Mä söin jo ennen raskautta foolihappoa ja D-vitamiinia. Nyt on käytössä raskaus-omega ja raskaus-vitamiiini :)
Ennen raskautta mulla oli käytössä usein smoothiessa Puhdistamon Vihersmoothie-jauhe, mutta nyt sitä ei varmaan uskalla enää käyttää.. vai tietääkö joku?
Jos oot jo aiemmin käyttänyt tuota vihersmoothie-jauhetta niin todennäköisesti siitä ei ole raakauden aikanakaan mitään haittaa. Suositukset sanoo kyllä että raskaana ollessa välttää erityisen puhdistavia tuotteita. Esim spirulina ja vehnäoras ovat sellaisia mutta niissä on myös erittäin hyviä ravintoaineita ja raskaana ollessa tulisi huolehtia hyvien ravintoaineiden saannista. Noiden puhdistusvaikutus on voimakkaimmillaan kun käytön aloittaa niin siksi monet urheilijatkin käyttävät niitä raskausaikanakin. Esimerkiksi Nanna Karalahti on kirjoittanut hyvän blogikirjoituksen asiaan liittyen. Itse en usko että luontaistuotteet ovat kovinkaan vaarallisia maksalle tai munuaisille. Useimmiten se perustuu liian lyhyen aikavälin seurantaan verikokeilla ja usein heti säikähdetään jos vähänkään kohoaa arvot, mutta kun ne arvot kohoavat juuri alkuvaiheessa kun puhdistus on käynnissä ja siksi on hyvä seurata että ne lähtevät laskuunkin, jotta pystyy tietämään sopiiko jokin tuote vai ei. Mutta hyvä se on aina varovainen olla mitä suuhunsa laittaa :)
Muokattu viimeksi: