Vitamiinit yms.

lumihelmi

mysite
Minkä verran otatte vitamiineja raskausaikana? Ite syön niitä Multivitan Mama -monivitamiinitabletteja. Niissä on D-vitamiinia 10mikrog... Ajattelin, että pitäskö alkaa syödä vielä maitohappobakteereja? Uskaltaisikohan tuota D-vitamiinia ottaa vaikka 20mikrog, kun 10 tuntuu aika vähältä...
 
Mä syön maitohappobakteereja ja 20 mikrogr D-vitamiinia sekä foolihappoo. Neuvolassa sanoi että riittävät mulle ok tällä hetkellä. En osaa sanoo riittääkö se 10 mikrogr mutta 20 oli kuitenkin ok määrä :) Ja maitohappobakteereista ei varmaankaan haittaa ole. Syön niitä oman mahan vointiin :)
 
Itse syön multivita raskaus ja imetys,kalkki ja magneesium tabletteja. Tässä syksyllä otan vähän lisää d vitskuja. Mut monipuolinen ruokavalio kans auttaa et ei tarvi kamalasti ottaa lisä vitamiineja.
 
Mä oon myös ottanut aamuisin Multivitan Mama-monivitamiinitabletin. Aiemmin olen syönyt talvisin 50mikrog D-vitamiinitabletteja ja kysyinkin neuvolasta ekalla käynnillä tosta D-vitamiinin määrästä. Kuulemma voi ihan hyvin ottaa vielä lisänä kohtuudella purkista D:tä, jos kokee tarvitsevansa. Muistuttelivat kyllä myös monipuolisesta ruokavaliosta. :wink
 
Mulla kanssa mama- vitamiini sen lisäksi vielä d ja omega3. Maitohappobakteerit on loppu et pitäis ostaa lisää, niitä siis kanssa syön.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä kans Multivitan Raskaus ja Imetys-vitamiinilisä käytössä. Lisäksi otan mhappobakteeria ja edellisen raskauden aikana otin suonenvetoihin magnesiumia. Vielä sille ei onneksi ole ollut tarvetta. :)
 
Minä otan deetä 125-150mg/vrk. Kurkkaa hiukan alaspäin sieltä otsikolla "ravintolisät" niin on aiheesta lisää. :)
 
Tällä hetkellä vitamiinit on tauolla, ne laittaa mut oksentamaan ja voimaan pahoin kauan. Täytyy koittaa pitää monipuolisesta ruokavaliosta huolta.. :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Multivitan raskaus ja imetys monivitamiini, calsiumia ja omega3;sen raskaus... Tämmösiä se neuvolan täti käski mun syödä. Ekasta söin aluksi pelkkää monivitamiinia ja loppua kohden tuli rauta mukaan.
 
^Hauska miten paljon neuvoloiden välillä vaihtelee nämäkin suositukset. Meillä ohjeena vain 10mg deetä, muuta ei kuulemma tarvitse mitä vähän hoitajalle hämmästelin "ohjeistus on tämä".
Kiva lukea, että edes jossain suositellaan muitakin. :)
 
Mä oon alkuraskaudesta lähtien käyttänyt multivitamin mama
 
Aloitin nyt aikaisempien lisäksi raudan kun koko ajan väsyttää hirveästi ja paleltaa niin joskos se sitten auttais...
 
Mä palelen kanssa, tosin hemppa hyvä ja rautaa tulee ruoasta niin pistän raskauden piikkiin. Aiemmissa oli samaa, oon muutenki vilukissa :) kesäsinki usein villasukat iltasin jalassa haha...
Vetelen Mustaherukansiemenöljy kapseleita päivittäin+Deetä n.40mg, silloin tällöin erikoisvahvaa olikohan tri.Tolosen(?) E-Epaa, hyvin harvoin raskaus Monivitamiineja.
 
Mä palelen kans, ja ihmettelinkin sitä kun oppaassa luki että päin vastoin pitäis olla hiki.. Normaalisti kyl tarkenen.
 
en keksi mistä muusta vois johtua kun en normaalisti palele näin paljon (mies istuu vieressä t-paita päällä ja mulla kaksi pitkähihaista päällekäin ja siinä vielä viltti päällä ni sit on hyvä) ja väsymyskin helpotti jo muutamia viikkoja sitten ja nyt on palannut takaisin.. esikkoa odottaessa hikoilin hulluna koko ajan ja samaan aikaan vuodesta odotin ja väsymyskin loppui siinä 12 viikon jälkeen
 
Kilpirauhanen saattaa käydä vähän vajaalla, kun joutuu raskauden aikana kiristämään hormonituotantoa. Vajaatoimintaan kuuluu mm. palelu.
 
Tuli tuosta mieleen, että joskus ennen raskautta kärsin vilusta ja väsymyksestä ja kävinkin sitten lääkärillä kun työkaverit sanoivat että voisi olla raudanpuutetta. Sitä ravintolisää kun ei kuulemma saa ottaa jos ei oikeasti ole tarvetta.
Joku viisaampi varmaan tietää enemmän tästä. Mutta käy neuvolassa tsekkaamassa se raudatarve jos epäilyttää!
 
Meidän neuvolaan tullut ton omegan suhteen kielto ettei suositeltavaa käyttää kun tutkittu,että vaikutti sikiön aivojen tai jonku kehitykseen negatiivisesti. Jätin sit pois kun näin suositeltiin.
Muuten itse syön multivita raskautta ja kalsipos :ta
 
Noista omegoista oon myös lukenu, en nyt muista mistä, että voivat olla haitallisia...tiedä näistäkään nyt taas...ite olen silti sillon tällön vetässy naamariin kun jos ei edim.ole tullut syötyä kalaa viikkoon/pariin tms.
Vissiin kohtuus kaikessa paras? Ja siis monipuolinen ruoka on varmasti paras juttu eikä nuo lisät välttämättä ole tarpeellisia hyvinvointiyhteiskunnassa..silti itekin niitä otan
 
Takaisin
Top