Vissiin ensimmäisenä täällä?

Ajattelin kirjoittaa pitkästä aikaa itsekin. Olen kyllä jutustelua seurannut semiaktiivisesti, mutta ei ole ollut aikaa kirjoitella.

RV on nyt 17+4 eli samaa luokkaa suurimman osan kanssa. RU olisi 13.7. ja sitä odotetaan innolla. Ajattelimme selkeästi ilmaista, että kätilö voi oikein mielellään koittaa selvittää sukupuolen ja kertoa meillekin. Jostain syystä meillä on molemmilla sellainen tunne, että tyttö on tulossa, mutta se ei perustu yhtään mihinkään, joten kannattaa jättää omaan arvoonsa... [:D] 4D asiasta ollaan keskusteltu, mutta riippuu paljon siitä minkälainen olo on tuon RU:n jälkeen.

Töissä meidän molempien piti kertoa jo heti ekan ultran jälkeen. Mun tuuraajan rekrysuunnittelu piti alottaa hyvissä ajoin, jotta kerkeän uuden ihmisen vielä perehdyttämäänkin. Siinä onkin sitten perehdyttämistä ja olen ainoa, joka nämä hommat osaa, joten olisi parasta saada uusi henkilö aloittamaan hyvissä ajoin.
Mies taas on töissä pienessä perheyrityksessä ja tunsi reilummaksi heti (kun oli suht. turvallista) ilmoittaa, jotta voi reilusti pyytää vapaata neuvola- ja ultrakäyntejä varten.

Noista kavereiden suhtautumisongelmista tajusin, että mulla asia on mennyt ihan toisin päin. Jännitin hieman näiden anti-lapsi-ihmisten suhtautumista, sillä itsekin olen kuulunut siihen porukkaan (enkä siis edelleenkään pidä lapsista noin yleisesti), mutta ihan hyvin hekin ovat alkushokin jälkeen asian ottaneet. Sitten taas olin ajautunut hieman etäisemmäksi niiden muutaman kaverin kanssa, jotka ovat lapsia hankkineet, joten tämä tapaus on lähentänyt meidän kaverisuhdetta. Loput eli ns. neutraalit, mutta lapsettomat ihmiset ovat olleet iloisia tapahtuneesta ja tuntuvat nyt ajattelevan aina minua mitä tahansa tehdäänkin. On ollut huvittavaa huomata, kuinka he tsekkaavat ensin minulta, että minkälaista ruokaa pystyn tällä viikolla syömään ennen kun ostavat illallistarvikkeita tai buukkaavat ravintolaa. Samoin on aina minua varten alkoholittomia juomavaihtoehtoja tarjolla ja vaihtoehto ruuille, joita en saa/pysty syömään. Veneillessäkin minut pakotettiin ottamaan parhaat pelastusliivit, vaikka olen porukan parhaita uimareita. [:D] Aika liikuttavaa!

Ajattelin hieman listata omia raskausharmituksia, vaikka eiväthän nuo nyt kovin vakavia ole...
- ei saa mikroautoilla
- ei voi käydä huvipustojen laitteissa
- mies ei tykkää, että edelleen ratsastan suurilla ja nopeilla hevosilla vaikka minusta ei voi kaikkea pelätä
-  Ensin harmistuin siitä, että mitkään vaatteet ei enää mahdu päälle, mutta sain siitä hyvän syyn shoppailla ja nyt löytyy kaapista mielestäni tosi kivoja äitiysvaatteita, eikä kiristä vyötärö edes suuremman aterian jälkeen!! [;)]
- Alkoholia en juuri kaipaa, mutta näillä helteillä olisi ihan kiva saada lonkero käteen terassilla. Tyydyn sen sijaan jaffaan...
- Väsyy niin nopeesti ja sit kiukuttaa
- Kala ei maistu edelleenkään vaikka sitä olisi hyvä rasvojen takia syödä. Muutenkin ruokavalio on aika pelkistetty ja mauton vaikka pahoinvointi loppu jo jossain viikolla 12 tai 13.
EDIT: Ai niin ja vessassa täytyy käydä niin usein. Olen ollut ennen hyvä pidättämään, mutta eipä onnistu enää...

Hurjimmat harrastukset olen vaihtanut nyt pyöräilyyn, uintiin ja melontaan. Ne saa nyt kelvata. Jumpassakin tulee muuten käytyä, mutta ei näillä ilmoilla viitsi sisään ahtautua hikoilemaan kun sen voi tehdä ulkonakin.

