Vinkkejä raskauteen liittyen

DeeDee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oli tuolla toisessa ketjussa vinkit oireisiin-ketju niin tein tän että voi saada ja antaa vinkkejä niin oireisiin kuin muuhunkin raskaudessa!
 
Ite viime raskaudessa jos otin mama-vitamiinin aamulla niin tuli oksennus! Eli suosiolla otan vasta päivällä/illalla eikä tyhjään mahaan.
Joo, ne voi olla ne kivennäis- ja hivenaineet näissä valmisteissa ettei vatsa tykkää. Siksi en itse noita monivitamiineja käytä. Ja vähän kiistanalaista miten hyvin ne edes imeytyy, kun ottaa kerralla kaikki :pompus: Itse otan vaan tuon D:n ja foolihapon ja muuten yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti :cat:
 
Ei kannata hampaita pestessä antaa hammastahnan valua kurkkuun, oksu tulee muute!
 
Mulla viime raskaudessa närästys oireili vain oksentamalla, kannattaa tehdä tuttavuutta närästyslääkkeiden kanssa herkästi. Mulla oli kans tuo mama vitamiinien kanssa se, että jos otti tyhjään mahaan, nii oksu lensi. Nyt suosiolla otan syönnin jälkeen
 
Ei kannata hampaita pestessä antaa hammastahnan valua kurkkuun, oksu tulee muute!

Mulla tuli jo ekana aamuna oksut täntakia. Ei pysty edes ajatteleen, että hammastahnaa valuis vahingossa kurkkuun, ku tulee jo oksennusrefleksi.:hungover:
En pysty edes kunnolla takahampaita peseen. :wtf: muuten ei siis oo minkäänlaista pahoinvointia, ainakaan vielä.
 
Piimä auttaa närästykseen ku unelma.

Hampaiden harjauksen kaveriks kanttii alottaa xsylitolia sisältävät pastillit, suojaa hampaita.

Ateriat kannattaa pilkkoa pieniksi ja syödä usein. Kun verensokeri pysyy tasasena, ei paha olo pääse niskan päälle niin paljon.
 
Nyt kaikki mikä auttaa pahoinvointiin. Itellä helpottaa syöminen nyt tunnin välein!

Jotain pikavälipaloja töihin kun ei viitti kymmentä leipää tehdä evääksi???!
 
Hedelmät, marjat, porkkanat, voileipäkeksit.. Näillä menin viimeksi
 
Nyt kaikki mikä auttaa pahoinvointiin. Itellä helpottaa syöminen nyt tunnin välein!

Jotain pikavälipaloja töihin kun ei viitti kymmentä leipää tehdä evääksi???!

Mulla helpotti edellisessä raskaudessa kaikki jääkylmä. Paljon imeskelin mehujäitä, niitä on kätevä tehdä terveellisesti itsekin. Niitä on toki vähän vaikea töihin ottaa mutta termokseen voisi laittaa vaikka mehua ja jääpaloja, jotta saa jääkylmää pahoinvoinnin iskiessä. Kannattaa kokeilla, vaikka ei se välttämättä kaikille toimi mutta toivottavasti sinulla helpottaa pahoinvointi. Mä niin muistan tuon tunteen kun oksettaa 24/7...:depressed:
 
Tännehän on listattu hyviä vinkkejä :)
 
Onko mitään tietoa kenelläkään onko Tampereen tai Hämeenlinnan seudulla hyviä äitiysvaate liikkeitä. Tuntuu ettei mistään löydy mitään järkevää päälle pantavaa. Vielä pärjäilee mutta kohta rupeaa oleen tarvetta uusille housuille.
 
Onko mitään tietoa kenelläkään onko Tampereen tai Hämeenlinnan seudulla hyviä äitiysvaate liikkeitä. Tuntuu ettei mistään löydy mitään järkevää päälle pantavaa. Vielä pärjäilee mutta kohta rupeaa oleen tarvetta uusille housuille.
Itse oon löytänyt ihan perus H&M:ltä. En tiedä olisiko Tampereella jotain ihan äitiysvaatteisiin erikoistunuttakin liikettä?
 
Ihan kuin muistaisin että Tampereella on Fiilinki. :)
 
Mie meinasin huomenna käydä Tokmannilta tämmöiset: https://www.tokmanni.fi/naisten-lamminvuoriset-leggingsit-rabi-farkku-lo-6419860038155
Istuvuus ei maailman parasta luokaa jos omistaa yhtään isomman perän kun ovat yhtä korkeat/matalat edestä että takaa mutta ei pitempien paitojen kanssa ole niin väliä. Yhdet samanlaiset mutta lasten puolelta ostetut olen kuluttanut jo puhki kun ovat lämpöiset ja pehmoiset jalassa niin ajattelin käydä hakemassa parit lisää :grin Vyötärö antaa hyvin periksi eikä paina masua ainakaan minulla. Paneelilla varustetut äitiyshousut ei oikein vielä innosta kun ei ole "virallista" vauvamahaakaan ja nyt kaikki ylimääräinen kangas ahdistaa mahan kohdalla. Suosittelen :happy:
 
Raskausarvet eivät ole vielä ajankohtaisia, eivätkä millään muotoa täysin vältettävissä, ja omalla tavallaan tietty kuuluvat asiaan, ja kertovat tarinaa elämästä, mutta... kuinka tujuja rasvoja sitä kannattaisi harkita, joilla sitten kasvavaa vatsakumpua helliä? Onko jokin tökötti mielestänne selkeästi tehonnut?
 
Raskausarvet eivät ole vielä ajankohtaisia, eivätkä millään muotoa täysin vältettävissä, ja omalla tavallaan tietty kuuluvat asiaan, ja kertovat tarinaa elämästä, mutta... kuinka tujuja rasvoja sitä kannattaisi harkita, joilla sitten kasvavaa vatsakumpua helliä? Onko jokin tökötti mielestänne selkeästi tehonnut?

Miul ei ole vielä kokemusta vatsan rasvaamisesta.. Sen verran elastinen iho että kaikista neljästä olen selvinnyt ilman arpia. Ainoastaan esikoisen aikana sain leijonaemon raidat rintoihin kun maito nousi kohisemalla kasvaen hetkessä 2 kuppikokoa :hilarious:
Tällä kertaa massu tulee varmasti olemaan kooltaan vähintään valtava :smiley-ashamed004 joten uskon etten enää välty arvilta. Vinkkejä otetaan vastaan :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top