Vitamiinit/lisäravinteet

MustaRuusu

Oman äänensä löytänyt
Mitä vitamiineja tai lisäravinteilla teillä on käytössä? 😊 Olisi mielenkiintoista kuulla!

Itsellä on taustalla 2keskenmenoa ja selittämätön lapsettomuus, joten jonkinlaisia purnukoita on tullut kokeiltua 😅

Mä olen jatkanut samalla kaavalla, kuin ennen IVFää. En ole jotenkin uskaltanut jättää mitään poiskaan 🥲

Täällä on käytössä Prenatal Multivitamiini (Terra nova), folaatti, d-vitamiini, Rauta, c-vitamiini, NAC, myo-inositoli, melatoniini.

Muokattu viimeksi:
Mä käytin ennen raskautta raskausmonivitamiinin lisäksi rautaa, D-vitamiinia, B6-vitamiinia ja vitexiä. Nyt raskauduttua oon kaksi jälkimmäistä dropannut pois, kun söin niitä luteaalivaiheen tueksi. 😊 Mulla tosiaan oli viime raskauden jäljiltä kuukautiskierto aika häränpyllyinen, ja nää kaksi tuotetta auttoi siihen huomattavasti.

Mulla on käytössä tajuton lista:

Rauta, ubikinoni, gelee royale, omega 3, melatoniini, kurkumiini, sinkki, C-vitamiini, D-vitamiini, E-vitamiini vehnänalkioöljy-kapseli, foolihappo, NAC, seleeni, myo-inositoli, alfalipoiinihappo, B6, B12, magnesium, parsakaali, kromi, PMS for her, elektrolyyttijauhe, evonia super silica.

😄

B12, jossa samassa foolihappo (oon kasvissyöjä niin siks tää), D-vitamiini ja rauta 😊 ainut mitä itse oon kokenut avuksi on rauta. Ekan epäonnistuneen IVF:n jälkeen katsottiin ferritiini ja oli alhainen. Söin pari kuukautta rautaa ja toinen IVF onnistui loistavasti. Nyt ehti olla kaksi epäonnistunutta alkionsiirtoa kunnes muistin taas aloittaa raudan, ja sit onnistui.

Mitä vitamiineja tai lisäravinteilla teillä on käytössä? 😊 Olisi mielenkiintoista kuulla!

Itsellä on taustalla 2keskenmenoa ja selittämätön lapsettomuus, joten jonkinlaisia purnukoita on tullut kokeiltua 😅

Mä olen jatkanut samalla kaavalla, kuin ennen IVFää. En ole jotenkin uskaltanut jättää mitään poiskaan 🥲

Täällä on käytössä Prenatal Multivitamiini (Terra nova), folaatti, d-vitamiini, Rauta, c-vitamiini, NAC, myo-inositoli, melatoniini.

Melatoniini?
Tässä itselleni olen kerännyt jonkinlaista lisäravinnerepertuaaria ja tuo melatoniini kiinnostaa, mitä hyötyä siitä on?

Melatoniini?
Tässä itselleni olen kerännyt jonkinlaista lisäravinnerepertuaaria ja tuo melatoniini kiinnostaa, mitä hyötyä siitä on?
Luin "It starts with egg" ja siinä suositeltiin melatoniinia munasolujen laadun parantamiseksi 😊

Ja nyt vasta googletin, että kai sitä saa syödä edelleen, niin ei saa!

Eli sekin lähtee nyt tänään pois käytöstä 🫠 Pitää näköjään jatkossa googlettaa aina ennen kuin laittaa mitään suuhun 🥲

Luin "It starts with egg" ja siinä suositeltiin melatoniinia munasolujen laadun parantamiseksi 😊

Ja nyt vasta googletin, että kai sitä saa syödä edelleen, niin ei saa!

Eli sekin lähtee nyt tänään pois käytöstä 🫠 Pitää näköjään jatkossa googlettaa aina ennen kuin laittaa mitään suuhun 🥲

Tuota kirjaa ei ilmeisesti suomeksi saa? Enkku ei taivu kovin hyvin.

Tuleeko muille huono olo raskausvitamiineista? 🤔
Mulle kaveri sanoi että hän alkoi voimaan niistä huonosti, kun voivottelin omaa oloani. Mietin että kokeilen ehkä ottaa vasta illalla jos vaikuttaa omaankin oloon..