Joku mainitsi rahan menon tässä touhussa ja se saatiin kokea nyt itsekin kun mentiin ja laitettiin 1200€ vaunuihin... Ovat kyllä hyvät Teutonian yhdistelmät ja hintaan kuuluu myös turvakaukalosysteemit, mutta silti... Tämä on vasta alkua. Seuraavaksi pitäisi sitten täyttää toinen makkari pinnasängyllä, hoitopöydällä, vaatekaapilla yms. Niin ja sitä ennen maalata seinistä yksi ruskeaksi ja muut luonnonvaaleiksi, meillehän ei mitään nalletapettia tule! [:'(]

Edelleenkään en asiasta stressaa/huolehdi. Annan kaiken mennä omalla painollaan ja teen vaan juttuja, jotka tuntuu hyvältä.

Huoletonta kesänjatkoa kaikille! [:D]
 
[font="times new roman"]Helou naiset pitkästä aikaa!
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Oon joka ilta lukenu teijän jutut kännyn kautta mutta sillä niiiin hidasta kirjottaa et ei kyllä tuu mittää!
[font="times new roman"]Meillä huomenna lekuri-neuvola jossa pitäis sydänääniä kuulua… Jännittää kyllä pikkasen!
[font="times new roman"]Tosin ei mitään epäilystäkään että joku kaveri tuolla ei ois, on nimittäin pahoinvointi taas palannut ja järkyttävä ummetus alkanu! Menkkakipumaiset kohdun kasvamiset on ihan jokapäivästä…
[font="times new roman"]Ton ummetuksen kanssa on kyllä tosi hankalaa… en muista ees millon oisin kunnon yöunet nukkunu ku masu kipeä jatkuvasti ja pierettää nii maan prklsti että ei paljon naurata.
[font="times new roman"]Ja joo, vähintään 3litraa päivässä vedän vettä, syön kasviksia paljon ja leipä on aina ruisleipää!
[font="times new roman"]Ei mulla oo ennen tällasta ollu =/
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Nyt kun olin viikon lomalla ni tottakai tulin kipeäksi ja kuumetta oli 38c. Lekurin luvalla sain ottaa pari ibusalia ku ei noi panadolit auta mittää! No en tiä olinko kuumehouruissa vai missä mutta oon 98.9% varma että tunsin jotain höyhenenkevyttä ”raapimista” tai potkimista masusta. Nyt oon yrittäny kuullostella uusia tuntemuksia mut mitään ei tunnu… mutta myöhemmin kuulemma saa tuntea potkimista kyllästymiseen asti =)
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Oisko naiset mitään ideaa jos avattais aina uus keskustelu ku uus kuukausi alkaa?
[font="times new roman"]Esim nykyisen ”ekana täällä….” treadin tilalle tehtäs vaikka ”joulumassut heinäkuu” ja sit ”joulumassut elokuu”?? Oisko ideaa?
[font="times new roman"]Jotenki tää yks treadi paisuu ku pullataikina… helpottas lukemista ja perässä pysymistä!
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Ainii! Soittelin tänää oppisopimuslaitokselle ku oon oppisopimuksella töissä niiiin
[font="times new roman"]sanovat että äippälomaksi pitää keskeyttää koulutus. Ompahan ainaki yks stressi vähemmän!
[font="times new roman"]Heh, löysin kelan sivuilta semmosen laskurin jossa sanotaan että 28.10.09 alkais äippis!! =D
[font="times new roman"]Tää tuntuu niiiin epätodelliselta!
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Rakkain terveisin Diza + masuasukki
[font="times new roman"] 
 
Moikka mammat

Tervetuloa atiken84!

Diza, pitkästä aikaa [:)] Ihan ekaksi pitää ihmetellä tota äitiysloman alkua. Näiden sivujen laskurin mukaan omani alkaisi kaiketi 4.11. joten pitääpä käydä siellä Kelan sivuilla, koska kuulostaa paljon reilummalta! Vielä tuohon tosi ikävään vaivaasi, ummetukseen, jaksatko liikkua? Se on helpottanut omaa oloani kummasti. Olin tottunut niin säännölliseen ja toimivaan vatsaan ja nyt kun se ruuan sulatus tosiaan kestää ja kestää ja kestää....niin pienikin kävely helpottaa kummasti. Uusi keskustelu joka kuukaudelle vois olla kiva ajatus, mitäs muut tuumaatte?

