Vitamiinit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -mimosa-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on multivitaa yksi purkki keittiössä, yksi yöpöydällä ja yksi hoitolaukussa, että jos jostain muistaisi ottaa :D

Mä oon maailman huonoin syömään vitamiineja, ja oon ulkoistanut niiden syöttämisen miehelle. Se kun on hyvä muistaa kaiken tuollaisen. Iltaisin syöttää mulle Femibionin, sinkin, kalsiumin ja yhden Omega 3, aamulla Magnesiumin ja toisen Omega 3. Hirvee määrä, mutta ku aika heikossa on kalansyöminen ja maitoakin juon vain kahvissa, eli en juuri ollenkaan. Maitotuotteitakin käytän tosi vähän :(

Mulla on onneks lääkkeiden syönnin takia hyvät rutiinit pillereiden napsimiseen. Vitamiinit menee siinä samassa. :) Laskin että mulla menee aamulla 6 nappia... Illalla sit vaan 3.

Minä alotin vuosi sitten Minisun Mama raskausvitamiinit, kun yritys alotettiin. Viime marraskuusta asti söin myös lisäksi omega3 ja foolihappoa. Ne jäi keväällä, kun raskautuminen ei onnistunu ja tuntui niin turhalta napsia niitä (vaikka eihän ne turhia ole). Nyt alotin plussan jälkeen taas Minisunit :)

Multitabsin raskaus & imetys vitskuja ja lisäksi kalsiumia (en juuri käytä maitotuotteita). Ja käytön aloitin vasta rv 5..

Täällä ollu käytössä Ladyvitan mama ja uutena tuttavuutena maitohappobakteerit! Mamat ollu käytössä arviolta melkein koko raskauden mutta maitohappobakteerit tajusin vasta kun rv20 alkoi..

D vitsku ja foolihappo on tärkeimmät. Mutta mä käytän raskausajan monivitamiinicalmistetta

Apua rauta unohtu mainita. Viimeraskaudessa jouduin ottaa letkulla lisärautaa kun hb putos niin alas

Useamman vuoden ajan mennyt omegaa, d-vitamiinia ja monivitamiinia, lisäksi välillä kuuriluontoisesti rautaa ja c-vitamiinia. Nyt omegat, d-vitamiini 100mcg ja monivitamiinina Solgarin Prenatal Nutrients.

Mä käytän täällä kans Minisunin Multivitamin Mamaa jota apteekkari mulle suositteli ja sillä olen toistaiseksi pärjännyt :wink

Aika monipuolisesti tulee syötyä ja täysjyväviljojen ja leseen lisäksi nyt satokauden aikaan paljon tuoreita kasviksia ja marjoja ja kananmunaa päivittäin joten en syö kuin jo ennestään käytössä olevaa valmistetta jossa magnesium, kalkki, D- ja C-vitamiinit. Vitamiini- ja foolihappopurkista sitten ajattelin ottaa lisää kun ei enää saa tuoreena tai jos tulee enemmän pahoinvointia ettei maistu. Nyt on ollut kätevää pilkkoa töihin napostelukippoihin kurkkua, kaalia, pensasmustikoita ja herneitä kun kuitenkin vähintään tunnin välein pitää jotain napsia ettei paha olo yllätä.

Minä syön jotain raskausvitamiinejä, foolihappoa ja rautalääkkeitä :) mukavan kokosia nuo tabletit ku paha olo tulee heti ku näkee ne

Mitä omegoja te käytätte? En oo oikein päässyt puusta pitkälle, joten vinkatkaa niin saan aikaiseksi ostaa kanssa.

Villiomenapuu, mulla on ainakin ihan se Omega 3 Raskaana, siinä ei ainakaan oo A-vitamiinia tms, vaan vaan niitä mitä tarvitaankin :)

Vitamiineihin liittyen olisi yksi kysymys... Monissa paikoissa suositellaan omega-3 käyttöä raskauden aikana, tekee lapsesta viisaan ja vaikka mitä :D Keväällä kun olin raskaana (km 9+4) neuvolassa sanottiin että omegat on kiellettyjä raskausaikana vertaohentavien vaikutusten/ vuotoriskin takia. Oletteko törmänneet samanlaiseen kieltoon?

Jep, mutta ne omegat kandee lopettaa sitten vähän ennen synnytystä juurikin tuosta syystä. Muuna raskausaikana ne on erityisen suositeltavia

Juurikin noin, miten MaMa sanoi. Loppuraskaudesta omegoja ei enää suositella, muutoin kyllä. Neuvolassa osaavat kertoa tarkemmin.

Takaisin