Mulle kaveri sanoi että hän alkoi voimaan niistä huonosti, kun voivottelin omaa oloani. Mietin että kokeilen ehkä ottaa vasta illalla jos vaikuttaa omaankin oloon..
Tulee 😑 Mun herkkä vatsa menee myös sekaisin niistä. Ilmeisesti Minisun Mamat on tän suhteen erityisen "pahamaineisia", niin jos sulla on tää merkki käytössä, niin kannattaa harkita kokeilla jotain toista.

Tulee 😑 Mun herkkä vatsa menee myös sekaisin niistä. Ilmeisesti Minisun Mamat on tän suhteen erityisen "pahamaineisia", niin jos sulla on tää merkki käytössä, niin kannattaa harkita kokeilla jotain toista.
Mulla on käytössä Orionin Multivita Raskaus&Imetys, jota muistaakseni esikoisen odotusaikanakin söin. Kun tätä toisen yrityksen alussa olin menossa ostamaan, apteekista sanoivat juuri tuota samaa, että monilla Minisun aiheuttaa pahoinvointia, toki ei kaikilla. Itselleni ainakin tuo Orionin on ollut ok. Ehkä riippuu juuri myös mihin aikaan sen ottaa? Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys, joka otetaan aamuisin, joten tämä rajoittaa jo sen, että 4h pitää näiden välillä olla aikaa. Joten iltapäivästä otan vitamiinin. Mutta kannattaa ihmeessä kokeilla myös toista merkkiä :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä Mama monivitamiini ja päälle erikseen vielä d-vitamiini nyt talvella. Viimeisimpien verikokeiden perusteella rauta on kanssa melko lähellä alarajaa, joten todennä'köisesti se tulee myös aloittaa purkista.

Mulla on myös toi multivitan raskaus&imetys vitamiini. Siitäköhän johtuu että mullakin maha ollu sekaisin...
Kokeilen nyt ottaa illalla tuon, että onko eroa oloon. Olo on ollut nyt päivällä parempi kun en ottanut sitä aamulla, niin mietin johtuuko tosiaan tosta vitamiinista nää olot 🫣

Voiskohan sitä ostaa sitten erikseen sitä foolihappoa ja d vitamiinia lisäksi. 🤔

Joo! Mulla se kaiketi johtuu siitä paljosta raudasta. Mulla on aina ollut (runsaista kuukautisista huolimatta) korkeahko hemoglobiini, niin oon aatellu sen lisäraudan olevan jotenkin liikaa sitten. Tää voi kyllä olla aivan huuhaatakin 😁

Mulla on tässä 2,5 vuoden matkalla ollu kokeilussa jos jonkinnäköstä tököttiä. Kokeiltu on vehnänalkioöljyt, vitexit, maitohappobakteerit, melatoniinit yms. Ihan hetki sitten vielä oli käytössä monivitamiini (ei rautaa), ubikinoni, foolihappo (tupla-annos) ja omega3. Nyt on käytössä enää foolihappo ja d-vitamiini. Raskausmonivitamiiniin vaihdan ehkä vielä jossain vaiheessa, jos hemoglobiini näyttää tippuvan alhaiseksi.

Mä otin käyttöön Femibion 1 🤔
Ajattelin, että siinä olisi kaikki, ettei tarvitse montaa tablettia syödä päivässä.
Ajattelin myös että tässä edetessä voi sitten vaihtaa siihen 2 ja 3 kun aika koittaa.

Mä ostin tänään probiootteja itselleni tuohon listani jatkoksi. Sain myös suosituksen Terranovan Prenatal-vitamiinilisästä, jonka pitäisi olla vatsalle hellävarainen. Pitää ottaa testiin, kun nykyiset loppuu.

Jäin vielä googlaa tota mun foolihappoa ja siinä on kyllä varmaan liikaa b12 vitamiinia erityisesti kun en oo kasvissyöjä niin täytyy vaihtaa johonkin ihan raskauteen tarkotettuun vitamiinivalmisteesee.

Mulla on vain se Minisunin Mama käytössä 😅 ollut viimeiset +4v, kun oon ollut koko sen ajan joko raskaana tai imettänyt. Mä otan sen aina hampaidenpesun yhteydessä yötä vasten, ainoa tapa millä muistan. En ole ainakaan öisin pahoinvointia kokenut 🫣

Takaisin