Äitiyslomasta vielä, myönnettäköön, että olen joka tapauksessa ajatellut loppuajasta samoin kuin tuosta alusta; vauva ja oma olo etusijalle, jos väsyttää tuhottomasti tai on selkäkipuja tms, niin aivan ilman omantunnontuskia käyn hakemassa sairaslomaa. Työssäni joudun olemaan paljon "lasten tasolla", joten ei taida olla ihan helppoa enää lokakuussakaan.
Kuten Maarinenkin totesi, alkaa jo vähän kangistua ja vatsa on tossa edessä koko ajan. Etenkin juuri kyykkyyn-ylös tuntuu inhottavalta vatsassa. Olin eilen taas puutarhahommissa ja puolitoista tuntia kyykkyyn ja ylös ei oikein sovi.. Ainakin täytyy loppupäivä olla sitten ihan rauhassa.
Älkää nyt kukaan verratko sitten omia painojanne tähän omaani, mutta on ihan pakko mainita, että tänään meni 56 kg rikki (ruuan jälkeen) ja se on meikäläiselle juhlaa! Alkuraskaudessa paino putosi hurjasti ja silloin pahimmillaan oli aamupaino niukasti alle 50 kg, joten voinette ymmärtää ilon aiheen [:)] Oli hiukan heikko olo...

Batcat, kiva kuulla sustakin! Ja etenkin hienoa, kun kaikki sujuu noin luontevasti kaveriporukassakin.

Mammajoogasta, on kuulemani mukaan erittäin mahtava kokemus, josta on hyötyä myös synnytyksessä kivun sietämisessä ja synnytyksen edistymisessä. Hengitysharjoitukset tekee ihmeitä, menkää ihmeessä kellä vain on mahdollisuus! Minulla on tällä hetkellä niin pitkä matka ohjattuun harjoitukseen, että pitää yrittää tehdä itsekseen sitkeästi. Onneksi entinen ohjaajani on itse myös pienen lapsen äiti ja vetää mammajoogaa, joten saan vinkkiä edes sähköpostilla.

Maarinen, piti vielä nostaa hattua teidän uravalinnallenne, rohkea veto ja varmasti antoisa. Vaikkakin yrittäjällä on myös vastuunsa ja työ ei välttämättä ole niin säännöllistä. Kaikessa on puolensa, niin aina. Elämä on kuitenkin rajallinen aika, eikä ole ihan sama miten aikansa käyttää.

Joopa, alkaa silmät lupsua kun on vatsa täynnä. Jospa menisin pienille torkuille riippumattoon mieheni kaveriksi.

Ei muuta kuin kasvakoon vatsanne<3
 
Ha haa! Minut komennettiin pois jaloista sanoilla: mee sinne vau´hun tunniksi tonne terassille. Kysyin, että lähetänkö terveisiä! Elikä terveiset täältä yhä perhanasti pöllyävästä asunnosta. Tässä varjon puolella terassilla on opikein lokoisaa. Tuulenvire senverran vilpoisa kuuman päivän päälle, että vetäisin ylleni pitkähihaista.

Meillä vietetty tänään kolmevuotishääpäivää, kermavaahtoineen ja torttuineen. Ihan kahdenkesken. Ajateltiin, että jos iltasella jaksaa niin vois tehdä pienen kävelyretken tuonne Vantaanjoenrantaan. Siis jos vaan jaksaa!
Ensi ajattelin sitä Elfikin luonto-polkua, kun siellä oltiin jo silloin seitsämän vuotta sitten treffeillä! Mutta ehkä lintutorni retki tulee jonain toisena päivänä, kun on enemmä aikaa. Lintsi on nyt ehkä liikaa, vaikka ne äänet tuoksut ja vipinä on mukavaa. Jos olis valta niin mieluiten istuis illan veneessä tyynellä Keiteleellä uistinta vetäen ja auringon laskua katsellen. Siellä oltiin sillon kolme vuotta sitten tositosi romanttisella ensimmäisellä kuukauden mittaisella häämatkalla saaressa. Nukutiin teltassa silkkilakanoissa, vaikka mökkikin oli! Saunottiin ja uitiin nakuina keskellä yötä kuikan huudellessa vasta rannalta.... No, se oli silloin.

Batcat, siis vau mitkä suunnitelmat teilllä jo nyt! Kuulostaa ihanalta tuo lastenhuoneen väritys. Nimittäin se että ei tule teillekään perinteisiä vauvavärejä tai pupuihkusöpöhöpöhöpönalle-kuoseja! Minä sanoin jo aikaa sitten tulevalle kummitustätä kokelaalle, ettei vaan ostaisi edes vaatteisiin valeanpunaisia. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, nää on kovasti maku asioita. Paitsi ensimmäinen tyttövauvani oli kyllä päästä vaarpaisiin vaaleanpunainen, silloin joskus...

