Vinkkejä odotukseen

Itsellä jotenkin tuo liikunta jäänyt ihan totaalisesti, vaikka ajatus oli sitä lisätä reippaasti. 😅 Oon sit yrittänyt suosia edes hyötyliikuntaa välillä. Just esim kävellyt töihin tai harrastuksiin. Ja vielä kun pystyy nostelemaan juttuja, ni töissä myös kannellut välillä raskaampia juttuja. Vähän jännityksellä odotan että kukahan ne mun kaikki laatikot ja muut roinat kantaa, kun en enää itse pysty 😅
Osasyyksi liikunnan puutteelle laitan kyllä liitoskivut, mitkä rajoittaa pidempiä ja reippaampia kävelylenkkejä.
 
Yks vinkki on että voi laittaa puolison auttamaan liikkumisessa. Sanoin miehelle että olis kiva että se auttaisi mua pysymään kunnossa, niin se patistaa välillä lähtemään lenkille yhdessä tai laittaa mulle joogan valmiiksi telkkarista. Välillä toi voi olla vähän ärsyttävää jos on huono päivä, mutta oon kyllä tosi kiitollinen että se on silti tsemppaamassa. Ja helpompaa alkaa liikkumaan kun yleensä tehdään yhdessä.
Tää voi tietenkin olla hankalaa jos on lapsia jo valmiiksi. Mutta voihan illalla tehdä vielä vaikka joogaa yhdessä ja ei siihen tarvii käyttää enempää kun 15min niin se on nopeasti tehty!
 
Yks vinkki on että voi laittaa puolison auttamaan liikkumisessa. Sanoin miehelle että olis kiva että se auttaisi mua pysymään kunnossa, niin se patistaa välillä lähtemään lenkille yhdessä tai laittaa mulle joogan valmiiksi telkkarista. Välillä toi voi olla vähän ärsyttävää jos on huono päivä, mutta oon kyllä tosi kiitollinen että se on silti tsemppaamassa. Ja helpompaa alkaa liikkumaan kun yleensä tehdään yhdessä.
Tää voi tietenkin olla hankalaa jos on lapsia jo valmiiksi. Mutta voihan illalla tehdä vielä vaikka joogaa yhdessä ja ei siihen tarvii käyttää enempää kun 15min niin se on nopeasti tehty!
Toi on hyvä vinkki!

Meillä on tällä hetkellä vähän päinvastainen tilanne. Mies lopetti liikunnan kun mä tulin raskaaksi esikoisen kanssa ja sillä on kaikki ”raskauskilot” edelleen tallessa. Mä onneksi pystyin esikoisen raskauden aikana liikkua tosi hyvin ja 3kk synnytyksen jälkeen pystyin taas jatkamaan. Olen vähän yrittänyt houkutella sitä mukaan salille aina välillä jos lapsi on isovanhemmilla, mut kun ei toista voi pakottaa. Nyt kun mä taas onneksi pystyn harrastaa liikuntaa, kun voin tällä hetkellä sen verran hyvin, niin sen raskaushimot tästä raskaudesta ovat alkaneet ja herkut kiinnostavat enemmän. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eli jatkan samaa aihetta, mutta eri näkökulmasta. Miten saa miehen innostumaan liikunnasta raskausaikana ja lapsiarjessa? :No Evil Monkey: En haluaisi painostaa, kun huomaan, että aihe on hänelle arka, mutta olisi kiva liikkua välillä yhdessä. :smiling-eyes:
 
Meillä mies taas nimenomaan stressaa, että nyt ku lapsia on ja tulee, ni hän väkisin ajautuu dadbod moodiin ja on nyt sit aamusin ennen töihin lähtöä riehunu kahvakuulan kanssa ja siis polkee tuolla kurassa ja loskassa pyörällä töihin. Itteä ei kiinnosta liikunta pätkääkään, jos ei lasketa kerran-kaks viikossa tallilla käyntiä ja kerran kuukaudessa pidettäviä 4 tunnin tanssitreenejä. Ehkä varmaan tarttis tehä jotain muutaki, mut ei jaksa. Toki ton taaperon kanssa tulee härvättyä jonki verran, mut ei sekään nyt säännöllistä hikiliikuntaa korvaa.
 
Takaisin
Top