Vinkkejä raskauteen liittyen

Mul on toiminut ihan perusvoide aikaisemmin. Enkä sitäkään oo käyttänyt edes kerran viikossa. Eli mä uskon siihen et on ihan ihmisen ihotyypistä kiinni, tuleeko arpia vai ei..
 
Raskausarvet eivät ole vielä ajankohtaisia, eivätkä millään muotoa täysin vältettävissä, ja omalla tavallaan tietty kuuluvat asiaan, ja kertovat tarinaa elämästä, mutta... kuinka tujuja rasvoja sitä kannattaisi harkita, joilla sitten kasvavaa vatsakumpua helliä? Onko jokin tökötti mielestänne selkeästi tehonnut?

Esikoista odottaessani kuivaharjasin (pikemminkin kuivahanskasin) vatsan joka ilta, sitten Aqualania päälle. Raskausarpia ei tullut. Vaikea sanoa johtuiko toisesta, molemmista vai oliko syynä oman ihon ominaisuus. Ajattelin nyt toimia samoin.
 
Tästä ihoasiasta tuli mieleen terveyskeskuslääkäri, joka vastaanotolla tutkiessaan ja mahani nähdessään sanoi "Tiesitkö että apteekissa on voidetta jota voit laittaa niin ei tule arpia?". Joo, tiesin. Molemmissa raskauksissa joka päivä rasvannut eri rasvoja vaihdellen, perusvoiteesta kalliiseen arpiöljyyn ja niin vaan on arpia ja edellisen raskauden arvet tulevat esiin jo..
 
Mä taas en rasvaillut edellisessä raskaudessa ja vain pari pikkuarpea tuli. Luulen, että sekin vaikuttaa, kun maha ei ollut niin isokaan, kun olisi voinut olla. Pienehkö lapsi + vähäisesti vettä. Katsotaan miten nyt mutta rasvaan vaan, jos pakko.
 
Takaisin
Top