Katseltiin meilläkin vaunuja netistä. Täytyy varmaan rohkaista mieli ja jalkautua alan liikkeisiin. Näyttää että kaikki jutut on muuttunu kovasti viidessätoista vuodessa. Esim. vaippatalo.fi esitteli jotain vauvan ensiammetta, jossa beibe pestään pysty asennossa??? Mitä, mitä, mitä? Kertokaapas te nuoremmat äippäset, jos tollaisesta on kokenmusta.Perustelut kuulosti täysin järkeviltä.

Onneksi tämä odotus ei ole kuitenkaan muuttunut maailman historiassa miksikään. Vauvan liikkeet on ihania pikku muksahteluja ja koukkivia kuperkeikkoja.En muista kerroinko jo, mutta tuleva isukki sai pikkuisen kosketuksen iltahieronnan yhteydessä tässä taannnoin. Vauva möyrysi just jotain ilta juttujaan ja siinä se isi hieroi äitiä kookosöljyllä. Siitä asti se NYKERRYS ON VAAN VAHVISTUNUT. Sitte tässä yhtenä iltana hoksattiin, että noin kymmenen min. syömisestä on vauva tosi aktiivinen. Sinne vaan kädet masun alle koppia ottamaan. Kovin pieniähän töytäisyt on, mutta kun meillä hieroskeltu alusta asti niin kartat on tuttuja. Ps. ne taannoiset sokeri Pantterit meni istukan kautta suorana verensokerina vauvalle. Hirmu jytke, enää en uskalla koko pussia ahmia, ainakaan kerralla.

Vauvan sukupuolesta ja sen arvailusta joka toinen päivä sitä ja tätä. Nyt meillä ollaan EHKÄ sitä mieltä että kysytään tuolla 21.7 ultrassa kumpaa laatua on odotettavissa. Tää ajatus tuli niinkin arkisessa yhteydessä kun kauppareissulla. Hellekeli, sandaaleja ostaessa oli beibe-osasto vieressä. Ekaa kertaa yhdessä sinne pyörimään. Vhingossa? Toinen meni sinne ja toinen tänne. Kato tätä, ei ku tota... Ja minä itku kurkussa semmoisten
 20 cm lahkeellisten mini-farkkujen kanssa pakahtumaisillani onnesta. Taas se väkevä todellisuudentaju  tästä IHMEESTÄ. SIIS: kysytään kumpi tulee. Teini-sisarukset (pojat 14 ja 15v.) puhuu kyllä enteellisesti pikkusiskosta.

Jaaha. Nyt saan luvan mennä tuonne sisälle, siivoamaan! Kuppi kahvia, pissahätä ja syke sataankolmeen
kymppiin.
Näin tunnelmallista tarinaa tänään. Ei uskoisi että pari päivää on ollu itku-vitutus päällä, kun olen niin kärsimätön nykyään hommien etenemisetä. Esim. miten joku metallinen reunalista voi nostaa kiukun kynsinauhoihin saakka... Opetellaan siis kärsivällisyyttä tulevaisuuden varalle.Ja mies tarjoaa olkapäätä ja nenäliinaa. Ja iltapalaa.
 
Tervepä terve kaikki te!

Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.:) Täällä näyttää ihan aktiiviselta kirjoittelulta. En jaksanut kaikkia lukea, mutta osan kuitenkin. Minä olen ollut reissussa nytte yli viikon. Särkänniemessä just käytiin.. En kyllä päässy ko muutamaan laitteeseen ton vauvelin takia, mutta oli silti ihan kivaa. Delfinaario oli kyllä huippu..:)

IHANA ko vauva potkii täysillä koko ajan ja maha on jo iso. Näkee jo että en ole lihava, vaan odotan tosiaan vauvaa. Nyt vielä iltauinnille..:)

HEippa! Käyn taas välillä katsomassa täällä.:)
 
Nopeasti vaan kommentoin, kun "järkytyin" Batcatin vaunujen hinnasta!
Tänää oli Hesarissa mainoksia kannessa, ainakin Lastentarvikkeessa (ja oli joku toinenki, en vaan muista!) ilmotuksia isoista alennuksista!

Itse kattelin (ainakin kuvassa) kivannäköisiä yhdistelmävaunuja, jotka pitäis ehkä käydä poistamassa, kun taisi olla nelisensataa hintaa...
Nettisivuillaan kuulemma lisää aletuotteita :)
 
Me ei olla vielä hankittu oikeen mitään vauvelille. Tuntuu niin kaukaiselta vielä ja sitten on kuitenkin pieni pelko persiissä, että jos jotakin käy.
Tulevalta kummitädiltä ollaan saatu yks potkupuku 56cm (aivan yli söpö! Sitä on kiva mallata masua vasten [:D]) ja mummilta pienen pienet sukkaset. Yks työkaveri on luvannut myydä meille pinnasängyn ja hoitopöydän, mutta siinäpä ne hankinnat on. Ehtiihän niitä vielä ja muutenkin aateltiin haalia mahdollisimman paljon tavaraa ystäviltä ja tutuilta, että ei tarvis ostaa aina uutta.
 
