Vitamiinit/lisäravinteet

Mulla on käytössä d-vitamiini, b-vitamiini (tässä foolihappo) ja omega 3. Tuo omega 3 täytynee lopettaa loppupuolella hyvissä ajoin ennen synnytystä.

Joo! Mulla se kaiketi johtuu siitä paljosta raudasta. Mulla on aina ollut (runsaista kuukautisista huolimatta) korkeahko hemoglobiini, niin oon aatellu sen lisäraudan olevan jotenkin liikaa sitten. Tää voi kyllä olla aivan huuhaatakin 😁

Mulla on tässä 2,5 vuoden matkalla ollu kokeilussa jos jonkinnäköstä tököttiä. Kokeiltu on vehnänalkioöljyt, vitexit, maitohappobakteerit, melatoniinit yms. Ihan hetki sitten vielä oli käytössä monivitamiini (ei rautaa), ubikinoni, foolihappo (tupla-annos) ja omega3. Nyt on käytössä enää foolihappo ja d-vitamiini. Raskausmonivitamiiniin vaihdan ehkä vielä jossain vaiheessa, jos hemoglobiini näyttää tippuvan alhaiseksi.
Ihan huikeita listoja täällä monilla – huomaa kyllä, että kokemusta ja testausta on kertynyt. Itsekin tullut vaihdeltua eri komboja ja vähän seurannut, mikä tuntuu sopivan milloinkin. Jos joku kaipaa yleiskatsausta eri tuotteista (ei raskauteen rajattua, vaan laajemmin), niin tässä vertailussa on koottu useita lisäravinteita ja käyttötarkoituksia.

Ei toki mikään valmiiksi pureskeltu vastaus, mutta hyvä pohja jos haluaa selkeyttää omaa käyttöä tai vertailla koostumuksia.

Joku mama monivitamiini. Olen paheksuttavan huono muistamaan ottaa niitä.

Miten te muistatte aina ottaa nuo vitamiinit, vinkkejä? Mä muistan aina nukkumaan käytyä, että enpä muistanut tänäänkään ottaa.

Miten te muistatte aina ottaa nuo vitamiinit, vinkkejä? Mä muistan aina nukkumaan käytyä, että enpä muistanut tänäänkään ottaa.
Mulla oli alkuun aina samaan aikaan päivässä herätyskello soimassa, että otan lääkkeen. Muutaman viikon päästä se oli jo tapa ja sai herätyksen ottaa pois 😊

Täällä oli perus mama vitamiini, d-vitamiinia, foolihappo, sideral, Omega 3, kuuri luontaisesti maitohappobakteeria.
Foolihappo jää nyt ainakin pois kun raskaus päättynyt ja osa tulee kuitenkin tuosta moni vitamiinista.

Jatkaako muut samoilla seteillä imetyksen ajan vai tuleeko muutoksia?

Mä oon vetänyt sitä Mama Vitaa läpi raskauksien ja imetysten. Nyt loppuraskaudessa on pitänyt ottaa joka toinen yö rautaa lisää, vähän hemoglobiini laskenut ekaa kertaa. 😊

Täällä kanssa mennyt tuota rautalisää heti kun yritys aloitettiin, tippui silti niin paljon että pääsi rautainfuusio onneks, mut eipä sektion jälkeen enää hempassa hurraamista.

Takaisin