huippujuttu!
 
Musta toi on kiva eikä mitenkään liian poikamainen. Tosin mulle liian poikamainen tarkottais suunnilleen sitä että siinä olisi autoja tms. En siis näe sinistä vain poikien värinä. Mieluummin myös puen tytön "poikienvaatteisiin" kuin pojan (tai tosiasiassa tyttöäkään) vaaleanpunaisiin röyhelövaatteisiin. Eläinkuosit on ihania ja tuo makuupussi on paljon kivempi kuin 2014 pakkauksen apinamakuupussi. (Siltikin 2013 siilimakuupussi on se ehdoton suosikki, minkä oisin halunnut.) Muutenkin pidän enemmän kuin siitä, mikä me saatiin. En ole liiemmin oranssin ja vihreän suurin ystävä, mutta kyllä ne vaatteet käyttöön silti tuli.
 
Kivannäköisiä kuoseja noissa. Silti mielestäni äitiyspakkaus on turhake nykyaikana, ennen tarpeeseen ideoitu mutta voisi nykyisin vaihtaa vain kaikille annettavaan rahasummaan. Jos lapselle ei ihan oikeasti kykene muutamaa vaatetta alkuun hankkimaan ja lakanat yms. niin kannattaa unohtaa lastenteko. Luonnonvarojen haaskuuta on noiden huonolaatuisten vaatteiden valmistus ja jakaminen kun suurin osa ei niitä kuitenkaan käytä. Itse huomasin että vaikka muuten pakkauksen vaatteet olivat kivannäköisiä niin materiaali oli vain kauhean huonoa joten kaapin perälle jäivät kuitenkin. Ei ollut ongelma ostaa uusia.
 
Mulla ei ole kyllä vaatteiden laadussa valittamista. Tykkäsin 2014 vuoden Aappa-makuupussista ja muutenkin pakkauksesta oli 90% meillä käytössä. Hieman ehkä harmitti "yhteensopivien vaatteiden" värien ja kuosien osalta se, että meillä on järestään ollut ylä-alaosat eri kokoa. Eli jos oli body ja siihen kuuluvat housut niin ei me niitä koskaan päästy yhtäaikaa käyttämään, kun body oli sopiva niin housut oli aina valtavat.
 
Mun mielestä nykyinen systeemi on hyvä: ne, jotka ei pakkausta ja tavaroita/vaatteita halua, voi ottaa sen rahana. Mieluummin niin kuin se, että kaikki saisi vaan rahan: aika moni kuitenkin valitsee sen pakkauksen ☺
 
Mielestäni toi 2016 äitiyspakkaus on hieno, jotkut sanovat, että poikamainen, mutta itse ainakin voisin pitää tytöllä kuten pojallakin. Itselleni tuli 2015 pakkaus about kuukausi sitten. Olen siihenkin erittäin tyytyväinen, oikeastaan halusin juuri sen, koska pöllöt on musta tosi ihania ja pöllökuosia oli paljon :D :Heartred
 
Hienolta näyttää uusikin pakkaus, joskin itse kyllä tykkäsin 2015 pakkauksen värimaailmasta (ja niistä pöllöistä) enemmän :) täytyy näin sanoa, koska saatiin se edellinen pakkaus.

Meillä vauva nyt 6kk ja eniten tullut käytettyä äitiyspakkauksen makuupussia, peittoa, pussilakanaa, kynsisaksia, villahaalaria ja kylpypyyhettä. Kaikki olleet ihania ja laadukkaita! Hyvä, että ulkohaalarin saa (ilmeisesti) tänäkin vuonna pussiksi, haalari on ollut meillä käytössä pussimuodossa päikkäreillä ja automatkoilla sitten normaalissa jalkamuodossa. Viime vuoden pupuhanskat ja -sukat on myös olleet tosi hyvät, harmi ettei niitä ole tänä vuonna! Plussaa kuitenkin hauskoista "kenkäsukista" ja mintunvihreän bodyn otttaisin kyllä mieluusti meillekin. 2015 oli jotenkin selkeämpi se vihreä linja niissä vaatteissa, nyt on vähän sitäsuntätä, mikä ehkä hankaloittaa vaatteiden yhteensovittamista mutta se nyt on pieni murhe.

Jos jotain saisi toivoa tuohon pakkaukseen lisää/vaihtoon, niin kyllä joku tuttipullo/nokkamuki olis tarpeellinen lisä vaikka sitten täysimettäiskin pientä :)

Ihmettelen kuitenkin edelleen ylipäätään sitä, mikseivät äitiyspakkauksen perusvaatteet voisivat olla valkoisia? Että olis ihan vaan valkoinen body ja housut. Ei olis poikamaista eikä tyttömäistä, mutta ehkä tylsää. Pikkuvauvalle sopii kuitenkin valkoinen hyvin.
 