Me ollaan nyt laitettu kotia kuntoon, kun päätettiin asustaa tuossa kaksiossa vielä vähän aikaa ja katsella vasta vuoden päästä kolmiota. Lapselle ei siis ole tiedossa omaa huonetta vaan saa nukkua meijän kanssa makkarissa. Meinataan myös Batcatin lailla maalata makkarin seinä/seinät vaalean ruskealla. Tuleva pinnasänky ja hoitopöytä ovat myös ruskeita joten ne sopii sitten sisustukseen! [;)] Hommattiin keittiöön uudet tuolit ja matto ja olkkarissa uudistettiin järjestys täysin + uus kirjahylly. Ihan uudistuneen näkönen koti, mukavaa!
 
Hormonit otti mut ekaa kertaa kunnolla valtaansa pari päivää sitten kun olin tulossa töistä. Oli ollut tosi raskas päivä ja lisäksi puolikotimatkassa huomasin unohtaneeni yhen jutun toimistolle, joten jouduin lähtemään vielä takaisin päin. Minulla oli aika raskaat kassit + läppäri raahattavana ja helle korvensi. Olin n. 500 metrin päässä kotoolta ja kohtuun rupesi sattumaan. Se oli viimeinen niitti. Hirveä epätoivo iski ja heitin kassit maahan ja istuin itsekin nurmikolle ja itkin kuin pikku lapsi. En jaksanu enää metriäkään eteenpäin ja tunsin olevani täysin nujerrettu. Silloin mies just soitti, että missä oon ja mä en saa itkultani mitään sanottua... Loppupeleissä mies kaahaa tuhatta ja sataa autolla hakemaan mua parin sadan metrin päästä [:D]. Jälkeenpäin jo naurattaa tuo totaalinen tunteiden vyöry kun ei voinut muuta kuin pillittää ja sanoa, että kaikki on huonosti.
Muutenkin olen huomannut, että kuohahtelen hieman normaalia helpommin, mutta tuollaista totaalista kontrollin kadottamista ei ole aikaisemmin tapahtunut.
 
En muuten muista laitoinko raskausharmituksiin pitsanaamaisuutta, mutta tää on jotain järkyttävää!! Mulla ei ole ikinä ollut näin huonossa kunnossa iho. Oon kuin teini, naama täynnä näppyjä. Ja tuntuu, että tukka rasvoittuu kahdessa tunnissa. Mulle ei tosiaan osu nää raskauden mukavat vaikutukset ollenkaan, että olisi elämänsä kunnossa ja hehkuisi oikein...
 
Minulle sopii oikein hyvin, että avataan joka kuukausi uusi aihe kun täällä aktiivisia kirjoittajia on niin paljon. Mukavaa lueskella toisten samassa vaiheessa olevien tuntemuksia, kun ei lähipiirissä ole oikeen ketään toista odottajaa.
 
Voikaa hyvin ja kasvatelkaa massuja!
 
moikkelis[:)] eilen oli neuvola ja puh nyt saa taas rentoutua ja olla iki onnellinen saimme kuulla pikkusen sydän tykytykset ja me molemmat herkistyttiin niin että vedet valu silmistä aivan uskomaton tunne [:D]nyt reissuun mökille viikoksi .... voikaa hyvin kaikki[:)]
 
Hellurei typyset!!
Mä taas ilmottelen itestäni, kaikki vauvalla vallan mainiosti ja
itelläki pahoinvointi hävinny.[:)]
Tänään käyty rakenneultrassa ja meille tulee toinen POIKA! <3
 
Moikka!

Tuun tälleen viime tipassa mukaan keskusteluihin. Oon kyllä käyny välillä lukemassa teidän juttuja, mutta en oo kokenu, että mun tarvis kirjottaa ite mitään.
Laskettu aika olis meidän Pulmu-työnimeä käyttävälle pallerolle 14.12. Eli tasan 3 viikkoa jäljellä siihen. On kylläkin sellainen tunne, että ei varmaankaan pysy sisällä siihen asti. Toisaalta nythän olen jo "turvallisella" alueella, kun 37 raskausviikkoa on täynnä.[:)]
 
Takaisin
Top