Vinkkejä odotukseen

MessyC

Puuhakas puhuja
Toukokuiset 2023
Ajattelin näin ensikertalaisena tehdä oman ketjun kaikille vinkeille, tuntuu että itse niitä osaisi ainakin arvostaa :wink

Oliko viime raskaudessa jotain mitä ajattelit nyt tehdä erilailla? Tai onko muuten vaan hyväksi todettuja vinkkejä raskauden ajalle?

Esim. Mikä on auttanut pahaan oloon? Millä olet peittänyt oksennuksen maun ja hajun helpoiten? Onko tietty liikunta helpottanut loppuraskausta? Jne.
 
Mitä ainakin aiemmista ketjuista tuli luettua oli että imetysrintaliivejä ei kannata ostaa etukäteen, kun ei voi tietää kuinka paljon oma koko tulee kasvamaan.
 
Mitä ainakin aiemmista ketjuista tuli luettua oli että imetysrintaliivejä ei kannata ostaa etukäteen, kun ei voi tietää kuinka paljon oma koko tulee kasvamaan.
Helmikuisista huhuilen: kannattaa kuitenkin varautua kaarituettomiin liiveihin mitkä on mukavat päällä. Itellä ainakin kaarituelliset on 16+4 ihan nounou :D
 
Helmikuisista huhuilen: kannattaa kuitenkin varautua kaarituettomiin liiveihin mitkä on mukavat päällä. Itellä ainakin kaarituelliset on 16+4 ihan nounou :D
Mä just eilen mietin, että näinköhän kaarituellisia liivejä on kiva pitää raskauden edetessä. Taidan siis jossain vaiheessa suunnata liivikaupoille. :Slightly Smiling Face:
 
Mä just eilen mietin, että näinköhän kaarituellisia liivejä on kiva pitää raskauden edetessä. Taidan siis jossain vaiheessa suunnata liivikaupoille. :Slightly Smiling Face:

Komppaan tuolta lokakuisista, että tässä varmasti kannattaa mennä ihan omien tuntemuksien mukaan. Rv 36+1 ja edelleen kaarituelliset liivit käytössä, välillä myös ihan normaalit urheiluliivit. Vielä en ole ostanut imetysliivejä, kun viimeksi rinnat turposivat vauvan syntyessä ja maidon noustessa hurjan kokoisiksi, että jos olisin ostanut imetysliivit tai uudet liivit kesken raskauden, ei niille olisi jäänyt montaa käyttökertaa.
 
Nyt kun tuntuu vähän jokaisella olevan huonoa oloa, niin ootteko keksinyt jotain muuta tosi helppoa syötävää kun mehujäät? 😅
Mulla meni alkuun hedelmät hyvin, mutta nyt nekin tökkii.
Eilen tein smoothien ja siinä meni kaikki hyvin alas. Joten itelle se menee mehujäiden kanssa samalle listalle 😁
 
Osittain jäätyneet hedelmät. Menee hiukan rakeiseksi kun alkaa pakastumaan ja silloin taas maistuu.
Sitruunavesi on mun pahanolon hetkellinen helpottaja.
 
Haluaisin muuten taas yrittää pitää painonnousun kohtuullisena. Joka kerta siinä epäonnistunut. Kiloja tullut 28, 22, 26 ja 29.. Juuri sain nuo edelliset taas pois.
Pahoinvoinnin aikana itse ainakin joudun syömään jotain pientä vähän väliä ja se jää sitten päälle koko raskaudeksi..
 
Haluaisin muuten taas yrittää pitää painonnousun kohtuullisena. Joka kerta siinä epäonnistunut. Kiloja tullut 28, 22, 26 ja 29.. Juuri sain nuo edelliset taas pois.
Pahoinvoinnin aikana itse ainakin joudun syömään jotain pientä vähän väliä ja se jää sitten päälle koko raskaudeksi..
Mää kans yritän. Edellisessä tuli kiloja 30 eikä kaikki edes lähteneet ennen tätä toista raskautta, vaan puolet jäi. Nyt toivon että aktiivinen työ auttaa painonhallinnassa. Ainakin vielä on pysyny kohtuudessa, edellisessä raskaudessa oli jo tässä vaiheessa +5kg 😅
 
Vauvojen hedelmäsoseet! Ne pussukat on käteviä. Niitä pidän aina jemmassa laukussa, autossa tms 😄
Mä komppaan kans tätä. Löyty kasa näitä myös yöpöydän laatikosta ja imasin pussillisen aina aamusin ennen, ku nousin sängystä, ni ei heti tarvinnu syöksyä yökkimään
 
Vauvojen hedelmäsoseet! Ne pussukat on käteviä. Niitä pidän aina jemmassa laukussa, autossa tms 😄
Nämä täytyy varmaan kokeilla, jos toimii niin pitää suorilta viljellä niitä joka paikkaan valmiiksi!
 