Hienot värit, kivat ominaisuudet vaatteissa (haalari pussiksi, ei enää kokovartalopotkuhousuja yms). Ja tarvikkeet ovat aidosti hyödyllisiä, melkein kaikissa tapauksissa. Itse koin että vaatteita on helppo hankkia itse, mutta kaikkia tilpehöörejä en olisi heti osannut hankkia. Tai vaikka olisin osannut, niin olin mä onnellinen että oli hammasharja valmiina odottamassa hampaan puhkeamista :) Ja hei, mitä nyt olen keskustelupalstoilla lukenut, esim jälkivuoto on yllättänyt monet ensisynnyttäjät ja on se ihan kiva, että äitiyspakkauksessa on siteitä runsaalla imukyvyllä.

Aikaisemmassa pakkauksessa ei ole ollut mitään valittamista laadusta, joku tuotevirhe on nyt eri asia.

Mielestäni kuviot tekevät vaatteesta enemmän sukupuolikeskeiseksi ja myös mahdolliset röyhelöt, ei niinkään väri.
 
Itse tykkäsin uudesta pakkauksesta ja en halua edes asennoitua niin että viime vuoden oli "kivempi" koska a) en sitä vanhaa edes saisi b) vauva syntyy tänä vuonna niin vuoden 2016 pakkaus on tietysti saatava! Jää hänelle sitten myös muisto :)
 
Pakkaus sisältää paljon varmasti tarpeellista vaatetta, joten en menisi vaihtamaan sitä rahaksi joidenkin kuosien perusteella.
Sitä paitsi pääasia että on jotakin mitä pukea, se miltä se vauva niissä näyttää on ihan toinen seikka, kun ei mitään ymmärrä meidän "aikuisten" tyttö/poika väreistä ja niistä ajatusperinteistä. Siihen pukeutumiseen voi sitten panostaa myöhemmässä vaiheessa, jos haluaa. Itse tykkäsin niistä raikkaista väreistä. Otan sen mielelläni vastaan.
 
Minä tykkäsin kovasti uudesta äitiyspakkauksesta. Mielestäni kaikki sopii niin tytölle kuin pojalle. Sininen on yksi lempiväreistäni, joten puen mieluusti myös lapselleni sukupuolesta riippumatta sinistä. Ja tuohon makuupussiin oon ihan rakastunu :D

Hienoahan se on, että Suomessa on tämmönen järjestelmä. :)
 
Uusi pakkaus on tosi ihana. Minulla oli vuoden 2013 pakkaus ja kaikki kestovaippoja lukuunottamatta tuli käyttöön. Olin tosi onnellinen, että sain tuollaisen määrän ihan uusia vaatteita. Paljon otettiin vastaan myös käytettynä ja kelpuutimme aivan kaiken, koska opiskelijana ei ollut varaa ostaa kaikkea uutena ja tuon koon vaatteet meni niin äkkiä pieniksi. Tärkeintä oli, että lapsella oli riittävästi sopivia vaatteita. Eikä tuossa ole kuitenkaan kuin muutama vaate per koko, joten omiakin saa ostaa :)

Ainoa mikä vähän ärsyttää, että jos tulisi toinen lapsi jossain vaiheessa, haluaisin uuden pakkauksen, mutta esim. toppapuku on ensimmäisen jäljiltä tallessa ja tosi hyvässä kunnossa, niin tuntuis vähän turhalta saada toinen. Mutta kaiken muun takia ottaisin varmaan uuden pakkauksen :)
 
Tiedatteko kukaan missa vaiheessa vanha a-pakkaus loppuu ja uutta aletaan jakaa? Onko joku jo saanut uutta pakkausta?
 
Minusta viime vuoden pakkaus oli kivempi kuin tämä uusi. Mutta iloisin mielin otan pakkauksen ja varmasti käyttöön tulee :)
 
Ihana pakkaus jälleen. Itselläni kokemusta useamman vuoden paketeista, ensimmäinen vuodelta -96. Ihana kun on vuosi vuodelta tullut enemmän väriä ja pastilli sävyt jääneet taka-alalle. Tämän vuoden paketti on jo seitsemäs ja ehkä monen mielestä turhaa ja tarpeetonta ottaa uusi paketti. On se silti niin mahtava tunne kun se postiin saapuu ja se hypistely... Tunnustan ikuinen vauva kuumeilija...
 
Takaisin
Top