Vitamiinit, ravinnelisät ja superfoodit

Kappi

Puuhakas puhuja
Huhtiäidit 2020
Ravinteet, tuo loputon suo. Mitkä saat ruoasta, missä käännyt raskausajan monivitamiinien ja muiden lisien suuntaan?

Tehtäisiinkö listaa hyväksi koetuista valmisteista?

Omega-3 + E:tä varten hommasin Lysin kalaöljyn.

Hamppuproteiini, lesitiinit ja chia ovat jääneet toistaiseksi, ennen sujahtivat näppärästi smoothieen.

Mikähän linja on proteiinijauheisiin tai muihin valmisteisiin?
 
Mulla on pääasiassa minisun multivitamin mama käytössä sekä joku kalcium + d vitamiini, ja muista vitamiineista (kalaöljy) olen luopunut.. Pähkinöitä olen nyt yrittänyt syödä sekä muita sellaisia tuotteita jotka sisältävät foolihappoa.
 
Otan seleeniä, sinkkiä ja Femibion-raskausajan monivitamiineja sekä magnesiumia. Ennen käytin isoja annoksia deetä ja Omegaa, jossa a-vitamiinia mutta ne ovat nyt jääneet. Pitäisi löytää joku hyvä kalaöljyvalmiste. Yritän syödä ceetä ihan ruuassa tarpeeksi, marjoja, hedelmiä ja vihanneksia menee joka päivä reilusti mutta voisihan sitäkin ottaa vielä lisäksi. Aikamoinen viidakko on tämä lisäravinneasia nyt raskaana...
 
Mä käytän paljon prodejauhetta, lähinnä luomuheraa, missä ei oo ylimääräistä. Lisäravinteita on mulla karsiutunut iso määrä pois. Ja vaihtunut osa toisiin. Mutta paljon menee edelleen :) .
 
Onko toi omegalive se kalaöljykapseli?[/QUOTE]

On kalaöljykapseli, näissä lukee isolla Raskaus, tuossa edessä. :shy:
 
Okei, kiitti! Koitan muistaa tän kun meen seuraavan kerran apteekin ohi, näitä raskausvalmisteita mieluusti käyttää.:happy:
 
Ostin kalaöljykapselin, joka sisältää vain epaa ja dha:ta. Eikö tuo nyt ole ihan turvallinen käyttää raskaana?
 
Mulla käytössä ollut vaan femibion 1, mutta kohta vaihdan siihen 2, mikä taitaa olla 13 viikon alusta :)
Riisiproteiinia on vielä käyttänyt smoothien seassa ja puurossa, muut valmisteet jääny pois!
 
Mulla apteekin foolihappo ja d-vitamiini ja sit oon yleensä niiden lisäks ottanu joka päivä Young Livingin B-vitamiinia (useita b-vitamiineja). Välillä oon myös ottanu jotain muita saman yrityksen ravintolisiä, lähinnä semmonen Multigreens, jossa vihreitä juttuja ja sit BLM, jossa kollageenia yms (bones ligaments and muscles) ja Sulfurzyme, jossa gojimarjaa ja MSM:ää.

Oon kuunnellu intuitioo nyt näissä ravintolisissä (ja vähän tutkinu netistä ja etiketeistä) ja vähemmän tai varovaisemmin ottanu ku mitä ennen raskautta. Mulla kans jotenki chiat yms smoothielisät jääny.

Nyt ostin vielä rautalisän Kärkkäiseltä, toivon että se on hyvä ja sopii vatsalle. Tosin aattelin et en ota sitä vielä ennen huomista neuvolaa ja kysyn vielä siellä siitä ja ehkä ne myös testaa rauta-arvot niin tietää kannattaako sitä ottaa vai ei.
 
Mulla apteekin foolihappo ja d-vitamiini ja sit oon yleensä niiden lisäks ottanu joka päivä Young Livingin B-vitamiinia (useita b-vitamiineja). Välillä oon myös ottanu jotain muita saman yrityksen ravintolisiä, lähinnä semmonen Multigreens, jossa vihreitä juttuja ja sit BLM, jossa kollageenia yms (bones ligaments and muscles) ja Sulfurzyme, jossa gojimarjaa ja MSM:ää.
QUOTE]


Käsittääkseni tuota msm:ääntä ei suositella raskauden aikana eikä imetyksen. Ostin sitä meinaan tässä jokin aika sitten ja sitten luin jostain ettei sitä pitäis käyttää raskauden / imetyksen aikana.. Ni se sit oottaa tuolla hyllyssä eri aikakautta.. :shifty:
 
Okei hyvä tietää! Kiitos kun kerroit. Täytyypä tutkia asiaa lisää jos vielä tekee mieli ottaa ennen kun uskaltaa!
 
Mulperimarjat on olleet nyt mun herkkua. Helppo heittää kourallinen suuhun jos iskee huonovointisuus. Muutenkin pitäis ostaa vielä laajempi raskausvitamiini jne.
 
Monella muuten toi foolihappo ei imeydy niin hyvin kuin folaatti:)
 
Monella muuten toi foolihappo ei imeydy niin hyvin kuin folaatti:)

Olikos se niin että folaatti on ruoasta luonnollisesti saatava ja foolihappo lisäravinne purkista?

Oon pyrkinyt saamaan mahdollisimman paljon ravinnosta, tällä hetkellä lääkityksen takia menee aika hurja lukema tuota pillerinä.
 
Olikos se niin että folaatti on ruoasta luonnollisesti saatava ja foolihappo lisäravinne purkista?

Oon pyrkinyt saamaan mahdollisimman paljon ravinnosta, tällä hetkellä lääkityksen takia menee aika hurja lukema tuota pillerinä.

Mulla on käytössä vitamiini jossa se on ihan folaattina. Mut mä tykkään muutenkin käyttää vitamiineja jotka on aitoja ruuasta saatuja eikä kemiallisesti valmistettuja. Mun mielestä ne vaan toimii paremmin.
Mut neuvolahan ei suosittele niitä.
 
Okei! Joo, mielummin niin ja luonnollisten mukaan.
Mahdollisimman pitkälle ravinnosta ja (raskauden aikana ja flunssassa) lisätankkaus purkista varmistukseksi.

Mulla menee reseptillä foolihappoa 5mg/päivä joten tän suhteen ei oo mulla varaa valita. :bag:
 
Takaisin
Top