Flunssan lyhentämiseen vinkkejä? Sinkkisuihkeita / tabletteja ei vissiinkään ollut raskaana ok käyttää🤔
 
Flunssan lyhentämiseen vinkkejä? Sinkkisuihkeita / tabletteja ei vissiinkään ollut raskaana ok käyttää🤔
Tämä ei taida enää olla ajankohtainen, mutta nenäkannu ja lääkäriltä voi saada kortisonisuihkeeseen reseptin. Mulle sanoi et sallitut alkergialääkkeet voi auttaa kans limakalvojen turvotukseen, esim. Cetrizin
 
1. Pysy liikkeessä aktiivisemmin
2. Edes 5kg vähemmän painonnousua raskauden aikana (aiemmista yli 30kg)

Miten on käynyt?
1. Jo alkuraskaus on vienyt sohvan pohjalle , tähän mennessä pahin pahoinvointi. Hyperemeesiin lukisin jo, vaikken sairaalahoitoon ole joutunut turvautumaan.
2. Paino on noussut ennätysnopeaa, nyt jo 10kiloa ! Tsiisus!!

Jatkovinkit:
-Koita selvitä. Kyllä tämä joskus loppuu. 😂
 
Tuli mieleen, kun täällä puhuttiin painonnoususta raskauden aikana, että onko kellään hyviä vinkkejä siitä, miten perhearkeen saisi liikuntaa mahtumaan? Tuntuu että itsellä tuppaa olemaan ajatus, että kaikki muu on tärkeämpää, vaikka tietysti tietoisesti tiedän, että tuon pitäisi olla yksi tärkeimmistä jutuista. 😬
 
Tuli mieleen, kun täällä puhuttiin painonnoususta raskauden aikana, että onko kellään hyviä vinkkejä siitä, miten perhearkeen saisi liikuntaa mahtumaan? Tuntuu että itsellä tuppaa olemaan ajatus, että kaikki muu on tärkeämpää, vaikka tietysti tietoisesti tiedän, että tuon pitäisi olla yksi tärkeimmistä jutuista. 😬

Riippuu miten määritellään perhearki 😄 jos on kaksi vanhempaa niin vuoron perään salille/harrastuksiin . Jos yksi niin lasten kanssa ulkoilua, leikkipuistossa voi tehdä askelnousuja penkkeihin tai mihin vaan. Punnerrukset askelkyykyt syväkyykyt you name it. Ja tuon kaiken voi tehdä myös sisällä. Jos on ympärillä pyöriviä lapsia niin mukaan vaan , lisäpainoksi pienin jos jaksaa 😄😄 pikaHIIT treenit YouTubesta, 15min riittää jos joku katsoo sen aikaa lapsia.

Onhan noita, mutta on eri asia että kykeneekö. Terveisin: makaan sohvalla ja sometan, söin just puoli purkkia jäätelöä - vaikka voisin jumpata tai mitä vaan muuta yleishyödyllistä... 😅😅
 
Riippuu miten määritellään perhearki 😄 jos on kaksi vanhempaa niin vuoron perään salille/harrastuksiin . Jos yksi niin lasten kanssa ulkoilua, leikkipuistossa voi tehdä askelnousuja penkkeihin tai mihin vaan. Punnerrukset askelkyykyt syväkyykyt you name it. Ja tuon kaiken voi tehdä myös sisällä. Jos on ympärillä pyöriviä lapsia niin mukaan vaan , lisäpainoksi pienin jos jaksaa 😄😄 pikaHIIT treenit YouTubesta, 15min riittää jos joku katsoo sen aikaa lapsia.

Onhan noita, mutta on eri asia että kykeneekö. Terveisin: makaan sohvalla ja sometan, söin just puoli purkkia jäätelöä - vaikka voisin jumpata tai mitä vaan muuta yleishyödyllistä... 😅😅
Jep, vähän sama ongelma et käytännössä ymmärtää kyllä miten asian saa hoidettua, mutta enrgiaa tai sellasta aivotilaa ei tunnu löytyvän 🙈
 
Takaisin
Top