Vitamiinit

Yhdyn täysin starlettin! Minulla on käytössä tuo multivitan raskaus- ja imetysvitamiini. Aluksi söin joka päivä, mutta ei enää tule syötyä. Pitäisi taas ottaa itseään niskasta kiinni. Jos pitäisi muistaa ottaa joka päivä 1 tai 2 karkkia, niin varmana muistaisi! [:D] Joulukalenterin avauskaan ei ikinä unohdu [;)]
 
Mä syön Obsidania eli rautaa neuvolan käskystä... Ja sit jotain Multivita Raskaus -juttua D-vitskun takia, tääkin kehotettiin neuvolasta. Nämä siis periaatteessa, käytännössä tää menee niin et otan raudan pari kertaa viikossa ja noi toiset vähän useammin... Ei vaan muista.

Edelliset neljä muksua on olleet ihan fine vaikka mä en oo syönyt muuta kuin rautaa silloin kun oon muistanut. Mistään foolihapoista ei kuulkaa ees puhuttu sillon 17 vuotta sitten [:D], eikä meillä ollut nettiäkään 14 vuotta sitten kun kaksosia ootin...
 
Mä syön Multivitan raskaus & imetys -vitamiineja, yhestä tabletista saa päivän kaikki tarvittavat vitamiinit. Seuraavalla neuvolakerralla selviää pitääkö mun alkaa syömään vielä lisäkuurina rautaa, on toi hb meinaa tullu tässä alkuraskauden aikana aika kovasti alaspäin.
 
Kalaöljyä ei suositella raskaanaoleville, kysyin apteekista, sisältää A-vitamiinia.
Mulle myivät Minisun-kapseleita, joissa siis Omega3:a ja D-vitamiinia.
 
B-vitamiinia ostin myös, koska toinen huulipieli jostain syystä koko ajan auki.
 
Syön vaan tota d-vitamiinia. En koe että tartteisin lisä kalkkia, käytän noita maito tuotteita aikas lailla niin en tarvii [:)]
 
COROLLAMYYNTIIN, mulle sanottiin apteekissa et voi syödä tuota Lysin Omega 3 fortea, siinä ei ole A-vitaminia ollenkaan. Syön myös Multivitan raskaus vitskua ja nyt neuvolantäti suositteli rautavalmistetta Floradixia. Voisin siis elää melkei pelkil nappuloil... [:D] Mul on tuo syöminen ollut niiiin huonoa oksun takia, et en usko saavani kaikkea tarvittavaa ruuasta. En vedä kaikkia yhtä aikaa vaan jaan niitä tasaisesti koko päivälle!
 
Täällä käytössä Multitabs raskaus monivitamiini(1/vrk), Minisun D-vitsku(7.5mg/vrk), Retafer rauta tabletit, niillä nous 105:stä 111:teen mut pitää kattoa jos myöhemmin vaihtais toisen merkkiseen ja sais viel paremmin nousemaan. Lisäks ostin eilen Magenesiumia kun suonenvedot alkanu vaivaamaa öisin.

Auttaako maitohappobakteerit masun toimintaan muuten kuinka hyvin??
 
Itse käytän multitabsin raskausmonivitamiinia, obsidan-rautatabletteja, kalkkia (koska en juurikaan maitotuotteita käytä muuten) ja otan myös maitohappobakteerin aina iltasella.. Tähän mennessä ei ainakaan mitään ummetusta tms. ongelmia mahan toiminnan kanssa ole esiintynyt, ja pidän sitä kyllä maitohappobakteerien ansiona [:)] Nyt pitäisi muistaa sitä magnesiumia vielä hommata, jottei nuo suonenvedot häiritsisi niin pahasti öisin.. [:)] ...Johan siinä olikin listaa tabujen suhteen! [;)]
 
Minä olen alusta asti syönyt MultiTabsin raskausvitamiineja. Aluksi ennen ekaa neuvolaa otin yhden päivässä, siellä sitten kehotti ottamaan joko jotain muuta lisäksi, tai sitten kaksi noita. Otan sitten kaksi niitä, ettei tarvitse kovin montaa purkkia kuskailla, kun on sitten vielä rautatabletitkin lisäksi [8D]
 
Takaisin
Top